Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kamala vuokranantaja

Vierailija
06.07.2014 |

Vuokranantajani on ihan kamala. Olen asunut uudessa asunnossa vain kuukauden ja olen ollut asiallisesti, en ole häiriköinyt naapureita, maksanut vuokran ajallaan ja mitään muutakaan moitittavaa ei ole. Vuokranantajani haluaa,että muutan pois siitä vaikka meillä on määräaikainen sopimus. Syynä on se, että olen valehdellut koska en ole jaksannut joka päivä vastata hänen puheluinsa, koska mitään asiaa hänellä ei ole muuta kuin uhkailua ja syyttelyä. Olen opiskelija ja käyn lisäksi töissä. Hän soittelee myös harvasen päivä vanhemmilleni kyselemässä mikä on tilanne, outoa. Lisäksi, kun en ollut kotona niin hän oli käynyt asunnossani ilman lupaa valokuva oli käännetty toistepäin ja postit oli tuotu pöydälle ja minä en ole saanut kuin yhden avaimen niin kukaan muu ei ole siellä voinut käydä. En tiedä pitäisikö tehdä poliisille ilmoitus jatkuvasta häirinnästä.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

äh siis edellisessä piti olla, että "herääT siihen..."

Vierailija
22/35 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 10:30"]

Yleensä yksityiset vuokranantajat ovat aina friikkejä.

Otan aina asunnon kaupungilta. Yksityiset ovat aina hulluja ja päästään vialla olevia elämään tunkeutujia.

Varokaa näitä. Paras keino on olla ottamasta näitä asuntoja.

Monet yrittävät hankkia seksiä ja alentavat vuokraa yms sairasta...

[/quote]

Hommaa oveen toisen lukon. Näin olen aina tehnyt ja joka kerta on tullut äkäinen puhelu että miksi olen asentanut lukon oveen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 10:05"]

Häiriintynyt ihminen tuo vuokranantajasi. Ei noudata huoneenvuokralakia, hyvistä käytöstavoista puhumattakaan. Sinä ja (jos olet nuori ihminen) vanhempasi voisitte kysyä isännöitsijältä ja naapureilta, onko aiempiakin vuokralaisia vainottu tällä tavoin. Vuokrasuhteeseen EI kuulu, että vuokranantaja soittelee kuulumisia päivittäin.

Minulla oli kotoa muutettuani vuokranantajana vanhempi pariskunta, jonka mies soitteli mulle, tuli avaimillaan "korjaamaan" asuntoa aamulla aikaisin ja illalla myöhään, kun olin nukkumassa, sekä koulussa ollessani penkoi mm. vaatteitani ja lääkekaappiani. Kerran nukuin turvaketju päällä ja aamuyöllä heräsin siihen, että sitä riuhdottiin. Menin eteiseen ja paniikissa löin ovenraosta kurkottelevaa kättä. Se oli vuokrantajamies, tunnistin sitten äänestä. Kun avasin ketjun, hän yritti tarttua yöpaitaani. Sanoin huutavani ja soittavani poliisit. Hän lähti, mutta myöhemmin päivällä hänen vaimonsa soitti ja väitti, että mies oli tullut vain "tekemään remppaa" ja minä olin yrittänyt houkutella hänet sänkyyn. Vuokrasopimus irtisanottiin. Ihme kyllä sain takuurahat takaisin, ilmeisesti mies ei pankissa ja muiden viranomaisten edessä uskaltanut valehdella.

Tsemppiä sinulle!

[/quote]

Hyi hemmetti mikä possu on isäntäsi ollut! Järkyttävää. Tuosta olis kyllä voinut tehdä kotirauhan häirinnästä rikosilmoituksen. Mitä vitsin remppaa aamuyöllä tehdään? Ja kaikesta kyllä pitää ilmoittaa vuokralaiselle je kysyä sopiiko tulla.

Minullakin oli yksi urpo emäntä joskus. Kävi nuuskimassa ja penkomassa asunnossa aina kun oltiin poissa. Kerran jätettiin hänelle nolousmomentti, dildoja, likaisia aluvaatteita ja kortsuja eteisen lattialle. Sen jälkeen oli emäntä vaikeana aina kun nähtiin, buhahaa. Mitäs tonkii toisten elämiä.

Toinen emäntä meni ilmoittamatta esittelemään asuntoa uudelle vuokralaiselle. Olin irtisanonut asunnon, mutta se oli minulla vielä lähes kuukauden ja lähdin parin päivän matkalle. No tämä nainen sitten kätevästi meni sinne ja oli puuhaillut omiaan ja soitti vihaisena, että miksi en ole siivonnut. Että nyt uusi ehdokas ei halunnut vuokrata asuntoa kun oli niin sotkuinen. Ja hänen täytyy hirveästi nähdä vaivaa omalla lomallaan. Miksi en irtisanoutunut vaikka syksyllä? Minä olisin kyllä siivonnut jos olisin tiennyt, että sitä aiotaan heti esitellä... :)

Ap, laki on puolellasi. Määräaikaista vuokrasopparia ei saa purkaa ilman pätevää syytä. Sinun valehtelu ei ole mikään syy. Mutta tosiaan haluatko tuolla asua? Kuulostaa ahdistavalta. Mitkä on hänen perusteet soitella sinulle? Tai vanhemmillesi?

Vierailija
24/35 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä nämä vuokranantajat tietävät että olette poissa? Siis nämä jotka käyvät nuuskimassa asuntoa?  Hirveä ajatus, että täällä meilläkin vuokranantaja vaan kyttäilisi mun elämää ja tilaisuutta tulla tonkimaan kämppää...

Vierailija
25/35 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli yksityisen vuokranantajan teettämä remontti sovittu tietylle viikolle. Hän oli palkannut sitä varten työvoimaa. Työmies oli aamulla tekemässä remonttia ja itse olin lähdössä töihin, vuokranantaja tuli ovella vastaan ja oli menossa asuntoon. Osaako kukaan sanoa, että oliko hänellä lupa remontin takia mennä ilmoittamatta minulle etukäteen. Mielestäni vaikka remontista on sovittu, ei vuokranantajalla ole asiaa asuntoon ilmoittamatta tulostaan ensin. Vai olenko väärässä?

Vierailija
26/35 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 11:27"]

Meillä oli yksityisen vuokranantajan teettämä remontti sovittu tietylle viikolle. Hän oli palkannut sitä varten työvoimaa. Työmies oli aamulla tekemässä remonttia ja itse olin lähdössä töihin, vuokranantaja tuli ovella vastaan ja oli menossa asuntoon. Osaako kukaan sanoa, että oliko hänellä lupa remontin takia mennä ilmoittamatta minulle etukäteen. Mielestäni vaikka remontista on sovittu, ei vuokranantajalla ole asiaa asuntoon ilmoittamatta tulostaan ensin. Vai olenko väärässä?

[/quote]

No käytä nyt vähän päätäsi ihminen: miten se työmies osaa tehdä jos sille ei ole kukaan sanomassa mitä halutaan, miten, ja mihin? Tietysti vuokranantajan tulisi ilmoittaa että on myös tulossa, mutta eiköhän hänellä ollut syytä olettaa että olet pukeissa jos tuli samalla ovenavauksella kuin remonttimieskin. Tämä on niin pikkuruinen ongelma ap:n tilanteeseen verrattuna ettei oikeasti ole ongelma laisinkaan.

Vierailija
27/35 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on näppärää kun omistaa koiran - ei tule vuokrikset asuntoon omine lupineen.

Vierailija
28/35 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmästyttää syvästi tämä ihmisten kyvyttömyys sanoa suoraan sekoileville hulluille, että loppuu asiaton käytös, tai vuokrasopimus menee purkuun. Mitä ihmeen tossukoita ne ap:n vanhemmatkaan oikein ovat?

Vuokranantajan kanssa ei keskustella muulloin kuin sopimusta tehdessä, purkaessa, tai maksuista tai remonteista neuvotellessa. Voihan sitä soitella tai kaffitella jos nyt oikein alkaa synkkaamaan, mutta harvemmin noiden sukupolvikuilujen yli nyt niin jutskaillaan. Kaikki mikä tulee tämän päälle on epänormaalia, ja tervejärkisemmän vastuulle jää asettaa rajat - tai soittaa poliisille.

Vierailija
29/35 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tosi kiero vuokraemäntä. Kulkee luvatta ja mistä tietää etten ole kotona? No, alakerran mummo kertoo. Kahdesti olen omin korvin kuullut, kun kellarikäytävää pitkin on tultu ja kopautettu mummon ovea ja naisääni kysynyt hiljaa kotona olostani. Mummo vastasi: "ei oo menny minnekään". Ja kysyjä poistui vähin äänin samaa reittiä. Alaovi ei käynyt. Talo on tehty "paperista", siksi kaikki kuuluu niin selvästi. Jos asunnossa on huoltomies (aina minun paikalla ollessa) tehnyt jotain remppaa, niin sen jälkeenkin vuokranantaja on käynyt. Ja sitten soittaa ja muka kyselee jotain rempasta. Hahhahhaa. Yksi kerta kotiin tullessa taas huomasin käydyn. Soitin jo käytävältä vuokranantajalle, että kuka täällä käy poissa ollessani. Oli muka ihmeissään ja epäili huoltomiestä! Huoltomiehet ovat tässä taloyhtiössä erittäin luotettavia. Ja etukäteen isännöitsijä pudottaa postiluukusta lapun tulevasta käynnistä. Kiero valehtelija ja naamaansa ole näyttänyt. Kaiken tämän jälkeen ei kyllä uskallakaan!

Vierailija
30/35 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä juuri tyypillinen suomisairaus, tilaisuus tekee sarjavarkaan. Itse asennettu lisälukko, jonka avaimia ei luovuta, tai muuten ei tule kauppoja.

Vierailija
31/35 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vuoden määräaikainen sopimus, sopimuksen tein asunnon omistajan pojan kanssa. Nyt tämän isä- pappa on alkanut soitella minulle milloin minkäkin verukkeen varjolla ja viimeisin oli tänään: epäili, että on ' unohtanut' porakoneensa asuntoon, kun on tehnyt täällä jotain ' en nyt muista mitä ja milloin' remonttihommaa ( hlö,joka ei pysty rajoiteidensa takia kuulemma edes kiipeämään rappusia) ennen muuttoamme ( muutto oli noin puoli vuotta sitten). Kysyi, että olenko ottanut porakoneen ja että se on varmasti eteisen kaapissa tai vaatehuoneessa, kun ei öydä sitä mistään!!! Eli toisin sanoen syytti minua varkaaksi ja valehtelijaksi, kun sanoin, ettei täällä ole kyllä sellaista näkynyt missään. Tämä siitäkin huolimatta,että poikansa oli kyllä jo sanonut,että porakone on viety pois. Nyt pelottaa, että vuoden sopimuksen jälkeen keksii jonkin ihme verukkeen,ettei jatka enää sopimusta, vaikka mitään vuokranmaksuongelmia,metelöintiä tms ei ole. Voisiko hän tehdä näin ja paljonko siinä tapauksessa meillä olisi aikaa etsiä uusi asunto?

Vierailija
32/35 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
33/35 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on ku Kamala Harris on vuokranantajana.

Vierailija
34/35 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä vuokralla kirjoitti:

Minulla on tosi kiero vuokraemäntä. Kulkee luvatta ja mistä tietää etten ole kotona? No, alakerran mummo kertoo. Kahdesti olen omin korvin kuullut, kun kellarikäytävää pitkin on tultu ja kopautettu mummon ovea ja naisääni kysynyt hiljaa kotona olostani. Mummo vastasi: "ei oo menny minnekään". Ja kysyjä poistui vähin äänin samaa reittiä. Alaovi ei käynyt. Talo on tehty "paperista", siksi kaikki kuuluu niin selvästi. Jos asunnossa on huoltomies (aina minun paikalla ollessa) tehnyt jotain remppaa, niin sen jälkeenkin vuokranantaja on käynyt. Ja sitten soittaa ja muka kyselee jotain rempasta. Hahhahhaa. Yksi kerta kotiin tullessa taas huomasin käydyn. Soitin jo käytävältä vuokranantajalle, että kuka täällä käy poissa ollessani. Oli muka ihmeissään ja epäili huoltomiestä! Huoltomiehet ovat tässä taloyhtiössä erittäin luotettavia. Ja etukäteen isännöitsijä pudottaa postiluukusta lapun tulevasta käynnistä. Kiero valehtelija ja naamaansa ole näyttänyt. Kaiken tämän jälkeen ei kyllä uskallakaan!

Kaivoit sitten 6 vuotta vanhan ketjun??? Et sitten vanhempaa sattunut löytämään?

Vierailija
35/35 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikotiessä vuokranantaja esiintyy yksityisenä, on oikeasti osa suurempaa firmaa ja aloitti huorittelun. Syyttää ettei halua vuokrata paritukseen osallistuville. Törkeää käytöstä, koska en ole osallistunut sellaiseen. Täysin tuntematon ihminen. Minulla ei ole netissä mitään provosoivia kuvia, en käytä voimakasta meikkiä ei ole edes bikinikuvia ja olen sinkku, mutta se näyttääkin riittävän huoritteluun. Ilmeisesti vuokranantajille on mikä tahansa käytös sallittua? törmäsin jo aikaisemmin kesällä toisiin, eri vuokranantajiin jotka vahtivat vuokraamaansa asuntoa ja syyttivät että sinne olisi tuotu vieraita vaikka ei ollut. En ymmärrä miksi edes vuokraavat jos vuokralaiset ovat niin kauheita h*ria.