Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka tiukilla olet pahimmillasi elänyt?

Vierailija
06.07.2014 |

Talouden osalta siis. Vaikka vähävaraisuuteen liittyy usein muutekin tiukat paikat, eroa ym.

Kertomuksia kehiin!

Ja eihän tehdä tästä mitään tappelu- eikä haukkumaketjua :)

Kommentit (108)

Vierailija
101/108 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua aina ihmetyttää tämä pullojen/tölkkien kerääminen. Onko niitä teillä tosiaan luontoon heitelty suuriakin määriä?

Asun Espoossa, tällä lähialueella jonkun yksittäisen tölkin näkee muutaman kerran vuodessa. Ei ole mistä kerätä.

Vierailija
102/108 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksin asuva työtön. Saan Kelan päivärahaa, asumistukea sekä toimeentulotukea.

Kyllä mulla raha vuokraan, sähköön, bussilippuun ja kännyyn riittää (ei muita laskuja) sekä ruokaan, mutta kun on muitakin menoja.

Nytkin pitkä lista muuta tarpeellista ostettavaa, mm. WC-paperi, shampoo, saippua, tiskiaine, pyykinpesuaine, hammastahna, yleispesuaine jne. Lisäksi tulee aina joitain muitakin menoja, esim. passikuvat henkilökorttiin (mulla ei ole nyt voimassaolevaa korttia eikä passia), imuri (hajosi, ilman en pärjää, kun on astma). Myös pesukone hajosi, mutta onneksi viereisessä rapussa on pesutupa.

Tosi paljosta olen nyt työttömänä luopunut, eniten surettaa, ettei ole rahaa uimahalliin eikä sen yhteydessä olevaan kuntosaliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/108 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaus ja muut yllättävät menot on eri asia, mutta noin yleisesti 90% tapauksista on melkein omaa vikaa (poislukien opiskelijat). Suomessa on sen verran hyvä toimeentulotuki, että sillä pärjää jos ei osta turhaa ja osaa käyttää rahaa.

Vierailija
104/108 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

91 jatkaa: ennenkuin hyökkäätte kimppuun, niin miettikääpä rehellisesti: kuinka monella "köyhällä" on itseaiheutettua velkaa? Monella!

Lapsilleni opetan kaksi tärkeää asiaa: kouluttaudu hyvälle alalle ja opettele nuoresta asti elämään velattomasti.

Vierailija
105/108 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 14:02"]

Mua aina ihmetyttää tämä pullojen/tölkkien kerääminen. Onko niitä teillä tosiaan luontoon heitelty suuriakin määriä?

Asun Espoossa, tällä lähialueella jonkun yksittäisen tölkin näkee muutaman kerran vuodessa. Ei ole mistä kerätä.

[/quote]

Asun Espoossa ja todellakin on kerättäväksi. Pitää vaan vähän katsella ympärilleen kävellessään. Ei niistä nyt välttämättä kymppejä kerry, mutta euron saa useinkin kasaan. Varsinkin sunnuntaiaamuisin.

Vierailija
106/108 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 14:10"]WC-paperi, shampoo, saippua, tiskiaine, pyykinpesuaine, hammastahna, yleispesuaine jne.[/quote]

Nämä Lidlistä, Tarjoustalosta tai muusta edullisesta kaupasta yhteensä noin 8e ja kaikkia ei tarvitse ostaa joka kuukausi.

Vierailija
107/108 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 09:55"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 09:21"]Tällä hetkellä on tilillä 154e ja sillä pitäisi kaksiviikkoa vielä elää, ruokkimalla itseni ja yksivuotiaani, ostaa vaippoja ja muita juttuja. Tässä tilanteessa ollaan vain sen takia, että tässä kuussa tuli yllättävän suuri lääkekulu. Tämä ei ole pahin tilanne, pahin oli kun vanhempainrahakausi vaihtui kotihoidontukeen ja koska Kela oli jotakin töpännyt verotodistukseni kanssa. Niin kotihoidontuesta meni 60% veroa, kaiken lisäksi se oli vain kahdenviikon osuus kun kausi loppui keskellä kuukautta. Eli sain kotihoidontukea 80e ja sillä olisi pitänyt elää kaksiviikkoa ja maksaa vuokra. Onneksi tilanne korjaantui 9 päivässä ja sain loput tuesta. [/quote] Miksi alapeukku :o

[/quote]

Alapeukku oli varmaan tarkoitettu Kelalle.

Vierailija
108/108 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 12:08"]

Ei kai opiskelijat voi edes saada rahaa sossusta? Pitää elää lainarahalla..

[/quote]

Laina pitää nostaa, kyllä, mutta jos sen jälkeen rahaa jää pakollisten jälkeen alle 480,20e/kk, saa toimeentulotukea. Tätä ei moni opiskelija tiedä/tajua.