Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masennus on terve reaktio suomalaiseen yhteiskuntaan

Vierailija
06.07.2014 |

Tämä maa on täynnä kyykytystä, kyttäystä, kateellisuutta, työpaikka- ja koulukiusaamista, ilkeilyä, kyräilyä, pätkätöitä, kouluampumisia, patoutunutta vihaa, välinpitämättömyyttä, pimeää, kylmää, umpimielisyyttä.

Minä olisin ennemminkin huolestunut niistä, jotka EIVÄT masennu.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaankin oikeassa.

Vierailija
2/32 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko siis, että suomalaiset ihmiset aiheuttavat masennusta? Yhteiskunta olemme me. Yksi ihminen riittää myrkyttämään monen elämän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja ei kyllä ole koskaan elänyt länsimaisen hyvnvointivaltion ulkopuolella. Tekisi kyllä hyvää. Saisi vähän perspektiiviä näihin valituksiin.

Vierailija
4/32 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain kumminkin pitäisi tehdä että meno muuttuisi. Siihen ei välttämättä tarvita edes rahaa ja eduskunnan nimeämiä huuhaa-työryhmiä, vaan tervettä asenteen muutosta ja pieniä arjen tekoja (kotikasvatus!). Pelkällä hymyllä ja auttavaisuudella voi pelastaa jonkun päivän. Mutta tuntuu että nykyihmiset eivät osaa arvostaa tätäkään. 

Vierailija
5/32 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saata olla oikeassa.

Koska yhteiskunta ei kuitenkaan missään maantieteessä tai ajassa ole koskaan ollut ratkaisevasti parempi, tarkoittaa tämä sitä, että masennus onkin ihmisen normaalitila ja masennuksen puute hoitoa vaativa poikkeama?

Vierailija
6/32 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 13:37"]

Aloittaja ei kyllä ole koskaan elänyt länsimaisen hyvnvointivaltion ulkopuolella. Tekisi kyllä hyvää. Saisi vähän perspektiiviä näihin valituksiin.

[/quote]

Olen asunut kuudessa eri maassa. Eli revipä siitä.

ap

Vierailija
7/32 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 13:40"]

[/quote]

ap

[/quote]

Ja moniko niistä oli sotaa käyvä kehitysmaa?

Vierailija
8/32 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain kumminkin pitäisi tehdä että meno muuttuisi. Siihen ei välttämättä tarvita edes rahaa ja eduskunnan nimeämiä huuhaa-työryhmiä, vaan tervettä asenteen muutosta ja pieniä arjen tekoja (kotikasvatus!). Pelkällä hymyllä ja auttavaisuudella voi pelastaa jonkun päivän. Mutta tuntuu että nykyihmiset eivät osaa arvostaa tätäkään. 

[/quote]

Juuri näin. Yksi tuntematon tyttö antoi minulle tässä vähän aikaa sitten bussimaksukuitin käteen pysäkillä, ja sanoi että mulla jäi osa ajasta käyttämättä. Lämmitti todella paljon., Pieniä tekoja, ei paljon tarvita. 

ap

Vierailija
9/32 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 13:41"]

[/quote]

ap

[/quote]

[/quote]

Yksi. Mites itse? 

ap

Vierailija
10/32 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastan masennusta. Olen kyllä ajatellut vian olevan minussa, eikä tässä yhteiskunnassa. Onhan meillä asiat kuitenkin paremmin kuin monessa muussa maassa.

Vierailija
11/32 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 13:31"]

Tämä maa on täynnä kyykytystä, kyttäystä, kateellisuutta, työpaikka- ja koulukiusaamista, ilkeilyä, kyräilyä, pätkätöitä, kouluampumisia, patoutunutta vihaa, välinpitämättömyyttä, pimeää, kylmää, umpimielisyyttä.

[/quote]

Jos kukaan ei tuosta pidä niin miksi se vaan jatkuu?

Miksi ihmiset eivät lopeta tota paskaa jos se ei ketään miellytä? 

Ai niin on varmaan ihmisiä, jotka nauttivat tuosta toistensa kiusaamisesta ja kyykyttämisestä. 

Vierailija
12/32 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 13:46"]

Sairastan masennusta. Olen kyllä ajatellut vian olevan minussa, eikä tässä yhteiskunnassa. Onhan meillä asiat kuitenkin paremmin kuin monessa muussa maassa.

[/quote]

Asiat ovat hyvin, tavallaan. Mutta monessa köyhässä maassa on yhteisöllisyyttä eikä tätä pakko pärjätä -kulttuuria. Körttiläisyyden perinne ihmisestä syntisenä olentona elää Suomessa vahvana, eikä erilaisuutta suvaita. Samoin se myllyläläinen häpeä. Eivätkö nämä kouluampumiset kerro jostakin? Perhesurmat? Kun ei vaan pysty kohtaamaan sitä heikkoutta, ei itsessä, eikä muissa. 

ap

Vierailija
13/32 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää ympäröidä itsensä hyvillä ihmisillä ja ylenkatsoa muita takaisin.

Vierailija
14/32 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 13:48"]

[/quote]

Ai niin on varmaan ihmisiä, jotka nauttivat tuosta toistensa kiusaamisesta ja kyykyttämisestä. 

[/quote]

Kyllä valitettavasti näin on. Olen ollut sekä koulu- että työpaikkakiusattu. Nyttemmin menee hyvin, mutta hulluhan olisin ollut jos en olisi masentunut. Eli terve reaktio. Enkä ole suinkaan yksin.

ap

Vierailija
15/32 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 13:48"]

[/quote]

[/quote]

Kyllä valitettavasti näin on. Olen ollut sekä koulu- että työpaikkakiusattu. Nyttemmin menee hyvin, mutta hulluhan olisin ollut jos en olisi masentunut. Eli terve reaktio. Enkä ole suinkaan yksin.

ap

Vierailija
16/32 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Miten masentunut sitten saa eri asioihin muutosta? Onko masentuneen mielestä oma masennus lääke ihmisten huonoon oloon? Ja onko masentunut oikeutettu syyttämään muita sieltä jostakin kuorensa sisältä, mutta ei kuitenkaan tekemään mitään minkään asian eteen? Masennus ei auta tässä elämässä ketään, tekoja täällä kaivataan, ei omaan itseensä käpertymistä, itsesääliä ja muiden syyttelyä omasta huonosta olostaan.

Vierailija
17/32 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4: Niin, kieltämättä on käsittämätöntä, mutta masennusta taidetaan potea keskimääräistä enemmän rikkaissa länsimaissa. Köyhissä maissa ihmisillä on sitten toiset murheet. Kumpi nyt sitten onkaan parempi?

Muistelen kuulleeni tai lukeneeni, että esim. slummeissa elämänilo ja toiveikkuus tulevaisuudesta ovat korkealla mm. siksi, että sieltä ei joudu enää alemmas. Heitä motivoi ajatus, että tulevaisuus voi olla parempi. Länsimaisella ihmisellä, jolla periaatteessa on kaikki, ei ole muuta tavoiteltavaa kuin pörssimiljönäärien elämä, ja se on vaikeampi saavuttaa kuin ne haaveet, joita slummien asukeilla on.

Vierailija
18/32 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tämä heikot sortuu elontiellä -asenne. Jos et ole täydessä tikissä, sinua ei tarvita työelämässä tai pääset vain työkokeiluihin. Pinnallisuus on lisääntynyt, kaikkien pitäisi olla kauniita. Olen vaatimattoman näköinen mutta onneksi jo sen verran vanha, ettei sillä enää ole niin väliä. En haluaisi olla nuori nyky-yhteiskunnassa.

Vierailija
19/32 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 13:43"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 13:41"]

[/quote]

ap

[/quote]

[/quote]

Yksi. Mites itse? 

ap

[/quote]

En usko sinua, mutta olkoon. Ihmettelen kyllä, millaiset arvot ja perspektiivi on ihmisellä, joka pitää suomalaista yhteiskuntaa jotenkin eriityisen huonona. Minusta tämä on parhaita paikkoja maailmassa elää. On turvallista, palvelut ja infrastruktuuri toimii, virkamiehet ovat rehellisä, ihmiset antavat toisilleen tilaa, terveydenhuolto ja koulutus ovat huippuluokkaa, naisten ja lasten ja vammaisten asema on hyvä...  Olemme niin etuoikeutettuja, että meillä on mahdollisuus myös ottaa ja muuttaa toiseen maahan, jos paikallinen meininki ei miellytä. Miljardeilla ei ole samaa mahdollisuutta.

Vierailija
20/32 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 13:59"]

Se on tämä heikot sortuu elontiellä -asenne. Jos et ole täydessä tikissä, sinua ei tarvita työelämässä tai pääset vain työkokeiluihin. Pinnallisuus on lisääntynyt, kaikkien pitäisi olla kauniita. Olen vaatimattoman näköinen mutta onneksi jo sen verran vanha, ettei sillä enää ole niin väliä. En haluaisi olla nuori nyky-yhteiskunnassa.

[/quote]

Nimenomaan. Myös ystäväni tuli työpaikkakiusatuksi, ja kun hänen mielenterveytensä sitten tuhoutui, asenne oli "sitä saa mitä tilaa". Siis ystäväni oli uhri tässä tapauksessa! Suututtaa todella paljon. 

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä