Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opettajakiusaus, oletko kokenut?

Vierailija
10.08.2014 |

Itseltäni on  hyvin vahvasti mieleen jäänyt tämä muisto. Asuimme silloin Kuopiossa ja kävin Asemakoulua, olin kuudennella luokalla. Silloin oli tapana, että koululaiset kävivät Puijon kisoissa. Meidän koulukin sinne kisoihin läksi. No, säännöt olivat, että puolipäivää kisoissa ja sitten takaisin kouluun. Minä, se luopio, unohdin innostuksessani ja jäin katsomaan kisoja. Kun huomasin asian, juoksin henkihädässä kouluun ja tämä "ihana" ope otti niskavilloista kiinni  ja laittoi nurkkaan ja huusi koko luokalle, että olen paha ihminen eikä minusta mitään tule. Tämä tapahtui 70-luvulla.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole kokenut. Kurjaa, että sinulla on tuollainen kokemus. Tuo nimenomainen opettaja tuskin on enää hengissä - ei ainakaan työelämässä (aikaa kulunut 40 vuotta), joten voit lohduttautua sillä. Ajat ovat muuttuneet. 70-luvulla lapsen ruumiillinen kuritus oli laillista.

Vierailija
2/6 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut kasarilla. Uskonnon ope oli tosi ilkeä. Sanoi mm. että olen saatanasta j häivy. Tämä tapahtui aika uskonnollisella paikkakunnalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut henkistä sellaista 2000-luvulla. Psykologian ope oli oikeen henkisten kärsmistyen "äiti". Kiusasi moniakin, todella pahoja laukoi, tyyliin pikkuipana huutaen tai mitätön pentu. Nyt aikuisina olemme hänestä puhuneet ja todenneet, että hän taisi olla itse sairas. Ja miettineet, että miksi työkaverit ja esimies eivät puuttuneet. 

Vierailija
4/6 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt on kiusaamisen käsite venahtanut ylipitkäksi. Nuo ovat kertareaktioita ainakin siinä muodossa kuin te sen kerrotte. Kiusaaminen on jatkuvaa puuhaa.

Vierailija
5/6 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppilailla ei ole ongelmia opettajien kanssa, jos he tekevät tunnollisesti läksyt, viittaavat, käyttäytyvät fiksusti ja sääntöjen mukaan, ottavat muut mukaan ryhmätöihin ja tekevät ylipäänsä juuri sitä, mitä opettaja milloinkin käskee.

Opettaja ei ole kone vaan ihminen, vaikka onkin ns. ammattikasvattaja. Ammattikasvattajan työ koulussa liittyy siihen, että etupäässä opetetaan asioita ja toissijaisesti valvotaan, että sääntöjä noudatetaan. Varsinainen kasvatustyö annetaan päiväkodeissa ja kotona. Oletan, että myös ap:n ja muidenkin äidillä ja isällä on joskus ollut huono päivä, jolloin on tullut sanottua vaikka mitä lapselle (ainakin lukuisten av:n aloitusten mukaan), ja vieläpä aika monta kertaa useammin kuin opettajalla.

Tämä on taas tämän av:n opettajavihaajan tekemä aloitus. Anna jo olla ja kasva aikuiseksi. Vai oletko muissakin asioissa jämähtänyt 70-luvulle? Oletko peräti laitoshoidossa sen takia?

Vierailija
6/6 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa opettajista on sadistisia kriminaaleja eikä siinä ei ole mitään yllättävää.

Miksi kuvitella, ettei sadistinen kriminali voisi päätyä opettajan ammattiin?

Siinähän saa tehdä itsenäistä työtä, jossa kukaan kollega tai pomo ei huomaa vaikka harjottaisi sadistisia taipumuksiaan. Ja alaikäisiä asiakkaita ei tietysti uskota, vaikka asiasta jollekulle kertoisivatkin. Siispä sadistiset kriminaalit nimenomaan hakeutuvat mm opettajan ammattiin.