Toukokuiset :-)
Aloitetaanpa sitten uusi pino oikein kunnolla ja varhain. Nimittäin tämän viikon haamuiluplussa vahvistui tänään, varsinaisena testipäivänä, ihan kunnon plussaksi. Soitin klinikalle (Fertinova) ja varasin verikokeeseen ajan maanantaille. Ja ainakin Tekayn sivujen mukaan mulla olis la 2.5. joten aloitan tämän pinon nyt hyvissä ajoin ja odottelen muita perässä tulevaksi!
Meidän hoitotausta: keväällä 2005 3xIUI (-), 12/05 IVF (tuoresiirrosta -), 04/06 PAS (+), km 7. viikolla, 06/06 PAS (-), 09.08. PAS (+). Tällä taustalla ei siis hirveästi vielä tule juhlittua plussasta, mutta kivalta se nyt tuntuu että siellä ainakin yritetään pysyä kyydissä. Ai niin, meille on joka kerta siirretty kaksi alkiota joten onhan tässä vielä sekin jännäys että mitenkä monta niitä nyt onkaan tulossa.
Kommentit (53)
Palaan tänne kotikoneen ääreen viikonloppureissun jälkeen. Miten teillä on mennyt?
Mulla alkaa oireet pahentua koko ajan. Rinnat on tullut kipeemmäksi ja ällötyskohtaukset vaanivat heti kun olen syönyt jotain lämmintä ruokaa. Tänään sain ihan tosissani taistella, että aamupuuro pysyi sisällä. Kunpa voisi vaan litkiä mehujäätä, se on sitten nannaa!! Kaikenkaikkiaan olo on ihan ok. Tulen oikeastaan vaan iloiseksi kaikista oireistani, koska kaipaan välillä todisteita, että tämä on oikeesti totta! Niin uskomattomalta tuntuu olla elämän ekaa kertaa raskaana pitkän odotuksen ja lukuisten pettymysten jälkeen.
Välillä meinaankin mennä ihan paniikkiin kun alan pelkäämään keskenmenoja, tuulimunia yms uhkakuvia. Pitäisi vaan yrittää ajatella positiivisesti ja murehtia vasta sitten jos murehdittavaa tulee.
ps. mulla lähti sillon inssin aikana kaksi 20mm munista liikkeelle, joten yksi (lukuisista) jännäämisen aiheista onkin se, että montahan pikkupullaa uunissa mahtaa olla???
Tervetuloa Mimaisille ja onnea kovasti plussasta!
Minulla oli tänään hoitopaikassa ensimmäinen ultra... Näin ruudulla ensimmäistä kertaa pienen elämänalun, jonka sydän jyskytteli! Oireet edelleen melko vähäisiä, lievää ällötystä ja väsymystä. Ruoan kanssa sellaista ihme temppuilua. Pilttihedelmäsoseet uppoavat hyvin ; )
myttö 7+9
Eli tänään (pp 14) oli tuo veritesti ja arvo oli 116. Hoitaja sanoi, että kyllä se plussa on, mutta silti vielä arvelluttaa, onko tuo arvo liian alhainen.
Eli mulle tehtiin 1.9 PAS ja yhden alkion siirto oli.
Ultra-ajankin sain jo, ja se olisi 5.10 eli mun laskujen mukaan sitä mennään nyt rv 4, mutta tarkemmin en osaa laskea, osaako joku auttaa...? =)
Laskettu aika varmaan sijoittuu toukokuun lopulle.
Onnesta vieläkin sekaisin oleva Mirtsu rv 4.
Onnea tosi paljon plussasta!! Valitettavasti en osaa auttaa laskutoimituksissa, kun itse olen ensikertalainen näissä ja vähän siis pihalla... Mutta tärkeintä on, että plussa tuli, kyllä muut asiat sitten selviää.
Mitähän kaikille kuuluu? Ootteko käynyt jo ultraamassa? Itse menen maanantaina varhaisultraan ja tietysti jännittää, että mitä jos siellä ei olekaan mitään?? Jos olenkin kuvitellut kaiken?? No kyllä tässä koko ajan on niin tasasen paha olo ja väsymys, että ei tää kuvitelmaa voi olla. Yks ilta piti oikein oksentaakin. Hyi, mutta ihanaa silti!!
Tulkaahan kertomaan kuulumisia ja vointeja kaikki!!
Piti tulla tänne purkamaan oloa. Olo on niin kamalan epävarma, koska tänään alkoi aamulla vuotaa verta. Juoksin paniikissa terveyskeskukseen, että taasko tässä kävi näin..lääkäri oli täys mäntti (mies, tavan päivystäjä) mutta onneksi sain mukaan myö äippä neuvolan hoitajan ja älysin sanoa että haluan ultralla nähdä mihin vaiheeseen kehitys on pysähtynyt tai näkeekö jotain syytä. Veren vuotokin loppui ja vauveli oli masussa ja on kasvanut. sydän löi ja pää-perämitta oli jo lähes 17 mm. En nyt tiiä pitäskö itkeä vai nauraa. Kyllä veti aamu olon ihan rätiksi. Nukuin jo yhdet päikkärit ja pitänee vielä nukkua toiset. Viikonloppu pitää nyt vaan maata ja isäntä joutuu siivomaan. Nyt vaan pitää toivoo että aika menis eteen päin vauhdilla ja päästäis turvallisemman rajan tuolle puolen. Viikon päästä uusi lääkäri...jos sinne asti päästään...
Mites muut? Sori jos vaan itsestäni " valitan" , mutta olo on niin sekava. Kertoilkaa kuulumisianne! Hyvää viikonloppua kaikille!
Hienoa Blue80, että ultrassa pikkuisella oli kuitenkin kaikki hyvin. Voin vain kuvitella miten kauhealta tuntuu verenvuoto vaikka se näyttääkin olevan melko yleistä. Peukut pystyyn, että viikon kuluttuakin kaiki on hyvin ja niinhän me uskotaan että on!
Itse olin ultrassa eilen ja siellä se pikkuinen toukka köllötteli :) Pituutta oli 9.1 mm ja sydämen syke näkyi. Koko vastasi rv 7+0 eli oli juuri oikean kokoinen. Kuukautisten mukaan viikkoja olisi ollut eilen 6+5 mutta tuo 7+0 vastaa päivälleen inseminaation ajankohtaa. Äitiyskorttiin lääkäri laittoi lasketuksi ajaksi 11.5. mutta uskoisin, että ensi viikolla neuvolassa muuttavat sen kuukautisten alkamisajankohtaa vastaavaksi eli 13.5.
Oireita on alkanut jo tulemaan alkuraskauden oireettomuuden jälkeen eli viikon verran on ollut pahoinvointia ihan oksentamiseen asti ja rintojen aristus on voimistunut.
Nyt toivotan kaikille aurinkoista viikonloppua ja tulkaahan kertomaan muutkin kuulumisia!
Tää varhaisultran odottelu tuntuu mun mielestä melkein yhtä piinaavalta piinistelyltä, kuin tuo inssin jälkeinen aika ennen testiä. Onneksi tuo ultra on jo huomenna, mutta pelottaa tosi paljon! Olisi niin kamalaa jos kaikki menisi nyt pieleen kun toiveet on kerrankin heränny ihan todella ja unelman toteutuminen on niin lähellä.
Hienoa kuitenkin kuulla muiden iloisia ultrauksia. Antaa itsellenikin uskoa. Onnea siis Niki72 ja Blue80!!!
Itselläni siis meneillään rv 8+2 (omien laskujen mukaan) ja oireet on vaihtelevia. Rintojen arkuus on vähän jopa hellittänyt. Aamusin mulla on päivän paras olo ja se loppuu siinä vaiheessa kun pääsen töihin ja syön puuroa. Tiedän että sen puuron sijaan voisi syödä jotain muuta, mutta se on niin pinttynyt tapa, että en pääse siitä eroon... :) Hassua, mutta viikonloppuisin tuo paha olo ei vaivaa niin pahasti kuin arkisin. Mikähän mekanismi tuokin sitten on?
No nyt on kaunis aurinkoinen päivä joten nautitaan siitä ja tästä siunatusta olotilasta !!!
Onnea Mirtsulle plussasta ja tervetuloa toukokuisiin mukaan!
Hieno Blue, että ultrassa kaikki oli hyvin. Toivottavasti vuoto ei enää tule pelästyttämään!
Nikille myös onnentoivotukset ihanista ultrakuulumisista!
Metelle tsemppiä ja onnea maanantaiseen ultraan!
Itse odotan jo kovasti toista ultraa, ja edelleen vaan jännittää. Eli ei se Meten kuvailema piina taida koskaan oikein loppua... Hoitopaikassani tehdään yleensä kaksi alkuraskauden ultraa, ja tämä toinen on minulla reilun viikon päästä. Olo on edelleen samanlainen, eli hyvin lievää pahoinvointia ja enemmänkin väsymystä.
Milloin teillä on ensimmäinen neuvolakäynti? Itse sain ajan 11+ 6 rv:lle. En tiedä onko sillä merkitystä milloin se on?
Hyvää vointia kaikille!
myttö 9+1
Kiitokset plussaonnitteluista! =)
Kiva kuulla, että jo ultrassa käyneillä kaikki on ollut hyvin.
