Toukokuiset :-)
Aloitetaanpa sitten uusi pino oikein kunnolla ja varhain. Nimittäin tämän viikon haamuiluplussa vahvistui tänään, varsinaisena testipäivänä, ihan kunnon plussaksi. Soitin klinikalle (Fertinova) ja varasin verikokeeseen ajan maanantaille. Ja ainakin Tekayn sivujen mukaan mulla olis la 2.5. joten aloitan tämän pinon nyt hyvissä ajoin ja odottelen muita perässä tulevaksi!
Meidän hoitotausta: keväällä 2005 3xIUI (-), 12/05 IVF (tuoresiirrosta -), 04/06 PAS (+), km 7. viikolla, 06/06 PAS (-), 09.08. PAS (+). Tällä taustalla ei siis hirveästi vielä tule juhlittua plussasta, mutta kivalta se nyt tuntuu että siellä ainakin yritetään pysyä kyydissä. Ai niin, meille on joka kerta siirretty kaksi alkiota joten onhan tässä vielä sekin jännäys että mitenkä monta niitä nyt onkaan tulossa.
Kommentit (53)
Mahtaa olla hurja olo. Toivottavasti viiva siitä vielä vahvistuu vähemmän herkilläkin testeillä!
Nyt on sitten testattu vähemmän herkällä testillä ja vahva plussahan siihen tuli. Kaipa se on uskottava, että raskaana ollaan :) Kolmas inssi toi siis kaivatun tuloksen pikkukakkosprojektissa.
Ihan vielä en kyllä kehtaa klinikalle soittaa ja varata ultra-aikaa, koska sain viralliseksi testipäiväksi vasta ensi maanantain, joka olisi ollut pp17. Jos sitä perjantaihin asti odottaisi ennen soittoa
Kiitoksia vain Tiuhtiainen kutsusta...Toukokuisiin siis kuulutaan.
Toukokun 1 päivä on siis laskettu vaavin syntyväksi...jos kaikki menee hyvin. Maanantaina kävin verikokeilla ja tänään tuli tulos 995 eli arvo kuulemma vastasi raskauden olevan aivan alussa. 1 viikon kuluttua on uusi verikoe ja 2 viikon kuluttu uudestaan ultra joten jännittää kovasti.
Toivottavasti pieni siellä on oikeassa paikassa ja kaikki menisi hyvin.
kovasti toivottelen onnea kaikille plussanneille ja yrittäjille onnea yritykseen.
Tiuhtiainen, hienoa kuulla hyvästä hcg-arvostasi!
Niki72:lle ja Juljaanalle paljon paljon onnea!
myttö
Kivaa, nyt täällä on jo niin paljon ihmisiä että voidaan alkaa vertailemaan :-)
Onko ketään muuta huimannut? Mulla alkoi eilen töiden jälkeen niin kauhea pyörrytys että meni makaamiseksi koko ilta. Tuntui ettei pysy edes sängyssä makuullaan jollei pidä jostain kiinni - tosi häijy olo siis. Lisäksi kädet ja jalat tuntui ihan puutuneilta. Tänäänkin on vähän semmonen " kevytpäinen" olo, niinkuin olis hataraa korvien välissä ja vähän heitättää. Pitäisköhän käydä noi verenpaineet tarkistuttamassa...
Sit on kanssa alkanut tää, että oksettaa jos on pari tuntia syömisestä. En siis oksenna, tulee vaan huono olo. Joten täällä kuljetaan banaanit ja karjalanpiirakat repussa jatkuvasti. Onneks se menee hyvin ohi sitten kun on jotain syönyt, melkein heti häviää.
Sit vielä, vali vali, mun massu on ihan kamalan turvonnut. Näyttää siltä kuin olisin jo hyvin vähintään puolivälissä raskautta. En tiedä millaisissa teltoissa sitä pitäisi lymyillä, ettei työkaverit ala kysellä. Housut kiristää, tänään pitikin sitten jo laittaa vanhat mammatrikoot jalkaan ja löysä paita päälle.
No, kaiken kaikkiaan tää on kyllä ihan kivaa. Naurattaa lähinnä vaan, että kas, sitä voi olla tämmöinenkin tunne. Ei harmita!
Eilen alkoi ilmeisesti keskenmeno. Kohdussa ei enää näkynyt ruskuaispussia, limakalvo oli liian ohut ja hcg vain 1800 eli ei ole noussut niinkuin pitäisi. Kyllä kiukuttaa ja itkettää. Parempia tarrasukkia teille!
Juuri tota mäkin omalla kohdallani pelkään. Eli pitkään odotettu onni kääntyykin taas itkuksi. Yritän ajatella, että itketään vasta sitten, jos on tarvis, mutta ei se oo aina niin helppoa. :/
Omaa (.) Mäkin oon inansa turvonnut ja mies väittää, että tissitkin ois kasvaneet. No, kipeet ne ainakin on. Äsken ihan vähän imuroin (siis yhen huoneen), niin johan alko repimään oikealta alhaalta. Ehkä tarvii siis ottaa vähän rauhallisemmin. Mullon myös tuota heikkoa oloa kuvissa. Ei siis oksennusta, mutta oksetusta. You know? ;) Menispä aika nopeesti, 13. päivään on vielä hirveän monta yötä.
Aavis 4+4 (jos osaan laskea.. XD)
iso voimahali! Tosi surullista että siinä kävikin näin. :(
Itse pääsen ultraan ens ti kattomaan onko siellä oikeesti ketään ja onko kaikki ok. Pelottaa tänään taas ihan kamalasti ku kahtena yönä olen unta nähnyt edellisestä keskenmenosta ja olo on tänään ollut liian hyvä. Voi kun olisi jo tiistai!
Rauhallista viikonloppua kaikille!
Todella surullista. Paljon voimia ja lohturutistus sinulle!
myttö
Miten itse kukin jakselee?
Blue80:lla oli ainakin huomenna ultra. Onnea mukaan kovasti!
Täällä annetaan ajan kulua ja odotetaan sinne ensimmäiseen ultraan myös kovasti. Ns. pahaa oloa ei ole ilmaantunut, ainoastaan muutaman päivän ajan ollut sellaista ruokaan liittyvää outoa vieroksuntaa. Jotain tekisi mieli, mutta sitten kun näkee ruokaa, niin ei enää tekään mieli. Hyvin, hyvin lievää ällötystä. Sikäli outoa, kun olen normaalisti todella kova syömään, enkä ronkeli minkään ruoan suhteen. Iltaisin alkaa kovin aikaisin väsyttämään ja vatsassa viiltelee tai nipistelee pieneltä alueelta navan alta. Muita oireita tai tuntemuksia ei sitten olekaan.
myttö 6+2
Hei kaikki!
Tänä aamuna testitikussa komeili niin vahva plussa, että taisin mennä aika shokkiin. Tänään on mun pp16 ja luget lopetin lauantaina. Olen tehnyt raskaustestejä tässä reilussa kolmessa vuodessa hirveät määrät, mutta koskaan ei tikussa ole näkynyt plussan häivääkään. Ja nyt ekasta inssistä nappaa! Olen kyllä nöyrän kiitollinen ja tietenkin pelokas tulevan suhteen.
Kertokaa te kokeneemmat, et tarviiks mun nyt tehdä jotain? Mennä verikokeeseen? Ilmoittaa HKIn väestöliittoon, että plussa tuli? Vai olla vaan ja ootella? Mulla oli varasuunnitelma vain epäonnistumisen varalle..
Oireita ei mulla juurikaan ole. Välillä velloo mahassa menkkamaisesti, mutta ei juuri muuta. Paitsi että väsyttää hirveesti!
Ja tervetuloa pinoon! Hauskaa, että elokuun inssipinosta tulee lisää plussanneita! Tänne vaan loputkin : )
En osaa sanoa mikä on käytäntönä Väestoliitossa plussauksen jälkeen. Itse olen yksityisessä hoitopaikassa, ja siellä on käytäntönä tehdä ultraus joskus rv7-8 tienoilla, eli varasin sinne äskettäin ajan. Veritestejä ei siellä ainakaan inssin jälkeen tehdä.
myttö
Tiuhtiaiselle pahoittelut ja lohtuhali :( En osaa varmaan edes kuvitella kuinka pahalta sinusta tuntuu. Toivottavasti seuraava plussa tulee pian ja saat nyytin syliin asti.
Onnittelut Mette vielä tätäkin kautta! Me ollaan oltu hoidoissa Turun Väestöliitossa ja siellä ainakin käytäntönä on ollut, että plussasta ilmoitetaan hoitopaikkaan ja yleensä käydään varhaisultrassa rv 7 tultua täyteen. Inssissä ei verikoetta HCG tason määrittelemiseksi oteta automaattisesti mutta kaipa ne sellaisen ottaa jos itse haluaa.
Itselläni on ultra varattuna perjantaille 22.9. jolloin kuukautisten mukaan on menossa vasta rv 6+5 mutta inssistä laskettuna rv 7+0. Tuntuun niin pitkältä ajalta odotella vielä melkein kolme viikko, täytyy vain toivoa, että menisi aika nopeasti.
Sitten omaa napaa. Oireita on mutta ei mitenkään kauheasti. Rintoja vähän kivistää ja alavatsassa nippailee mutta muuten melko normaali olotila, mitä nyt iltaisin vähän paleltaa. No, eipä esikoisestakaan mitään valtavan pahoja oireita ollut mutta enemmän kuitenkin nyt. Uskon ja toivon kuitenkin, että kaikki on ok.
Tänään kävin ekassa ultrassa ja siellä näkyi kuin näkyikin pienen pieni vaavin alku ja uskomatonta..sydänkin löi jo! Inssistä laskettuna nyt 6+1 ja ultrassa koon mukaan 6+4 että tästä on hyvä jatkaa! Nyt vihdoin ja viimein uskon tämän todeksi. Reilun kolmen viikon päästä lääkäri.
Kiva kun elokuun inssipinosta on taas yksi ilmoittautunut tälle puolelle! ONNEKSI OLKOON!
Hyvää päivänjatkoa kaikille!
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista! Tosiaan Niki72, meidän ajoitus meni siis ihan nappiin, vaikka niin kovasti sitäkin epäilin. Oireilut alkoi kuitenkin aika pian plussan jälkeen. Vatsa on ollut aika sekaisin, kuplii ja pahaa oloakin piisaa. Yhä menkkaista vellontaa ja ihan ällötystäkin.
Soitin sitten sinne väestöliittoon ja tosiaan varhaisultraan mars 25.9. Kamalaa odottaa sinne asti!
Onnea Blue80! Ihanaa kun pääsit vilkuttamaan teidän pienelle ja kaikki oli hyvin!
Nyt oon niin väsynyt, että ei paljoa selkeitä ajatuksia risteile mielessä... Otin jo puolentoista tunnin päikkärit, mutta nyt on mentävä takas nukkumaan. Palaillaan asiaan!
Kamala nälkä koko ajan, tasaisin väliajoin huimausta, vessassa ravaamista, alaselkäkipuilua... Tsih. Ja nyt sentään vasta rv 5+1. Mitä tässä onkaan odotettavissa!! ;) Mites teillä muilla on lähtenyt käyntiin? Viikko vielä ultraan, sitten saa nähdä, asuuko hän edelleen yksiössään..
aavis
siirryn tuolta viikon 34 ivf pinosta. Kolme kertaa olen jo testin tehnyt ja kyllä se plussa on!
Vähän reilu kolme vuotta lapsettomuutta takana. Selittämättömiä ollaan. Nyt tärppäs ekalla ivf tuore siirrolla. Aikaisemmin tehty 2 kpl insseja ilman tulosta. En ole siis kertaakaan saanut viivaa testiin tämän kolmen vuoden aikana, paitsi nyt. Kädet tärisi, kun katsoin plussatestiä. Itkuhan siinä kans tuli. Toivottavasti nyt kaverilla tarrasukat jalassa ja pitää lujasti kiinni.
t. Mimais 4 +4
Oireita on väsymys ja nälkä. Täytyy pitää ruoka-ajoista kiinni, ettei rupia etomaan.
Mimais ja paljon onnea plussasta!
Tässä pinossa on ollut muutaman päivän hiljaista. Mites porukka jakselee?
Itsekin olen vaan käyny vilkasemmassa, mut en ole mitään jaksanu kirjotella. Flunssa vei viimesetkin voimat. Nyt on onneksi flunssa kukistettu ja olo parempi. Ainainen nälkä tosin vaivaa, mut mikään ei meinaa maistua.
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
ja onnea Mimais plussasta!
Syysflunssa on saapunut meidän perheeseen. Esikoinen aloitti syyskuun alussa päivähoidon kun menin töihin ja eikös sitten ollut jo perjantaina kuumeessa ja nuhassa & yskässä. Mies sairastui sitten myös perjantaina mutta eiliseen iltaan asti olin vielä itse terve. Nyt on itselläkin olo kuin jyrän alle jääneellä ja kerrankin oli fiksu työterveyslääkäri ja antoi kerralla kolme päivää sairaslomaa. Usein antavat vaan päivän, korkeintaan kaksi ja sitten saa juosta puolikuntoisena jatkuvasti lääkärissä.
Oireita ei juurikaan ole, lauantaina tuli kuitenkin ensimmäinen pahoinvointikohtaus illalla ja kyllä rinnatkin ovat jonkin verran kipeät. Ultraa odottelen kuin kuuta nousevaa mutta siihen tuntuu olevan ikuisuus ( perjantaina 22.9.)
Kertoilkaahan muutkin kuulumisia!
Tämä voi siis tosiaan olla totta :) En ole saanut nukuttua koko yönä, tuntui että vilkuilin kelloa koko yön. Nousin sitten klo 6 ylös kun en enää viitsinyt sängyssä pyöriä ja pakkohan se oli uusi testi tehdä. Plussahan siihen taas paukahti! Nyt täytyy odotella pari päivää ja tehdä uusi testi jollain " normaalilla" vähemmän herkällä testillä perjantaina kun inssistä on kulunut kaksi viikkoa. Jos plussaa edelleen näyttää niin sitten vaan soittelemaan hoitopaikkaan ultra-aikaa, joka laskujeni mukaan menee syyskuun viimeiselle viikolle, jolloin ollaan 7+ viikoilla. Esikoisesta olin ultrassa viikolla 6+6 ja hyvin näkyi syke silloin.
Täytyy sanoa, että elokuun inssipino tuolla lapsettomien puolella on ollut hyvä pino :) Toivottavasti vielä moni muu tulee perässä.
Ai niin, myttö75 onnea sinullekin!! Ihanaa, että kotihommilla onnistuitte.