***Syyskeijujen torstai***
Linkki eiliseen.......
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8147730&p=1&tmode=1&smode…
Kommentit (53)
Huonosti nukuttu yö TAAS takana.. Ensin en saanut unta; jalkoja särki ja hyvää asentoa ei makuulteen löytynyt. Siirryin sitten tytön huoneen sohvalle istumaan ja siihen sitten nukahdin. Jossain vaiheessa vaelsin takas sänkyyn ja nukahdin kyllä, mutta eikös sitten vielä naapurin yökukkujat keksineet saada avioriidan aikaseks joskus kolmen jälkeen, takapihalla. Eikä ikkunaa voi sulkea, kun tulee niin kuuma.. Ja sitten tyttökin päätti vielä nousta 6.30. Kuinkahan jaksan tämän päivän?!
Eipä tullu eilisestä siivoomisesta mitään supistuksia. No toisaalta eipä tuon vielä ole tarviskaan syntyä, kun ei oo koti ees valmis vauvan tuloon. Eikä tässä nyt enää ku nelisen viikkoo oo, kaipa tuon jaksaa vielä odotella.
Se on vaan tämä jatkuva kuumuus joka alkaa oikeesti mennä jo sietorajan yli. Kaikki " mahattomatkin" ovat jo kyllästyneet, saatika sitten me MAHAKKAAT.
Jos tänään sais vaikka pestyä niitä vauvan vaatteita, kun muutenkin pitää pyykätä.
Kova oon suunnittelemaan mitäpitäis tehdä, mut ikinä en saa aikaseks. Niin ku esimerkiks se vaatehuone: edelleen koskematta :)
No niin.. Aloitetaanpas sitten päivän työt.. heh..
-kirsikka rv36-
Taas yksi levoton yö takana. Pyörin johonkin yhteen asti, jonka jälkeen kävin vessassa ja sen jälken vihdoin tuli uni. Ilmeisesti en osannut nukkua sen takia, että mies nukkui pitkästä aikaa vieressä sängyssä. Tuo kun on viime aikoina nukahtanut sohvalle katsottuaan elokuvia tietokoneelta, ja kun tuo nukahtaa, ei pommikaan häntä herätä. Kuuden aikaan esikoinen sitten huhuili äitiä ja hiippaili vauvanukkensa ja uninallensa kanssa meiän väliin. Nukahti onneksi siihen vielä, mutta sitten mies alkoi keittämään kahvia ja räpläämään tietokonetta, joten se niistä unista...
Tänään taas perhekahvilaan keittämään kahvia ja sen jälkeen kaupungille lounaalle ja jos vaikka kiertäis vähän kaupoissa, kun langat pääsi loppumaan, eikä tällä hetkellä ole mitään käsityötä meneillään. Olen tässä viimeisen kuukauden sisällä neulonut itselleni pari villapaitaa ja tytölle villatakin. Ja vieläkin sormia syyhyttää neuloa jotain, kun on aikaa. Kahden pienen kanssa se aika voikin olla vähän kortilla :)
Uijui, nyt voi jo sanoa, että laskettuun aikaan on 2,5 viikkoa eli joka tapauksessa alle 3 viikkoa. Vaikka olen kyllä asennoitunut, että yli mennään. Iloinen yllätyshän se tietenkin olis, jos tää kaveri päättäis syntyä vähän ennemmin kuin siskonsa (41+5)
Esikoisen ilme kirkastui, kun Puuha-Pete alkoi telkkarista. Kiitos Nelonen, että aamulla tulee tunnin verran lastenohjelmia, niin äitikin saa hetken omaa aikaa :)
Taidan tästä hipsiä aamupalan laittoon ja lukemaan päivän lehden sillä aikaa, kun tyttö katselee Peteä.
Jossu ja Jalmari 37+3
Minä olen KIPEÄ!!! Todella. No, tyypillisesti ei tietenkään kuumetta. Niveliin koskee, räkä valuu, kurkku kipeä ja pää myös. Ja kaiken kukkuraksi alapää on aivan tulessa. En kärsi seisoa, joten kuten istua. Ja jos seison, niin hieman vähemmän kipua tuntuu, kun paino vain toisella jalalla. Oikeastaan koko lantio palaa helvetin tulessa :( Ja maha aivan löysällä, mutta sen laitan rautatabujen piikkiin.
Yön nukuin ihmeen hyvin. Kävin vielä illalla kymmenen jälkeen saunassa. Muutamaan yöhön ei ole edes suonta vetänyt jaloista, eikä siis nyttenkään, mutta oli inhaa herätä tähän oloon. Eilen käytiin Suomen Tivolissa :) Ite kävin kälyni (9v) kanssa maailmanpyörässä, muuten saivat muksut käydä, missä halusivat.
VAUVAN LIIKKEET: Ihan älytöntä. Yöllä unta odotellessa masuneiti veti sellaista volttia, että pelkäsin jo kääntyneen perätilaan. Kaippa tuo on rt:ssa! Nytkin myllää todella hermostuttavasti, ei meinaa miulla enää tilaa riittää neitin liikkeisiin.
ISOT SISARET: Meinasitteko heille antaa jotain isoveljen tai -siskon lahjaa? Esikko sai tytön synnyttyä duplo-paketin. Nyt olen kans miettinyt jotain yllätystä lapsille.. Ja kai se MIES ois kiva yllättää myös. Isyyspakkausta en oo koonnut kertaakaan.
Pitäskö pakata sairaalakassi.. Harmittaa, kun tänään aattelin siivota, niin sitten olo tämmönen :( -piias- rv 37+3
Ps. Halifantti65, ONNEA huomiseen :)
Täällä nukuttiin edellisyön valvonnasta johtuen kuin tukki. Tai kävin mie pari kertaa veskissä,mutta olin nukahtanut aina varmaan jo ennen ku pääsin takas sänkyyn :DD Laitoin kans leipomukset alulle,kohta päästään tekeen pitsoja,nam! Täytyy koittaa saada pakastimeen vierasvaraa,tai ainakin siksi aikaa,kun olen vaavin kans sairaalassa,jotta saa mies ja tenavat täällä herkutella ;D Vieraat saa tuoda itse omat pullansa,jos niitä mielivät... *rotinaperinne kunniaan*
Joku kyseli muutama päivä sitten,jotta osallistuuko joku muu kaikenmaailman keräyksiin,niinko nyt just se nestlebonan legojuttu. *nostaa kättä* Kyllä,kyllä,mulla on kans kaapissa jo ollutkin iso kasa bona-purkeista ja puuroista talteen otettuja etikettejä,niillä kohta saakin jo sen lentokoneen ;) Isäntä aina naureskelee noille mun kätköille,sillain hyväntahtosesti kummiskin :D
Ja täällä on myös tätä raskausajandementiaa,joka sitten taatusti jatkuu imetysajan-sellasena ;) On ylipäätään ihme,miten selviän kaikista jutuista päivän mittaan tän lahopään kera ;) Yks aamu meinasin alkaa keittään pojalle aamupuuroa kahviporoista,kaadoin ne jo sinne puurokuppiin,onneks se tuoksu havahduttu ennenko olisin veet siihen vielä lorauttanut...
Saiskohan muistiin vedoten käynnistyksen etuaijas??? ;)
Hönttä,murut ja Jesse 39+2
Inhottavaa olla kipeenä ja viel ison masun kera. Ei mikään hyvä yhdistelmä :/
Mie oon varannut isommille sisaruksille pienet lahjat,jotka he saavat sitten,kun vauvan kanssa kotiudumme. Toivoisin myös,että vieraat huomioisivat paremmin nuo toiset kuin vauvan,varsinkin nuo nuoremmat ovat niin huomionkipeitä,että oikeen valmiiks jo harmittaa,kun kaikki hösäävät vaan vauvan ympärillä. Edelliskerroilla ollaankin laitettu vauva nukkumaan just ennenku vieraat ovat tulleet,joten näiden on ollut pikkupakko hetki odotella vauvan näkemistä ja tän ajan sit viettää toisten lasten seurassa ;) Tosin lapset on kyllä innolla aina olleet näyttämässä uutta vauvaa vieraille...että ehkä se hyvin menee taas tälläkin kertaa!
Huomenta jälleen kerran,
minä nukuin jopa suhteellisen hyvin viime yönä, mutta tuntuu, ettei mikään unimäärä riitä. Väsyttää vieläkin. Olen vaan niin huono köllimään tuolla sängyssä, mutta kai pitää kohta mennä takas ja yrittää vaikka kirjaa lukea. Jos jollain sais tän väsymyksen pois. Riittäs mulle, että väsyttää sitten vauvan syntymän jälkeen...
Tuosta metsästyksestä kun taas tuli puhetta, niin minun mies on syntyny päivää ennen sorsajahdin aloitusta ja nyt hänen omat synttärit menee sit aina jahtiin valmistautuessa... Että sellasta. Tänä vuonna jää nuo metsästykset vähän vähemmälle, hirvijahtiinkaan en luvannut miestäni, ku vauva on silloin vielä kovin pieni. Ja ymmärsihän tuo mies onneksi yskän, ei yrittänykään painostaa.
Leipomisvietti on täälläkin, mut sen lisäksi myös kova pesänrakennusvietti. Haluaisin vaan koko ajan sisustaa ja varustella pakastinta. Puuhailen sit aina päivät, ku mies on töissä ja illalla oonki ollu aika poikki.
Vauvan liikkeistä: Joku pelkäsi, että vauva on jo kääntyny perätilaan, ku niin möyrii. Samanlaisia ajatuksia on ollu täällä. On niin kovin ihmeellistä pyörimistä ollu tuolla mahassa, että minäkin oon jo muutaman kerran miettiny, että ei kai se oo päässy kääntymään väärinpäin, vaikka on jo pitkään ollu raivotarjonnassa. Toivotaan että ei. Ehkä ei. En vaan osaa tunnustella sitä päätä, vaikka jalkojen paikka on kyllä helppo selvittää.
OULUN SEUDUN KEIJUT: Järjestettäiskös se tapaaminen tässä joskus? Ehdotuksia ajasta ja paikasta? Varmaan menee ens viikkoon, ellei seuraavaan. Vai onko sillon jo liian myöhästä?
Hansuli, rv 37
Täälläkin herätty jo kukonlaulun aikaan, mies tuli yövuorosta joskus ennen kolmee yöllä ja lähti taas ennen seitsemää takas töihin:(
no, mäkin heräsin sitten samaan aikaan, koska anoppi toi koiran mulle hoitoon päiväksi,itse lähtivät ikeaan..
Onneksi toi koissuli on sellanen pikkunen ja helppo hoitonen kaveri, on jo ikääkin yli kymmenen vee..käytin sitä tuola ulkona ja oikeen piitkän lenkin, niin sain sen maate ja rauhottuun, kun on vieraassa paikassa ilman mammaansa..:)
mun pitäs leipoo kakku huomiselle, kun tulee synttärivieraita...niin ja pitäs taas siivotakin täällä...musta tuntuu et se o yhtä siivousta vaan joka päivä..kuka tääl oikeen sotkee??kun ei oo muita päivän aikana täällä kun mie...hmm...
Illalla olis viiminen kerta sitä perhevalmennustakin.Kävin eilen siel neuvolassa, niin terkka oli soittanut mun miehelle perään, et meijän tarvii mennä käymään 4.9 siellä täyttelemässä jotain papruja vielä...??
Niin siksi tosiaan soitti mun miehelle, kun mulla ei edelleenkään ole sitä uutta sim-korttia siihen mun kadonneeseen kännykkääni, joka sit kuiteski löyty ja kerkesin sulkea jo liittymäni..ja tarvii mennä kuulemma oikeen paikanpäälle kauppaaan asti hakeen se liittymä/avaamaan se uudestaan, jos tahdon säilyttää vanhan numeroni! ei auttanu soitto sinne/netistä tilaaminen:( koskahan sitä jaksais sit kaupunkiin raahautua...
pakko vaan saada kohta kännykkä pelittämään..jos tästä tuliski yhtäkkii lähtö synnärille...hui!
ISYYSPAKKAUS on täälläkin jo melkeen valmis, vielä puuttuu ne korvatulpat,red bullia ja pastillit:)) eilen just ostin vielä mukin sinne, missä luki, että maailman paras isä:) sitten tilasin sinne tosiaan sen meidän perheen iskä paidan ja vaaville bodyn, missä luki:Isin poika :)
Että paree sit kanssa olla poika;) ja lisäksi mulle lähetettiin niitä kaksi kpl..vaikka tilasin vain yhden?? ja maksoinkin vaan yhden...ainakin toivottavasti..kun tää dementtia nii vaivaa:/
Koitahan parannella -PIIAS-, ei oo varmaan mukavaa olla kipee tässä tilassa:(
Täälläpäin ei kukaan muu metsästele, kun mun miehen siskon mies:))ettei oo siitä sitten mulla ainakaan huolta..paitsi meinasi ettei tulis ristiäisiin(ollaan valittu heijät kummeiksi..) kun pitää päästä metälle JUST sillon....niimpä niin...:(
menen tästä keittään kahveet, josko vaikka piristyisi ja jaksais touhuskella koko päivän tuon koiruuden kera!
-Manta ja Onni 34+6..(huomenna vaihtuu viikko, jes!)-
YÖ on aivan kamala,esikoinenkin sai sen flunssan sitte ja heräili kitisee ja näki painajaisia. Mut tyttö onnex nukku hyvin. Mull alko sit särkee jalkoja,ns.levottomat jalat,ei voinu keskittyä nukkuun ollenkaan. Sit tää masuasukki möyri ja myllersi koko ajan,ihanaa... Nyt alko pukkaa kauheeta hikeä valuu vaa ihan norona. Millo tä hikoilu loppuu...? ;) Eilen oli mull tosi huono päivä olin toosi pahal pääl ;) hermostuin sit illal lopullisesti ku ukko nukahti sohval... eilen ei keritty paljo näkemään..se tuli kotia töistä ja syötiin ni saman tien läx ratalla käyttää meijän pollea. Ja siel se kikkaili vaix kuin myöhään. Ei siin muuten mitään mut olin jo valmiix nii pahalla tuulella.Mies raukka.
