Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vapaaehtoisesti imettämättä jättäneitä?

Vierailija
05.07.2014 |

Onko joku ollut vapaaehtoisesti heti lapsen syntymästä/ekoista päivistä ollut imettämättä? Miten neuvolassa ja synnärillä suhtauduttiin? Olen itse raskaana enkä aio imettää, tosin ajattelin ekan päivän imettää kun ne ekat tipat on niin tärkeitä kuitenkin...

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdisti ajatuskin lehmänä toimimisesta. Ahdisti, että pitäisi kaivaa tissi tiskiin julkisella paikalla tai pysyä kotona. Ahdisti olla ajatus olla jatkuvasti kiinni lapsessa yötä päivää tauotta. Eli imetin viikon, kaikkia kolmea, hyvin pullolla kasvoivat. Helppoa ja kätevää.

Vierailija
42/89 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 21:33"]Juntit taas yleistää: "..ihan terveitä ovat lapset olleet, vaikken imettänyt."

Ymmärrättehän (not!), että se teidän yksittäinen kokemuksenne vaikkapa naapurin kummin kaiman lapsillakin höystettynä ei kerro todellisesta korrelaatiosta yhtään mitään.

[/quote]

Ja kun suunnilleen kaikki juntit sanovat samaa mutta sekään ei kai kerro sitten mitään idiootille <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 21:33"]

Juntit taas yleistää: "..ihan terveitä ovat lapset olleet, vaikken imettänyt."

Ymmärrättehän (not!), että se teidän yksittäinen kokemuksenne vaikkapa naapurin kummin kaiman lapsillakin höystettynä ei kerro todellisesta korrelaatiosta yhtään mitään.

[/quote]

Mikäs sitten kertoo? Juurihan oli tehty tutkimus, että imetyksellä on vain vähäinen vaikutus aikuisiän terveyteen. Juuri niistä kummin kaiman lapsista tuokin tutkimus on tehty.

Nimim. 6 kk imettänyt, ja siitä suuresti nauttinut.

Vierailija
44/89 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin ajattelin aikaisemmin, että imettämättömyys on itsekästä ja viljelin näitä samaisia suvaitsemattomia kommentteja. Kunnes sain oman lapsen ja imettäminen oli aivan KAMALAA! Ei todellakaan valinta-/asennekysymys! Onneksi neuvolan tätinäni toimi lapsuuden ystäväni joka kertoi imettämisestä neutraalisti ilman turhaa paatosta. Korvike todellakin täysin käypää ravintoa. Ystäväni kertoi, että neuvolan tehtäväksi on määrätty imetyksen tukeminen, ja sitä kaikki tädit ensisijaisesti noudattavat

Vierailija
45/89 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi ymmärtää! Itse nautin imettämisestä suunnattomasti, imetin molempia lapsiani liki 2 vuotiaiksi!

Vierailija
46/89 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 22:39"]En voi ymmärtää! Itse nautin imettämisestä suunnattomasti, imetin molempia lapsiani liki 2 vuotiaiksi!

[/quote]

Jatkan vielä... Olen saanut useita orgasmeja imettäessäni. Myös elämäni parhaimman:)

Vierailija
47/89 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha paasata vastustuskyvystä sun muusta, joka kuitenkin tuhotaan lapset rokotettaessa.

Vierailija
48/89 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 22:39"]

En voi ymmärtää! Itse nautin imettämisestä suunnattomasti, imetin molempia lapsiani liki 2 vuotiaiksi!

[/quote]Niin eihän sitä voikaan ymmärtää, jos tarkastelee sitä maailmaa aina siltä kantilta, että kaikkien tulisi tehdä samoin kuin itse on tehnyt. Mun mielestä taas kaikkien pitäisi jättää ajokortti ajamatta, koska en itse ole sitä ajanut. Kukaan ei saa hankkia yhtä lasta enempää, koska ite tein näin eikä kukaan saa tykätä hernekeitosta, koska mä en tykkää. Myöskään ei saa opiskella mitään kieliä, mitä mä en oo opiskellu eikä saa tykätä mistään tv-sarjoista, joista en itse pidä... Järjetöntä?? Hohhoijaa.

Vierailija
49/89 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 22:40"]

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 22:39"]En voi ymmärtää! Itse nautin imettämisestä suunnattomasti, imetin molempia lapsiani liki 2 vuotiaiksi!

[/quote]

Jatkan vielä... Olen saanut useita orgasmeja imettäessäni. Myös elämäni parhaimman:)

[/quote]Hienoa! Kai olit tissi esillä ostoskeskuksissa ulisemassa orkuissasi :) Imettäminen on positiivinen asia, hienosti edistät sitä!

Vierailija
50/89 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 21:33"]

Juntit taas yleistää: "..ihan terveitä ovat lapset olleet, vaikken imettänyt."

