Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sähkötupakka raskausaikana?

Vierailija
04.07.2014 |

Selailin nyt noita vanhoja tekstejä, kun en netistä oikein mitään kunnollista tietoa löytänyt sähkötupakasta ... nimenomaan raskausaikana ...

Tavoitteenani on siis päästä vahvasta tupakoinnista eroon. Olen saanut vähennettyä nyt 6kpl/pv aikaisemmasta n.15:sta.. En ole varma, olenko vielä raskaana, vielä viikko siihen kun kuukautiset pitäisi alkaa. Nyt mietinkin, mikäli en pääse viikossa eroon tupakasta, uskaltaisiko sitä sähkötupakkaa kokeilla lopettamismielessä?

Netissä joka puolella oli vain syyllistävää kommenttia, sitä en tähän nyt kaipaa. Onhan sitä monet samassa tilassa olevat riipaisseet kunnon kännitkin ja sitten vasta plussanneet. Itsellä tupakointia takana liki 20 vuotta, eikä siitä niin vain pääse eroon. Kaikki mahdolliset korvaustuotteet reseptilääkkeitä lukuunottamatta kokeiltu. Purkat ja kielenalustabut aiheuttivat vain helvetillistä pahoinvointia ja n. 10min jälkeen aloin oksennella reippaasti. Inhalaattorista sain paremman hyödyn, mutta siitäkin puuttui "se jokin" ja poltin tupakkaa siinä rinnalla (se on kaiketi vielä pahempi juttu kuin pelkkä 6kpl/vrk)..

Sähkötupakkasivustoilla mainitaan vain, että ei suositella raskaana olevalle tai imettävälle; mutta niinhän mainitaan myös korvaushoitojen käyttöohjeissa ja tupakka-askeissa. Onko nyt sitten niin, että kaikki nuo ovat suhteessa yhtä vaarallisia, vai onko jokin "vaarattomampi versio". Lähinnä tuossa sähkötupakassa mietityttää tuo, väriaineiden meno keuhkoon ja mitä siitä aiheutuu. Muutenhan se höyry on suht ok:n tuoksuista vesihöyryä.. Vai onko tuo väriaineen höyrystyminen keuhkoihin verrattavissa esim saunatuoksuihin (joita heitetään kiukaalle) ?

Ihmettelen ettei tätä aihetta ole tutkittu tämän enempää. Olen lukenut paljon juttuja, joissa ihmiset ovat saaneet lopetettua tupakoinnin sähköisen avulla paljon nopeammin, kuin muiden korvaustuotteiden avulla. Kuitenkaan käytöstä raskausaikana ei ole mitään suoranaista kommenttia missään.
Tältä palstalta löysin yhden ketjun, joka sivusi aihetta;

http://www.vauva.fi/keskustelu/4215912/ketju/olen_raskaana_ja_tupakoin

mutta edelleen jäi vähän hampaankoloon mietityttämään, onko jotain mitä pitäisi vielä ottaa huomioon ennen kuin lähtee kokeilemaan tupakoinnin irtautumista tällä tavalla.. Aivan varmasti tälläkin palstalla on tälläkin hetkellä joku, joka on sähkötupakkaa raskaus/imetysaikana käyttänyt. Kokemuksia, kiitos:)

Tavoitteenani on siis laittaa laite tänään tilaukseen (ennen klo neljää, jotta olisi huomenna jo perillä), mikäli saan ajatukseni tasattua sähkötupakkaa puoltavaksi. Tarkoituksena on tilata lisäksi mieto pikkupullo jotain nikotiinillista nestettä ja toinen nikotiinivapaata. Aluksi pari päivää (kuinka kauan se vaatii???) höyrytellä nikotiinia ja sitten siirtyä nikotiinittomaan ja lopettaa kokonaan.

Miltä kuulostaa? Ehkä onnistun ennen mahdollista plussaa irtautumaan? Asiallisia kommentteja, pleace:)

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 10:57"]

Sähkötupakka on ihan varteenotettava vaihtoehto jos verrataan tupakkaan, itsekkin sitä polttelen mutta en ole raskaana kuitenkaan. Mutta se voi mennä jossain vaiheessa siihen, että sähköt. vetelee jatkuvasti, kun huomaa, että tätähän voi polttaa sisälläkin, eli huono homma vauvan kannalta. Ja laatu maksaa nesteissä. Eli halvat on juurikin sitten niitä, joista ei tiedä mitä sisältää.

Mutta en kyllä edes tätä touhua suosittele, kun tähänkin jää yhtälailla koukkuun kuten tavalliseen tupakkaan.

[/quote]

Olen joskus opiskeluaikana ekassa kämpässäni polttanut manuaalista tupakkaa liesituulettimen alla ja kun siitä kerran olen eroon päässyt, en sitä virhettä enää toista, että sisällä polttaisin. Tarkoitus on siis sähkösavukettakin höyryttää ihan pihalla. Kuten jo aiemmin mainitsin, tarkoitus ei ole ottaa sähköstä mitään korviketta, ainoastaan se helpotus tähän siirtymään irti tupakasta. Riittääkö viikko?

Laatu maksaa kyllä ja siksi mainitsinkin ostavani yhden miedon putelin nikotiininestettä ja yhden nikotiinittoman. Halvemmaksi se tulee, saati vetää tupakkaa jatkossa. Onhan nuo itse laitteetkin melko hintavia, jos toimivan haluaa, mutta olen valmis maksamaan laadusta, mikäli tuo vain toimii.

AP

Vierailija
42/43 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Olen 34v. Ja aloittanut tupakoinnin 15v. Olen nyt kolmannella kk raskaana ja tulen erinomaisesti sähkötupakalla toimeen. Mietin itsekin ensin k.o vaaroja ja luin paljon, mutta luulen että myös tässä maalaisjärkeä saa käyttää. Poltin ennen n. 6-10kpl. Koin myös hyödyttömäksi muut korvaavat vaihtoehdot. Jäi uupumaan se niin 'pinttynyt' tapa/tunne miksi tupakoi. Suosittelen sillä jäähän siinä häkä ja terva jo kuitenkin pois. Onnea matkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaa lisää riskiä (vaavillesi) sairastua magnesiumin imeytymishäiriöön, verenkiertohäiriöihin, pahimmassa tapauksessa epilepsiaan tai migreeniin. Mutta aina ei voi yleistää, vaikka riskejä olisi miljoona. Kylhän jotkut vitamiinilisätkin aiheuttavat vaikka mitä.