Te jotka käytte täällä AV:lla..
Niin, siis mietin, että te, jotka käytte täällä av:lla tekemässä asiallisia aloituksia ja kommentoitte asiallisesti muiden aloituksia, niin tuleeko teillekin paha mieli, näistä asiattomista ja ilkeistä kommenteista, joita melkein koko ajan ja joka ikiseen aloitukseen satelee? Haukutaan tyhmäksi ja vaikka miksi, kun jotain erehtyy kysymään ja niin edelleen. Mua itseäni harmittaa usein, kun luen näitä ilkeitä kommentteja.
Kommentit (54)
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 13:49"]
Jos nettipalstajutuista harmistuu, niin on liian herkkä nettipalstalle.
[/quote]
Kyllä netissäkin oleminen on elämää, vaikka joku muuta väittäisikin. En ymmärrä, miksi netissä olisi omat säännöt asioille. Jos siis tosielämässä sinusta jokin ajatus on loukkaava ja halventava, en ymmärrä, miksi tämä asia muuttuisi toiseksi nettiin mentäessä.
Eli esimerkin kautta miksi "haista paska" tosielämässä ei ole hyväksyttävää, mutta netissä ihan ok?
Jos nettipalstajutuista harmistuu, niin on liian herkkä nettipalstalle.
[/quote]Voidaanko me opettaa lapsille että olkaapa kiltisti toisia kohtaan, kun itse ollaan täällä törkeitä?
Vai opetetaanko lapsille että ihan sama miten auotte päätänne netissä, käyttäytykää sitten oikeassa elämässä toisella tavalla ja koettakaa muistaa että ne toisetkin on ihmisiä jotka saattavat kärsiä kiusaamisesta, ja kenties ampua kaikki jonain päivänä? Vai miksi me opetettais lapsia käyttäytymään hyvin irl, heidän oman fyysisen turvallisuuden vai muiden hyvän kohtelun ja psyyken vuoksi?
Hyvää keskustelua aiheesta, onneksi vielä löytyy muitakin, jotka ovat kanssani samoilla linjoilla. -AP
Esim. youtubessa on video, jossa pari alakoululaista tyttöä laulaa jotain hittibiisistä tehtyä parodiaa. Kommenteissa mm.:
-Nyt ne nuudelit perseeseen ja salille ja kieli poikki niin kauhee ääni ettei ees äitis eikä isäs kuuntelis sua! SERVED: COMPLETED
-Pistivät läskin syömään... :D
-Video sisältää : Huoran , possun, vitunmoista paskaa ja korvaraiskausta
jne. jne.
Meidän äitien kullat ne vaan siellä purkaa paineita?
Hyvä aloitus, ap. Kannustaa minut sanomaan hasta la never AV:lle. :)
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 12:58"]
Niin, siis mietin, että te, jotka käytte täällä av:lla tekemässä asiallisia aloituksia ja kommentoitte asiallisesti muiden aloituksia, niin tuleeko teillekin paha mieli, näistä asiattomista ja ilkeistä kommenteista, joita melkein koko ajan ja joka ikiseen aloitukseen satelee? Haukutaan tyhmäksi ja vaikka miksi, kun jotain erehtyy kysymään ja niin edelleen. Mua itseäni harmittaa usein, kun luen näitä ilkeitä kommentteja.
[/quote]
Tulee paha mieli. Nimimerkillä äsken yhteen ketjuun kirjoittanut ja alapeukkuja paskaa niskaan saanut. Ei kai olis pitänyt osallistua keskusteluun.
Minua harmittaa joskus, kun joku tekee yhden lauseen mielipiteestäni minusta jonkun tietyn analyysin.
Ihana ketju. Olisin kuvitellut että tähänkin sataa paskaa. On sittenkin vielä toivoa!! <3
Täällä tehtiin gallupia synnytykseen liittyvästä asiasta. Vastasin rehellisesti, ja minut haukuttiin idiootiksi. Tuli ihan hemmetin paha mieli kun se oli jo valmiiksi hieman huonosti menneestä synnytyksestä.
Ja olin ensisynnyttäjä, joten enkä todellakaan tiennyt mitä odottaa ja miten olisi pitänyt toimia. Oikeesti naiset, mitä hittoa??
Minäkään en ymmärrä sitä, kun ihmiset yrittävät asiallisesti kesnustella jostain, niin pitää lähettää provo-kommentteja, haukkua jne. ja suistaa se asiallinen keskustelu pois raiteiltaan
Kyllä se asiaton huutelu ja "oletpas idiootti"-kommentointi joskus ottaa päähän, etenkin jos ketjun aloittaja on oikeasti kaivannut ongelmaansa neuvoa ja rohkaisua tilanteeseensa. Asiattomat viestiketjut, joista näkee heti otsikoista niiden olevan provoja, ovat asia erikseen.
Kun niitä todella törkeitä kommentteja tulee eteen, toivon vaan, että kyseessä on kypsymätön teini, josta kasvaa vielä kohtelias aikuinen.
Palsta olisikin tosi mielenkiintoinen kun kaikki vain antaisi mielestely kommentteja ja peukkuja ylös, ai niin sehän on facebook.
Jos ei kestä kuulla että joku on toista mieltä kannattaa jättää kysymättä, se on ihan varmaa että kaikki eivät ole samaa mieltä kanssasi.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 13:52"]
Mä oon kovasti myös miettinyr tän palstan ihan omaa ilmapiiriään. Tuntuu ikävältä lukea asiattomia viestejä ja niitäkin, jotka on muotoiltu asiallisesti, mutta tarkoitus on vain ilkeillä ja arvostella. Miksi täällä ei päde kohteliaisuussäännöt? Minkälainen ihminen kokee tarvetta ryhtyä suoranaiseksi kiusaajaksi anonymiteetti suojanaan?
Tuntuu pahalta myös se, mitä tässäkin ketjussa on sanottu, että oletusarvoisesti voi odottaa näitä kommentteja jokaiseen alitukseen. Onko tämä ilkeily ja provoilu tosiaan turruttanut ihmiset niin täysin?
Surullista ja loukkaavaakin.
[/quote]
se että voi olla anonyymi antaa mahdollisuuden sanoa oman mielipiteensä suoraan ja rehellisesti. Kun näitä omia mielipiteitä toteuttaa esim. Ystäviinsä voi ystävät olla hetken kuluttua vähissä. Enkä tarkoita nyt oot ihan idiootti juttuja vaan sitä että on totaalisen erimieltä kuin ap. oletko itse vastannut ketjuun jossa olet erimieltä vai käynyt vain ketjuissa joissa voit sanoa jotakin mukavaa toisen piristämiseksi? Smalltalkkia ja sen semmoista mielipiteetöntä lässytystä saa niin paljon muutenkin jauhaa että on välillä mukavaa sanoa mitä ajattelee. Ja olen kyllä muutoinkin suora ihminen, mutta varsinkin lapsiin liittyvät asiat on vaikeita silloin jos ollaankin erimieltä....
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 16:33"]
Ihana ketju. Olisin kuvitellut että tähänkin sataa paskaa. On sittenkin vielä toivoa!! <3
[/quote]
Samaa mieltä! Onhan täälläkin muutama yrittänyt pilata tunnelmaa, mutta mielestäni siinä onnistumatta. Toivoa taitaa tosiaan olla, nyt mulle jäi hyvä mieli tästä aloituksesta. -AP
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 19:26"]
Jos ei kestä kuulla että joku on toista mieltä kannattaa jättää kysymättä, se on ihan varmaa että kaikki eivät ole samaa mieltä kanssasi.
ei olekkaan kysymys siitä, ettei joku saisi olla eri mieltä! kysymys on siitä, että miksi vastaajan pitää lähteä törkeästi haukkumaan koko ihmisen vaikkei edes tunne häntä.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 19:36"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 13:52"]
Mä oon kovasti myös miettinyr tän palstan ihan omaa ilmapiiriään. Tuntuu ikävältä lukea asiattomia viestejä ja niitäkin, jotka on muotoiltu asiallisesti, mutta tarkoitus on vain ilkeillä ja arvostella. Miksi täällä ei päde kohteliaisuussäännöt? Minkälainen ihminen kokee tarvetta ryhtyä suoranaiseksi kiusaajaksi anonymiteetti suojanaan?
Tuntuu pahalta myös se, mitä tässäkin ketjussa on sanottu, että oletusarvoisesti voi odottaa näitä kommentteja jokaiseen alitukseen. Onko tämä ilkeily ja provoilu tosiaan turruttanut ihmiset niin täysin?
Surullista ja loukkaavaakin.
[/quote]
se että voi olla anonyymi antaa mahdollisuuden sanoa oman mielipiteensä suoraan ja rehellisesti. Kun näitä omia mielipiteitä toteuttaa esim. Ystäviinsä voi ystävät olla hetken kuluttua vähissä. Enkä tarkoita nyt oot ihan idiootti juttuja vaan sitä että on totaalisen erimieltä kuin ap. oletko itse vastannut ketjuun jossa olet erimieltä vai käynyt vain ketjuissa joissa voit sanoa jotakin mukavaa toisen piristämiseksi? Smalltalkkia ja sen semmoista mielipiteetöntä lässytystä saa niin paljon muutenkin jauhaa että on välillä mukavaa sanoa mitä ajattelee. Ja olen kyllä muutoinkin suora ihminen, mutta varsinkin lapsiin liittyvät asiat on vaikeita silloin jos ollaankin erimieltä....
[/quote]Tekisi mieli kirjoittaa palstan malliin vastaus josta varmaan ymmärtäisit että on kaksi eri asiaa olla eri_mieltä kuin haukkua toinen idiootiksi ja ties miksi ja sanoa suoraan mitä ajattelee kenenkin persoonasta.
En voi sanoa tottuneeni, vaikka osaankin odottaa. Joskus harmittaa tosi paljon aloittajien puolesta.
Sitä jäin ihmettelemään, millainen on negatiivinen sekä asiallinen kommentti, en olekaan tällaisiin vielä törmännyt. Negatiiviset ovat myös asiattomia: tartutaan johonkin sivuseikkaan, aloitetaan sellainen ylimielinen "mitäs oikein kyselet tämmöistä/mitäs kuvittelet itsestäsi" jne. Tai ei olla luettu avausviestiä kunnolla ja kommentoidaan silti.
[/quote]
Minäkään en ymmärrä, miten negatiivinen kommentti voi olla asiallinen.. Asiallista kritiikkiä on olemassa, eli asiallisesti voi esittää mielstäni eriävän näkökulman. Negatiivinen on aina negatiivinen ja siitä ei saa asiallista mitenkään.