***Syyskeijujen torstai***
Linkki eiliseen.......
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8147730&p=1&tmode=1&smode…
Kommentit (53)
Onnea minunki puolesta Ittalle ja muillekin jo synnyttäneille, joita en ole onnitellut!
Kiitos Rizzulle tiedosta oululaisten tapaamissuunnitelmien suhteen. Minä olen jo viime viikonloppuna yrittänyt päästä tuole yahoon listalle, mutta en ole vielä saanut hyväksyntää... :( Toivottavasti ehdin tapaamiseen oululaisten kanssa. Jos joku tietää, mikä päivä siellä päätetään, niin voisitteko infota minuakin...?
Hansuli, 37
Oikein paljon onnea pienen pienestä prinssistä koko perheelle! :)
Niina
Mahtava juttu, että kaikki meni hyvin. :)
Mulla itsellä aivan valtavan kipeä alaselkä. Alkoi nyt sitten vihottelemaan, kun pitäisi istua koneella ja aloitella syksyn opintoja. Aikeissa olen yrittää vauvan ohella opiskella hieman etänä kotoota. Tietysti meillä on tuo esikoinenkin, 1.5v, että täytyy katsoa, kuinka tulee onnistumaan. En ota paineita, vaan jos onnistuu, niin hyvä, jos ei, niin sitten ei voi mitään. Elämä opiskelun suhteen jatkuu myöhemminkin.
Samoin masun iho on tuntunut niin kireältä, kuin nahka olisi liian pieni masun ympärille. Raskausarpia ei ole tullut, mutta muuten kiristää ihan mielettömästi. Pahus sentään!
Mä huomasin tuossa uusimmassa vauvalehdessä, että siinä oli mainos vauvan vuokrasängyistä. Ajattelin, että pitäs katsastaa. Meillä kun esikoinen nukkuu vielä pinnasängyssä, eikä aiota sitä siirtää sieltä vielä pois, niin ollaan vähän kahden vaiheilla, että mitä tehdä uuden tulokkaan suhteen...mun äiti sanoi, ostavansa pinniksen meille ja säilyttävänsä sen mun siskon tuleville lapsille, kun me ei sitä enää tarvita. No, täytyy tutustua ensin noihin vuokrasänkyihin.
Eipä tänne kummepia. Toivottavasti Piias paranee pian ja muutkin keijut voisivat hyvin, itse mukaan lukien :)
Hyvää yötä!
inkuli ja nuppu rv 37+1
Halifantille tsempit huomiseen!
Manta79 onnea huomisen syntymäpäivän johdosta ja muutenkin onnittelut tän viikon juhlijoille!
Pikaisesti tulin käymään, laitan huomenna enempi kuulumisia. Tänään oli neuvola ja hyvä ressi meni ihan hukkaan, vauva rt:ssä ;) JESS! kyllä huolettikin. Minä myös (ainakin) Piiaksen ja Mayellan tavoin flunssassa ja terkka sitten ottikin crp:n joka oli 12 eli normaali ja katsoi myös korvat jotka oli siistit eli ei onneksi tulehdusta.
Nyt katsoon tehis!
Oona ja sintti 35+4 [color=deeppink][size=5]♥
kaikille pikku nyyttinsä saaneille!!!!
Perässä tullaan...;)
Rv 37+6
...Ittalle ja koko perheelle! Oculle jo laitoinkin tuonne toiseen ketjuun, mutta tässä vielä uusiksi!
Täällä onkin ollut flunssaa liikkeellä :(. Kurjaa, ei ole varmasti mukavaa kärsiä loppumetrien raskausvaivojen lisäksi flunssaoireista. Pikaista tervehtymistä kaikille!
Isolle veljelle olen ajatellut ostaa jonkinlaisen LAHJAN sairaalaan. Täytyisi käydä viikonloppuna ostoksilla ja laittamassa paketti sairaalakassiin valmiiksi. Ideana tässä lahjassa kait olisi, että se tulee vauvalta, mutta meidän tuleva isoveli ei taida vielä tätä ymmärtää, kun ikää on niin vähän (reilut 1 v). Mutta onpahan hänelläkin sairaalassa tekemistä, kun puuhailee lahjan kanssa!
MINJUSKALLA on vähän sama tilanne kuin täällä, eli mulle kanssa tehty rintojen pienennys terveydellisistä syistä. Yritän kuitenkin osittaisimettää, se onnistui esikoisenkin kanssa suht ok. Kamala työ vaan aina ensin imettää ja sitten syöttää pullosta ja pestä pulloja ja taas imettää jne... Minua kanssa vähän stressaa sairaalan imetystouhotus, kun ei sitä maitoa välttämättä tule niin vaan. Ollaan siis menossa Kätilöopistolle ja Haikaranpesään, jossa noudatetaan hyvin imetysmyönteistä politiikkaa. Viimeksikin lisämaitoa piti oikein pyytämällä pyytää...
Oma olo on ihan kohtalainen, närästää (Rennieitä menee puoli tusinaa päivässä) ja kuumuus ahdistaa. Onneksi tänään on ollut vähän viileämpi päivä, jokohan alkaisi ilmat vihdoin viilentyä?
Halifantille isot tsempit huomiseen!
- joannam ja masuasukki 35+3 -
Pikaisesti ajattelin onnitella:) Täällä itsekin kovasti jo odotellaan lähtöä..Merkkejä ei sen kummemmin oo mut eipä ollut esikoisestakaan. Mutta pakko lähteä iltapalalle ja nukkumaan et taas oltas päivä pidemmällä odotuksessa ja päivä lähempänä synnytystä:)
Ritu 38+6
Jännittää että koska se lähtö tulee omalle kohdalle...ei vaan millään enää malttais oottaa omaa kääröä...
Tänään urakoin ja siivosin koko kodin..oli ihan pakko kun matot oli pestynä ja piti saada ne lattioille,joten olihan ne lattiat pestävä toki ensin.No nyt on väsynyt mutta hyvä olo,kun tietää että on ainakin hetken siistiä..ja jotenkin pelkään että kun sinne sairaalaan sitten vihdoin menen niin anoppi ryntää tänne siivoilemaan..ja sitäkös minä vastustan!En tiedä mitään niin inhottavaa kun joku kopaa toisen laatikoilla ja pyyhkii tahroja ovenpielistä..AAARGH!Nyt ainakin pitäis kodin kelvata anopillekkin,jos sattuu tuleen lapsia vahtimaan jonain päivänä..
Oli kyllä pinnasängyn reunapehmuste multa niin tavattoman hukassa että ajattelin jo että käyn ostamassa uuden...Mielikuva oli että jossain vaatehuoneen perillä olin sen nähnyt,ja lopuksi aloin purkaa vaatehuoneen laatikkopinoja..ja sieltähän se alimmaisesta laatikosta putkahti!Helpotus oli melkoinen,äitini kun tuon pehmusteen aikoinaan teki 9vuotiaalle esikolle,ja halusin sen niiiin kovasti myös tälle kuopukselle.No nyt alkaa kaikki olla valmista vauvan tuloon!
Alaselän kipua,tai oikeastaan lonkkakipua on joka päivä,lähinnä istuessa.Luulinkin jo että enteilee synnytystä,kakkosen aikana kun ei supistuksia ollut kun vasta sairaalassa lapsivesien menon jälkeen.Muuten oli vaan kummallista selkäsärkyä.Muista kyllä on synnytys selkeästi alkanut supistuksilla ja avautuminen tapahtunut vähän turhankin nopeasti.
Mutta nyt unille,kun yö on taas taatusti rikkonainen...Vessassa saa käydä useamman kerran yönaikana...
Unelias rv36+6
Onnea huomiseen koitokseen, vaavilla tulee olemaan hyvä syntymäpäivä;)
Ja kiitos Oonalle synttärionnitteluista, syntyispäs vaan tuo Onni pian..sitä täs enemmän odottelen, kun huomista omaa syntymäpäivääni:)
Oltiin muuten vikassa perhevalmennuksessa neuvolassa ja täytyypäs oikeen kehua, että oli mainio!!Siellä oli joku mies, joka vei nuo meitin mammojen miehet keskenään juttelemaan vanhemmuudesta ja kaikesta muustakin isyyteen liittyvästä. Tykättiin molemmat, että oli hyvät keskustelu tuokiot!
Nyt nukkumaan, onkin jo iso väsy taikka sitten alkaa jo vanhuus painamaan:))
Onnea vielä kerran jo nyyttinsä saaneet ÄIDIT :) Ihana sana..oih..:)
Manta ja Onnimonni rv huomenna 35 :))
ITTAA JA OCUA SEKÄ TOIVOTTAMAAN MYÖS HALIFANTILLE VOIMIA HUOMISEEN KOITOKSEEN!!!
t. Tuittu 36+5
Onnen toivotuksista leikkaukseen, niitä oikeesti tarvitaan, jännittää niin vietävästi.
Täytyy vaan toivoa että kaikki menis hyvin.
Kuten muutama tässä pinossa, mulle tää on 5 lapsi, ja kaikki on sillain terveitä, niin kyllä sitä miettii tän kohdalla, että voisiko olla niin hyvä onni että myös tästäkin tulisi terve. On kuin kohtaloa uhmais, on meinaa ikääki plakkarissa se 40, niin riskit on valtavat, mut kohtahan jokusen tunnin jälkeen saan tietää.
Nii ja onnittelut uusille syyskeijjujen vauvoille (en ikinä muista nimimerkkejä) kohtahan se vaihtuu syyskuu oikeesti ja sitten niitä putkahtaakin melki joka päivä.
Halifantti+ vauvamaha vielä jokusen tunnin. rv 38+5
2vkoa sairaalassa ilman nettiyhteyksiä on kohtuuton aika.... Huomenna (perjantaina) tulen kirjoittelemaan lisää viime päivien tapahtumista, mutta...
Meille syntyi ihana poika hätäsektiolla lauantaina 19.8. Painoa 2970g ja pituutta 49cm. Minut kotiutettiin tänään, mutta vauva on edelleen teholla. Pitäisi oppia syömään pullosta ja hengittämään kunnolla, niin voisi haaveilla kotiin pääsystä. Rds:n vuoksi (ja lapsivettä keuhkoissa) oli 3vrk hengityskoneessa. Nyt saa keskoskaappiin lisähappea, mutta hengittäminen vielä työlästä. Syödä ei jaksa itse, joten nenämahaletkulla saa ruokaa.
Kirjoittelen perjantaina tarkemmin... Jaksamista kaikille!
Terkuin Kittura ja " Nasse" joka syntyi hyvillä viikoilla, eli 36+2
Pieni oli pikkuinen ja synnytyksen alku varmaan vähän turhankin jännä, mutta lopputulos ihana!
Huokaus, olisipa täälläkin jo sama tilanne. Toisaalta onhan tämä odottaminenkin ihanaa. Sisko on tulossa pariksi päiväksi tänne. Nyt olisi oivallinen hetki synnytykselle, ei tarvitsisi pähkäillä sitä mihin lapset h-hetken tullen viedään.
Pikkuinen tuntuu kasvavan mahassa vauhdilla liikkeistä ja niiden voimakkuudesta päätellen. Pää on varmaankin siirtynyt kohdunsuun kohtaan, siltä ainakin tuntuu. Tulin hetki sitten autolla kaupasta ja pää painoi niin kamalasti lantiopohjaa/kohdunsuuta vasten, että piti yrittää ajaa takapuoli penkistä ylhäällä. Ajattelin jo, että kohta kalvot varmaan repeää, kun paine oli niin kova. Kauhunsekaista toiveajattelua oli kuitenkin vaan...
Valittelin eilen kutinoista. Tänään ei kuitenkaan ole kutissut. Olikohan vain luulosairautta. Toivottavasti!
Kaikennäköistä sairautta ja vaivaa alkaa olla liikkeellä. Meillepäin eivät ole vielä syysflunssat yltäneet. Toipumisia ja lepoa kaikille sitä tarvitseville.
kalaäiti 36+4