Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten testata onko se mies vastuuntuntoinen ja riittävän aikuinen?

Vierailija
07.07.2014 |

Siis miten tuon voisi todeta ennen lasten tekemistä?

Vanukastesti?

Seuraavan päivän lounas -testi?

Entäs turvallisuuden osalta?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tunnistaa vastuuntuntoisen naisen? Vauvahulluja naisia olen tavannut, mutta he eivät ole olleet vastuuntuntoisia, "arkitaitoisia", kovinkaan hyvin... :(

Vierailija
42/55 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää hoitamaan yhdessä lapsia tai tapaamaan vanhuksia. Miten mies kohtelee heikoimpia se kertoo aika paljon millainen mies on. Laskeeko koko ajan kumpi tekee/maksaa enemmän. Miten kohtelee sinua kaikissa tilanteissa, sairaana jne....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 00:01"]

Menkää hoitamaan yhdessä lapsia tai tapaamaan vanhuksia.

[/quote]

Minun mieheni vaivaantuu lasten ympärillä, eikä yleensä keksi mitään puhuttavaa vieraiden vanhusten kanssa. Ei varmastikaan suostuisi lapsenvahdiksi. Eli e tämäkään kerro kyllä aikuisuudesta mitään. -5

Vierailija
44/55 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 00:01"]

Menkää hoitamaan yhdessä lapsia tai tapaamaan vanhuksia. Miten mies kohtelee heikoimpia se kertoo aika paljon millainen mies on. Laskeeko koko ajan kumpi tekee/maksaa enemmän. Miten kohtelee sinua kaikissa tilanteissa, sairaana jne....

[/quote]

Se on sitten valinta vastuuntuntoisen ja menestyvän välillä?

Vierailija
45/55 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 23:35"]

Tykkää puuhastella kotona, tekee pikkuaskareita kotona; puhdistaa ilmastointikanavat ja viemäriputket, voisi maalata seinät tai vaihtaa keittiönkaapiston =). 

[/quote]

Puuhastelutaitpumus liittyy kiinnostuksenkohteisiin ja persoonallisuuteen, ei vastuullisuuteen tai aikuisuuteen. -5

Vierailija
46/55 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 23:16"]Mies voi olla vastuuntuntoinen ja aikuinen ilman, että hän haluaa silti lapsia. 

[/quote]

Jeps. Valitettavasti mun tuttavapiirissä juuri ne miehet (tai monet naisetkaan), joista tulisi aivan mahtavia vanhempia, eivät halua omia lapsia. Mun onnekseni lapsellani on sitten monta tällaista "aikuista ystävää" elämässään koska jostain syystä suurin osa läheisistä ystävistäni on lapsirakkaita veloja :)

Eniten perhettä tuntuvat kaipaavan itsekin henkisesti keskenkasvuiset miehet, jotka eivät oikein osaa kunnolla huolehtia edes itsestään, saati että heistä olisi aidosti tasapuoliseen vanhemmuuteen vastuunjakajiksi. En tiedä kuvittelevatko he tekemällä naisesta äidin saavansa samalla kaupanpäälle äitihahmon myös itselleen vai onko tämäntyyppiset ihmiset vain alttiimpia yleisille paineille tyyliin "kaikilla kavereillakin on enkä halua jäädä huonommaksi"?

Vierailija
47/55 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 23:39"]

Miten tunnistaa vastuuntuntoisen naisen? Vauvahulluja naisia olen tavannut, mutta he eivät ole olleet vastuuntuntoisia, "arkitaitoisia", kovinkaan hyvin... :(

[/quote]

Sama juttu. Olen tavannut päälle kolmekymppisiä vauvahulluja, jotka tuskin osaavat vettä keittää.

Vierailija
48/55 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 23:24"]

Minäkin haluaisin kuulla, kyllä kai täällä joku osaa kertoa, kun niin monessa ketjussa toistuu kommentit "teit sitten tuollaisen miehen kanssa lapsia?" tai "tätähän et osannut miehestäsi aavistaa aiemmin?"

Jään odottamaan vastauksia,

Nainen 22v, seurustelee

[/quote]Näinpä, juuri sitä vastausta nyt odotan että miten todetaan ennen lasten tekemistä että miehen kanssa uskaltaa päästää ne lapset oudolle uimarannallekin. Näkyykö tämä nyt esim. vanukastestillä vai millaisen voisi suorittaa?

Vierailija
49/55 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi testailla, kun miettii ajatuksen kanssa näitä asiota:

-Kuinka paljon mies käyttää päihteitä

-Kuinka itsekkäästi mies käyttäytyy

-Miten kohtelee muita ihmisiä, niin lähiperheestä hyvän päivän tuttuihin

-Hallitseeko mies tunteensa, niin ettei saa mitään ihme paskaraivareita, kun jokin ei mene kuten haluaa jne.

-Osaako hän ottaa toisten tunteet huomioon, ilman että sitä pitää erikseen pyytää/asiasta mainita

-Ottaako mies vastuuta seuraavista; taloudellinen tilanne, kodinhoito, ruuanlaitto

-Pitääkö mies lupaukset; oli kyse sitten ihan konkreettisista asioista, tai yksinkertaisesti käytöksestä.

-Pitääkö toinen lasten hankintaa niin vakavana päätöksenä, ettei suostu siihen hetken mielijohteesta tai liian nopeaa parisuhteen kestoon nähden.

