Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Syyskeijujen torstai***

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkon on takana huonosti nukuttu yö, heräsin pissahätään klo 5 ja siitä eteenpäin valvoinkin ehkä puoli kahdeksaan. Supistuksiakin tuli, ne ovat muuttaneet muotoaan niin, että alamaha on kyllä kipeä niiden aikana ja vähän niiden jälkeenkin, kuin menkkakivut! No sitten aamulla, kun mies lähti töihin, sain jälleen nukuttua aina klo 11:een asti, nyt on olo " pöllämystynyt" . Hereillä ollessani asiaa ei totisesti auttanut se, että eilisessä perhevalmennuksessa näytettiin videolta jopa 3 eri synnytystä: 1 puoli-istuvassa (näytti liian helpolta), 1 jakkaralla (nainen huusi ai-ai-ai-ai:ta PALJON) sekä 1 sektio (äiti oli nukutettu). Alkoi hieman hirvittää... Mies sen sijaan oli hieman pettynyt siihen, ettei heille jaettu paljonkaan synytyksen aikaisia " vaimontuentaneuvoja" , eli mitä mies voi siellä salissa tehdä kuin pitää kädestä. Hänkin toivoo, että synnyttäisin jakkaralla jolloin hän pääsisi fyysisesti tukemaan minua selän takaa.

Minäkin tein ja luovutinkin jo tulevalle isille isyyspaketin. Siinä oli mm. seuraavia tavaroita: Batteryä, Sisua, korvatulpat, viskipullo (tyttövauvasta), konjakkipullo (poikavauvasta), sikari, kylpyankat, Ainu pesuneste, Tuttelia, tuttipullo, tutti, Mies hoitaa vauvaa -kirja, pyykkipoikia, Jussi-kuvioinen t-paita isille ja body vauvalle (jotta muistavat, mistä ovat kotoisin), vauvalle pieni huopa ja pehmohelistin. Ei ihan halpaakaan, mielestäni... Mutta mukavia ja hyödyllisiä tavaroita, uskon.

Valkovuodosta oli myös täällä puhetta. Sitä tulee paljon (tosin minulla on aina tullut, joten pikkuhousunsuojat ovat aina käytössä). Koostumus on muuttunut keskiraskauden vetisestä nyt aika limaiseksi, olen jopa epäillyt, että olisiko siinä jo osa sitä limatulppaa, kun vuoto on niin sitkeää. Jokainen lääkäri on aina epäillyt minulla vähintään hiivatulehdusta, mutta koskaan sitä ei ole löytynyt. Olen itse jopa sitä mieltä, että runsas vuoto minun kohdallani " huuhtelee" paikkoja niin, että bakteerit eivät tartu... ;)

Eilisessä neuvolassa saatiin jälleen sf-mitaksi 33 cm eli tasan keskikäyrällä mennään, kun viime viikollahan täti epäili hieman alhaista mittaa. En siis saanut lähetettä polille kasvukontrolliin, jonka olisin kyllä ehkä halunnut, kun samalla olisin voinut kysyä kiinnittymisestä ja mahdollisesta ahtaasta lantiosta... Noh, ei auta kuin odottaa ja katsoa.

HALIFANTILLE onnea ja tsemppiä huomiseen! Pian saat nyyttisi! Ja onkohan se -F- tosiaan jo lähtenyt, kun ei ole kuulunut mitään pariin päivään?

Nyt taidan lähteä Itikseen shoppailureissulle.

Terkuin

Rizzu & Untamo rv 37+5

Vierailija
22/53 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kaikille nyyttinsä jo saaneille (ainakin Elaine, Seirana, Ocu, EllaMaaria82)! Nyt jännittää entistäkin enemmän avata pinot, kun tietää, että jakautumiset ovat hiljalleen kiihtymässä. Itse taidan istuskella koneella jakautumattomana vielä lokakuun puolella... Ja eipä siinä mitään, jos olo jatkuu yhtä hyvänä kuin tähän asti.

