Eräs tunnettu bloggaaja tuli vaateliikkeeseemme aikeissaan saada ilmaisia vaatteita
Lupasi kirjoittaa hyvän palautteen blogiinsa. Emme tietenkään suostuneet, sillä liikkeellämme ei ole tapana antaa vaatteita ilmaiseksi kellekään. Bloggaaja kierteli liikkeessämme ja räpsi kuvia. Kieltäytymisemme jälkeen hän lähti vihaisena pois.
Eikö bloggaajien kinuamisella ole enää mitään rajaa?
Arvuutelkaa itse, kuka bloggaaja kyseessä. Tummanruskeat pitkät hiukset.
Kommentit (211)
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 23:49"]
Jos nyt välttämättä haluatte tietää, niin olen töissä Lahdessa naistenvaateliikkeessä, jossa myydään myös koruja. Kyseinen bloggaaja on myös Lahdesta.
Ap
[/quote]
Nyt palsta-Sherlokit! Kirjoittiko tuon ap vai ap:nä esiintyvä bloggaaja vai joku AV-mamma, joka haluaa johdattaa koko AV-raatia tuohon suuntaan? Tarkkoja tuntomerkkejähän ei tähän asti ollut.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 23:49"]
Jos nyt välttämättä haluatte tietää, niin olen töissä Lahdessa naistenvaateliikkeessä, jossa myydään myös koruja. Kyseinen bloggaaja on myös Lahdesta.
Ap
[/quote]
Nyt palsta-Sherlokit! Kirjoittiko tuon ap vai ap:nä esiintyvä bloggaaja vai joku AV-mamma, joka haluaa johdattaa koko AV-raatia tuohon suuntaan? Tarkkoja tuntomerkkejähän ei tähän asti ollut.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 23:51"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 23:34"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 23:19"]
Ja sille ketä huolestui että ainakin kys bloggari itse tunnistaa itsensä - ehkä ihan hyvä niin voi mennä itseensä ja pohtia kannattaako siitä niin ottaa nokkiinsa, jos ei ilmaista tavaraa sattunutkaan saamaan?:D
[/quote]
En missään nimessä puolustele tuon bloggaajan toimintaa, vaan olen samaa mieltä, että aika noloa tuollainen "kerjuureissu". Mutta mielestäni ap:n toiminta ei ole sen hyväksyttävämpää, eikä kovin harkittua. Nykyään ihmiset ovat hyvin tietoisia omista oikeuksistaan ja omasta kunniastaan - tällä palstalla uhkaillaan kunnianloukkaussyytteillä jopa vieraiden puolesta. En siis ihmettele, jos kyseinen bloggaaja sattuisi näkemään tämän ketjun ja tunnistaisi siitä itsensä ja ilmiantaisi ketjun ap:n esimiehelle/liikkeen omistajalle. Kenties kirjoittaisi vielä julkisen vastineen tapahtuneesta omaan blogiinsa. Vaikea kuvitella, että kukaan yrittäjä jättäisi reagoimatta tuollaiseen palautteeseen, vaikka henkilökohtaisesti pitäisikin bloggaajan toimintaa naurettavana.
[/quote]
Tässä ketjussa ei missään mainita kyseisen liikkeen tietoja. Eri asia jos sanoisi 'Me Oulun Ziggyssä''.. ja haukkuisi kaupan pystyyn. Ap ei edes täälläkään mitään erityisesti lähtenyt haukkumaan, vaan ainoastaan IHMETTELI bloggaajan käytöstä (joka ei ollut edes hyvää). Ei täytä kyllä millään muotoa kunnianloukkauksen tunnusmerkkejä. Ei täällä ole kenenkään nimeä mainittu. Voinhan mäkin alkaa tehtailla poliisille ilmoituksia ''ketjuista joista tunnistan itseni'' ja vaatia korvauksia, ihan vaan huvikseni vaikkei mun nimeä missään mainittaisi. Epäilen, ettei kovasti tulisi kiinnostusta viranomaisten puolelta.
[/quote]
Kyllä liikkeitä saa ihan nimellä arvostella, siinä ei ole mitään väärää. EI saa kertoa valheellisia väitteitä tai herjata, mutta asiallinen arvostelu, eikä hieman asiatonkaan, ei ole mitenkään väärin tai rangaistava teko.
Voi hyvin kertoa että Kirkkonummen Muotikankaassa sain törkeää ja todella huonoa palvelua, myyjältä nimeltä Pirkko. Pirkko ei tervehtinyt, ei sanonut kiitos, ei palvellut ja neuvoikin tuotteen sijainnin aivan väärin. En palaa enää liikkeeseen huonon asiakaspalvelun vuoksi.
Sitten taas ei voi sanoa: Kirkkonummen Muotikankaan myyjä pirkko on pirihuora, joka pettää aviomiestään. Pirkko on lihava ja ruma ja sillä on luottotiedot menneet.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 23:41"]
Ja sille ketä huolestui että ainakin kys bloggari itse tunnistaa itsensä - ehkä ihan hyvä niin voi mennä itseensä ja pohtia kannattaako siitä niin ottaa nokkiinsa, jos ei ilmaista tavaraa sattunutkaan saamaan?:D
[/quote]
En missään nimessä puolustele tuon bloggaajan toimintaa, vaan olen samaa mieltä, että aika noloa tuollainen "kerjuureissu". Mutta mielestäni ap:n toiminta ei ole sen hyväksyttävämpää, eikä kovin harkittua. Nykyään ihmiset ovat hyvin tietoisia omista oikeuksistaan ja omasta kunniastaan - tällä palstalla uhkaillaan kunnianloukkaussyytteillä jopa vieraiden puolesta. En siis ihmettele, jos kyseinen bloggaaja sattuisi näkemään tämän ketjun ja tunnistaisi siitä itsensä ja ilmiantaisi ketjun ap:n esimiehelle/liikkeen omistajalle. Kenties kirjoittaisi vielä julkisen vastineen tapahtuneesta omaan blogiinsa. Vaikea kuvitella, että kukaan yrittäjä jättäisi reagoimatta tuollaiseen palautteeseen, vaikka henkilökohtaisesti pitäisikin bloggaajan toimintaa naurettavana.
[/quote]
Tarkoitatko, että näin bloggaajat menettelevät? Jos ilmaista tavaraa ei kinuamalla saa, kirjoitetaan joku ilkeä blogikirjoitus. Yhä suuremmalla syyllä menee mielenkiinto blogeihin.
[/quote]
Tarkoitan, että joku, joka on jo valmiiksi suivaantuneena lähtenyt liikkeestä pois, voisi suuttua nähdessään asiakaspalvelijan aloittaneen hänestä keskustelun, josta muutkin voivat hänet tunnistaa. Jos hän jää kiinni ja hänen henkilöllisyytensä paljastuu, hän voi aivan hyvin kertoa blogissaan oman versionsa tapahtuneesta. Minä en ainakaan asioisi liikkeessä, jonka työntekijät tekevät asiakkaistaan aloituksia vauvapalstoille.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 21:24"]
Vaateliikkeethän voisivat lisätä mainonnan läpinäkyvyytta ja kertoa kuinka ovat sponsoroineet bloggaajia. Se palvelisi myös kuluttajia. Toki nytkin on täysin selvää, että jotkut ylipositiiviset palautteet ovat "kiitoksia" lahjoituksista.
[/quote]
Monet kuluttajat nimenomaat välttelee tänä päivänä bloggaajien käyttämiä tuotteita ja merkkejä kuin ruttoa, eli tekee yrityksille enemmän hallaa kuin hyötyä!
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 23:57"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 23:41"]
[/quote]
[/quote]
Tarkoitatko, että näin bloggaajat menettelevät? Jos ilmaista tavaraa ei kinuamalla saa, kirjoitetaan joku ilkeä blogikirjoitus. Yhä suuremmalla syyllä menee mielenkiinto blogeihin.
[/quote]
Tarkoitan, että joku, joka on jo valmiiksi suivaantuneena lähtenyt liikkeestä pois, voisi suuttua nähdessään asiakaspalvelijan aloittaneen hänestä keskustelun, josta muutkin voivat hänet tunnistaa. Jos hän jää kiinni ja hänen henkilöllisyytensä paljastuu, hän voi aivan hyvin kertoa blogissaan oman versionsa tapahtuneesta. Minä en ainakaan asioisi liikkeessä, jonka työntekijät tekevät asiakkaistaan aloituksia vauvapalstoille.
[/quote]
Mutta tästä keskustelusta ei voi ketään tunnistaa?! Eikä ainakaan täytä niitä kunnianloukkauksen merkkejä. Sitä paitsi luulen kyllä että kyseistä bloggaajaa nolottaa sen verran kun on kieltäydytty yhteistyöstä, ettei tosiaan mitään ''vastineita'' ala kirjoittamaan.
En mäkään kävisi enää tossa lähikaupassa, jos joku kirjoittaisi mun ostoslistasta vauvapalstalle niin, että joku ymmärtäisi kenestä on kyse. Mutta tässä ei olla kerrottu kenestä on kyse, ei edes liikettä. Puhumattakaan mistään ilkeästä kommentoinnista aloittajan osalta, kunhan totesi tilanteen...
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 23:57"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 23:41"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Itse miellän asiakkaan henkilöksi, joka maksaa tuotteista tai palveluista. Tässä tapauksessa bloggaaja oli yksipuolisesti olettanut saavansa ilmaisia vaatteita.
En ollut minä, joka kirjoitti tuon Lahti-kommentin. Tämä tapahtui Turussa, enempää en kerro kaupastamme tai muustakaan.
Oikea Ap
En tiedä kuin yhden lahtelaisen bloggaajan, mutta sillä on alle 500 julkista lukijaa. Että ei varmaan S?
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 00:03"]
Itse miellän asiakkaan henkilöksi, joka maksaa tuotteista tai palveluista. Tässä tapauksessa bloggaaja oli yksipuolisesti olettanut saavansa ilmaisia vaatteita.
[/quote]
Meidän liikkeessämme asiakkaiksi mielletään kaikki henkilöt, jotka liikkeeseemme astuvat sisälle ja kaikkia kohdellaan yhdenvertaisesti riippumatta siitä, ostavatko he sillä kerralla liikkeestämme mitään.
Eli vessat asiakkaille -sääntö on aika turha, jos kaikki ovat asiakkaita.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 00:04"]
En ollut minä, joka kirjoitti tuon Lahti-kommentin. Tämä tapahtui Turussa, enempää en kerro kaupastamme tai muustakaan.
Oikea Ap
[/quote]
Okei, tämä selvensi paljon, eli ko. bloggaaja on jo mainittu tässä ketjussa? :D
Ei tainnut olla kukaan tunnetumpi bloggari. Joten, chillax.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 00:08"][quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 00:03"]
[/quote]
Meidän liikkeessämme asiakkaiksi mielletään kaikki henkilöt, jotka liikkeeseemme astuvat sisälle ja kaikkia kohdellaan yhdenvertaisesti riippumatta siitä, ostavatko he sillä kerralla liikkeestämme mitään.
[/quote]
Kerrotko liikkeenne nimen? Olen suunnittelemassa blogin aloittamista. Kunhan nyt ensin saan riittävästi ilmaisia vaatteita. Laukut ja kengätkin käy.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 00:15"]
Eli vessat asiakkaille -sääntö on aika turha, jos kaikki ovat asiakkaita.
[/quote]
OT: Teininä muuten muistan olleeni sitä mieltä, että kyllä ravintoloiden vessojen pitää olla kaikille maksuttomia, kun me kuitenkin joskus ollaan käyty siellä cappuccinot juomassa! Saatiin siis tarjoilijalta nuhteita, kun käytiin tyttöporukalla vain vessassa ostamatta mitään...
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 23:29"]Ei tietenkään ole vaitiolovelvollisuutta ! Joku ostaa raskaustestin, joku jää myymälävarkaudesta niin ketä se haittaa jos myyjä niistä puhuu :)
[/quote]
Kyllähän eräskin julkkis on ihan jäänytkin kiinni myymälävarkaudesta. Tuomioistaan on kirjoitettukin. Eiköhän se mene niin päin, että varsinkin julkkisten nolot tekemiset tuleekin julki. Kuuluu toki ammatin varjopuoliin.
[/quote]
Eli jos joku julkkis jäisi kiinni myymälävarkaudesta, niin samana päivänä myymälän työntekijä saisi tehdä av:lle aloituksen, että eräs tunnettu punatukkainen naismuusikko Seinäjoelta yritti varastaa kenkäkaupastamme?
Jos muutama tyhjäpää seuraa jonkun toisen tyhjäpään kirjoittelua niin se ei tee kenestäkään tunnettua.
Oikeesti.