Itse odotan tuota ultraa, kuin kuuta nousevaa... =) Aika on vasta 5.10 ja silloin pitäis olla sitten rv 7 menossa.
Perjantaina mulle meinas paniikki iskeä, kun aamulla kävin vessassa ja lugetöhnän seassa oli jotain vaaleanpunaista ja olin aivan varma, että se oli sitten siinä, että vuoto alkaa, mutta eipä alkanutkaan ja mä kävin siinä hädissäni ostamassa jo apteekista uuden raskaustestinkin.
Tein sitten varmuuden vuoksi tuon testin lauantai-aamuna, vaikka se vuoto ei alkanutkaan. Ja nyt siinä komeili 2 yhtä tummaa viivaa... =)
Neuvolaan en vielä ole soittanut, ajattelinkin ensin varmistaa että tuolla ultrassa on kaikki ok ja sen jälkeen vasta soitan sen neuvola-ajan.
Oireita ei pahemmin oo, paitsi rinnat ovat aika arat ja väsyttää.
Sellanen outo painontunne kyllä on alavatsassa ja voi olla, että alavatsa on aavistuksen " turvoksissa" .. mulla on silti nyt ollut reilun viikon verran sellasia menkkamaisia kipuja, viime viikolla niitä oli enempi ja nyt nekin on huomattavasti vähentyneet.
Mitenkäs Metellä siellä ultrassa meni?
-Mirtsu-
Heips kaikki!
Tänään sitä sitten oltiin ekassa ultrassa. Ja arvatkaa mitä, niitä on kaksi! Kaksi pientä sydänääntä näkyi ultrassa ja sikiöiden koko vastaa raskausviikkoja eli toinen oli 11,7mm ja toinen 11,1mm. Tämän mukaan viikkoja on on 7+3. Olen vieläkin ihan pyörällä päästäni, minä kun niin pelkäsin, että siellä ei ole mitään, mutta toisin kävi.. huh huh todellakin!!!
Tämä päivä on kyllä mennyt sulatellessa tätä ihanaa (pelottavaa) uutista. Mutta kaikista vaaroista ja uhkista huolimatta olen tästä tosi onnellinen!!!! Seuraavan kerran ultraillaan Väestöliitossa sitten viikolla 10 ja sen jälkeen siirrytään neuvolan hoiviin.
Väestöliitosta sanottiin, että kannattaa ottaa yhteys neuvolaan vasta sitten viikon 10 ultran jälkeen, joten ensimmäinen neuvolakäyntini osuu noin viikolle 12-13. No sen jälkeen seuranta on varmaan aika tiivistä kun kaksosraskaudesta on kyse.
Myttö, luulen että piinailua tosiaan jatkuu hamaan tulevaisuuteen.. Tuntuu että aina kun pääsee yhdestä huolenaiheesta eroon, niin seuraava murhe odottaa kulman takana.
Mitsu, onneksi lugetöhnä oli vaan lugetöhnää eikä sen kummempaa, mutta osaan kuvitella pelästyksen. On tämä kyllä hurjaa touhua.
Nyt menen syömään ja tietenkin kolmen edestä (heh heh)
T: Mette ja pikku-rusinat
Mette: Sullapa oli hyviä ultra-uutisia...vai kaksi vauvelia siellä olikin :)
Toivottavasti molemmat pysyvät kyydissä loppuun asti!
Onnittelut nyt vielä tulevista kaksosista... ;)
-Mirtsu-
Onnea Metelle tuplauutisista!
Tosta piinailusta olen samaa mieltä toisten kanssa. Yhdestä piinan kohteesta pääsee, niin jo on taas ootettava seuraava. Toivottavasti viikkoja vieris eteenpäin äkkiä, jotta tuntis liikkeet. Onneks on toinenkin odotuksen aihe. Reilun kuukauden päästä lähden Egyptiin lämmittelemään. Yritän sitä ajatella, et ois muuta ajateltavaa.
Minun tuhrutteluun tuli tänään syy. Tuli kokeiden tulokset ja tulehdushan se kaiken takana on.
Perjantaina on nyt sitten se kauan odotettu lääkärineuvalo, jossa tarkennetaan laskettuaika. Todennäköisesti se on 30.4 eli nyt 9+2 meneillään. Jokos toiset olette saanet LA:n?
Sadepäivän jatkoja kaikille!
soittelin tänään Oyssiin ja sain ultraajan 2.10. Se olisi pitänyt olla jo edeltävällä viikolla eli 28.9. mutta niillä oli siellä jokin lääkäripula, ni nyt aika siis lokakuun alus. viikkoja sitte kasassa 7 +4.
mahaa juilii, välistä vieläki tuntuu et menkat alkaa, mut kai siellä vaan kohdussa tahahtuu muutoksia. Väsy on kova.
t. Mimais