Napsahdin ruoka-asiasta kollegalle. Kaduttaa.
Olin konferenssimatkalla kollegoitten kanssa. Kaikki ateriat syötiin yhdessä. Minulle sopii tapa, että syön vähön kerralla, mutta usein. Olen terve ja BMI on 22.
Voi jumalauta, että työkaveriani sitten jaksoi syömiseni kiinnostaa. "Miksi sä syöt noin vähän? Mikset sä syö kerralla enemmän? Miten sä taas syöt? Mikset sä syö niin kuin muut" Ja tähän lisää ohjeita ja mielipiteitä.
Kolme päivää jaksoin kuunnella tuota ja perustella mahd. yliolkaisesti ja yrittää vaihtaa aihetta. Sitten kaatui kuppi ja sanoin tiukasti, että tämä tyyli sopii minulle, olen terve ja normaalipainoinen, joten voisitko lopettaa.
En todellalaan viitannut hänen mahdolliseen ylipainoonsa, vaan halusin vain ertä tyyppi lopettaa. Nyt hän on superloukkaantunut, nun LÄSKITTELIN häntä (whaaaaaaat?!?!) eikä kommunikoi kanssani.
Ideoita?
Kommentit (35)
Yritä tehdä sovinto. Toiset aina puuttuu muiden syömisiin, ei kannata välittää. Olen sitä mieltä, että heillä on itsellä vääristynyt suhtautuminen ruokaan. Minullekin työkaverit on huomautellut, kuinka epäterveellistä lleivonnaiset on. Toinen heistä sairaalloisen ylipainoinen ja toinen alipainoinen ( miettii jokaista suupalaa).
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 09:59"]
Lähetä vaikka sähköposti, jossa sanot ettet puhunut hänen painostaan yhtään mitään, vaan että sinua kävi todella ottamaan pattiin se sinun syömistesi jatkuva tarkkailu ja arvostelu.
Oliko siinä muita työkavereita paikalla? Miten he tulkitsivat tapahtuneen?
[/quote]
Joo, laita sähköposti hälle. Kerro että haluaisit tavata ja käydä kaikki yksityiskohdat läpi. Sinulla on silminnäkijöitä ja mielestäsi sinä olet asiassa oikeassa. Että ei tämä sinun mieletäsi paina lainkaan kunhan nyt vaan haluat selvittää asian asappina nyt lomanaikana jos vaan mahdollista.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 10:17"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 09:59"]
Lähetä vaikka sähköposti, jossa sanot ettet puhunut hänen painostaan yhtään mitään, vaan että sinua kävi todella ottamaan pattiin se sinun syömistesi jatkuva tarkkailu ja arvostelu.
Oliko siinä muita työkavereita paikalla? Miten he tulkitsivat tapahtuneen?
[/quote]
Joo, laita sähköposti hälle. Kerro että haluaisit tavata ja käydä kaikki yksityiskohdat läpi. Sinulla on silminnäkijöitä ja mielestäsi sinä olet asiassa oikeassa. Että ei tämä sinun mieletäsi paina lainkaan kunhan nyt vaan haluat selvittää asian asappina nyt lomanaikana jos vaan mahdollista.
[/quote]
Te sovintoeleen tilaamalla kuukaudeksi sille pitsan joka päivä.
Minäkin olen ylipainoinen ja silti teit minusta oikein. Minulle ei tulisi mieleenkään kysyä toisen ruokailusta noin, paitsi jos haluaisin vinkkejä, miten tulla itsekin yhtä hoikaksi. Varmaan jotenkin kateellinen sinulle.
naiset... 90% työtehosta on haaskautunut tuon asian ympärille..
Tai sitten hänellä on ollut ongelmallinen lapsuus. Joku laiha on saattanut hyväksikäyttää häntä ja siksi hän hermostui.
Söitkö ruoka-aikojen ulkopuolella jotain ällöttäviä banaaneja, rahkoja tms, jotka siis haisee pahalta kesken kokousten? Jotkut mun työkaverit pitää palavereja omina eväsretkinään ja tietynlaisista ruuista tulee aika äklöt syömisäänet ja oheishajut, jos siis me muut ei syödä mitään vaan siinä kokoustetaan. Mielestäni epäkohteliasta! Pähkinöistä tulee myös rousketta ja maiskutusta, joka ei ole siinä vieressä kivaa kuultavaa. Eli yrittikö työkaveri vihjata kyselyillään jotain tähän suuntaan, että olis kiva kun syötäis sen verran lounaalla, ettei ennen kahvipaussia jo tarvitsisi ottaa eväitä maiskutukseen?
Kiinnostaisi siis tietää, mitä ja missä tilanteessa ap söit ne ekstrasi?
Mitä ideoita sinä tarvitset? Se kollega sai sitä, mitä tilasi.
Itsekin mielessäni ihmettelen näitä närppijöitä, jotka syövät useasti. Koko ajan pitää kaivella jotain proteiinipatukkaa ja päästä välipalalle ja huokaillaan ruoka-aikana, että ei jaksa syödä koko annosta. Menee muillakin ruokahalu, kun yksi sotkee ruoka-annostaan ja mainostaa, että ei voi syödä kaikkea, kun syö useasti päivässä ja pysyy siten niin hoikkana. Sitten heti kaivetaan kassista patukkaa ja pötykkää ja mussutetaan ja natustellaan koko ajan.
Arghhhhhh.....
Minusta työkaverisi ei ollut asiallinen. Miksi normaalipainoisten ruokailutottumuksia saa kritisoida, mutta annas olla jos mainitset lihavalle, miksi hän syö niin paljon/vähän.
Minä syön vähän koska haluan säilyttää linjani. Olisi superärsyttävää, jos joku kommentoisi syömisiäni. Olenhan aikuinen ihminen ja pidän itsekin huolen omista asioistani.
Todella: miten ap varmisti sen, että söi usein ja vähän? Mitä oli välipalaksi ja miten sen nautit? Jos kaikki ateriat syötiin yhdessä, niin miten mut söi harvoin ja sinä usein?
Joku viittasi henkilökohtaisiin eväsretkiin: juuri sellaisia joutuu sivusta seuraamaan, kun työkaverit pupeltaa tismalleen klo 14.00 välipalasalaattia, kun meillä pitäisi olla tunnin palaveri. Siitä siis osa menee yhden omaan piknikkiin.
Unohda koko asia. Jos et varmuudella häntä haukkunut, niin tulkinta on hänen omansa (koki sinun siis vittuilevan, kun korostit olevasi normaalipainoinen - mitä hän ei ilmeisesti ole), ja hän on siitä yksin vastuussa.
Ja mitä helvettiä hän sinua alkaa opastaa syömisessa. Asia ei OIKEASTI KUULU HÄNELLE mitenkään. Joten hävetköön rauhassa.
Ihan ansaittu kommentti. Sinun ruokatavat ovat terveellisemmät, parempi syödä vähän ja useammin. Vielä kun läski tajuaisi tämän, olisi pian entinen läski.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 10:02"]
Miten työnantaja laittaa läskit ja laihat samaan paikkaan? Työnantajan vika joten puhu hrn kanssa asiasta.
[/quote]
Vika on henkilöstöpäällikössä. Et sinä etkä toi toinenkaan mitään väärää ole tehneet. Lihavia ja laihoja ei saa laittaa samaan paikkaan, ei myöskään pitkiä ja lyhyitä, ei köyhiä eikä rikkaita, ei nuoria ja vanhoja, ei erivärisiä... Toimivuuden kannalta kaikki pitää ottaa huomioon.