Sain vihdoin vessanpytyn puhtaaksi!
Mulla oli hyvin pinttynyt ja likainen vessanpönttö, johon kokeilin kaikki nettivinkit kokiksesta tekohampaiden puhdistustabletteihin. Ei auttanut kloriitti eikä tavalliset puhdistusaineet. Lopulta ostin sitä mustapulloista Harpic Power Plus-ainetta, vaikka viimeiseen asti halusin vältellä liiallisten myrkkyjen käyttöä. Kaksi käsittelyä sillä, ja nyt mulla on taas hohtavan valkoinen vessanpytty! Ei enää ällöä ruskeaa...
Kommentit (15)
No nii ja kohta sitten joku menee ja töräyttää sinne ruikulit
Harpic kyl toimii !
Meillä oli kans ällö kalkkien pintyttämä, vaikka puhdistin säännöllisesti. Nuo normaalit wc-aineet jotenkin liian mietoja. Kaikkea kokeilin, lopulta oli jo toivo menossa.
Sitten kokeilin Harpicia, liotin n. tunnin. Uskomatonta, miten hohtavaa tulikaan!
Tehokas tuote, muttei kannata käyttää ihan perussiivouksessa. Mulla unohtui kerran Harpicit pyttyyn hieman pidemmäksi aikaa ja se "poltti" pytyn posliiniin yhden valkoisemman, kuluneen kohdan. >:(
Kiitos vinkistä! Meillä on erittäin kalkkinen vesi ja se on saostunut rumasti ihan pöntön pohajlle reunoihin. Vaikka kuinka pesen, harjaan, kokeilen kalkinpoistajaa, kloriittia, WC-ankkaa, sitruunahappoa, niin mikään ei auta. Muutenkin pesen pyttyjä usein kuumalla vesisuihkulla, joka putsaa reunojen alta, mutta noita saostumia en saa pois. Pitääpä kokeilla!
Muistan, kun poikani muutti asunnostaan opiskelemaan toiselle paikkakunnalle. Vessanpönttö oli järkyttävässä kunnossa, mutta hän oli ostanut Harpicia ja kuin taikaa, sillä se putsaantui.
Mulla valkoinen pytty on pakkomielle. Pesen meidän pöntöt par-kolme kertaa viikossa, välillä enemmänkin. Ennen lomamatkalle lähtöä viimeisenä asiana pesen pöntön. :)
Onko tuo Harpic itsessään väriltään millaista? Siis sinistä ainetta vai jotain muuta? Kiinnostaa tietää siksi, että haluaisin puhdistaa meidänkin wc-pytyn pinttyneestä liasta, mutta edelliset asukkaat ovat jotenkin saaneet lasituksen rikki ja kun erehdyin pesemään pyttyä sinisellä aineella, nyt on niiden kalkkikertymien lisäksi osa pytystä sininen... En siis halua värjätä pyttyä enempää, mutta Harpicia voisin kokeilla, jos se on väritöntä/valkoista.
Saako sillä pois myös ne kalkkiraidat, jotka eivät ole pohjalla vaan tulleet siitä, että vesi valuu säiliöstä?
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 20:18"]
Onko tuo Harpic itsessään väriltään millaista? Siis sinistä ainetta vai jotain muuta? Kiinnostaa tietää siksi, että haluaisin puhdistaa meidänkin wc-pytyn pinttyneestä liasta, mutta edelliset asukkaat ovat jotenkin saaneet lasituksen rikki ja kun erehdyin pesemään pyttyä sinisellä aineella, nyt on niiden kalkkikertymien lisäksi osa pytystä sininen... En siis halua värjätä pyttyä enempää, mutta Harpicia voisin kokeilla, jos se on väritöntä/valkoista.
[/quote]
Harpic on vihreää/sinistä.
miten pöntöstä oli tullut sellainen?
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 20:45"]miten pöntöstä oli tullut sellainen?[/quote]
Kyseessä saattaa olla vuokra-asunto. Niissä tulee vastaan vaikka ja mitä.
Multa oli wc-aine loppu ja vastaavasti olin ostanut vahingossa valkaisevaa nestemäistä pyykinpesuainetta, jota en juurikaan käytä. Korkillisen valutin pytyn reunoille ja, kas, puhtaampaa kuin millään koskaan. Oli ikivanha tummentunut pytty autotallissa.
Mulla ei ehdi edes tulla ällöksi koska suihkutan päivittäin pönttöä ja laitan milloin fairya milloin desinfioitavaa ainetta jne