Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kamala vuokranantaja

Vierailija
06.07.2014 |

Vuokranantajani on ihan kamala. Olen asunut uudessa asunnossa vain kuukauden ja olen ollut asiallisesti, en ole häiriköinyt naapureita, maksanut vuokran ajallaan ja mitään muutakaan moitittavaa ei ole. Vuokranantajani haluaa,että muutan pois siitä vaikka meillä on määräaikainen sopimus. Syynä on se, että olen valehdellut koska en ole jaksannut joka päivä vastata hänen puheluinsa, koska mitään asiaa hänellä ei ole muuta kuin uhkailua ja syyttelyä. Olen opiskelija ja käyn lisäksi töissä. Hän soittelee myös harvasen päivä vanhemmilleni kyselemässä mikä on tilanne, outoa. Lisäksi, kun en ollut kotona niin hän oli käynyt asunnossani ilman lupaa valokuva oli käännetty toistepäin ja postit oli tuotu pöydälle ja minä en ole saanut kuin yhden avaimen niin kukaan muu ei ole siellä voinut käydä. En tiedä pitäisikö tehdä poliisille ilmoitus jatkuvasta häirinnästä.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 12:42"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 11:38"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 11:27"]

Meillä oli yksityisen vuokranantajan teettämä remontti sovittu tietylle viikolle. Hän oli palkannut sitä varten työvoimaa. Työmies oli aamulla tekemässä remonttia ja itse olin lähdössä töihin, vuokranantaja tuli ovella vastaan ja oli menossa asuntoon. Osaako kukaan sanoa, että oliko hänellä lupa remontin takia mennä ilmoittamatta minulle etukäteen. Mielestäni vaikka remontista on sovittu, ei vuokranantajalla ole asiaa asuntoon ilmoittamatta tulostaan ensin. Vai olenko väärässä?

[/quote]

No käytä nyt vähän päätäsi ihminen: miten se työmies osaa tehdä jos sille ei ole kukaan sanomassa mitä halutaan, miten, ja mihin? Tietysti vuokranantajan tulisi ilmoittaa että on myös tulossa, mutta eiköhän hänellä ollut syytä olettaa että olet pukeissa jos tuli samalla ovenavauksella kuin remonttimieskin. Tämä on niin pikkuruinen ongelma ap:n tilanteeseen verrattuna ettei oikeasti ole ongelma laisinkaan.

[/quote]

Kiitos asiallisesta vastauksesta, mutta työmies oli tehnyt remonttia jo monta päivää, ihan hyvillä ohjeilla, kasasi siis keittiötä ja vuokranantaja oli käynyt jo aiemmin otamassa mittoja ja katsomassa paikkoja häntä varten.. Eikä tullut samalla ovenavauksella, vaan myöhemmin! Kyllä taas taattua av laatua näiden ilkeilijöiden kera.

[/quote]

Sori, ei ollut av-ilkeilyä vaan luin jostain syystä väärin postisi ja käsitin että vuokranantaja oli tulossa samalla ovenavauksella kuin remonttimies, vaikka todellisuus ei siis näemmä mennyt lainkaan näin. Mun syvälukutaidon piikkiin menee tämä, sori.

Ja ei ole asiallista tuo: haiskahtaa siltä että vuokranantaja halusi tulla tirkistelemään paikat remonttiasioiden varjolla.

Vierailija
2/35 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis ymmärrettiin toisemme väärin, eipä mitään. :) Pahoittelen, välillä kun tuntuu, että täällä sitä itseään saa niskaansa turhankin helposti. Juu, minustakin tuntui siltä, että tunkeutui vähän sillä varjolla. Harmitti tosissaan, kun minun piti lähteä töihin, etten voinut olla paikalla kun hän kävi asunnossamme.. Etenkin kun joka ikisellä vierailullaan, (tässä on rempattu alkuvuodesta asti milloin mitäkin) niin haluaa kurkkia muihinkin huoneisiin, mikä ei minusta ole sopivaa. Tämä on hänen asuntonsa, mutta meidän koti. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:18"]

Eli siis ymmärrettiin toisemme väärin, eipä mitään. :) Pahoittelen, välillä kun tuntuu, että täällä sitä itseään saa niskaansa turhankin helposti. Juu, minustakin tuntui siltä, että tunkeutui vähän sillä varjolla. Harmitti tosissaan, kun minun piti lähteä töihin, etten voinut olla paikalla kun hän kävi asunnossamme.. Etenkin kun joka ikisellä vierailullaan, (tässä on rempattu alkuvuodesta asti milloin mitäkin) niin haluaa kurkkia muihinkin huoneisiin, mikä ei minusta ole sopivaa. Tämä on hänen asuntonsa, mutta meidän koti. :)

[/quote]

Saattaa myös olla, että vuokranantaja halusi katsoa missä vaiheessa se remppa on ja ehkä ohjeistaa sitä remontoijaa jotenkin. Toisaalta voi olla että molempia. Jälkikäteen on aika vaikea todistaa kumpaankaan suuntaan.

Usein kuitenkin isomman remontin aikana työn johtaja käy välillä katsomassa tilannetta vaikka remonttiheput sen työn itsenäisesti tekevätkin.

Vierailija
4/35 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pojilla hyvä tuuri. Kun esikoiselle tuli kaksi tarjousta, sanoin, että ota se, missä vuokranantaja asuu eri paikkakunnalla. Kuopus sitten samalla tavalla sai vastaavan. Sijoittajalta mieluiten itsekin ottaisin, tosin nämä nuorten tapaukset sellaisia molemmat, että on alunperin hankittu omalle lapselle ja tarpeettomaksi käydessä vuokrailtu eteenpäin.

Vanhasta samalla paikkakunnalla asuvasta pariskunnasta on itselläkin huonoja kokemuksia. Mun piti vuokrata kaksio, ja olivat ahneuksisssaan vuokranneet toisen puolen jollekin toiselle mulle kertomatta. Purin sopimuksen samantien ja ilmoitin vieväni oikeuteen, jos eivät hyväksy, koska minulle on valehdeltu. Pääsin eroon tällä aika helposti. Olenkin oppinut haistelemaan vuokranantajaa. Mulla olisi nyt tarve itsellä muuttaa vuodeksi vuokralle käytännön syistä. Yhden asunnon olisin jo voinut saada, tuntemaltani ihmiseltä, mutta hän on juuri sellainen, jota en vuokranantajakseni halua. kun minulle tätä tarjottiin, sanoin tekosyyksi asunnon olevan hieman liian kallis ja iso. Ei se ole, vaikkakin ylärajoilla siitä mitä aion maksaa, ja jos otan vastaavan jostain muualta, sitten sanon vain, että ei löytynyt parempaakaan. 

Vierailija
5/35 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran muuttamassa uuteen asuntoon, yksityiselle. Puhelimessa juteltiin ihan normaalisti vuokran ehtoja tarkemmin (esim kyselin että paljonko autopaikka maksaa ja pitääkö se tilata isännöitsijältä erikseen vai hoitaako vuokranantaja tämän). Niin vuokranantaja heitti uhkaavalla äännellä, täysin puskista, tällaisen: "Jos ei se vuokra ole sitten maksettua aina ajallaan niin mulla on kyllä keinot saada ne rahat." Hämmentyneenä kysyin: "Anteeksi mitä?" Niin jatkoi: "Joo, mä olen kato poliisi ja tunnen ikäviäkin tyyppejä, joten mä kyllä saan ne rahat." En solminut vuokrasopimusta. Kylmäsi. Teki mieli tehdä poliisille ilmoitus laittomasta uhkauksesta, mutta kun kyse oli saman kaupungin poliisista niin hänen pöydälleenhän tuo ilmoitus olisi päätynyt ja luultavammin minulle olisi ongelmia tulevaisuudessa tullut, pelkäsin että saisi poliisin tietokannoista omat nykyisen osoitteeni esiin ja tulisi kolkuttelemaan ovia. Huh huh.. Että kyllä niitä hulluja yksityisissä vuokranantajissa riittää. 

Vierailija
6/35 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisissä on todella häiriintyneitä vuokranantajia, on nähty.

Omani ei ollut niinkään pimeä, mutta sosiaalisia kontakteja kaipaava, vanha mummu. Soitteli ihan viikottain seurantarpeessaan, velvoitti minut menemään taloyhtiön kokouksiin jne. koska "kyllähän minä voisin pyytää korkeampaakin vuokraa, mutta en viitsi kun sinä hoidat asioitani"...reilu vuosi asuttiin, maksettiin vuokrat ajoissa jne. mutta siltikin kävi niin, että mummeli purki sopimuksen ja kun emme oikeuksiamme tienneet, muutimme paniikissa pois. Totesin, että jatkossa vain isompi firma tai kaupunki saa rahamme.

Vierailija
7/35 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan poliisille. Ei ole mitään asiaa vuokraisännän tunkeutua asuntoosi.

Vierailija
8/35 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 11:38"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 11:27"]

Meillä oli yksityisen vuokranantajan teettämä remontti sovittu tietylle viikolle. Hän oli palkannut sitä varten työvoimaa. Työmies oli aamulla tekemässä remonttia ja itse olin lähdössä töihin, vuokranantaja tuli ovella vastaan ja oli menossa asuntoon. Osaako kukaan sanoa, että oliko hänellä lupa remontin takia mennä ilmoittamatta minulle etukäteen. Mielestäni vaikka remontista on sovittu, ei vuokranantajalla ole asiaa asuntoon ilmoittamatta tulostaan ensin. Vai olenko väärässä?

[/quote]

No käytä nyt vähän päätäsi ihminen: miten se työmies osaa tehdä jos sille ei ole kukaan sanomassa mitä halutaan, miten, ja mihin? Tietysti vuokranantajan tulisi ilmoittaa että on myös tulossa, mutta eiköhän hänellä ollut syytä olettaa että olet pukeissa jos tuli samalla ovenavauksella kuin remonttimieskin. Tämä on niin pikkuruinen ongelma ap:n tilanteeseen verrattuna ettei oikeasti ole ongelma laisinkaan.

[/quote]

Kiitos asiallisesta vastauksesta, mutta työmies oli tehnyt remonttia jo monta päivää, ihan hyvillä ohjeilla, kasasi siis keittiötä ja vuokranantaja oli käynyt jo aiemmin otamassa mittoja ja katsomassa paikkoja häntä varten.. Eikä tullut samalla ovenavauksella, vaan myöhemmin! Kyllä taas taattua av laatua näiden ilkeilijöiden kera.

Vierailija
9/35 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 09:57"]

Teitkö eilen vastaavan ketjun jossa kyselit onko vuokranantajalla oikeus irtisanoa sopimus? Miksi teit tänään uuden ketjun?

[/quote]

Eiköhän tähänkin olisi oikeus ap:lla, pelle.

Vierailija
10/35 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ET tiedä teetkö poliisille ilmoitusta? :D

Vierailija
11/35 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitkö eilen vastaavan ketjun jossa kyselit onko vuokranantajalla oikeus irtisanoa sopimus? Miksi teit tänään uuden ketjun?

Vierailija
12/35 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäinen kerta kun kirjoitan koko kyseiselle palstalle :D

Vierailija
13/35 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden soppari? Anna vaan irtisanoa sinut ja sen jälkeen viet vaikka asian oikeuteen. Tienaatpahan muutaman tonnin

Vierailija
14/35 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiriintynyt ihminen tuo vuokranantajasi. Ei noudata huoneenvuokralakia, hyvistä käytöstavoista puhumattakaan. Sinä ja (jos olet nuori ihminen) vanhempasi voisitte kysyä isännöitsijältä ja naapureilta, onko aiempiakin vuokralaisia vainottu tällä tavoin. Vuokrasuhteeseen EI kuulu, että vuokranantaja soittelee kuulumisia päivittäin.

Minulla oli kotoa muutettuani vuokranantajana vanhempi pariskunta, jonka mies soitteli mulle, tuli avaimillaan "korjaamaan" asuntoa aamulla aikaisin ja illalla myöhään, kun olin nukkumassa, sekä koulussa ollessani penkoi mm. vaatteitani ja lääkekaappiani. Kerran nukuin turvaketju päällä ja aamuyöllä heräsin siihen, että sitä riuhdottiin. Menin eteiseen ja paniikissa löin ovenraosta kurkottelevaa kättä. Se oli vuokrantajamies, tunnistin sitten äänestä. Kun avasin ketjun, hän yritti tarttua yöpaitaani. Sanoin huutavani ja soittavani poliisit. Hän lähti, mutta myöhemmin päivällä hänen vaimonsa soitti ja väitti, että mies oli tullut vain "tekemään remppaa" ja minä olin yrittänyt houkutella hänet sänkyyn. Vuokrasopimus irtisanottiin. Ihme kyllä sain takuurahat takaisin, ilmeisesti mies ei pankissa ja muiden viranomaisten edessä uskaltanut valehdella.

Tsemppiä sinulle!

Vierailija
15/35 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asenna kamera kuvaamaan asiattomia käyntejä

Vierailija
16/35 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantajassa on jotain hämärää. Kuulostaa ihan omituiselta. Et kertonut kuinka pitkä teidän määräaikainen sopimus on ja käsittääkseni ilman erittäin pätevää (olisiko vuokran maksamatta jättäminen sellainen?) syytä vuokranantaja ei voi sitä purkaa. Mutta sun kannattaa miettiä, että haluatko itse kestää tuollaista vuokranantajaa sopimuksen loppuun vai onko parempi päästä eroon ja etsiä tavallisen vuokranantajan asunto.

Vierailija
17/35 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrat maksanut ajalleen, eikä siitä ole tullut mitään sanomista. Meidän sopimus tulisi kestää melkein kaksi vuotta. Tosin ei tässä pysty asumaan hullukaan, että pitää suunnilleen ruveta nukkumaan turvaketju päällä öisin.

Vierailija
18/35 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vuokranantajalla ole mitään asiaa tunkea sinne asuntoosi ilman lupaa ja ennakkoilmoitusta, ja ilmoituksen kanssakin pitää olla joku todella hyvä syy. Joku "piti käydä katsomassa missä kunnossa se asunto on" ei todellakaan ole riittävä syy. Vuokralaisella on lain mukainen kotirauha, ja vuokranantajasi rikkoo sitä, jos käy itsekseen vilkuilemassa asunnossasi. 

Vierailija
19/35 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä yksityiset vuokranantajat ovat aina friikkejä.

Otan aina asunnon kaupungilta. Yksityiset ovat aina hulluja ja päästään vialla olevia elämään tunkeutujia.

Varokaa näitä. Paras keino on olla ottamasta näitä asuntoja.

Monet yrittävät hankkia seksiä ja alentavat vuokraa yms sairasta...

Vierailija
20/35 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 10:05"]

Häiriintynyt ihminen tuo vuokranantajasi. Ei noudata huoneenvuokralakia, hyvistä käytöstavoista puhumattakaan. Sinä ja (jos olet nuori ihminen) vanhempasi voisitte kysyä isännöitsijältä ja naapureilta, onko aiempiakin vuokralaisia vainottu tällä tavoin. Vuokrasuhteeseen EI kuulu, että vuokranantaja soittelee kuulumisia päivittäin.

Minulla oli kotoa muutettuani vuokranantajana vanhempi pariskunta, jonka mies soitteli mulle, tuli avaimillaan "korjaamaan" asuntoa aamulla aikaisin ja illalla myöhään, kun olin nukkumassa, sekä koulussa ollessani penkoi mm. vaatteitani ja lääkekaappiani. Kerran nukuin turvaketju päällä ja aamuyöllä heräsin siihen, että sitä riuhdottiin. Menin eteiseen ja paniikissa löin ovenraosta kurkottelevaa kättä. Se oli vuokrantajamies, tunnistin sitten äänestä. Kun avasin ketjun, hän yritti tarttua yöpaitaani. Sanoin huutavani ja soittavani poliisit. Hän lähti, mutta myöhemmin päivällä hänen vaimonsa soitti ja väitti, että mies oli tullut vain "tekemään remppaa" ja minä olin yrittänyt houkutella hänet sänkyyn. Vuokrasopimus irtisanottiin. Ihme kyllä sain takuurahat takaisin, ilmeisesti mies ei pankissa ja muiden viranomaisten edessä uskaltanut valehdella.

Tsemppiä sinulle!

[/quote]

Ensi kerralla jos herään siihen, että joku koittaa kurkotella ovenraosta turvaketjua auki, niin otat oven kahvasta kiinni lujaa ja tempaiset sitä ovea kiinni niin lujaa kun ikinä jaksat. Kaverille jää ainakin karmin jäljet käteen jos ei jotain murru. Siinä tilanteessa olisi vaikeampi valehdella jostain sänkyyn houkuttelun yrityksestä kun niiden jälkien perusteella ei ole vielä edes ovesta sisällä :)

VInkkinä muillekin naisille. Jos ovessanne ei ole turvaketjun lisäksi tukevaa kahvaa josta voi vetää sen kiinni, niin hommatkaa semmoinen.

Ps. Olen mies enkä tunne mitään sympatiaa noita tunkeileviä persereikiä kohtaan :)