Jag är en svensk kvinna. Vill du fråga ngt?
Kommentit (38)
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 21:54"]Så hur skiljer sig din finska kille jämfört med svenska killar du känner?
[/quote]
Svenska killar kanske klär sig bättre och är lite snyggare öht. Finnar är också lite blyga jämfört med svenskar. Men denna kille har en stor kuk och det är det enda jag bryr mig om ;)
Lever du på din pappas bekostnad?
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 21:45"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 21:35"]Hur hittade du hit?
[/quote]
Min kille hjälpte mig lite. Han är finsk av finska föräldrar och han även sa att finländare kan jättebra svenska.
[/quote]Yllättäen ihan "vahingossa" suomekielinen sanajärjestys, ehe ehe.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 21:56"]
Eikö ruotsalaisille ole omaa av:tä?
[/quote]
Vi föräldrar on ainakin.
Åt svenskan: Du kanske förstår att en del finnar hatar svenskar av någon orsak och skriver hit fullständiga osakligheter. Hoppas du inte tar illa upp. Ha det så bra med din finska kille. Jag tror han också skäms då han ser frågorna här.
h. En gubbe från Helsingfors
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 22:06"][quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 21:45"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 21:35"]Hur hittade du hit?
[/quote]
Min kille hjälpte mig lite. Han är finsk av finska föräldrar och han även sa att finländare kan jättebra svenska.
[/quote]Yllättäen ihan "vahingossa" suomekielinen sanajärjestys, ehe ehe.
[/quote]
.just :) svenska jättebra sanoisin mä mutta olenkin ihan tumpelo.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 22:11"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 21:56"]
Eikö ruotsalaisille ole omaa av:tä?
[/quote]
Vi föräldrar on ainakin.
Åt svenskan: Du kanske förstår att en del finnar hatar svenskar av någon orsak och skriver hit fullständiga osakligheter. Hoppas du inte tar illa upp. Ha det så bra med din finska kille. Jag tror han också skäms då han ser frågorna här.
h. En gubbe från Helsingfors
[/quote] Höpö höpö. Ap on kuule ihan suomalainen, joten ei sinun tarvitse hänen puoliaan pitää.
Okej. Den stora kuken avslöjar dig. Då kan vi sluta det här tramset. Synd faktiskt. Hade varit trevligt att talas vid en stund med en äkta svenska.
Du är finsk och du (english) prentend to be svensk. Jees
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 22:28"]Okej. Den stora kuken avslöjar dig. Då kan vi sluta det här tramset. Synd faktiskt. Hade varit trevligt att talas vid en stund med en äkta svenska.
[/quote]
Vadå avslöjar?? Vi svenska tjejer nu bara är såna slumpor :)
Minusta on tosi kiva, että ruotsalainen nainen, joka ei osaa suomea, on niin hyvin perillä av:sta, että tekee tyypillisen "haluatko kysyä jotain?" -aloituksen.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 22:35"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 22:28"]Okej. Den stora kuken avslöjar dig. Då kan vi sluta det här tramset. Synd faktiskt. Hade varit trevligt att talas vid en stund med en äkta svenska.
[/quote]
Vadå avslöjar?? Vi svenska tjejer nu bara är såna slumpor :)
[/quote]
Opettele ruotsia, saatana. Sanajärjestykset sun muut on ihan päin persettä. Ja sitäpaitsi se on slampor eikä slumpor.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 22:38"]
Minusta on tosi kiva, että ruotsalainen nainen, joka ei osaa suomea, on niin hyvin perillä av:sta, että tekee tyypillisen "haluatko kysyä jotain?" -aloituksen.
[/quote]
Juu, ja muistaa kehua miehensä isolla munalla.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 22:44"]
Jag heter homo-peter!
[/quote]
Ruotsiksi se sanottaisiin "bög-Peter", ei "homo-Peter".
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 21:54"]Så hur skiljer sig din finska kille jämfört med svenska killar du känner?
[/quote]
Svenska killar kanske klär sig bättre och är lite snyggare öht. Finnar är också lite blyga jämfört med svenskar. Men denna kille har en stor kuk och det är det enda jag bryr mig om ;)