Mikä " vika" , heikkous, vamma tai omituisuus sinun lapsellasi on?
Aiemmassa tuli esiin, että harva meistä voi toisen lasta arvostella. MIkä poikkeuksellista (ei niin myönteistä) omassa lapsessasi/ lapsissasi on?
Kommentit (48)
hydrokefalia, ongelmia motoriikan kanssa, karsastusta...
Kehittyy omaa hiljaista tahtiaan. Nyt neljävuotiaana kaksivuotiaan tasolla.
6-vuotias on levoton sielu, jatkuvasti äänessä, liikkeessä ja sellainen pikku-häirikkö. Lisäksi vähän liian riippuvainen muiden mielipiteistä esim. vaatteiden suhteen. Itse kai olen opettanut sen siihen, koska aiemmin oli kiusattu erilaisuuden suhteen, nykyään ei enää ole. Pienemmästä en vielä mitään vikaa löydä, muuta kuin allergiat, ja ehkä aavistuksen hitaammin kehittyy kuin ikätoverit. Mutta jokainen tahdillaan.
Vanhin on raivostuttavan arka ja omissa maailmoissaan viihtyvä. Hän muuten leikki aina vain eläinleikkejä ja pehmoeläinleluilla. Pari vuotta leikki-iän alussa laukkasi pääasiassa nelinkontin. Leikkasi jopa paperista " tassut" itselleen ja teippasi sukanpohjiin, jotta vaikutus oli parempi.
Kaksi nuorempaa on kovaäänisiä inttäjiä, jotka nostaa kammottavan mekkalan pienimmästäkin asiasta. Ei-sana aiheuttaa jatkuvasti primitiivireaktion, vaikka säännöistä on pidetty kiinni, ja vaikka tietävät että periksi ei karjumalla saa. Siitä huolimatta karjuvat pää punaisena vaikka puoli tuntia ihan omaksi ilokseen.
Mamman mussut.
Nuorempi on itsepäinen kun muuli..
Nuorempi sählää siihen malliin että tavarat tippuvat ja imee peukkua (5v.) Molemmat poikia.
Pienemmällä pelkään olevan asperger, mutta se asia on vielä täysin auki. Pelkäänpähän vain :O
ja tässä asiassa harvinaisen jääräpäinen
koulussa tulee sanomista ehkä myös heikosta motoriikasta
joka pulputtaa kuin papupata. Hyppii ja pomppii liiankin mielellään. On välillä aivan liian utelias.
Vanhempi lapsi on ihan himmee tapaus... sillä luonteella ei elämästä tule helppoa...
Vähän pelottaa, että on altis joutumaan kiusatuksi, onneksi vielä pari vuotta aikaa kasvaa ennen kuoluun menoa.
Meilläkin kuopuksella astma ja esikoinen tosiaankin himmeä. Kauniisti sanoen as-piirteitä. Elää omassa maailmassaan eikä osaa lukea sitä, mitä häneltä odotaan. Mutta parhaimmillaan aivan ihana!
osaa piirtää, vaikka luuleekin osaavansa.
Iso pettymys tulee vuoden päästä eskarissa, kun huomaa muiden taideteokset.
kakkonen on vauva, joka nukkuu päiväunensa 10 - 30 min pätkissä.
astman ja himmeyden lisäksi molemmissa lapsissa on se outo piirre, että ne leikkii aina - vuodesta toiseen - jotain eläinleikkejä. Katsoavat mieluummin luonto-ohjelmia kuin lastenohjelmia, katselevat eläinkirjoja ihan innoissaan ja noin 50 % kaikesta puheesta (jota tulee molempien suusta paljon) liittyy eläimiin.
Yhden varpaan kynsi on ihan vauvasta lähtien ollut paksu koppura.
Hitto vie että joskus yleisellä paikalla hävettää. Olen monta kertaa joutunut pyytämään, että olis välillä ihminen. Aika himmee tääkin tapaus, mutta niin ihana muuten.
toiset äidit vertailevat omia lapsiaan minun lapseeni :( Tuntuu että lapseni on liian hyvä kaikessa. Minä en edes lapseni taidoilla kersku koskaan, enkä pidä lasten taitojen vertailusta. Ehtii niitä taitoja vertailla sitten koulussakin, miksi ihmeessä alle 3v lasten/vauvojen kehitystä seurataan niin kiihkeästi. Jokainen kehittyy kuitenkin omaa vauhtiaan.
Jos lapseni jossain asiassa on sitten joskus hitaampi muita ikätovereitaan, samat äidit tulevat taatusti ivallisesti huomauttamaan asiasta.