HUOM OULU!: Olisiko teillä 1.9 perjantaina mitään? Olisiko halukkuutta syömään tai jotain? Minulle maistuisi aina ruoka... ;)
Pitäs soittaa neuvolaan ja varata aika.. Huh alko itelläki päätä särkee,toivottavasti en oo tulos kipiäxi..
Tanja 36,4
Tuntuu, että työpaikoilla ja tarhoissa taas pyörii kaikki mahdolliset vatsataudit ja flunssat...! Pikaista paranemista niin äideille kuin muillekin perheen jäsenille!!
Terkut täältäkin suunnalta, neuvolalääkäristä!
Kaikki oli ok, hb 138, sf 34, painoa tullut koko raskauden aikana vähän reilu 6 kg, pikku-mörkö on raivotarjonnassa ja liikkui vikkelästi kun sykkeitä kuunneltiin;) Kohdunsuu on lääkärin mukaan hieman pehmentynyt, mutta ei lyhentynyt ja on kiinni. Koko ajan on ollut sellainen fiilis että yliaikaiseksi se tämä kaveri menee - jatkuisi vaan oma vointi näinkin hyvänä, niin mikäs siinä...
Mutta, mutta... Verenpaineista oli jo puhetta edellisellä neuvolakäynnillä ja nyt sitten sain kotiin mittarin lainaan.. Eli, mulla alapaine on nyt seurannan alla: 125/93. Pitäisi saada alle 90 niin voisi hengähtää helpotuksesta. Mukaan tuli myös raja-arvot, jos niitä hipoo niin pitää lähteä saman tien äitiyspolille (150/100). Toivottavasti nyt menis alaspäin noi paineet, niin ei tarvitsisi sitä stressata;(
Piitsu rv 36+5
Hei,
mitä te meinaatte isälle ostaa lahjaksi? Mitä ootte niihin isyyspakkauksiin koonnu? Oishan se mukava isukkiakin sitten jotenkin lahjoa, mutta ei mulla oo mitään ideoita...
OULU: Mulle passaa 1.9. syömään, mut mieluummin vaikka iltapäivällä ku illalla, jos sillon nähdään. Miten muut? Pe-illaksi saattaa nimittäin olla menoa. Pe-aamupäivällä on sen sijaan äitipolin aika. (Odotan innolla sitä ultraa!)
Hansuli, 37 tasan tänään
Neuvolakuulumisia: paino pudonnut muutaman sata grammaa jo toista viikkoa (ei paha), verenpaine ok ja dopplerilla syke veti 150:ä. Juteltiinkin neuvolatädin kanssa esikoisen mahdollisesta osapäivähoidosta, kun ei mulla ollut enää mitään kysyttävää. Tietty täti oli kiinnostunut meidän viimeviikkoisesta synnärikäynnistä. :)
Piias, _todella_ tylsää sairastaa odotuksen tässä vaiheessa!! Meillä oltiin viikko sitten minä ja poika hirveässä räkätaudissa ja kyllä meinas itsesääli viedä voiton. Muutenkin on tosiaan hankala olla, kun on kaiken maailman kipuja. :( Itselläkin oli eilen illalla sängyssä sellaiset liitoskivut, että piti jo saata-peetä marista ääneen miehelle. Pitkästä aikaa tuli taas kunnolla suppareita siinä unta odotellessa, mutta eivät olleet kipeitä ja ilmeisesti loppuivat lyhyeen, kun nukahdin.. ja nekin lienevät vain seurausta kävelylenkistä.
Isot sisaret: kiva idea antaa isoveikallekin jotain! Pitää varmaan tänään käydä kaupan leluosastolla vähän penkomassa. :) Tai kirjakaupassa, kun poika tykkää lukemisesta enemmän kuin mistään leluista.
Saiskohan jostain nettikaupasta vauvan bodyja ns. sukupuolettomalla tekstillä? Esim. " Isin muru" tms. Meillä kun ei ole tietoa, kumpi on tulossa. Tai sit isille joku kiva t-paita, jossa ois vauvaan viittaava teksti.
Rintapumpusta: mulla ollut sellainen käsikäyttöinen, niin millaista moottoroitua versiota suosittelisitte? Onko merkillä väliä? Käsipumpulla tuli hartiat niin pirun kipeiksi, etten siihen pelleilyyn enää lähde. Muutenkin hyvät imetysasennot on aluksi vähän hakusessa.
Hönttä, oletko testannut taaperolle mitään rangaistusta hänen ohittaessaan kaikki kiellot? Meillä isäntä teki eilen pienen " kolon" portaiden ja halkolaatikon väliin, jossa poika istui pari kertaa arestissa. Heti kyllä häntä rupes harmittamaan ja selvästi huomasi, että tää ei ollutkaan kiva juttu. Sitä nyt aiotaan testata, sillä huutamisesta ja fyysisestä rankaisemisesta en tykkää enkä niitä kotiini halua. Vaikka kyllä välillä olen varmasti kuulostanut lähinnä sumutorvelta ;D Kun ei tän mahan kanssa jaksa juosta pojan perässä koko aikaa!
Hohhoh, mitenhän sitä jaksaa kahden lapsen kanssa tsempata, ettei hermostuis pienistä ja olis kuitenkin sellanen hellä äiti? Suorituspaineita!
Ulpunen ja pötkö rv 38+0 (jee!)
Ostin siihen tosi paljon kaikenlaista, isille ja vauvalle. Siinä on isukille yksinäiseen kotiintuloon ostettu muutama olut, meillä kun ei väkeviä juoda, lakupiippuja, kun ei polteta ( en muuten miekään enää! :D ), karkkipussi, sisuja, mynthoneita, Battery-tölkki, maailman paras isä-kahvimuki, vaipanvaihtosetti, elikkäs hengityssuojia ja pyykkipoikia, ilmanraikastin, kosteuspyyhkeitä, muutama vaippa ja kumikäsineitä, kylpysetti eli kylpysaippuaa, kumiankka ja hoitovoidetta, yhteisiin illanviettohetkiin isille ja vauvalle leluauto ja-lentokone, nukkumaan käymistä varten tuttipullo+tutteja, huvitutteja ja pehmopupu ja isille korvatulppia, ja meitä varten, sitten jossakin vaiheessa, kortsuja ja liukkaria. Lisäksi tilasin siihen vauvalle Isin kulta-bodyn. Varmasti tässä ehtii vielä jotakin sinne ostaa ja jos on vinkkejä et mitä, niin laittakaahan tulemaan. Meinasin kertoa sitten synnärillä, mistä yllätyksensä löytää, niin on sitten ilahduttamassa kun kotiudutaan.
Lapsille meinasin kummallekin ostaa jotkin erittäin mieleiset sisaruslahjat. Tuo pikkukakkonen kun on monta kertaa sanonut miulle, että kun vauva syntyy, niin sitten mie en rakasta heitä enää, niin jollakin tapaa haluan ilahduttaa. Taidan tosin sanoa, että lahjat on vauvalta.
Omasta navasta sen verran, että nyt oli eilen illalla tosi mojovia supistuksia ja aamulla tuli kanssa, tosin ne taisi johtua siitä kun vähän hermostuin aamutuimaan...:( Lähdin viemään esikkoa kouluun kahdeksaksi ja kun tuosta pihasta lähdin peruuttamaan pois, niin aurinko häikäisi silmiin niin pirusti ja arvioin sitten väärin aidan tolpan paikan... Tuli siinä sitten Volvon keulaan sellaset jälet, että ajattelin miehen ripustavan miut seinälle roikkumaan, mutta kun tulin kotiin ja kerroin vahingosta, kävi ovella kurkkaas ja antoi pusun eikä ollut moksiskaan vaikka sanoin, että kiukuttele vaan, miutakin harmittaa :) Taitaa miulla kuitenkin olla ihana ja ymmärtäväinen mies, vaikka täs viikon verran onkin ollut aika hiljaista kotosalla...
Tää miun mies ei käy metsällä tai kalassa ollenkaan, mutta talvella sitten... Voi, silloin on lähestulkoon päivittäin salista ja kaukkista milloin missäkinpäin Suomea. Sanoin kylläkin keväällä että syksyllä ei tosiaan tarvii joka porukkaan mukaan lähteä, saas nähdä.
Tänään lähdetään koristelemaan sitä veljen häiden juhlapaikkaa, ihanaa, ihan on melkein samanlainen olo kuin omissa häissä vuosi sitten. Jännittää! :)
-F- taisi tosiaan päästä lähtemään, ei oo eilen eikä vielä tänään kirjoitellut... Voi miten ihanaa! Saadaan varmasti kohta kuulla vauvauutisia :)
Meille yhä sinnitteleville, hirmuisen hyvää tätä päivää! Ukkonen jyrisee tuolla jossakin, taitaa tänään vielä kuumuus helpottaa! Kun ei lauantaina kamalasti sataisi!
Niina ja pyöriäinen rv 36+6
Ekaks vaavin tumpuista. Noi tumput löysin jesper juniorista. Ihan vaan valkoiset ja maksoivat 2,90.
Viime yön sain nukuttua tosi hyvin. kerran vaan jouduin vessassa käymään. Nyt kyllä tuntuu että voisin uudestaa kömpiä nukkumaan ja nukkua vaikka koko päivän.
Vauva liikkuu masussa tosi paljon vähemmän kuin aikaisemmin. Oikeestaan on tän viikon aikana selkeästi liikkunnut vähemmän kuin ennen. Meinasin jo aamulla kunnolla huolestua, mutta nyt on kuitenkin vähän liikkunut.
Poitsu yrittää koko ajan mennä vauvan pinnikseen ja ei tahdo millään uskoa kun sitä kieltää.
Mä ajattelin jonkun pienen lahjan ostaa poitsulle jonka sitten annan sairaalassa kun tulevat isin kanssa vauvaa ja mua ekaa kertaa katsomaan. Pitäis varmaan lelu kaupassa käydä ostamassa joku lelu.
Nyt meen poitsun perään. Olkkarissa on aivan liian hiljaista.
Öttis, poitsu kohta 1v11kk ja masuasukki rv39+1
Tuolta vauvalehden omilta sivuilta tilasin itse sen isin poika bodyn ja oli siellä sitten kaikenlaista muutakin, isin prinsessaa jne..
Sitten www.villijavapaa.fi, sieltä tilasin isyyspakkaukseen sen paidan,meidän perheen isä! :) siel on kivoja tyynyliinoja ja ruokalappujakin yms..kivoilla erilaisilla teksteillä ja sieltä löytyy just sisaruksillekin tosi kivoja juttuja ja lahjoja:))
ISYYSPAKKAUKSEEN laitoin kans kaikenlaista isän ja vauvan yhteisiä tavaroita, eli nuo tekstillä kirjaillut vaatteet, kylpyhetkiin ankka ja pesusieni, pyyhkeet molemmille:)
Sit sikareita,oluttölkin(ensimmäisestä kakkavaipan vaihdosta palkintona),pyykkipojan iskän nenään,kortsuja,liukkaria,maailman paras iskä mukin,juha vuorisen vaippaihottuma-kirjan,isä hoitaa vauvaa kirjan,pari vauva lehteä,tutteja,korvatulpat,red bullia,konjakkipullon ja viskipullon ja niihin rusetit, (sininen rusetti konjakkipulloon, jos tulee poika ja punanen rusetti viskipulloon, jos tuleekin tyttö),vaippoja,hoitoöljyä,pastilleja,ettei haise henkonen varpajaisten jälkeen...jne..
on siä vielä muutakin, mutta en muista kaikkee ja en viitsi mennä aukomaan pakkausta, on sen verran hyvässä piilossa :) ja aion kans antaa sen isukille, sitten kun on vaavi syntynyt..saa varpajaisissaan vaikkapa availla sen taikka yksin kotosalla, kun itse olen sairaalassa..sitten laitan mukaan vielä kortin ja pienen kirjeen, jossa on käyttöohjeet kaikelle kamalle :)
Täytyy kyl sanoo kans, et siitä tuli oikeen hieno ja varmasti on isukki tyytyväinen!! :)
Minäkin liityn jälleen niihin, joilla takana todella huonosti nukuttu yö. Kolmeen kertaan sain käydä vessassa ja viimeisen aamuyön käynnin jälkeen en enää saanutkaan unta. Pyörin sängyssä ja lopulta kun miehellä soi kello 6.30, nousin minäkin. Eipä tuo meidän esikkokaan kovin kauan nukkunut, vaille seitsemän oli hänkin ylhäällä. Joten xI olo on täällä.
Aamuyön sängyssä pyöriminen ei ollut ainoa yöllinen vaiva, myös erittäin kipeiksi äityneet liitoskivut taas vaivasivat. Ja nyt alkaa masu olla jo aikalailla tiellä, jos esim. kyykistelee tms. Eli vaivaa riittää taas.
Meinasin kuitenkin kaikesta huolimatta siivota tänään. Matot ovat jo ulkona tuulettumassa, pitäisi vain tarttua imuriin ja luuttuun seuraavaksi. Tosin nyt kun poika on päikkäreillä, en viitsi imuroida. Täytyy tässä välissä pesaista WC:t.
Mulle ei toistaiseksi ole sitä leipomisviettiä tullut. Siivoilen kyllä aika ahkeraan, ehkä se pakastimentäyttämisviettikin vielä tulee. :) Tosin marjoja & kotimehuja olen hamstrannut ihan kiitettävästi talvea varten.
Joo, siltä nyt vähän näyttäis, että -F- on päässyt hommiin ja kenties jo saanutkin nyyttinsä. :) Kyllähän tässä itselläkin alkaa jo olla sellainen olo, ettei kauan enää jaksaisi olla raskaana. Jos nyt vielä pari viikkoa kuitenkin... :)
PIIAS: Pikaista paranemista sinulle. Ei ole tosiaan mukavaa olla kipeänä tässä tilassa.
Muillekin jaksamista, ei meillä nyt enää niin kauhean kauan kenelläkään loppujen lopuksi ole tätä raskautta jäljellä.. vai mitä? :)
Nyt wc:t pesemään ja sitten lepäilemään itsekin.
T: Anmari rv 35+5
..isälle hommaan jotakin pientä kivaa, ainakin jonkun pullon, viskiä tai konjakkia. Esikoiselle on myös suunnitelmissa ostaa joku lahja jonka " vauva tuo hänelle sairaalaan" .
Esikoisen syntymän jälkeen (sitten kun tiedettiin varmuudella kumpi tuli) ostin isälle ja pojalle samanlaiset Mari-paidat. Ovat aika suloisia ne päällään. :) Jos tämä uusin tulokaskin on poika, yritän hommata myös hänelle saman värisen paidan. Jos sitä väriä nyt enää mistään saa. Mutta jotakin tällaista ajattelin nytkin joka tapauksessa hommata.
T: Anmari
Eipä siellä neuvolassa mitään ihmeellistä.
Rv 38+4
Painoa/viikko + 485g
Turvotus +/-
RR 110/70
Pissa puhdas
Hb 108 (eli laskussa taas :-/ )
Sf-mitta 32
Tarjonta RT
Syke n. 140
Liikkeet ++
Sf-mitta oli nyt noussut vaihteeksi kahdella sentillä. Eilen illalla tuntui, että vauva porautuu alemmas, kun häntäluutakin koko ajan painoi (mut ei kyllä yhtään silti supistellut), mutta aamulla kun nousin ylös, niin vaavin pylly tuntuikin varsin ylhäällä. Oli vissiin vaan käynyt kokeilemassa, että millaista siellä alempana olis olla ;-). Vaavi on edelleen " kallellaan" tuonne takapuoleeni päin eli kaikki merkit kyllä viittaa siihen, että ihan turhaa tässä on vielä hötkyillä ja edes ajatellakaan koko synnytystä.
Tuo vähän ärsyttää, kun hb ei yhtään pysy kohillaan, jos en syö rautatabletteja :-(. Ja nyt kun mulla viime päivinä on ollut merkkejä pahenevasta närästyksestä, niin en sitten muutamaan päivään ole tabuja ottanut. Ja hitto, heti lähtee hb laskuun, ärsyttävää (edellisellä käynnillä oli siis 112). Pakko vaan yrittää noita tabuja sitten syödä. Ja minä kun tykkään kaikista maitotuotteista, niin on ärsyttävää aina miettiä sitä oikeaa hetkeä ottaa ne rautatabut. Ja th:n kanssa oli puhetta verilettujen syömisestä ja itse ajattelin, että voisin ostaa ihan itelleni maksalaatikkoa (siis kun yleensä meillä lapset syö aina maksalaatikon, jos sitä ostaa eli mulle ei jää), kun siitä tykkään, mutta arvatkaa vaan, muistinko kaupassa ostaa niitä...
Noo, jospa tämä hienoinen ärtymys kohta menisi ohi. Viime yönä nukuin todella hyvin. Ekan kerran heräsin vessaan vissiin vailla kuusi ja sittenkin vielä nukuin makoisasti kunnes kello herätti vähän yli 7.
Täällä oli puhetta lahjojen ostamisesta toisille sisaruksille, kun vauva syntyy. Meille on siis viides tulossa (vanhin lapsi nyt 8 v.) eikä me olla koskaan ostettu mitään eikä ole tullut edes mieleen, että pitäisi ostaa. Eikä meillä itse asiassa ole isosisarukset olleet edes kateellisia vauvalle lahjoista. Ihme kyllä meidän lapsista ei ole kukaan osoittanut mustasukkaisuutta muutenkaan vauvaa kohtaan, siis yhdenkään vauvan aikana. Helpolla ollaan siis siinä suhteessa päästy.
Aiemmin oli myös puhetta siitä, että kun on jo useampi lapsi, niin pelkääkö, ettei tämä seuraava voisi olla terve. Mulla tähän raskauteen liittyvät pelot ajoittuivat viikoille 4 - 18 (edellisten km:jen takia). Sen jälkeen en ole enää hirveästi osannut pelätä, vaan olen antanut raskauden edetä omalla painollaan. Nytkään en osaa oikein mitään pelätä, kun eihän se mitään hyödytä (ei tietenkään hyödyttänyt alkuvaiheessakaan ;-). Pianhan tämän raskauden lopputuloksen pääsee näkemään ja jotenkin sitä vaistomaisesti ajattelee kuitenkin positiivisesti siitä lopputuloksesta. Toivottavasti ei turhaan.
Halifantilla taisi olla huomenna käynnistys. Onnea matkaan!!!
neronja rv 38+4
En ole paljon kirjoitellut,mutta nyt aattelin ottaa itteäni niskasta kiinni ja kirjoittaa kuulumisia..
Käytiin tänään Jorvissa sopimassa vaavin syntymäpäivä,eli sektioaika..
Enää 2vk ja 4pv ja sit meidän vaavi syntyy..Päivähän on silloin 11.9,joka on myös mun synttäripäivä..Ihan mukavaa,että saa tän kolmannen ja viimesen lapsen omana synttäripäivänä..Tietty sillä edellytyksellä,että kaveri pysyy kyydissä siihen asti..
Kaikki oli hyvin ja vaavi hyvän kokoinen nyt 3,4kg..Eli lääkäri arvio,että syntymäpaino on siinä 4kg luokkaa,vähän pienempi kun mun kaksi muuta(4300g ja 4370g),mutta jos ottaa oikein kasvupyrähdyksen niin voi olla ton 4,3kg syntyessään..
Meillä on vielä ennen sektiota muutto edessä eli nää 2,5vk menee tosi nopeasti..
Vaikee ajatella,että enää pari viikkoa ja sit on " Rusinakin" maailmassa.
Vastahan sitä sai tietää tästä ylläristä :)
Mutta nyt täytyy jatkaa,neiti 1v 4kk vaatii huomioita...
Terkuin:Kuningascobra ja" Rusina" rv36
Oiskohan tämä PISSATULEHDUS? Kellään esimerkkejä elävästä elämästä? Tunnen olevinaan kirvelyä pissatessa. Ja alavatsa/lantion alue on siis aivan tulessa tuosta häpyluun alueelta ainakin. Kärsin olla, jos istun jalat haarallaan etukenossa. Lämpöä nyt 37,2 ja tosi tukkoinen olo. Pitää aamulla käydä pissanäyte antamassa labrassa..
Mitään uhkaavan synnytyksen merkkejä nää ei kyllä voi olla. Ja jos olisi, tulisi vaan pian ulos, ei tämmöstä poltetta kestä. Vedet valuu silmistä, enkä kärsi hengittää kunnolla, kun kävelen :( Valivali.
-piias- rv 37+3
Ja ocua ONNITTELEN tässä pinossa :) Upeaa ja paljon paljon onnea!
[color=SkyBlue2]
Onpa alkanu kuulostaa siltä että keijut olis jakautumassa pikkuhiljaa...varmaan monella jo synnytys lähellä!!
Mulla ei täällä mitään merkkiä sellasesta. Mä oon alkanu tarkkaileen joko maha olis laskeutunu mutta paikallaanhan tuo pallo pysyy:)
Heräsinpä tänään aikasin.....normaalisti oon nyt äippälomalla nukkunu tuonne 10-11. Eli siihen asti kun mies on tullut töistä ruokkikselle:)
Mutta tänään nousin jo kuudelta ja nyt mulla on sämpylätaikina kohoomassa.
Mitään pesänrakennusviettiä ei oo näkyny täällä päin, mutta mulla on pakastimentäyttövietti. Pakko koko ajan miettiä mitä leipois tai kokkais pakastimeen.
Sorstastuksesta vielä...mulla on mies syntyny syyskuussa ja sen isä on kanssa ollu kova metsästään..oli tietenki ollu sorsametillä kun mies lähtenyt syntymään. Ristiäispäivän aamuna oli vielä ampunu hirven.
Näyttäs siltä että tämä sukupolvi jatkaa perinnettä...
Sain isyyspakkauksen koottua. Siitä tuli melkeen liian hieno:) Mietin vaan että millon antais sen...miehellä synttärit 15.9 niin jos antais synttärilahjaksi...mutta oikeestaan en haluais että se on synttärilahja vaan ylimääränen yllätys. Helpointa olis tietenki kun antais sen löytää pakkauksen sillä aikaa kun oon sairaalassa, mutta pakkauksessa on joitaki juttuja mitä vois ottaa synnytykseen mukaan....
Ruusunen...mielenkiintoista mitä kerroit vyöhyketerapiasta, että sillä vois saada synnytyksen käynnistyyn. Täytyy varmaan harkita jos tuntuu menevän yliaikaseksi.
Mä meen leipoon ne sämpylät.
Kerttu rv 36+ [color=Chocolate][size=6]♥[/size]