Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Napsahdin ruoka-asiasta kollegalle. Kaduttaa.

Vierailija
07.07.2014 |

Olin konferenssimatkalla kollegoitten kanssa. Kaikki ateriat syötiin yhdessä. Minulle sopii tapa, että syön vähön kerralla, mutta usein. Olen terve ja BMI on 22.

Voi jumalauta, että työkaveriani sitten jaksoi syömiseni kiinnostaa. "Miksi sä syöt noin vähän? Mikset sä syö kerralla enemmän? Miten sä taas syöt? Mikset sä syö niin kuin muut" Ja tähän lisää ohjeita ja mielipiteitä.

Kolme päivää jaksoin kuunnella tuota ja perustella mahd. yliolkaisesti ja yrittää vaihtaa aihetta. Sitten kaatui kuppi ja sanoin tiukasti, että tämä tyyli sopii minulle, olen terve ja normaalipainoinen, joten voisitko lopettaa.

En todellalaan viitannut hänen mahdolliseen ylipainoonsa, vaan halusin vain ertä tyyppi lopettaa. Nyt hän on superloukkaantunut, nun LÄSKITTELIN häntä (whaaaaaaat?!?!) eikä kommunikoi kanssani.

Ideoita?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 11:01"]

Ihan ansaittu kommentti. Sinun ruokatavat ovat terveellisemmät, parempi syödä vähän ja useammin. Vielä kun läski tajuaisi tämän, olisi pian entinen läski.

[/quote] 

tarkoititko että kuolis pois? Nyt menee niin rankaksi tää homma ,  kun ruvetaan toisen kuolemaa toivomaan tuon takia 

Vierailija
2/35 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 11:07"]

Ihan ansaittu kommentti. Sinun ruokatavat ovat terveellisemmät, parempi syödä vähän ja useammin. Vielä kun läski tajuaisi tämän, olisi pian entinen läski.

[/quote] 

tarkoititko että kuolis pois? Nyt menee niin rankaksi tää homma ,  kun ruvetaan toisen kuolemaa toivomaan tuon takia 

[/quote]

Vähän luetun ymmärtämistä kehiin, kiitos. Jos ylipainoinen ihminen tajuaisi, miten syödään terveellisesti, hän olisi pian entinen ylipainoinen luonnollisesti siitä syystä, että hänkin omaksuisi terveellisemmät ruokailutottumukset ja paino putoaisi.

-Ohis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo juttu. 

Sanot kollegalle, että anteeksi, en tarkoittanut kommentillani mitään pahaa. Huomaan, että loukkaannuit; se ei ollut tarkoitus. Minua vaan ärsyttää se, kun syömisiini puututaan. 

Jos kollega on järkevä, hän tajuaa kyllä asian ja sanoo ok. Kättä päälle; asia loppuunkäsitelty.

Vierailija
4/35 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tässä kysymyksessä ei ole mitään väliä sillä, kenen ruokailutottumukset on terveellisemmät tai paremmat kuin jollain toisella. Ei kuulu hyviin tapoihin kommentoida työpaikalla toisten ruokavaliota, vaikka sitten joku söisi koko ajan pullaa ja suklaata tai ihan mitä vaan.

Kyllä mullakin joskus käy mielessä jotain, kun yksi työkaveri on reilusti ylipainoinen eikä syö töissä koskaan mitään ja toinen vetää sämpylää joka käänteessä, mutta ei tulisi mieleenkään ääneen kommentoida mitään.

Vierailija
5/35 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tästä opimme: älkää ihmiset syökö töissä muuten tulee strubelia 

Vierailija
6/35 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ole onnellinen, että sait syödä mielesi mukaan. Mulla on kollega, joka mupeltaa pitkin päivää kaikenlaista (proteiinipatuukaa, smoothieta, suklaata) ja sitten oikeaa lounasta ja päivällistä ei käydä syömässä lainkaan. 

Vierailija
7/35 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 10:42"]

Itsekin mielessäni ihmettelen näitä närppijöitä, jotka syövät useasti. Koko ajan pitää kaivella jotain proteiinipatukkaa ja päästä välipalalle ja huokaillaan ruoka-aikana, että ei jaksa syödä koko annosta. Menee muillakin ruokahalu, kun yksi sotkee ruoka-annostaan ja mainostaa, että ei voi syödä kaikkea, kun syö useasti päivässä ja pysyy siten niin hoikkana. Sitten heti kaivetaan kassista patukkaa ja pötykkää ja mussutetaan ja natustellaan koko ajan.

Arghhhhhh.....

[/quote]

Sairastan bulimaa ja jos verensokerini pääsevät laskemaan tai nälkä yltymään liian kovaksi, sorrun ahmimaan ja sen jälkeen oksentamaan. Eli aion jatkossakin syödä oman rytmini mukaan ja kaivella niitä patukoita kassistani.

Vierailija
8/35 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki ateriat syötiin yhdessä?

ehkä sitä tosiaan harmitti, kun piti olla koko ajan siis syömässä ja kyseli siksi niin kovin, että mitä järkee?

ei ideoita, anna olla.

Vierailija
9/35 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä alan ihmisiä olette, kun noin typeriä ovat läskit ja laihat ja pitää noin pitkä, perusteellinen ja tylsääkin puuduttavampi avaus tehdä AV: lle?

Vierailija
10/35 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen maailman ongelma. Olisko kannattanut ystävällisesti käydä asia läpi vaikka silloin ekana päivänä läpi, eikä niin että enste kolme päivää heittelet eitä ja juuta "yliolkaisesti" ja sitten räjähdät. Tokihan katkaisit välitkin, eikös se kuulu kuvioon? 

Vierailija
11/35 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran kaduttaakin, niin... miten olis anteeksipyyntö.

Vierailija
12/35 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä vaikka sähköposti, jossa sanot ettet puhunut hänen painostaan yhtään mitään, vaan että sinua kävi todella ottamaan pattiin se sinun syömistesi jatkuva tarkkailu ja arvostelu.

Oliko siinä muita työkavereita paikalla? Miten he tulkitsivat tapahtuneen?

Vierailija
13/35 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ilmeisesti ap on loukannut työtoveria ja tietää sen, koska häntä kaduttaa ja tekee tällaisen avauksen tänne.

Vierailija
14/35 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti ap on päivän kuivin tervehdys Porvoosta. Vieläkö jatkat keskustelua itseksesi?

Vierailija
15/35 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten työnantaja laittaa läskit ja laihat samaan paikkaan? Työnantajan vika joten puhu hrn kanssa asiasta. 

Vierailija
16/35 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan asiallisesti olet mielestäni sanonut. Omituista, että jonkun pitää kommentoida toisen syömisiä koko ajan. Ei tulisi mulle mieleenkään, vaikka kuinka ihmetyttäisi jonkun vähäinen ruokamäärä tai isot annokset tai mikä vaan. Ei sun tartte loputtomiin tollaista jaksaa kuunnella.

Työkavereiden kanssa tulee käyttäytyä korrektisti ja tuollainen kommentoija ei ole kohtelias, ihan hyvä, että joku sanoo suoraan, liian usein kukaan ei uskalla sanoa tuollaiselle mitään.

Vierailija
17/35 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kerran suututtanut ihmisen, joka haukkui erästä läskiä ihmistä sanomalla hänelle: "jokaisella meistä on omat vikamme."

Tämän hän tulkitsi niin, että haukuin hänen läskejään ja sen jälkeen hän jätti työt kesken, eikä ole enää koskaan puhunut minulle. Aikaa tästä on jo 25vuotta.

Itse pidän aivan uskomattomana koko tapausta, miten toisia haukkuva voi ottaa nokkiinsa tuosta lausunnosta.

Vierailija
18/35 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 10:02"]No ihan asiallisesti olet mielestäni sanonut. Omituista, että jonkun pitää kommentoida toisen syömisiä koko ajan. Ei tulisi mulle mieleenkään, vaikka kuinka ihmetyttäisi jonkun vähäinen ruokamäärä tai isot annokset tai mikä vaan. Ei sun tartte loputtomiin tollaista jaksaa kuunnella.

Työkavereiden kanssa tulee käyttäytyä korrektisti ja tuollainen kommentoija ei ole kohtelias, ihan hyvä, että joku sanoo suoraan, liian usein kukaan ei uskalla sanoa tuollaiselle mitään.

[/quote

Vahingossa alapeukku

Vierailija
19/35 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 10:02"]

Miten työnantaja laittaa läskit ja laihat samaan paikkaan? Työnantajan vika joten puhu hrn kanssa asiasta. 

[/quote]

Meillä on lisätty HR-perustietoihin läski-infotietue, ettei moista pääsisi tapahtumaan.

Vierailija
20/35 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos hällä paino-ongelmia niin ei vissiin kehdannut syödä niin paljoa kuin olisi halunnut kun oli sun seurassa. Se on kumma juttu kun normaalipainoisia tai laihoja saa kyllä kytätä mut toisinpäin kyllä ei. Ihan aiheesta sanoit, vauvailkoon nyt sitten itsesäälissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän