Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies haukkuu matalalla kynnyksellä eikä välitä minun hyvinvoinnistani. Perunko avun antoni?

Vierailija
03.07.2021 |

Tässä mietin, että tekisi mieli perua koko järjestely, jossa lupasin häntä auttaa. Toisaalta siihen liittyy myös muita osapuolia mutta vastuu on pääosin miehen puolella saako asian hoidetuksi. Vaatii vaan vaivannäköä ja työtä, jonka on nyt minun järjestettäväksi laittanut. Hän rahoittaisi tarvittavat välineet ja minä tekisin monen päivän työn ilmaiseksi ja siivouksen.
Vielä ehtisi itsekin tekemään tai järjestelemään kaikki itse vaikka tiedän, että harmittaa. Olisin hyvä hommassani ja joutuisi nyt hieman alentamaan ehkä rimaa.

Nyt olen vain sairastunut ja mies lomailee. Ei välitä piirun vertaa miten voin vaan voivottelee tuota järjestelyä ja syyllistää sairastumistani. Haukkui myös kpääksi kun soitin hänelle ja kyselin miten on mennyt. Herätin kuulemma ja hermostui jos en mahdollisesti voi auttaa. Olisi ehkä voinut asian ilmaista ystävällisemminkin.
Aika nöyryyttävää kun paikalla seurassaan oli muitakin.

Tuli vaan paska mieli taas. Olisin ehkä kaivannut enemmänkin ymmärrystä ja kyselyä voinnistani. Mutta ei kiinnostanut yhtään vaan olen lähinnä vaivaksi jos en kykenekään hoitamaan tätä hommaa. Hävettää.

Tietenkin haluaisin auttaa kun olen luvannut mutta toisaalta en tiedä alistunko taas huonoon kohteluun sekä mahdollisesti tilanne voi oikeasti olla sellainen, etten sairastumisen vuoksi voi auttaa. Se selviää myöhemmin sitten.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gety hfey hfdgdch fg😂

Vierailija
22/47 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos vaan lopetat "suhteenne" ja jätät moisen äijänky... selviämään yksin.  Jos ei ole yhteisiä lapsia tms niin en oikein ymmärrä miksi siedät moista kohtelua? Onko kyseessä joku elämäsi suuri rakkaus tai alfauros, jota ilman et voi elää? Jos ei ole niin lopetat kynnysmattona olemisen ja katkaiset yhteyden. Kyllä mies rahalla saa palkattua apua juhlien järjestämiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin, että naisetkin osaisivat olla yhtä itsekkäitä kuin miehet. Jos ei nappaa ja on omalle ajalle muutakin tekemistä tai olemista kuin joidenkin juhlien järjestäminen niin sanoisi vaan ”ei pysty nyt” ja jättäisi tekemättä. Ja ei ajattelisi asiaa sen enempää, ei uhraisi ajatustakaan.

Se lupaus, mikä niin rassaa ap:n omatuntoa, on tehty miehelle, joka nimittelee kusipääksi. Ja miehet osaavat käyttää naisten tunnollisuutta hyväkseen. Ja ap:ta viedään kuin litran mittaa.

Vierailija
24/47 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali mies tekisi kaiken itse mitä osaa ja pyytäisi sinua avuksi niihin asioihin joita ei osaa. Ei siis pyytäisi sinua tekemään yksin vaan avuksi tekemään yhdessä. Normaali miestä harmittaisi jos sinä et pystyisi auttamaan mutta hän ei haukkuisi sinua sairastumisesta vaan kyselisi miten voi auttaa? Tarvitko lääkkeitä tai jotain kaupasta. Ja sen jälkeen mies alkaisi järjestää juhlia muilla tavoin ja vakuuttaisi sinulle että parane rauhassa. Saattaisi toki soittaa vaikka kuinka ison kakun ostan leipomosta juhliin jne mutta ei kuvittelisi sinun leipovan ym.

Ilmoita miehelle että et osallistu noiden juhlien tekemiseen sairastamisen ja teidän eron takia.

Vierailija
25/47 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi kysymystä: Miksi sinä TIETENKIN haluat auttaa?

Miksi sinä siedät miehen huonoa käytöstä etkä edes odota asiallista saati sitten huolehtivaa käytöstä?

Edellisiin liittyen: miksi se on sinulle niin itsestään selvää, että ei miehellä ole mitään velvollisuuksia sinua kohtaan eikä tarvitse edes käyttäytyä hyvin, mutta sinä koet syyllisyyttä jopa sairastumisesta?

Vielä yksi kysymys tuli mieleen: Miksi mies saa vain lomailla, kun sinä raadat hänen puolestaan ilmaiseksi ja saat haukut palkaksi?

Aloittaja ei taida viitsiä miettiä vastausta yhteenkään noista kysymyksistä, sillä "mies on muuten niin ihana". Jaa miten muuten?

Koska ihminen, jolle juhlat järjestetään on aivan syytön ja viaton miehen käytökseen minua kohtaan. Se on syy miksi haluaisin tässä auttaa kun olen kerta luvannut.

Muuten ei kiinnosta yhtään nyt.

Tietenkin odotan asiallista ja hyvää käytöstä itseäni kohtaan, ansaitsen sen kyllä enkä itse ikimaailmassa haukkuisi tai puhuisi niin tökerösti kun mies minua kohtaan. Olen tietenkin vihainen ja aivan valmis peruuttamaan avun antoni kun tässä ensin vain järkeilen, etten loukkaisi siinä ketään toisia osapuolia.

Koen syyllisyyttä koska olen tässä tilanteessa ja minua syyllistetään. En itse sairastumisesta.

Miehen valtapeliä ja inhoan häntä syvästi.

Enkä mielellään häntä näkisikään.

Tietenkin teen töitä itseni vuoksi ja maksan omat juttuni. Mies pyysi minua avukseen ja valitettavasti lupauduin. Miehellä on vapaata nyt enemmän kuin minulla. Tietää, että hoidan asiani hyvin ja luottaa järjestelyihin.

Alkuun olin ihan mielelläni tekemässä mutta en tietenkään enää. Tekisi mieli haistattaa pitkät mutta hoidan asian hienotunteisemmin kuin hän ja luultavasti jättäydyn tästä hommasta pois.

Mielestänikin saa itse järjestää, minä en sitä enää haluaisi hoitaa.

En pidä miestä muuten ihanana ja olen ihan tietoinen kyllä hänen huonosta käytöksestään. Olen myötätuntoinen mutta toki minullakin on rajani. Miehestä en tässä asiassa välitä kun ei piittaa minustakaan. Voin hyvillä mielin jatkaa ilman häntäkin mutta kunhan saisin rauhan itselleni sen suhteen, etten loukkaa päätökselläni niitä jotka eivät minuakaan ole loukanneet.

Ap

Vierailija
26/47 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä miehestä tässä nyt välitäkään tämän jälkeen vaan ihan kokonaisuudesta. Minulle olisi se ja sama jos en enää näkisi koko ukkoa. Tuntuu niin typerältä mutta tunnollisena ihmisenä se vähän kirpaisee jos perun jotain sellaista jonka olen luvannut. Toisaalta tässä tapauksessa se ei olisi mikään maailmanloppu ja mies voisi hyvin tehdä itsekin jos käyttää mielikuvitustaan asioiden järjestämiseksi.

Ap

Tai hankkisi alta aikayksikön uuden naisen tekemään sen homman sinun sijastasi. Ehkä tämä onkin se, jota sinä eniten pelkäät.

Se olisi minulle ok, ehkä jopa helpotus.

Ap

Vierailija
27/47 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sinä siis kuvittelet, että teillä on "suhde". Mikä ihmeen suhde?

Vierailija
28/47 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakita hänelle kaikki mahdollinen, jonka hän voi neuvojen kera osata.

Vierailija
29/47 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille. Olette oikeassa, ei minun tarvitse auttaa ja mies voi ihan itse tehdä. Varmasti onnistuu jos haluaa.

Nauttii varmaan minun haukkumisesta ja syyllistämisestä, saattaa hulluksikin tai herkäksi kutsua. Kunhan sitten antaisi vain minun olla.

Ei minua kiinnosta muu kuin se, että sankari saa kivan päivän mutta ulkoistan itseni pois silläkin riskillä, että mies luovuttaa ja jää makaamaan syyllistäen minun pilanneen kaiken. Tiedä hänestä.

Ei jaksa mihinkään ruoskittavan orjan rooliin tässä ryhtyä enkä nauttisi tekemisestäni enää lainkaan jos sinne menisin vaan odottaisin koko ajan, että koska pääsen pois.

Ap

Vierailija
30/47 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti tuo miehesi. Anna olla ja jatka elämääsi ilman omantunnon tuskia aivan kuten hänkin.

Vierailija
31/47 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme, ettei tunnu susta kivalta kun kutsuu ku*sipääksi, käyttää henkistä väkivaltaa ja hyväksikäyttää sua! Mikä sulla on? Kyllä sun pitää sairaanakin jaksaa vai oletko vaan laiska? Voihan se palkkioksi joskus alkaa välittää sinusta, jos olet tarpeeksi nöyrä.

Toi on sitten ironiaa, kun tyhmimmät ei kuitenkaan tajua.

Vierailija
32/47 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ota suoraan yhteyttä muihin juhlan järjestäjiin ja ilmoita sairastumisestasi? Sanot suoraan, että joudut perumaan oman osuutesi.

Älä kommunikoi mitään miehen kanssa.

Kait siinä on muitakin ihmisiä kuin sinä yksin vastuussa juhlista?

Jos kerran mieskään ei tee mitään muuta kuin lomailee.

Vai oletko luvannut ihan yksin olla vastuussa ja tehdä kaikki järjestelyt?

Jos niin miksi ihmeessä?

Vierailija
33/47 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: Sinä SAAT olla rauhassa sairas ja levätä! Jos mies painostaa sinua yhtään mihinkään sanot että lääkäri on määrännyt sinulle lepaoa. Tämän ymmärtää sekin henkilö jolle näitä juhlia järjestelet. Häneltä saisit varmaan enemmän empatiaakin osaksesi. Ja miehenkuvatukselle sano vaan adios!

Vierailija
34/47 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et ota suoraan yhteyttä muihin juhlan järjestäjiin ja ilmoita sairastumisestasi? Sanot suoraan, että joudut perumaan oman osuutesi.

Älä kommunikoi mitään miehen kanssa.

Kait siinä on muitakin ihmisiä kuin sinä yksin vastuussa juhlista?

Jos kerran mieskään ei tee mitään muuta kuin lomailee.

Vai oletko luvannut ihan yksin olla vastuussa ja tehdä kaikki järjestelyt?

Jos niin miksi ihmeessä?

Meitä olisi ollut kaksi osallistumassa. Mies ja minä. Itse olen tehnyt vastaavanlaisia juttuja ennenkin, sujuu minulta hyvin. Toisaalta nyt mietin vain, että työpanokseni olisi vain helmiä sioille. En kuulu joukkoon enkä tahdo stressata tästä nyt kun olen tämän käsitellyt tässä kirjoitellessa. Olisi vain typerää hukata omaa aikaa ja jaksamistaan asiaan josta tuskin edes saisin kiitosta varsinkaan mieheltä, joka minua apuun pyysi. Luotto on ihan nollissa.

Nyt saa mies hoitaa itse.

Ap

Vierailija
35/47 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tunne syyllisyyttä. Olet nyt ilmoittanut suoraan miehelle, että olet sairas ja et pysty osallistumaan. Vai oletko tosissaan sen kertonut? Jos et niin ilmoita mitä pikimmin.

Ei ole sinun ongelmasi jos mies ei itse hanki muuta apua, rahalla ainakin saa.

Mies ilmeisesti nyt yrittää juuri vedota kiltteyteesi ja syyllistää ja nimittelemällä antaa lisäpontta, että uskoisit olevasi huono ihminen. Et ole.

Ainahan pitää olla suunnitelma B olemassa.

Vierailija
36/47 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin moro ja näkemiin.

Vierailija
37/47 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos olette miehen kanssa kaksin olleet vastuussa ja mies ei kuitenkaan olisiko osallistunut, niin tavallaan olet ollut yksin.

Mies olisi ilmeisesti vain ottanut kunnian ja sinä tehnyt työt.

Näin on tapahtunut jo ennekin, eikö vain?

Nyt saa mies hoitaa jutun miten parhaaksi näkee, parempikin niin, huomaa, että sinua ei voi enää käyttää hyväksi.

Ei teillä ole ilmeisesti "suhdetta" todellisuudessa. Muuta kuin sellainen suhde, että mies saa sinulta aina ilmaista apua kun tarvitsee, muuten mies ei panosta mitenkään, paitsi haukkumalla jos et tottele häntä.

Käyttää sinun ihastumistasi härskisti hyväkseen.

Ehkä puhuu jotain höpönlöpöä joskus kun on tarve, että pysyt siinä.

Mies ei ole ihastunut sinuun, ikävä kyllä.

Vierailija
38/47 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä tunne syyllisyyttä. Olet nyt ilmoittanut suoraan miehelle, että olet sairas ja et pysty osallistumaan. Vai oletko tosissaan sen kertonut? Jos et niin ilmoita mitä pikimmin.

Ei ole sinun ongelmasi jos mies ei itse hanki muuta apua, rahalla ainakin saa.

Mies ilmeisesti nyt yrittää juuri vedota kiltteyteesi ja syyllistää ja nimittelemällä antaa lisäpontta, että uskoisit olevasi huono ihminen. Et ole.

Ainahan pitää olla suunnitelma B olemassa.

Totta, mies syyllistää ja tulee vielä sen tekemään suureleisemmin jos sen sallin.

Tietenkin kerroin sairastumisesta ja siitä hermostuikin. Ei puhettakaan siitä miten voin tai mitä minulle kuuluu.

Jätän väliin ja ehkä laitan miehen estolistalle jos sieltä tulee jotain ala-arvoista kommenttia vielä kun olen ilmoittanut lopullisesta päätöksestäni vielä.

Ap

Vierailija
39/47 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onni onnettomuudessa että sairastat juuri nyt. Ilmoitat heti kaikille osapuolille että sairastumisen vuoksi joudut vetäytymään. Tästä ei kukaan voi suuttua, se on validi syy perua työpanos. Samalla ilmoitat miehelle että koska hän ei osoita myötätuntoa sairastamiseen ja saat haukkuja, suhteenne on ohi.

Tämä on tervettä itsekkyyttä. Tässä kohtaa tunnollisuus ei ole hyve, vaan sitä yritetään käyttää hyväksi.

Ensin luulin että kyseessä on tyyliin kiireinen remontti tms. Mutta juhlat! Juhlikoot omin avoin.

Vierailija
40/47 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

....selkkauksen myötä suhteen luonne paljastuit ja voit vapauttaa itsesi.