Miten testata onko se mies vastuuntuntoinen ja riittävän aikuinen?
Siis miten tuon voisi todeta ennen lasten tekemistä?
Vanukastesti?
Seuraavan päivän lounas -testi?
Entäs turvallisuuden osalta?
Kommentit (55)
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 23:24"]
Minäkin haluaisin kuulla, kyllä kai täällä joku osaa kertoa, kun niin monessa ketjussa toistuu kommentit "teit sitten tuollaisen miehen kanssa lapsia?" tai "tätähän et osannut miehestäsi aavistaa aiemmin?"
Jään odottamaan vastauksia,
Nainen 22v, seurustelee
[/quote]
Ensimmäinen ohje: Odota kunnes olet 30. Totta kai sinun pitää tapailla miehiä, tutustua ja kokeilla kaikenlaista, mutta lasten tekoa kannattaa odottaa. Vaikka nyt tunnet itsesi toosi aikuiseksi, niin kolmenkympin jälkeen tämänhetkiset ajatuksesi joko hymyilyttävät tai hävettävät. Ihmistuntemus kasvaa siinä erilaisten ihmisten kanssa pyöriessä ja osaat sitten ihan itse arvioida millainen vastassa oleva mies on ja samalla olet oppinut tuntemaan itseäsi.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 23:06"]
Siis miten tuon voisi todeta ennen lasten tekemistä?
Vanukastesti?
Seuraavan päivän lounas -testi?
Entäs turvallisuuden osalta?
[/quote]
Ihmisten testaaminen on kuolleena syntynyt ajatus. Tunnen monia naisia, joilla on pakkomielle testata miesehdokkaita. Yhden testin läpäissyt joutuu hetken kuluttua uuteen testiin, kunnes lopulta epäonnistuu. Kaikki epäonnistuvat joskus, etenkin kun testit vaikeutuvat koko ajan. Nämä naiset haluavat olla varmoja, että mies rakastaa niiin paljon. Loppujen lopuksi he joutuvat pettymään kerran toisensä jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 00:17"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 23:28"]Jutteleminen on ihan hyvä keino.
[/quote]
Jutteleminen on ihan paska keino tässä tapauksessa. Enemmistö huonoa isäainesta olevista ihmisistä ei todellakaan tunnusta suoraan tai edes tunnista itse olevansa henkisesti täysin keskenkasvuisia ja vastuuntunnottomia. Tuontasoiseen rehelliseen itsereflektioon ja avoimuuteen pystyminen kun vaatisi juuri noita ominaisuuksia.
[/quote]
Ei kun jutteleminen on nimenomaan se paras keino. Älä kuvittele, että mies suoraan antaisi vastauksen tähän kysymykseen, ainakaan rehellistä, vaan kuuntele mitä ja miten mies puhuu. Tässä varoittavia tuntomerkkejä:
- Jokainen lause alkaa sanalla MINÄ.
- Mies itse on aina tarinan sankari, muut ovat kyvyttömiä tumpeloita, joita mies joutuu aina auttamaan.
- Suuret suunnitelmat ovat hyvästä, kunnianhimo on hyvä ominaisuus tiettyyn rajaan saakka. Tärkeää on kuunnella miten aiemmat suuret suunnitelmat ovat toteutuneet, eli mitä mies on tähän mennessä saanut aikaiseksi. Ikuisella taivaanrannan maalarilla tai rehentelijällä ei tee mitään.
- Miten mies puhuu aiemmista naisistaan ja arvostaako naisia ylipäätään.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:54"]
Aikuisuus on vaatimusten täyttämistä.
[/quote]
Kenen esittämien vaatimusten?
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 17:38"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:54"]
[/quote]
Kenen esittämien vaatimusten?
[/quote]Ympäristön; hyvin ympäripyöreästi sanoen. Kikka piileekin siinä, että ympäristö on kullakin yksilöllä hyvin omanlaisensa kokonaisuus - jos olisi sotalapsena jossain Somaliassa, niin aikuisuuden kriteerit täyttyvät, kun olet tappanut, Suomessa taas olet aikuinen, kun olet ohittanut tietyn, lakiin kirjatun iän ja hankkinut itsellesi koulutuksen ja työpaikan etc.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 17:55"]
Ympäristön; hyvin ympäripyöreästi sanoen. Kikka piileekin siinä, että ympäristö on kullakin yksilöllä hyvin omanlaisensa kokonaisuus - jos olisi sotalapsena jossain Somaliassa, niin aikuisuuden kriteerit täyttyvät, kun olet tappanut, Suomessa taas olet aikuinen, kun olet ohittanut tietyn, lakiin kirjatun iän ja hankkinut itsellesi koulutuksen ja työpaikan etc.
[/quote]
Tämä on hankala määritelmä. Jätetään Somalia pois ja keskitytään vain Suomeen. Silti täällä on lähes viisi miljoonaa erilaista mikroympäristöä, sillä kuten kirjoitat, se on hyvin yksilökohtaista. On ihan eri asia vastata lääkäriperheen tai upseeriperheen "ympäristön" vaatimuksiin kuin lähiön kouluttamattoman yksinhuoltajan perheen vaatimuksiin. Uskonnollinen ympäristö voi edellyttää aivan erilaisia asioita kuin uskonnollinen. Maaseudulla ja kaupungeissa vaatimukset ovat erilaisia. Lopputuloksena tälle määritelmälle on, että kuka tahansa voi olla aikuinen tai olla olematta. Kukaan ulkopuolinen ei voi tuntea toisten yksilöllisiä ympäristöjä sillä tarkkuudella.
- minkälaisessa kunnossa on asunto.
- miten puhuu vanhemmilleen?
- miten kertoo aiemmista suhteistaan
- suhde alkoholiin? Miten käyttäytyy juotuaan. Jos alkaa haastamaan riitaa, ilkeilemään, ei lupaa tulevaisuudelle hyvää
- riippuvuudet. Oma mieheni ei muistanut tulla treffeille kun oli pelisessiot kesken ja ajankulu unohtui. Ei se siitä ole mihinkään vuosien kuluessa muuttunut.
Tällaisia tuli mieleen, keski- ikää lähestyvän elämänkokemuksella.
Mä olen kantapään kautta oppinut välttämään miehiä, jotka haukkuu entiset naisensa kusipäisiksi ämmiksi, etenkin jos pääsyynä on se että joutuvat maksamaan elatusmaksuja siittämistään lapsista (ja tästä syyttävät niitä eksiään). Jokainen tuollainen mies mun kaveripiirissä on osoittautunut tekosyitä tehtaileviksi suunpieksäjiksi ja vastuunpakoilijoiksi, lapsistaan välinpitämättömiksi isiksi, jotka ei ole kiinnostuneita muusta kuin itsestään.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 00:30"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 00:07"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 23:35"]
Tykkää puuhastella kotona, tekee pikkuaskareita kotona; puhdistaa ilmastointikanavat ja viemäriputket, voisi maalata seinät tai vaihtaa keittiönkaapiston =).
[/quote]
Puuhastelutaitpumus liittyy kiinnostuksenkohteisiin ja persoonallisuuteen, ei vastuullisuuteen tai aikuisuuteen. -5
[/quote] Eikö sinusta ole vastuullista ja aikuista pitää koti kunnossa?
[/quote]
En ole se jota lainasit, mutta pakko sanoa että ei se kyllä kovin suora yhteys aikuisuuteen ole. Mun isä, täys alkkis ja muutenkaan tunne-elämältä vakain tapaus- on hyvin siisti, ja hoitaa kyllä kaikki kodin "puuhasteluaskareet". Sen sijaa parhaan kaverin aviomies on ihan oikeasti paras isä mitä oon ikinä tavannut, todella vastuuntuntoinen ja esim huolehtii lapsille hyviä ravitsevia ateriota kun äitinsä ei töiltään kerkeä jne -mutta mahdottoman sotkuinen ja huono kaikissa miesten perustöissä, kuten juurikin esim putkien putsailuissa tai seinän maalauksessa. Ei noita perus miesten "töitä" välttämättä kannata aikuisuuden merkkinä tulkita -ovat todellakin joillekin vain kulttuurin välityksellä opittu asia; näin miehen täytyy tehdä. Vastuuntunnosta siinä ei välttämättä ole lainkaan kyse -toki joillekin se voi olla merkkinä siitäkin. Mutta kyllä vastuuntunto on monen asian yhteensumma, ja automaattisesti ei yhtä asiaa kannata pitää siitä merkkinä.
Eikö sinusta ole vastuullista ja aikuista pitää koti kunnossa?
[/quote]
Meistä kumpikaan ei koskaan asuisi paikassa, jonka kunnossa pitäminen vaatisi nikkarointia, pihatöitä ja alituista puuhastelua. Mieheni osoittaa erinomaista vastuullisuutta ja aikuismaisuutta siinä, että hän tiedostaa tämän ja haluaa meidän valitsevan asumismuotomme sen mukaan. -5
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 23:10"]
Katso kuinka mies käyttäytyy lemmikkieläinten kanssa. Mä valitsin oman mieheni siksi.
[/quote]
No ihminen voi olla eläinrakas -ja silti ihan hirveä lasten kanssa, tai mitä tulee esimerkiksi vastuullisuuten taloudenhuollossa, lainanotossa, lasten kasvatukseen liittyvissä asioissa, vauva kehityksen tukemisessa, niin ei sillä ole paljoa merkitystä kuinka tunnollisesti joku on jaksanut koiraansa kouluttaa ja lenkkeilyttää. On kuitenkin ihan eri asia kohdata ihmisolento, joka tarvitsee aluksi lähes kaiken huomiosi -ja ilmoittaa kaikki tunteensa ensisijaisesti itkemällä, joka tarvitsee tunteidensa käsittelyyn 100% aikuisen ihmisen läsnäoloa, joka myöhemmin pitäisi kasvattaa hyvä itsetuntoiseksi ja reiluksi ihmiseksi jne, kuin kohdata koiranpentu ja kasvattaa se tottelevaiseksi ja terveeksi koiraksi. Toki se miten ihminen ottaa vastuuta lemmikistään voi jotain osviittaa antaa, mutta kyllä mä ensisijaisesti olen kiinnostunut siitä miten isäkandidaatti kohtelee muita ihmisiä ja läheisiään, ja miten huolehtii omista asioistaan (laskut, työ, koulu, päihteiden käyttö jne), kuin että miten kohtelee lemmikkiänsä. Toki minkään eläintenrääkkääjän kanssa en luonnollisesti edes seurustelisi -tai jos jollain olisi älyttömiä käsityksiä eläimen kouluttamisesta.
Paat lerssin tiskiin ja kysyt että mistä pätkästään.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 00:47"]
Eikö sinusta ole vastuullista ja aikuista pitää koti kunnossa?
[/quote]
Meistä kumpikaan ei koskaan asuisi paikassa, jonka kunnossa pitäminen vaatisi nikkarointia, pihatöitä ja alituista puuhastelua. Mieheni osoittaa erinomaista vastuullisuutta ja aikuismaisuutta siinä, että hän tiedostaa tämän ja haluaa meidän valitsevan asumismuotomme sen mukaan. -5
[/quote] Kuka teidän viemärit puhdistaa ja ilmastointikanavat? Ihan sinun esim. sinun hiuksista? Ja ilmastointikanavat pitää puhdistaa säännöllisesti. Eihän nuo nyt ole edes vaativia hommia..
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 00:22"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 00:13"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 23:39"]
Miten tunnistaa vastuuntuntoisen naisen? Vauvahulluja naisia olen tavannut, mutta he eivät ole olleet vastuuntuntoisia, "arkitaitoisia", kovinkaan hyvin... :(
[/quote]
Sama juttu. Olen tavannut päälle kolmekymppisiä vauvahulluja, jotka tuskin osaavat vettä keittää.
[/quote]
ja lapsi halutaan koska halutaan esitellä fb:ssa (mies halutaan samasta syystä). oikeasti, ihan tavallisten naisten pinnallisuus osaa yhä yllättää! kaunottarilta tuollaista voisi joskus odottaakin, mutta että kaikilta muiltakin... :(
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 00:22"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 00:13"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 23:39"]
Miten tunnistaa vastuuntuntoisen naisen? Vauvahulluja naisia olen tavannut, mutta he eivät ole olleet vastuuntuntoisia, "arkitaitoisia", kovinkaan hyvin... :(
[/quote]
Sama juttu. Olen tavannut päälle kolmekymppisiä vauvahulluja, jotka tuskin osaavat vettä keittää.
[/quote]
ja lapsi halutaan koska halutaan esitellä fb:ssa (mies halutaan samasta syystä). oikeasti, ihan tavallisten naisten pinnallisuus osaa yhä yllättää! kaunottarilta tuollaista voisi joskus odottaakin, mutta että kaikilta muiltakin... :(
[/quote]
Tärkeintä on, että elämä näyttää hyvältä ulospäin. Esimerkkinä toimikoon seuraava: Olin eilen ravintolassa ja viereisessä pöydässä istui nuori pariskunta. Iältään noin 30. Heillä oli kuohuviinilasit edessään. Pariskunnan nainen otti laseista kuvan ja räpläsi puhelintaan. Oletin, että hän laittaa kuvan sosiaaliseen mediaan.
Seurasin heitä noin puolen tunnin ajan. Toisilleen he eivät puhuneet mitään.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 01:09"]
Kuka teidän viemärit puhdistaa ja ilmastointikanavat? Ihan sinun esim. sinun hiuksista? Ja ilmastointikanavat pitää puhdistaa säännöllisesti. Eihän nuo nyt ole edes vaativia hommia..
[/quote]
Viemärit puhdistan yleensä minä. Ilmastointikanavat rassaa ammattilaissiivooja isomman perussiivouksen yhteydessä. Nuo ovat tosiaan aivan mitättömiä hommia. -5
Joku jo kirjoittikin, mutta kertaus on opintojen äiti. Ihan paras ja järkevin keino on seurustella ensin useampi vuosi (4->) vasta sitten oikeasti jo näkee homman nimen.
En vaan itse ymmärrä mitä järkeä on alkaa tehtailla lapsia vuoden-kahden, jos on biologisesti aikaa odottaa vielä... Olettaen että ikää on siis se alle 35v. Kyllä se toisen vastuuntunto useimmiten selviää pitkän seurustelun yhteydessä.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 01:11"]
Tärkeintä on, että elämä näyttää hyvältä ulospäin. Esimerkkinä toimikoon seuraava: Olin eilen ravintolassa ja viereisessä pöydässä istui nuori pariskunta. Iältään noin 30. Heillä oli kuohuviinilasit edessään. Pariskunnan nainen otti laseista kuvan ja räpläsi puhelintaan. Oletin, että hän laittaa kuvan sosiaaliseen mediaan.
Seurasin heitä noin puolen tunnin ajan. Toisilleen he eivät puhuneet mitään.
[/quote]
Minusta ja miehestäni on ainakin ihanaa se, miten voimme istua lähekkäin ilman, että kummallakaan on tarvetta täyttää hiljaisuutta joutavalla kälätyksellä. Joskus menemme lempibaariimme, valtaamme jonkin loosin ja juomme oluet kumpikin hiljaa omaan kirjaansa syventyen. En siis tekisi tuosta havainnostasi kovinkaan kummoisia johtopäätöksiä. :) -5
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 01:14"]
En vaan itse ymmärrä mitä järkeä on alkaa tehtailla lapsia vuoden-kahden, jos on biologisesti aikaa odottaa vielä... Olettaen että ikää on siis se alle 35v.
[/quote]
Onko yli 35-vuotiaalla sitten jotenkin erityisiä kykyjä, jotka auttavat häntä arvioiman isäehdokkaan monta kertaa tavallista nopeammin? Eikö luulisi, että kova vauvakuume ja lisääntymispaniikki pikemminkin sumentaisi arvostelukyvyn? -5
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 01:12"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 01:09"]
Kuka teidän viemärit puhdistaa ja ilmastointikanavat? Ihan sinun esim. sinun hiuksista? Ja ilmastointikanavat pitää puhdistaa säännöllisesti. Eihän nuo nyt ole edes vaativia hommia..
[/quote]
Viemärit puhdistan yleensä minä. Ilmastointikanavat rassaa ammattilaissiivooja isomman perussiivouksen yhteydessä. Nuo ovat tosiaan aivan mitättömiä hommia. -5
[/quote] Ja on huono mies joka noita tekee. Ok tuli selväksi. Laitetaas se sinun mies sitten jakoon. Kiitos luvasta.