Mammaloma alkoi viime perjantaina ja nyt onkin sen jälkeen ensimmäinen päivä, jolloin olen ehtinyt olla rauhassa kotona eli tekemistä on riittänyt. Monen päivän pinot siis lukematta ja sitä lukemistahan nykyään riittää tosi kivasti =) Nyt olen päässyt viime lauantaihin asti, mutta jatkan viimeaikaisiin jutun aiheisiin syventymistä myöhemmin tänään. Tässä kuitenkin neuvolakuulumisia tältä aamulta:

Rv 35+6

Paino +300 g/vko (yht. reilut 12 kg)

RR 114/68

Hemppa 136 (hypähtänyt Obsidanin ansiosta yli aloituslukemien)

Sf 33 (keski- ja yläkäyrän välillä mennään)

Tarjonta RT II

Syke 130-150 +

Liikkeet ++

Ei turvotusta, pissa puhdas

Vauva osaa selvästikin pitää puolensa: Kun th tunnusteli, onko pää kiinnittynyt, niin pikkuinenpa ei tykännyt ollenkaan vaan huitoi hurjasti käsillään th:n käsiä pois =)

Viime viikolla oli viimeinen neuvolalääkäri ja sanonpa vaan, että ei jäänyt taaskaan kovin positiivinen kuva käynnistä. Lekurilla tuntuu aina olevan kauhea kiire päästä musta eroon eli kaikki toimenpiteet tehdään kauhealla kiireellä, esim. sydänääniä ehdin kuulla hädin tuskin viiden sekunnin ajan. Sisätutkimuksen se tekee hurjan kovakouraisesti. Lähes kolmikymppisenä on kuitenkin ehtinyt kokea sen verran monta sisätutkimusta, että tietää, ettei sen " oikein" tehtynä pitäisi tolla tavalla sattua. Kun samainen lääkäri teki alkuvaiheessa raskaana olevalle ystävälleni ensimmäisellä neuvolalääkärikäynnillä sisätutkimuksen, niin onnistuipa sitten rikkomaan limakalvot niin, että verta tuli eikä ihan vähääkään. Tähän vielä päälle lievät kommunikaatiovaikeudet, niin aion kyllä pyytää jälkitarkastukseen toista lääkäriä, jos siis tarjoavat tätä samaa lääkäriä silloin.

Tarinointi jatkukoon kun olen ehtinyt tutustua su-to-pinoihin...

Riina rv 35+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritetäänpä taas...äsken kun näpyttelin niin yhteys yht äkkiä katkesi.Mulla on näköjään taas sellanen päivä,et kun aamusta lähtee liikkeelle,siis vein pojat kerhoon yhdeksäksi ja nuorimmaisen kans suunnistin sit tk:hon ja vielä sit kirpparilla kulutin aikaani ennen kuin hain pojat,niin nyt ei sitten saa enää kotona mitään aikaseksi.

Onpas hankala taas istua tässä,vauva tulee kylestä pylly eellä kohta ulos.Huh...

PIIAS:Kyllä tuo pissatulehukseen viittais.Kokeile särkylääkkeellä päästä huomiseen.Tai meillä päin jos on selvät oireet saattaa lääkäri kirjottaa reseptin suoraan apteekkiin samalle päivää.

Neronja:Sullekin on näköjään viides (jo) tulossa.Missä päin asut? Minä se kyselin just niistä peloista.Eihän se auta pelätä,itekin olen yrittänyt asian mennä omalla painollaan.Mitä sitä etukäteen mitään uhkakuvia maalaileen,eletään tilanteen mukaan.Mutta onhan se täysin inhimillistä että tällaisia ajatuksia tulee.

Oulun seudun tapaaminen:Minä en kyllä iltapäivällä perjantaina pääse-mies töissä...Suömäänhän aina voi mennä... :)

Eilen illalla mun veljen vaimo sittten synnytti,kolmas käynnistyspäivä oli meneillään.Nopsaan sitten kaikki kävi,2h 40min.Puudutteet oli siinä vauhissa jäänyt saamatta...Tyttö syntyi! :) Mukava kun tämä meidän suku mun puolelta on ollut niin poika viritteistä!Heilläkin edellinen poika.Heräsi heti toivo et no jospa se ois meilläkin...Neitin rategiset mitat oli 2790g ja 47cm. Viikkoja oli 38+6.

Joku kyseli niitä runoja/värssyjä joilla vois vauva uutisen ilmottaa.En ole pongannut niitä,kertokaapa jos teillä on!!! Mulla vain tällainen:" Peiton alla posken nukka,jalassa sininen/punainen sukka." Ja sitten tiedot syntymästä.

Kirjakerhokauppiaan kanssa tässä samalla juttele...tai hän puhuu ja minä muka kuuntelen...Hih! :) Merkurius kirjakerhoa mulle kauppaa...Lopettas jo!

No tilasin tutustumispaketin kumminkin...

Nyt lapset vaatii palveluksia.Heips!

Vierailija
24/53 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei oululaiset,

minä ajattelinkin, että voi olla hankalampaa tuon iltapäivän järkkääminen teille, kellä on jo lapsia. Minä kun ekaa odottelen, niin helppohan se minun on aikatauluihin mukautua. Mikä aika teille yleensä sopii? Jos kovin myöhään menee, niin voisko päivää vaihtaa? Minulle on kaveri tulossa kylään keskiviikosta perjantaihin ensi viikolla eli ne on vähän hankalat päivät ja sit se viikonloppu on tosiaan todennäköisesti menoa... eli olenkin nyt ensi viikolla yllättävän varattu. Ma-ilta kyllä passais sekä ensi viikolla että sit myös seuraavalla (eli syyskuun alussa!!), syyskuun ekalla viikolla käy myös kaikki muut illat.

Hansuli

Vierailija
25/53 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Olen ahkerasti lukenut tätä palstaa, mutta nyt vasta sain aikaiseksi itse kirjoitella jotain.

Syyskeijuihin kuulun minäkin, laskettu aika 27.9. Pientä SGA-lasta odottelemme. Asia ei ihan uusi juttu ole meidän perheelle, sillä kaksi edellistä poikaa 2001 ja 2003 syntyneet ovat myös olleet SGA lapsia.

Alku aina hieman työläämpää näiden pienipainoisten kanssa, mutta nyt molemmat pojat virkeitä, terveitä ja energisiä kavereita.

Nyt lähinnä jännitämme ehtiikö pienen kaverin paino nousta yli kahden kilon.

Olen lohdutellut itseäni, että jos vauvalla ei ole muuta ongelmaa kuin pieni paino, niin se asia korjaantuu ajan myötä.

Vierailija
26/53 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyit, mistä päin olen. Asutaan täällä Kajaanin pienessä naapurikunnassa ja itse asiassa kohtahan me kuulutaan Kajaaniin. Harmi vaan, että oululaisten tapaamiseen tulee kuitenkin liian pitkä matka.

Juu, kyllähän ne kaikenlaiset pelot on ihan normaaleja. Olen nyt tässä raskaudessa päässyt aika monta kertaa ultraan ja aina on kaikki ollut kunnossa, joten en vaan osaa oikein pelätä vauvan terveyden puolesta. Ja ehkä sitä jotenkin haluaa suojella itseään eikä ala edes kauheasti miettiä koko asiaa, vaan mieluiten tosiaan ajattelen ihan positiivisesti. Synnytystäkään en osaa vielä oikein jännittää ollenkaan, kun ei vielä mitkään merkit viittaa lähestyvään synnytykseen (siis että olis muka jo tosi lähellä). Mulla on mielessäni rasti merkitty päivämäärälle 18.9. Silloin mulla on rv 42+1 ja silloin varmasti viimeistään KAKSissa käynnistävät ;-). Ehkä se on se minun " eräpäiväni" .

Piias:lle pikaista paranemista! Tosi ikävää alkaa tässä vaiheessa sairastella ja siihen jos vielä pissatulehdus päälle :-/.

Toivottavasti Suursukeltajan (vieläköhän muistin nikin oikein) vaavi ehtii kasvaa yli 2-kiloiseksi ennen synnytystä!

Pakko lähteä katsomaan hellalla valmistuvia sapuskoita.

neronja rv 38+4

Vierailija
27/53 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyytti pieni syliimme annettiin

se maidolta tuoksuu on lämmin niin.

Se varmasti itsekin tietää sen

ett valloittaa jokaisen sydämen.

Hiustupsusta pieniin varpaisiin

se on ihana ihana niin

=========================

Oman lapsen, pienen linnun, kannoin alla sydämen.

Nyt on onni täydellinen, syliimme kun saimme sen.

Tunnen käden, pienen, hennon, tunnen posken pehmeän.

Voisko olla kauniimpaa kuin alku uuden elämän.