Paljon paljon parempiin tuloksiin oikeastaan päästäisiin, jos jokainen miettisi ensin nämä asiat omalla kohdallaan läpi, ja vasta sitten toisen kohdalla, ja sitten alettaisiin yhdessä miettiä ollaanko ihan pariskuntanakin valmiita 18v sitoutumiseen yhteisen lapsen kasvatukseen. Mutta eihän se niin mene kuin 0,05% tapauksissa. Lisääntymisvietti on monilla voimakas, ja siihen päätökseen riittää yllättävän monilla pelkkä tunne ja rakkaus. Onneksi useimpia lapset opettavat vastuuntuntoiseksi kuitenkin :) Silti, en itse uskaltaisi lisääntyä, jos kokisin että toisen vastuuntuntoa pitää jollain tapaa "testata" -eli se ei näkyisi ihan elämän teoissa ja päätöksissä.

Vierailija
50/55 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 23:28"]Jutteleminen on ihan hyvä keino.

[/quote]

Jutteleminen on ihan paska keino tässä tapauksessa. Enemmistö huonoa isäainesta olevista ihmisistä ei todellakaan tunnusta suoraan tai edes tunnista itse olevansa henkisesti täysin keskenkasvuisia ja vastuuntunnottomia. Tuontasoiseen rehelliseen itsereflektioon ja avoimuuteen pystyminen kun vaatisi juuri noita ominaisuuksia.

Vierailija
51/55 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 00:13"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 23:39"]

[/quote]

Sama juttu. Olen tavannut päälle kolmekymppisiä vauvahulluja, jotka tuskin osaavat vettä keittää.

[/quote]

ja lapsi halutaan koska halutaan esitellä fb:ssa (mies halutaan samasta syystä). oikeasti, ihan tavallisten naisten pinnallisuus osaa yhä yllättää! kaunottarilta tuollaista voisi joskus odottaakin, mutta että kaikilta muiltakin... :(

Vierailija
52/55 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kannattaa ensin seurustella ja asua yhdessä useampi vuosi, vähintään 4 vuotta. Silloin vasta aikaisintaan osaat katsoa kriittisin silmin miestä.

Älä koskaan ala paapomaan aikuista miestä. Tarkoitan holhoamista. Ja katso että hän kestää vastoinkäymisiä ihan itse, ei äidin kautta.

Vierailija
53/55 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 00:17"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 23:28"]Jutteleminen on ihan hyvä keino.

[/quote]

Jutteleminen on ihan paska keino tässä tapauksessa. Enemmistö huonoa isäainesta olevista ihmisistä ei todellakaan tunnusta suoraan tai edes tunnista itse olevansa henkisesti täysin keskenkasvuisia ja vastuuntunnottomia. Tuontasoiseen rehelliseen itsereflektioon ja avoimuuteen pystyminen kun vaatisi juuri noita ominaisuuksia.

[/quote]

Tuo on ihan totta. Ne kaikkein huonoimmat pari isää jotka tiedän -tasoa joka perjantai pitää päästä vetään lärvit ja hänhän ruokaa kokkaille yms- ovat juurikin niitä jotka pitävät suurinta meteliä omista lastenkasvatus"taidoistaan" ja "kypsyydestään". Puhutaan kovaan ääneen tulevista suunnitelmista omakotitalon ostosta tai kesämökin hankinnasta -samaan aikaan kun itse ryypätään ne vähäiset tulot mitä osa-aika duunarina tienataan. Totta kai myös aina muistutetaan kuinka aiotaan kouluttautuakkin vielä pidemmälle ja se naapurin Pera-insinööri saa vielä olla kateellinen. Samaan aikaan tosiasiassa ainoa mitä mietitään syvällisemmin on ne tulevat terassikaljat Masan kanssa. Kyllä tähän maailmaan puhetta oikeasti mahtuu, katsokaa naiset mieluummin niiden tekojen perään ennen kuin jätätte ehkäisyn. Joillekkin ne lapset todellakin ovat vain säälittävä yritys saada joku "perheenisä" -status, kun mitään muuta elämässä ei saavuteta.

Vierailija
54/55 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 00:07"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 23:35"]

Tykkää puuhastella kotona, tekee pikkuaskareita kotona; puhdistaa ilmastointikanavat ja viemäriputket, voisi maalata seinät tai vaihtaa keittiönkaapiston =). 

[/quote]

Puuhastelutaitpumus liittyy kiinnostuksenkohteisiin ja persoonallisuuteen, ei vastuullisuuteen tai aikuisuuteen. -5

[/quote]  Eikö sinusta ole vastuullista ja aikuista pitää koti kunnossa?

Vierailija
55/55 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 5 senttiä:

- Huolehtiiko mies omista asioistaan. Jos et vaikka ole itse kotona, osaako mies herätä aamulla ajoissa töihin, keittää kahvinsa ja laittaa suodatinpusson biojätteeseen. Vai soitteletko hänelle tyyliin "kulta, herätys, sun pitää nousta sängystä"

- Peseekö mies oma-aloitteisesti pyykkiä

-Onko mies huomaavainen? Tuleeko vaikka sinua vastaan, jos olet ollut matkalla

- Maksaako laskunsa ajoissa (itse, oma-aloitteisesti)

Ylipäätään se, että osaako mies huolehtia asioistaan vai onko sinulla huoli, että sinun pitäisi hoitaa kaikki.

Testi voi olla vaikka se, että elä viikko pari oikein passiivista elämää ja katso, mitä mies tekee. Jos pyykit jäävät pyykkäämättä ja roskat lattialle, mies ei ole aikuinen, jätä se.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän