Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aina palaan samaan ajatukseen:"Onneksi mulla ei ole lapsia!"

Vierailija
05.07.2014 |

Joka kerta kun on sukulaislapset kylässä, olen vierailulla lapsellisten kavereiden luona tai muuten vaan kuuntelen perheellisten juttuja, niin huokaisen helpotuksesta ettei minulla ole lapsia. Vaikka kyseiset lapset ovatkin ihan kivoja, niin en voisi kuvitella eläväni itse sellaista elämää. Kaaosta, huutoa, kitinää, sotkua, ei hetkeäkään rauhaa koskaan. Olen onnekas.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen kaaokseen tottuu. Kyllä oma lapsi antaa enemmän kuin ottaa. Ei kukaan tekisi toista lasta, jos lasten kanssa eläminen olisi jotenkin hirveää.

Vierailija
2/44 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 16:42"]Siihen kaaokseen tottuu. Kyllä oma lapsi antaa enemmän kuin ottaa. Ei kukaan tekisi toista lasta, jos lasten kanssa eläminen olisi jotenkin hirveää.

[/quote]

Hirveää elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkeen tottuu jos on pakko...

Onneksi ei ole pakko! :D

Vierailija
4/44 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä ilman lapsia olisi tyhjää! Vaikka joskus on vaikeitakin hetkiä, niin pääasiassa koko homma on todella jees! 

Vierailija
5/44 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 16:46"]Kaikkeen tottuu jos on pakko...

Onneksi ei ole pakko! :D

[/quote]

Niinpä. ONNEKSI.

Vierailija
6/44 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 16:46"]Elämä ilman lapsia olisi tyhjää! Vaikka joskus on vaikeitakin hetkiä, niin pääasiassa koko homma on todella jees! 

[/quote]

Harmi että elämäsi ennen lapsia oli tyhjää. Onneksi mulla ei ole. :)

Ap

Vierailija
7/44 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

PROVO jolla ei oo edes kokemusta.

Vierailija
8/44 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 16:50"]PROVO jolla ei oo edes kokemusta.

[/quote]

Miten niin provo? Olen paljon tekemisissä lapsiperheiden kanssa ja aina olen tyytyväinen, että itselläni ei ole sellaista elämää. Hoidan myös usein 3-6v sukulaislapsia.

Ap

Vierailija
9/44 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä juuri kiitin Luojaa neljästä ihanasta lapsestani, kun katselin miten pitivät hauskaa uima-altaassa.

Moni on onnellinen lapsettomana ja moni lapsien kanssa. Ei näillä ihmisillä mitään hätää ole. Kurjassa tilanteessa ovat he, jotka eivät saa lapsia, vaikka haluavat, samoin he, jotka eivät välitä lapsista, joita heillä on.

Vierailija
10/44 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et ole kokenut sitä rakkautta ja kiintymystä omaa lastasi kohtaan. näet vain "tunteetonta" arkea. mutta jos tämä että sinulla ei ole lapsia on sinulle ok, niin sitten se on niin. kukaan ei pakota sinua lapsia hankkimaan.

T: 2 lasta, kolmas tulossa ja ikionnellinen. Ja on rauhaakin. :)

Vierailija
11/44 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenkuin on omia lapsia ei voi ymmärtää millainen rikkaus lapset on :). Sellaista rakkautta, jota tuntee omia lapsiaan kohtaan, ei voi verrata mihinkään muuhun. Sain omat lapset 30-40 vuoden välillä ja sitä ennen vietin lapsetonta elämää. Ihan ok sekin oli, mutta sitten rupesi biologinen kello kilkattamaan ;). Nyt olisi vaikea kuvitella elämää ilman lapsia. Kaikesta huolimatta onnea ap valitsemallasi tiellä.

Vierailija
12/44 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 16:47"]

[/quote]

Suurempi onni lienee se, ettei sitä tyhjyyttä monesti ymmärrä ennenkuin saa lapsia. Itse en ainakaan ymmärtänyt :) Ei pahalla, en tarkoita että kaikkien pitäisi lapsia haluta / tehdä.

Vierailija
13/44 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lapsettomien kirjoituksissa on sellainen veikeä ajatus, että ne lapset olisivat ikuisesti kiljuvia ja huutavia tenavia. Mutta eihän se niin ole:kyllä ne siitä kasvavat nopeasti ja eipä aikaakaan, kun ovat pystyviä ja avuliaita aikuisia, jotka palauttavat sen kaiken hoivan, jonka ovat saaneet. Itse olen aina saanut paljon vaikeinakin aikoina voimia lapsista.

Vierailija
14/44 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 16:56"]

Sinä et ole kokenut sitä rakkautta ja kiintymystä omaa lastasi kohtaan

[/quote]

Eiköhän se kintymys ja rakkaus vaadi sitä, että ylipäätään haluaa synnyttää lapsen, elää lapsen kanssa sekä hoivata, kasvattaa ja elättää lasta. Vähän niin kuin sanoisi koiraihmisten luota helpottuneena omaan karvattomaan kotiinsa palaavalle ihmiselle, että sinä et vain ole kokenut sitä kiintymystä ja kumppanuutta, jota omalta koiralta saa. No ei olekaan, eivätkä kaikki tosiaankaan halua koiraa kumppanikseen sen enempää kuin lapsia holhokeikseen.

Vierailija
15/44 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vakavissani sitä mieltä, että aistiherkän (n. viidesosan ihmisistä) ei ole järkeä ehdoin tahdoin hankkiutua sellaiseen extreme-elämään, missä ei ole rauhaa ja hiljaisuutta. Kuten lapsiperheeseen. Monet ongelmat johtuu vaan siitä, että ei olla tajuttu että pitää saada olla rauhassa tarpeeksi. Monille se tarkoittaa elämää ilman lapsia.

Vierailija
16/44 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 16:42"]

Kyllä oma lapsi antaa enemmän kuin ottaa. Ei kukaan tekisi toista lasta, jos lasten kanssa eläminen olisi jotenkin hirveää.

[/quote]

Ei kukaan hylkäisi perhettään, jos lasten kanssa eläminen antaisi aina enemmän kuin ottaisi.

Vierailija
17/44 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 16:46"]

Elämä ilman lapsia olisi tyhjää! Vaikka joskus on vaikeitakin hetkiä, niin pääasiassa koko homma on todella jees! 

[/quote]Ei ole kun 1 lapsi ja kohta täysi-ikäinen. Ilman lasta olisi elämä ollut todella paljon köyhempää. Ennätin elää ilman lastakin ja sain matkustella ja asuakin vuoden ulkomailla. Sain lapseni jo nk kypsässsä iässä. Olisin älynnyt vähän aiemmin niin oisin kenties saanut toisenkin. Kiitos, olen tyytyväinen.

Vierailija
18/44 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 17:00"][quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 16:47"]

[/quote]

Suurempi onni lienee se, ettei sitä tyhjyyttä monesti ymmärrä ennenkuin saa lapsia. Itse en ainakaan ymmärtänyt :) Ei pahalla, en tarkoita että kaikkien pitäisi lapsia haluta / tehdä.

[/quote]

Tai sitten meidän kaikkien elämä ei yksinkertaisesti ole tyhjää. Itselläni ei ole mitään lapsia vastaan ja kivat niille jotka lapsia haluavat. Itse kuitenkin olen onnekas, etten joudu elämään lapsellisen elämää.

Ap

Vierailija
19/44 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä palaan aina usein ajatukseen, että onneksi mun lapset ei ole enää pieniä! Etenkin kauppareissuilla .....

On ihanaa kun on fiksuja aikuisia lapsia.

Vierailija
20/44 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 17:04"]Olen vakavissani sitä mieltä, että aistiherkän (n. viidesosan ihmisistä) ei ole järkeä ehdoin tahdoin hankkiutua sellaiseen extreme-elämään, missä ei ole rauhaa ja hiljaisuutta. Kuten lapsiperheeseen. Monet ongelmat johtuu vaan siitä, että ei olla tajuttu että pitää saada olla rauhassa tarpeeksi. Monille se tarkoittaa elämää ilman lapsia.

[/quote]

Harmi kun tajusin tämän vasta tehtyäni lapsen. Ja en muuten tee toista, ikinä!