Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nukun liikaa, onko se haitallista?

Vierailija
04.07.2014 |

Elikkäs olen 18 vuotias nuori nainen ja nukun ilmeisestikin aivan liikaa. Yöunet voivat joskus olla n. 10-12h ja vielä niiden lisäksi saatan nukkua päiväunetkin jotka vaihtelevat 1-3 h. Poikaystäväni huomauttelee asiasta minulle usein, joten olen alkanut miettiä onko tämä jollakin tavalla haitallista? Kiitos vastanneille.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa. Pitäisi kysyä lääkäriltä. Nykyisin on ainakin lehdissä kirjoiteltu, että pitkät yöunet vähentäisivät elinikää samoin kuin liian lyhyetkin unet.

Toisaalta, kun ajattelen omaa tilannettani, niin minäkin tarvitsen paljon unta. Olen aina tarvinnut. Nukun suunnilleen yhtä paljon kuin sinä, ap. Silloin oli kyllä vaikeaa, kun oma lapsi oli pieni ja valvotti öisin. Nyt kun ei ole enää pieniä lapsia ja saan nukkua paremmin, niin myös voin paremmin.

Isäni on myös aina nukkunut paljon. Hän täytti tänä vuonna 79 ja on melko terve, pärjää kotona yksin. 

Unen tarve on yksilöllinen juttu. Ehkä sinä vain tarvitset enemmän unta. Jos kuitenkin epäilet jotain sairautta, tulehdusta tms., niin kannattaa käydä lääkärissä puhumassa asiasta.

Poikaystävääsi voi tietysti harmittaa se, että nukkumisesi takia teillä on vähemmän yhteistä aikaa.

Vierailija
2/8 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset vaan tarvitsevat paljon unta mutta jos nukut jopa 12h yöunet niin silloin kyllä ei pitäisi olla tarvetta päiväunille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nukun 9-12 tuntia yössä. Päivisin olen virkeä. Päivällä en saa nukuttua.

Vierailija
4/8 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajani sanoi; Kun nuorena nukkuu hyvin, se on kuin rahaa laittais pankkiin.

Vierailija
5/8 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nykyään nukun aina pitkät unet jos ja kun pystyn ikää on 37.v Ja siis nää yöunet on 10-11h, no päikkäreitä en sit tarvitse.

Vierailija
6/8 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen oloni aina virkeäksi, heräsin sitten yö- tai päiväunilta. Olen ihan perusterve, syön ja liikun hyvin mutta nukun paljon. Ei kai tässä syytä huoleen ole jos jotkut vain tarvitsevat enemmän unta. Kiitos kaikille :)

-ap

Vierailija
7/8 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun myös liikaa,aina kun se on mahdollista.

Jotain vikaa kyllä täytyy olla kun 11 tunnin yöunien jälkeen pysyn ehkä 4 tuntia "virkeänä" ja sen jälkeen alan haaveilemaan päiväunista....

Vierailija
8/8 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ku on ollu lomaa niin oon huomannu että kyllä nukun liikaa, 13h joka päivä oikeestaan ja kun herään nii menee 5-8h että virkistyy... vaikka 4-5 herätystä laittais nii silti aina nukkuu tuon määrän, pari päivää sitte menin 1 mais yöllä nukkuun ja laitoin herätyksen yhdeksäks ja heräsin noin puol tuntia ennen herätystä virkeenä mut aattelin et nukun viä siihen asti niin heräsin 5 ehtoolla...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän