Millä teidän nuoret tytöt poistaa ihokarvat?
Puhun nyt sellaisista alakoululaisista.
Minulla aika tumpelo 11v. Uskaltaako antaa höyläillä vai onko siinä vain kainalot/sääret verillä? Muistan kuinka itselläni oli jopa vielä yläasteella joskus säärissä hirveät haavat höylän jäljiltä.
Kommentit (7)
Eivät ole edes ajatelleet ihokarvojen poistamista vielä ja ihmettelen jos teillä sellaista on tapahtumassa... Et kai vain sinä äitinä ole lapsellesi tällaista opettanut siellä omien karvojesi kanssa? Ja siksi jo lapsen pitää mielestään tehdä vastaavaa? Karmeaa.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 21:03"]
Eivät ole edes ajatelleet ihokarvojen poistamista vielä ja ihmettelen jos teillä sellaista on tapahtumassa... Et kai vain sinä äitinä ole lapsellesi tällaista opettanut siellä omien karvojesi kanssa? Ja siksi jo lapsen pitää mielestään tehdä vastaavaa? Karmeaa.
[/quote]
No kuule, ihan tuli tyttö itse kainalokarvoista kysymään ja ihan on jo kunnon tummat kainalokarvat. Olen mahdollisimman pitkään yrittänyt pitää, ettei poistaisi, mutta nyt on jo sen verran näkyvät, että voi mun puolesta jo poistaa. Mitä ihmeellistä siinä on jos 11-vuotiaalla ne jo kasvaa? Sillä on ollut menkatkin jo 10-vuotiaasta asti.
Onko teillä kokemusta niistä vaahdoista tms. Veetin jutuista? Itse olen vain höyläillyt aina, niin ei noista tietoa. Kauanko sen vaahdon pitää antaa vaikuttaa ja onko kainaloille hyvä vai onko lähinnä vain säärille?
ap.
Minä aloin poistamaan karvat 11-vuotiaana. Silloin oli isot, tummat tuuheat karvat ja poistin karvat kaikkialta (kainalot,sääret&reidet,alapää,alaselkä,käsivarret,masu) nyt minulla on kyllä tauteja todettu jonka takia niin tummaa apinakarvaa tulee. Normaaliahan se on että karvat kasvaa tuon ikäisenä, menkkani alkoivat 11v myös. Mutta se tummuus ja tuuheus oli se epänormaali sairauksiini kuuluva osa.
Mutta joo tosiaan, olen aina poistanut sheivaamalla eli höylällä suihkussa. Ei ole ikinä tullut haavaa! Edes silloin 11-13 vuotiaana. Pitää vaan rauhallisesti ajaa. Olen toki kokeillut vahaamista sun muita veet juttuja, mutta ei karvat siitä ikinä lähde kunnolla ja sattuu ja kestää ties kuinka kauan. Kyllä se sheivaaminen on paras, helpoin ja halvin vaihtoehto :) N19
Epilaattori on ekologisin karvanpoistotapa.
Sheiverillä kainalot, käsistä vahalla. Sääriä ei ole vielä halunnut ajella. Ja tyttö on todella karvainen käsivarsista ja kaverit kiusanneet tästä.
Tytöllä 12v. on oma, halpa lady shaver. Kinusi monta vuotta, mutta ostin vasta kun näin, että on todella mitä ajella (11v.). Tyytyväinen on ollut.:)
Tuon ikäisellä karvat eivät taida kamalan tuuheita olla. Suosittelisin kainalolarvoille vaikka vanhaa partakonetta (koska ei varmaankaan kovin miellyttävää ajella partaa samalla millä kainalolarvoja). Tarvittaessä käy myös säärille :) höylääminen sitten kun itse kokee sen tarpeelliseksi