[/quote]

No mikä se korrelaatio on? Väestötasolla ihmisten sairastavuuden perusteella ei pysty sanomaan, ketä on imetetty ja ketä ei.

Vierailija
51/89 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 20:00"]

Itse haluan imettää, mutta luulen että maailma on muuttunut ja ei ole väliä onko korvike vaiko tissimaito..

Ehkä korvike on vielä terveellisempää.

[/quote]

Korvike ei todellakaan ole terveellisempää, siinä on jopa raja kuinka paljon saa antaa koska kuormittaa sisäelimiä.

Lisäksise on tehty lehmän maidosra joka on tarkoitettu vasikoille ei ihmisille, siinä on lehmän insuliinia joka saattaa herkistää ihmistä diabetekselle tästä syystä imetys ehkäisee diabetesta.

Sitten on kätkytkuolema, minä en ottaisi pienen pienintäkään riskiä että sen mahdollisuus kasvaa, ja korvikkeellahan se kasvaa.

Voi juma mitä idiootteja, tuntuu luonnottomalle.. imetä nyt edes ensin.

En voi ymmärtää kaltaisiasi itsekeskeisyyden huippuja!!!!!

Vierailija
52/89 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 20:42"][quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 18:14"][quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 18:08"]Saako kysyä miksi et aio imettää?

[/quote]

Saa kysyä :) koen koko ajatuksenkin imetyksestä hirvittävän epämiellyttäväksi. -ap

[/quote]

Voisitko ajatella pumppaavasi ja syöttäväsi oman maidon sitten pullosta? Saisit ne terveysedut sekä itsellesi että vauvalle.

[/quote]

Ap täällä taas, kyllä tuotakin olen ajatellut! Se kuulostaa ihan siedettävältä vaihtoehdolta :)

Vierailija
53/89 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 22:14"]

No ei sitä todellakaan voi sellainen ymmärtää kenelle se imetys on luonnollista ja normaalia, jos toisista se tuntuu luonnottomalta ja todellakin maailman vastenmielisimmältä ajatukselta. Täälläkin on kannatusta saanut se, että tällaisten naisten ei pitäisi lapsia hankkia ollenkaan, mutta miksi?? Se lapsihan on vauva hyvin lyhyen ajan, joten miksi se imettäminen on niin tärkeä, että sen perusteella pitää koko äitiys evätä joiltakin.

[/quote]

Koska tässä asiassa on itsekkyys huipussaan. Et edes viitsi tai halua antaa vastasyntyneelle parasta ravintoa mitä voi olla vaikka se rinnoissasi..te ette varmaan koe myöskään synnytystä luonnollisena vaan vaaditte sektioo ja lisäksi laitatte lapset päivähoitoon 8kk. Älkää tehkö ollenkaan, ottakaa kissa, ei tarvise synnyttä, imettää, vaihtaa vaippaa, tai ottakaa kaloja niiden kanssa ei tarvitse edes olla vuorovaikutuksessa, eikä hommata hoitajaa kun itse olette töissä, illalla jumpassa ja viikonloppuna baarissa!!!

Vierailija
54/89 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 20:30"]

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 20:27"]Mä imetin velvollisuudentunnosta viittä lasta keskimäärin sen puoli vuotta kutakin. En nyt suoranaisesti vihannut jokaista hetkeä mutta epämiellyttävää se oli. Kaksi pienintä ovat muutaman tipan jälkeen korvikevaivoja ja parhaat vauva-ajat ikinä.

Mun mielestä imetys on sottaista, vaivalloista, hidasta ja inhottavaa. Helpommalla pääsen "pullorallissa".

[/quote]

Lisään vielä että pahimmat korvakierteet lapsista on ollut niillä joita olen imettänyt pisimpään (8kk).

Imetys on hieno asia jos se onnistuu ja äiti sen kokee kivaksi mutta mielestäni ihan yliarvostettua. Hyviä, terveitä vauvoja kasvaa korvikkeellakin. Ja läheisyyttä ainakin meidän korvikevauvat ovat sasneet vähintään yhtä paljon kuin imetetytkin.

[/quote]

eli kyse on siitä että sinä pääset helpommalla!? Itsekäs

Vierailija
55/89 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 22:59"][quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 20:30"]

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 20:27"]Mä imetin velvollisuudentunnosta viittä lasta keskimäärin sen puoli vuotta kutakin. En nyt suoranaisesti vihannut jokaista hetkeä mutta epämiellyttävää se oli. Kaksi pienintä ovat muutaman tipan jälkeen korvikevaivoja ja parhaat vauva-ajat ikinä.

Mun mielestä imetys on sottaista, vaivalloista, hidasta ja inhottavaa. Helpommalla pääsen "pullorallissa".

[/quote]

Lisään vielä että pahimmat korvakierteet lapsista on ollut niillä joita olen imettänyt pisimpään (8kk).

Imetys on hieno asia jos se onnistuu ja äiti sen kokee kivaksi mutta mielestäni ihan yliarvostettua. Hyviä, terveitä vauvoja kasvaa korvikkeellakin. Ja läheisyyttä ainakin meidän korvikevauvat ovat sasneet vähintään yhtä paljon kuin imetetytkin.

[/quote]

[/quote]

Ehkä sit itsekäs mutta en suostu tuntemaan huonoa omaatuntoa asiasta :)

Uskon olevani parempi äiti vauvalle, puhumattakaan isommista lapsista, kun ei tarvii stressata imetyksestä eikä istua tuntikausia imettämässä.

Vierailija
56/89 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 22:55"]

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 22:14"]

No ei sitä todellakaan voi sellainen ymmärtää kenelle se imetys on luonnollista ja normaalia, jos toisista se tuntuu luonnottomalta ja todellakin maailman vastenmielisimmältä ajatukselta. Täälläkin on kannatusta saanut se, että tällaisten naisten ei pitäisi lapsia hankkia ollenkaan, mutta miksi?? Se lapsihan on vauva hyvin lyhyen ajan, joten miksi se imettäminen on niin tärkeä, että sen perusteella pitää koko äitiys evätä joiltakin.

[/quote]

Koska tässä asiassa on itsekkyys huipussaan. Et edes viitsi tai halua antaa vastasyntyneelle parasta ravintoa mitä voi olla vaikka se rinnoissasi..te ette varmaan koe myöskään synnytystä luonnollisena vaan vaaditte sektioo ja lisäksi laitatte lapset päivähoitoon 8kk. Älkää tehkö ollenkaan, ottakaa kissa, ei tarvise synnyttä, imettää, vaihtaa vaippaa, tai ottakaa kaloja niiden kanssa ei tarvitse edes olla vuorovaikutuksessa, eikä hommata hoitajaa kun itse olette töissä, illalla jumpassa ja viikonloppuna baarissa!!!

[/quote]Hahahhahahaha! Joo mä itseasiassa en ole synnyttänyt, vaan todella oli sektio ja en myöskään imettänyt. Itsekkyyttä en ole koskaan pitänyt minään paheena, mun ei tarvitse syyllistää ketään. Ja jumppa, baarit ja työ nuo tämänpäivän äidin saatanalliset houkutukset. Hyvä, että olet osannut välttää niitä!

Vierailija
57/89 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, eetä yksi tuttavani on ap:n kaltainen imettämättä tahallaan jättänyt. Minusta on tosi ikävää, että joillekin imetys on vaikeaa vastenmielistä ja luonnotonta, mutta kaipa heitä sitten vain on, vaikken minä asiasta tiedäkään. 

Onneksi lapset kasvavat korvikkeellakin. Itse en olisi voinut kuvitellakaan etten imetä, ja se oli niin hirveän kätevää, ei mitään rumbaa missään. Kumpikaan lapsi ei ollut pulloruokinnassa kertaakaan, enkä edes lypsänyt. Vauva vaan mukaan, ei mua muualla tarvittu niinä vuosina enempää kuin siinä, missä vauvakin mukana kulki. Mutta ymmärrän senkin, että kaikilla ei ole näin.

Vierailija
58/89 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 22:59"]

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 20:30"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]Entä sitten? Se sun kärsimyksesi ei todellakaan tee sinusta parempaa ihmistä :) Varsinkaan näiden kirjoitustesi perusteella. Eikö sen aidon epäitsekkyyden pitäisi olla ihanaa toimintaa, joka tuo sisäistä rauhaa, eikä sitä tarvitse perustella muille? Et vaikuta tällaiselta ihmiseltä.

Vierailija
59/89 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään pitänyt imettämisestä tein sen siksi kun haluan parasta vauvalleni, olen hyvin tietoinen imetyksen fyysistä hyvistä vaikutuksusta ja korvikkeen huonoista. Imetin 1,5 vuotta lapseni takia, hänen vuokseen, rakkauden tähden, koska välitän enkä halua antaa kakkosluokan maitoa jota lehmänmaito on.

Ottakaa nyt hyvät ihmiset ensin ainakin selvää asiosta kun teette päätöksiä, esim. Kätky kuoleman riski on pienempi imetetyillä.

Vierailija
60/89 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadun imettämistä. Masennukseni loppui kuin seinään kun tajusin lopettaa inetyksen. Nyt en muista vauva-ajasta mitään muuta kuin sen, etten halua elää ja kuinka itkin kun en rakastanut enkä kiintynyt vauvaani. Imetyksen lakattua pääni alkoi taas toimia normaalisti.