Ja loppuun sitten mitat sun muut,

Huh,oon leiponut pikkupitsoja ja jalat sanoo itsensä irti :/

Vierailija
28/53 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä päivä... aivan kamalan väsynyt jo aamusta ja sitten vielä ravaa hammaslääkäriin...itellä aika 9.00, pojalla 10.00 ja eskarilaisella 12.30. Lähdimme siis kotoa 8.30 ja oltiin takas 14.30. Ja nyt vasta väsyttääkin!! Ei tuolla kävelyllä ja renttasulla kuitenkaan mitään supistuksia meikäläiselle aikaseks saada, kohdunkaulaakin tuntu olevan maanantaina jäljellä monta metriä (2cm kortista luntattuna).

ONNEA OCULLE!! Muistaessani onnittelen. Kovasti odottelen, josko se F tulis huomenna tai lauantaina ilmottamaan vauva-uutisia...

Lienee raskausajan dementoituminen alkanut kun en muista edes kirjottelinko maanantaina miten tarkasti siitä ultrasta...siitä muistaakseni juu, mutta muusta en eli:

MINÄ EN EDES YRITÄ IMETTÄÄ, se on nyt sovittu juttu. Toisaalta tietysti harmittaa, mutta kirurgin papereissa lukee niiin selväti että " imetys ei mitä todennäköisimmin tule enää onnistumaan" (rintojen pienennysleikkaus terveydellisistä syistä takana) joten se siitä. Ja lupasivat laittaa ne kirran paperit miun papereiden joukkoon, joten...Joensuu on aika imetysmyönteinen sairaala (mikä on tietysti hyvä), enkä tahdo, että joutuisin herkässä juuri synnyttäneen mielentilassa enää tästä asiasta taistelemaan. Nyt se on selvä, voin imetystouhuajalle sanoa huoletta että lukasepa miunpaperit ja tule keskustelemaan imetyksestä sitten uudestaan. Kun tämä ei ole oma valinta kuitenkaan, niiin en mitään turhaa painostusta tai moralisointia halua hoitohenkilökunnalta kokea.

Siitä juolahtikin mieleeni, joku kyseli RINTAPUMPUISTA: mulla oli toisen aikaan käytössä ANITA MATERNITY verkkovirralla/patterilla toimiva rintapumppu, oikein oiva vekotin, tykkäsin kovasti. OLEN SIITÄ NYT LUOPUMASSA, kun en kerta edes yritä imettää niin mihinkäs mie sitä tarviisin enää.. sak_75@luukku.com, lisätietoja voin laittaa sitä kautta jos jotakuta kiinnostaapi.

Minjuska 37+3

Vierailija
29/53 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei oululaiset keijut, vaikken itse siellä päin asustakaan, osoitteessa http://groups.yahoo.com/group/syysaidit-06/ on menossa parhaillaan oululaisten syysäitien tapaamiskysely, että koska kukin pääsisi paikalle. Kannattaa siis kirjautua sillekin listalle, siellä on mielestäni jo ainakin 1 tapaaminen ollut viime viikolla.

T. Vinkki-Rizzu

Vierailija
30/53 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitoskivut vaivaa... imuroin tänään koko talon, että on puhdasta viikonlopuksi ja siitä sitten palkkiona aivan kamalan kipeät lonkat&alaselkä. Olo ei muutenkaan kovin ruusuinen, kun olen edelleen hieman flunssassa.

Jumbossa kävin minäkin eilen ostoksilla, kaikki vauvan pikkusukat kun ovat oudosti kadonneet jonnekin. Öttikseen törmäsinkin Jesper Juniorissa :) Isommille olin kanssa shoppaamassa vaatteita kun tajusin, ettei tämä kesä enää kauan voi kestää vaan paksumpaa vaattetta syyskeleille tarvitaan.

LAHJA ISOMMALLE SISARUKSELLE, esikoiselle ostettiin Brion junaradan asema kun pikkuveljensä syntyi, sai sen sairaalassa lahjana. Nyt pitäisi keksiä kanssa jotain pojille, vauva saa kuitenkin niin paljon lahjoja ja huomiota sukulaisilta, että minusta on mukavaa kun vauvan syntymän yhteydessä isommatkin saavat osansa. Miehelle en kyllä ajatellut tälläkään kertaa ostaa mitään, enemmin hän saa lahjoa minua kovasta urakasta :)

HALIFANTILLE onnea huomiselle, olisipa ihanaa jos jo itsekin tietäisi milloin saa nyyttinsä lunastaa :)

Mayella ja Onni 35+1

Vierailija
31/53 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, näin on :) Pieni poikamme syntyi maanantaina aamuyöstä, rv 36+3. Tänään päästiin kotiin.

Strategiset mitat 2250g ja 44cm, py 32cm.

Synnytys alkoi ihan yht' äkkiä sunnuntai iltana voimakkaalla verenvuodolla & lapsivesien menolla. Ambulanssilla kiiruusti sairaalaan, mutta kaikki oli vauvalla kunnossa eli odoteltiin sitten vain supistusten alkua. Sektiovalmius oli tietysti, ja käynnistymiseen aikaa 24h.

Parin tunnin kuluttua supistukset sitten alkoivat todenteolla, ja kl02:20 olin niin kipeä että sain spinaalin. Se helpotti täysin, ja 03:15 olin täysin auki. Odoteltiin vielä ponnistuksen tarvetta, ja ponnistaa aloin 03:35. Ponnistin polviseisonnassa sängyllä, oli tosi hyvä asento. Kolme ponnistusta, ja poika oli maailmassa, syntymäaika 03:42.

Vauva sai 9 apgaria, ja sitten jo 10. Veristä lapsivettä imettiin hengitysteistä heti pään synnyttyä. Itse sain yhden nirhauman/repeämän johon laitettiin 2 tikkiä. Toivuin tosi nopeasti, olo on nyt ihan täysin normaali - lukuun ottamatta pakkautuneita rintoja joista vauva ei vielä oikein osaa imeä. Saa siis syötöillä ensin rintaa ja sitten korviketta/ämmää pullosta. Tosin syö laiskasti :( Paino lähti kuitenkin nousuun, eli eiköhän tämä tästä.

Kaikenkaikkiaan vauva on voinut tosi hyvin: sokerit ok, kalsium samoin. Lämpöä ei ihan vielä hyvin pidä, mutta kaurasäkki auttaa. Keskostipat aloitettiin tänään, ja lisärautaa sitten 1kk ikäisenä.

Nyt sitten vaan tiheämmät seurannat neuvolassa ja vuoden ikään asti harvakseltaan käyntejä lastenpolille, ensimmäinen käynti 3kk ikäisenä.

Suurin juttumme on nyt tuo syöminen, kaikki muu suttaantuu kyllä :)

Hyviä vointeja kaikille syyskeijuille, palaan lueskelemaan pinoja kenties vielä! Ja ainakin sitten vauvapuolella, jahka sinne siirrytään.

Itta

Vierailija
32/53 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä sie nyt saat nuuskutella pikkuista nyyttiä :`) Kovasti sinne kasvuintoa pikkumiehelle!!! Selvisikö siihen verenvuotoon mitään syytä?

Ihanaa,kun alkaa näitä pikkukeijuja tulla! Luo uskoa siihen,että joskus vielä itekin...

Vierailija
33/53 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydämelliset onnittelut teidän perheelle! Pikkumiehelle jaksuja kasvamiseen ja maitoiluun :) Ihanaa!

-piias- rv 37+3

Vierailija
34/53 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, miten moni on ja pikkuisensa saanut...*huokaus*, olen vähän kateellinen :)

Minjuska

Vierailija
35/53 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjan kuuloinen alku, mutta onneksi kaikki päättyi hyvin ja vauvakin kunnossa! Nauttikaa pienestä, nuuhkikaa vauvantuoksua ja ihmetelkää suurta onneanne :)

Mayella rv 35

Vierailija
36/53 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjalta kuullosti tuo verinen vuoto. Onneksi kaikki kuitenkin on hyvin.

Vierailija
37/53 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: Öttis ja masuasukki rv39+1

Vierailija
38/53 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

neronja rv 38+4

Vierailija
39/53 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tsemppiä vauvan syömingeille.

Orenji & pieni rv 35+3

Vierailija
40/53 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, lisää pikkusia!!! =)

Eli lämpimät onnittelut Ocun ja Ittan perheille pikkukultien johdosta =) Tsemppiä vauva-arkeen. Perästä tullaan =)

Halifantti: huomenna on teidän perheen suuri päivä! Isot tsempit ja tulehan kertomaan sitten kuulumisia kun ehdit :)

-frodo 38+2 ja taaperotyttö-