Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te jotka käytte täällä AV:lla..

Vierailija
06.07.2014 |

Niin, siis mietin, että te, jotka käytte täällä av:lla tekemässä asiallisia aloituksia ja kommentoitte asiallisesti muiden aloituksia, niin tuleeko teillekin paha mieli, näistä asiattomista ja ilkeistä kommenteista, joita melkein koko ajan ja joka ikiseen aloitukseen satelee? Haukutaan tyhmäksi ja vaikka miksi, kun jotain erehtyy kysymään ja niin edelleen. Mua itseäni harmittaa usein, kun luen näitä ilkeitä kommentteja.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin nyt vielä lisätä edelliseen, että olen todella harmissani jabsurullinen että olette lytänneet ja alapeukuttaneet viestejäni vaikka ne ovat olleet täysin asiallisia eriäviä mielipiteitä, ettekös te nyt itse tee sitä mitä vastaan olette?

Vierailija
42/54 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 12:17"]

Halusin nyt vielä lisätä edelliseen, että olen todella harmissani jabsurullinen että olette lytänneet ja alapeukuttaneet viestejäni vaikka ne ovat olleet täysin asiallisia eriäviä mielipiteitä, ettekös te nyt itse tee sitä mitä vastaan olette?

[/quote]Jos olet nyt vastaaja nro. 48

Alapeukutus ei ole törkeää käytöstä, ei myöskään eri mieltä oleminen.

Sanoit että "se että voi olla anonyymi antaa mahdollisuuden sanoa oman mielipiteensä suoraan ja rehellisesti. Kun näitä omia mielipiteitä toteuttaa esim. Ystäviinsä voi ystävät olla hetken kuluttua vähissä."

"Smalltalkkia ja sen semmoista mielipiteetöntä lässytystä saa niin paljon muutenkin jauhaa että on välillä mukavaa sanoa mitä ajattelee. Ja olen kyllä muutoinkin suora ihminen, mutta varsinkin lapsiin liittyvät asiat on vaikeita silloin jos ollaankin erimieltä...." - ja nyt pahastut kun me emme ole samaa mieltä kanssasi?

En tiedä miten omat mielipiteesi kavereille ilmaiset, jos kerran alkavat olla vähissä kun kerrot mielipiteitäsi. En jaksa uskoa että ihan vain normaalista eri mieltä olemisesta kaverit kaikkoaisivat.

Ja minä olen kanssasi eri mieltä nyt. Tässä ketjussa ei ole kyse alapeukuttamisista eikä toista mieltä olemisesta, vaan siitä että tällä palstalla saa hyvin usein lukea vastauksia tyyliin "idiootti horo", "mitä teit peruskoulun tunneilla", "tuo aspergerjankkaaja on taas liikkeellä", "mee töihin senkin loinen, teitä laiskoja työkyvyttömyyseläkeläisiähän täällä riittää". En nyt muista enempää esimerkkejä millaista aivan uskomatonta kieltä täällä käytetään ja kuinka tuntuu kuin empatia alkaisi olla katoava kyky, mutta kyllä noista usein saa järkyttyä.

Itse tosiaan vastaan joskus aika inhottavasti niille jotka ovat itse olleet ensin inhottavia, mutta minäkin pidän tavallaan ohjenuorana sitä että voisin sanoa kaiken kasvokkain. Jos joku on törkimys irl, voin aivan hyvin vastata yhtä törkeästi kuin täälläkin.

51

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin viestissäni mainitsin että en tarkoita idiootiksi huutavia, eli menin nyt niin pahasti ohi aiheen että en olisi saanut alkaa tässä pinossa keskustelemaan asiallisista erimielisyyksistä. Sori vaan että kekustelin keskustelu palstalla.

Ja oikeasti ei vois paskan vertaa  kiinnostaa teidän alapeukut.

Vierailija
44/54 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 20:22"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 19:36"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 13:52"]

Mä oon kovasti myös miettinyr tän palstan ihan omaa ilmapiiriään. Tuntuu ikävältä lukea asiattomia viestejä ja niitäkin, jotka on muotoiltu asiallisesti, mutta tarkoitus on vain ilkeillä ja arvostella. Miksi täällä ei päde kohteliaisuussäännöt? Minkälainen ihminen kokee tarvetta ryhtyä suoranaiseksi kiusaajaksi anonymiteetti suojanaan?

Tuntuu pahalta myös se, mitä tässäkin ketjussa on sanottu, että oletusarvoisesti voi odottaa näitä kommentteja jokaiseen alitukseen. Onko tämä ilkeily ja provoilu tosiaan turruttanut ihmiset niin täysin?

Surullista ja loukkaavaakin.

[/quote]

se että voi olla anonyymi antaa mahdollisuuden sanoa oman mielipiteensä suoraan ja rehellisesti. Kun näitä omia mielipiteitä toteuttaa esim. Ystäviinsä voi ystävät olla hetken kuluttua vähissä. Enkä tarkoita nyt oot ihan idiootti juttuja vaan sitä että on totaalisen erimieltä kuin ap. oletko itse vastannut ketjuun jossa olet erimieltä vai käynyt vain ketjuissa joissa voit sanoa jotakin mukavaa toisen piristämiseksi? Smalltalkkia ja sen semmoista mielipiteetöntä lässytystä saa niin paljon muutenkin jauhaa että on välillä mukavaa sanoa mitä ajattelee. Ja olen kyllä muutoinkin suora ihminen, mutta varsinkin lapsiin liittyvät asiat on vaikeita silloin jos ollaankin erimieltä....

[/quote]Tekisi mieli kirjoittaa palstan malliin vastaus josta varmaan ymmärtäisit että on kaksi eri asiaa olla eri_mieltä kuin haukkua toinen idiootiksi ja ties miksi ja sanoa suoraan mitä ajattelee kenenkin persoonasta.

[/quote]

toteuta ihmeessä mieli tekosi, itseasiassa sinun viestisi olikin juuri tätä mistä puhutaan, ollaan erimieltä mutta viestistäsi paljastuu vihamielisyys!!

Et ole yhtään sen parempi. Olet mukamas asiasiallinen.

Olenko väittänyt että on sama asia haukkua toista idiootiksi kuin olla erimieltä?

Vierailija
45/54 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei erityisesti harmita, koska niitä osaa jo odottaa.

Vierailija
46/54 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itken sinulle joen.

Vierailija
47/54 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 12:59"]Ei erityisesti harmita, koska niitä osaa jo odottaa.

[/quote]

Jep olen tottunut jo siihen, että joku tulee soittamaan suuta jossain kohtaa.

Vierailija
48/54 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule paha mieli. Olen eri sivustoilla pyörinyt jo niin kauan, myös omalla naamalla, että ikäviin kommentteihin on tottunut jo kauan sitten. Ne kivat kommentit lämmittävät mieltä. <3

Vierailija
49/54 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ilmeisesti ole tottunut. Täällä vaan jotenkin tuntuu, että maailmassa on liikaa ilkeitä ja negatiivisia ihmisiä, joiden on pakko täällä päästä ilkeilemään anonyymisti tuntemattomille.. -AP

Vierailija
50/54 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 13:05"]

Minä en ilmeisesti ole tottunut. Täällä vaan jotenkin tuntuu, että maailmassa on liikaa ilkeitä ja negatiivisia ihmisiä, joiden on pakko täällä päästä ilkeilemään anonyymisti tuntemattomille.. -AP

[/quote]

Niinhän niitä on. Mutta älä välitä. Jotenkin siihen on tosielämässäkin niin turtunut, että jos joku on oikeasti mukava ja kiltti minulle, se yllättää. MUTTA... monessa maassa asuneena täytyy sanoa, että suomalaiset ovat kyllä poikkeuksellisen pikkusieluista ja vittumaista kansaa. Täällä se näkyy hyvin. 

Vierailija
51/54 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa koittaa vaan skipata ne negatiivisimmat kommentit. Negatiivinen kommentti voi olla myös asiallinen, mutta ne tyhjän päiväiset suun soitot kannattaa suosiolla ihan ohittaa, heti kun viestin sellaiseksi tunnistaa.

Vierailija
52/54 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen jos jotakuta harmittas. Nimettömänä huutelu on nimettömönä huutelua ja oletusarvo av:lla on se, että paskaa sataa.

Ja tyhmiin kysymyksiin saa tyhmän vastauksen.

Mut av on mun koti, täällä on hyvä olla :)

Vierailija
53/54 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 13:05"]

[/quote]

Kato se turhautuminen on mukavampi purkaa anonyymisti virtuaalisessa ympäristössä, kuin hakata rautaputkella puolta nakkikioskijonoa jauhelihatehtaalle. Eli ota nyt vaan kiltisti muna suuhun, huora.

Vierailija
54/54 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä hassua, että aina oikeasti ystävällisen ja mukavan tuntemattoman tavatessaan, yllättyy täysin. Itse olen ottanut asiakseni olla ystävällinen mahdollisimman monelle päivän aikana, tuntemattomille myös, koska siitä saa hyvää mieltä ja ehkä se rohkaisee muita tekemään samoin.. :)