Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka käytte täällä AV:lla..

Vierailija
06.07.2014 |

Niin, siis mietin, että te, jotka käytte täällä av:lla tekemässä asiallisia aloituksia ja kommentoitte asiallisesti muiden aloituksia, niin tuleeko teillekin paha mieli, näistä asiattomista ja ilkeistä kommenteista, joita melkein koko ajan ja joka ikiseen aloitukseen satelee? Haukutaan tyhmäksi ja vaikka miksi, kun jotain erehtyy kysymään ja niin edelleen. Mua itseäni harmittaa usein, kun luen näitä ilkeitä kommentteja.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 13:05"]

Minä en ilmeisesti ole tottunut. Täällä vaan jotenkin tuntuu, että maailmassa on liikaa ilkeitä ja negatiivisia ihmisiä, joiden on pakko täällä päästä ilkeilemään anonyymisti tuntemattomille.. -AP

[/quote]

Joo onhan niitä aina näillä palstoilla, mutta kyllä täällä liikkuu ihan empaattisuudella ja terveellä järjelläkin varustettuja ihmisiä, joilta saa asiallista palautetta ja tukea :)

Vierailija
2/54 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä totta, että ne ystävälliset ja asialliset kommentit sitten lämmittää mieltä. -AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 13:13"]

Minä en ilmeisesti ole tottunut. Täällä vaan jotenkin tuntuu, että maailmassa on liikaa ilkeitä ja negatiivisia ihmisiä, joiden on pakko täällä päästä ilkeilemään anonyymisti tuntemattomille.. -AP

[/quote]

Joo onhan niitä aina näillä palstoilla, mutta kyllä täällä liikkuu ihan empaattisuudella ja terveellä järjelläkin varustettuja ihmisiä, joilta saa asiallista palautetta ja tukea :)

[/quote]

Totta. On täällä mukaviakin ihmisiä, jotka jutustelevat selvin päin.

Iso hali kaikille <3

Myös niille "pahiksille" <3<3

Vierailija
4/54 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 12:58"]

Niin, siis mietin, että te, jotka käytte täällä av:lla tekemässä asiallisia aloituksia ja kommentoitte asiallisesti muiden aloituksia, niin tuleeko teillekin paha mieli, näistä asiattomista ja ilkeistä kommenteista, joita melkein koko ajan ja joka ikiseen aloitukseen satelee? Haukutaan tyhmäksi ja vaikka miksi, kun jotain erehtyy kysymään ja niin edelleen. Mua itseäni harmittaa usein, kun luen näitä ilkeitä kommentteja.

[/quote]

Harmittaahan se. Kerran ihan alussa tein aloituksen, jossa kerroin, miten raskasta minulla on omaiseni henkisen sairauden takia, kun joudun hänen asioitaan hoitamaan eikä hoitomyöntyvyyttä ole. Erehdyin mainitsemaan, että töistä en oikein pysty järjestämään vapaata, koska en tietenkään voi siellä omaiseni asioita levitellä ilman hänen lupaansa.

Sain kaikilta siihen ketjuun kommentoineilta niin rumat ja vihaa täynnä olevat haukut, että siitä ymmärsin, ettei tänne ikinä kannata kirjoittaa mistään oikeasti itselle tärkeästä asiasta. Kuulemma suvaitsevaisuuden ja avoimuuden nimissä minun olisi pitänyt luvatta suurin piirtein kertoa kaikki kahvipöydässä ja olin itse täysi paska ja ennakkoluuloinen ihmisenä, kun en niin ollut jo tehnyt. Kuulemma selvästi myös omaistani hullumpi.

Olin sillä hetkellä muutenkin niin lopussa asian kanssa, että myönnän oikeasti itkeneeni myös niitä nettihaukkuja. Varmaankin niistä kommentoijista tuntui oikein erinomaiselta, kun olivat saaneet näin paistatella oman edistyneisyytensä loisteessa. 

Vierailija
5/54 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, aluksi hämmästelin että mitä ihmettä ja paha mielikin tuli, nykyään aika neutraali suhtautuminen. Itse yritän aina vastata kivasti ja asiallisesti.

En kirjoita täällä mitään, mitä en myös omalla naamallani voisi kirjoittaa/sanoa.

Vierailija
6/54 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä harmittaa, ja joskus katson etten voi ihan vaan sivustakaan katsella ja olla lotkauttamatta korvia, joten ainakin saatan viestissä paheksua syvästi sitä haukkujaa. Asia jota ei tapahdu oikeassa elämässäkään tarpeeksi. Jos joku alkaa mulle länkyttää saatan haukkua ilkeästikin takaisin.

Toisaalta mulla käy vähän sääliksi nämä jotkut joilta loppuu vissiin asialliset perustelut, ja sitten aletaan nimitellä eri mieltä olevia kirjoittajia mt-ongelmaisiksi, aspergereiksi, tai vaikkapa vaan jankkaajiksi, kyllähän se "jankkaajien" tunnistaminen tällä palstalla taitaa olla kohta yhdenlainen mt-ongelma.

Vierailija
7/54 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pakko lisätä että itsellänikin on mt-ongelmia, ja yleensä minua surettaa kaikkien häiriökäyttäytyjien leimaaminen avohoitopotilaiksi tms.

17

Vierailija
8/54 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen täällä tuota myös, että paheksun asialliseen sävyyn täällä, jos joku selvästi asiattomuuksia kirjoittelee. Ja ohjenuorana myös, että kaikki mitä kirjoitan, voisin sanoa myös kasvotusten.

Vierailija
9/54 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 13:02"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 12:59"]Ei erityisesti harmita, koska niitä osaa jo odottaa.

[/quote]

Jep olen tottunut jo siihen, että joku tulee soittamaan suuta jossain kohtaa.

[/quote] Siirry jo nykyaikaan, ei enää soiteta suuta vaan naidaan näppäimiä.

Vierailija
10/54 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Harva uskaltaa ilkeillä livenä kasvotusten, muutoin kuin humalassa, joten tämä on hyvä keino päästellä höyryjä. Ja parempi päästellä kuin kerätä sisuksiinsa.

Vierailija
11/54 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 13:24"]

[/quote] Harva uskaltaa ilkeillä livenä kasvotusten, muutoin kuin humalassa, joten tämä on hyvä keino päästellä höyryjä. Ja parempi päästellä kuin kerätä sisuksiinsa.

[/quote]

Toivottavasti et oo nyt ihan tosissasi.. Tai siis joo, onhan se hyvä päästellä niitä höyryjä, mutten ymmärrä, että miksi se pitää tehdä toisten kustannuksella.

Vierailija
12/54 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ei meillä kaikilla ole jotain ilkeilyn tarvetta, joka pitää purkaa jossain tai kerätä sisuksiinsa. Ne nettihaukutkin myös todella voivat sattua, jos ne kohdistetaan oikeasti hyvin raskaassa elämäntilanteessa olevalle.

Vierailija
13/54 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 13:27"]

[/quote]

Toivottavasti et oo nyt ihan tosissasi.. Tai siis joo, onhan se hyvä päästellä niitä höyryjä, mutten ymmärrä, että miksi se pitää tehdä toisten kustannuksella.

[/quote]

Näin se tapahtuu suuressa pahassa maailmassa. Jopa aikuisilla on lapsellinen tapa purkaa pahat asiat muihin. Ei se mikään uusi juttu ole.

Vierailija
14/54 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 13:29"]

[/quote]

Ei meillä kaikilla ole jotain ilkeilyn tarvetta, joka pitää purkaa jossain tai kerätä sisuksiinsa. Ne nettihaukutkin myös todella voivat sattua, jos ne kohdistetaan oikeasti hyvin raskaassa elämäntilanteessa olevalle.

[/quote]

Eikä tarvitse olla edes hyvin raskaassa elämäntilanteessa. Nettihaukkuminen voi satuttaa ketä tahansa, yhtä paljon, kuin se, että joku tulisi kasvotusten avautumaan. Voi kunpa tähän saataisiin joku muutos, että tällaiset pelkkää pahaa haluavat ihmiset ymmärtäisivät, että se tekee pahaa myös heille itselleen.

Vierailija
15/54 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kiltti ihminen, enkä halua ilkeillä kenellekään. En ymmärrä, mistä se tarve tulee. 

Vierailija
16/54 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin alkuun ihmetteli vihaisia kommentteja. Nyt en enää välitä, annan itse reiluja kommetteja yleensä ja asiallisia, mutta silloin kun sekaannun asiaan joka on sydämmenasia ja joku on totaalisen väärässä saatan laittaa aika rankkaakin tekstiä. En tosiaan sanoisi päin naamaa yhtä suoraan kun en halua turpaani keneltäkään.

Vierailija
17/54 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut palstalla enemmän tai vähemmän yli 13 vuotta ja minua ei häiritse tuntemattomien kommentit. Suodatan ne pois heti ja keskityn asiallisiin ja mukaviin kommentteihin ja kirjoituksiin, joita täältä löytyy paljon. En edes avaa otsikoiltaan ikäviä kirjoituksia.

Vierailija
18/54 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sanoa tottuneeni, vaikka osaankin odottaa. Joskus harmittaa tosi paljon aloittajien puolesta.

Sitä jäin ihmettelemään, millainen on negatiivinen sekä asiallinen kommentti, en olekaan tällaisiin vielä törmännyt. Negatiiviset ovat myös asiattomia: tartutaan johonkin sivuseikkaan, aloitetaan sellainen ylimielinen "mitäs oikein kyselet tämmöistä/mitäs kuvittelet itsestäsi" jne. Tai ei olla luettu avausviestiä kunnolla ja kommentoidaan silti.

Vierailija
19/54 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nettipalstajutuista harmistuu, niin on liian herkkä nettipalstalle.

Vierailija
20/54 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kovasti myös miettinyr tän palstan ihan omaa ilmapiiriään. Tuntuu ikävältä lukea asiattomia viestejä ja niitäkin, jotka on muotoiltu asiallisesti, mutta tarkoitus on vain ilkeillä ja arvostella. Miksi täällä ei päde kohteliaisuussäännöt? Minkälainen ihminen kokee tarvetta ryhtyä suoranaiseksi kiusaajaksi anonymiteetti suojanaan?

Tuntuu pahalta myös se, mitä tässäkin ketjussa on sanottu, että oletusarvoisesti voi odottaa näitä kommentteja jokaiseen alitukseen. Onko tämä ilkeily ja provoilu tosiaan turruttanut ihmiset niin täysin?

Surullista ja loukkaavaakin.