Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sähkötupakka raskausaikana?

Vierailija
04.07.2014 |

Selailin nyt noita vanhoja tekstejä, kun en netistä oikein mitään kunnollista tietoa löytänyt sähkötupakasta ... nimenomaan raskausaikana ...

Tavoitteenani on siis päästä vahvasta tupakoinnista eroon. Olen saanut vähennettyä nyt 6kpl/pv aikaisemmasta n.15:sta.. En ole varma, olenko vielä raskaana, vielä viikko siihen kun kuukautiset pitäisi alkaa. Nyt mietinkin, mikäli en pääse viikossa eroon tupakasta, uskaltaisiko sitä sähkötupakkaa kokeilla lopettamismielessä?

Netissä joka puolella oli vain syyllistävää kommenttia, sitä en tähän nyt kaipaa. Onhan sitä monet samassa tilassa olevat riipaisseet kunnon kännitkin ja sitten vasta plussanneet. Itsellä tupakointia takana liki 20 vuotta, eikä siitä niin vain pääse eroon. Kaikki mahdolliset korvaustuotteet reseptilääkkeitä lukuunottamatta kokeiltu. Purkat ja kielenalustabut aiheuttivat vain helvetillistä pahoinvointia ja n. 10min jälkeen aloin oksennella reippaasti. Inhalaattorista sain paremman hyödyn, mutta siitäkin puuttui "se jokin" ja poltin tupakkaa siinä rinnalla (se on kaiketi vielä pahempi juttu kuin pelkkä 6kpl/vrk)..

Sähkötupakkasivustoilla mainitaan vain, että ei suositella raskaana olevalle tai imettävälle; mutta niinhän mainitaan myös korvaushoitojen käyttöohjeissa ja tupakka-askeissa. Onko nyt sitten niin, että kaikki nuo ovat suhteessa yhtä vaarallisia, vai onko jokin "vaarattomampi versio". Lähinnä tuossa sähkötupakassa mietityttää tuo, väriaineiden meno keuhkoon ja mitä siitä aiheutuu. Muutenhan se höyry on suht ok:n tuoksuista vesihöyryä.. Vai onko tuo väriaineen höyrystyminen keuhkoihin verrattavissa esim saunatuoksuihin (joita heitetään kiukaalle) ?

Ihmettelen ettei tätä aihetta ole tutkittu tämän enempää. Olen lukenut paljon juttuja, joissa ihmiset ovat saaneet lopetettua tupakoinnin sähköisen avulla paljon nopeammin, kuin muiden korvaustuotteiden avulla. Kuitenkaan käytöstä raskausaikana ei ole mitään suoranaista kommenttia missään.
Tältä palstalta löysin yhden ketjun, joka sivusi aihetta;

http://www.vauva.fi/keskustelu/4215912/ketju/olen_raskaana_ja_tupakoin

mutta edelleen jäi vähän hampaankoloon mietityttämään, onko jotain mitä pitäisi vielä ottaa huomioon ennen kuin lähtee kokeilemaan tupakoinnin irtautumista tällä tavalla.. Aivan varmasti tälläkin palstalla on tälläkin hetkellä joku, joka on sähkötupakkaa raskaus/imetysaikana käyttänyt. Kokemuksia, kiitos:)

Tavoitteenani on siis laittaa laite tänään tilaukseen (ennen klo neljää, jotta olisi huomenna jo perillä), mikäli saan ajatukseni tasattua sähkötupakkaa puoltavaksi. Tarkoituksena on tilata lisäksi mieto pikkupullo jotain nikotiinillista nestettä ja toinen nikotiinivapaata. Aluksi pari päivää (kuinka kauan se vaatii???) höyrytellä nikotiinia ja sitten siirtyä nikotiinittomaan ja lopettaa kokonaan.

Miltä kuulostaa? Ehkä onnistun ennen mahdollista plussaa irtautumaan? Asiallisia kommentteja, pleace:)

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvaustuotteet on keksitty, koska ne ovat hyvä bisnes.

Vierailija
2/43 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla teki pari ensimmäistä viikkoa mieli tavallista tupakkaa ihan järkyttävästi sähkötupakin aloituksen jälkeen. Sitten kun maistoin niin hyi helv.. kun maistui kamalalle, eipä tehnyt enää tavallista tupakkaa mieli.

Mulla oli nesteenä 6mg josta vaihdoin jossain vaiheessa siihen 0mg. Sitten se vaan vähän jäi, kun ei siitä mitään iloa enää saanut.

Joten suosittelen. Vaikka se 0mg polttelu sitten jatkuisikin ihan vaan tekemisenpuutteesta yms., niin onhan se pienempi paha mahdolliselle sikiölle, kuin nikotiinilliset tuotteet. Parissa viikossa voit jo selvitä, jos tahdonvoima on kova. Tsemppiä lopetukseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 12:39"]Mulla teki pari ensimmäistä viikkoa mieli tavallista tupakkaa ihan järkyttävästi sähkötupakin aloituksen jälkeen. Sitten kun maistoin niin hyi helv.. kun maistui kamalalle, eipä tehnyt enää tavallista tupakkaa mieli.

Mulla oli nesteenä 6mg josta vaihdoin jossain vaiheessa siihen 0mg. Sitten se vaan vähän jäi, kun ei siitä mitään iloa enää saanut.

Joten suosittelen. Vaikka se 0mg polttelu sitten jatkuisikin ihan vaan tekemisenpuutteesta yms., niin onhan se pienempi paha mahdolliselle sikiölle, kuin nikotiinilliset tuotteet. Parissa viikossa voit jo selvitä, jos tahdonvoima on kova. Tsemppiä lopetukseen!

[/quote] Olitko raskaana?

Vierailija
4/43 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa sähkötupakoinnin riskeistä raskaudelle, mutta olen varma ettei se ainakaan niin paha asia voi olla kuin oikea tupakka. Mieheni poltti myös yli 15 vuotta tupakkaa ja pääsi siitä eroon sähkötupakalla. Monet hänen työkavereistaan aloittivat samoihin aikoihin sähkötupakan käytön ja lähes kaikki ovat tupakasta päässeet kokonaan irti.

Olen niin tyytyväinen, koska itse pidin tupakan hajua miehessä ja vaatteissa todella ällöttävänä, vaikka olen itsekin joskus nuorena polttanut. Puhumattakaan karsean hajuisista tumpeista ulkona tuhkiksessa. 

Mies käyttää edelleen sähkötupakkaa silloin tällöin hyvin miedolla nikotiininesteellä. Höyryttelee välillä sisälläkin eikä sitä edes huomaa. Tavallista tupakkaa on välillä maistanut ja sanoo että on ihan kamalan makuista eikä voisi kuvitellakaan polttavansa enää.

Harmi että sähkötupakasta on vielä niin vähän tutkimustietoa. Muistakaa myös että sekä tupakkateollisuudessa että tupakanvieroitusvalmisteteollisuudessa pyörii niin isot rahat, että molemmat vastustavat viimeiseen henkäykseen sähkötupakkaa. Tämä voi entisestään viivästyttää tutkimusta tai tuoda tahallaan väärää tietoa sähkötupakoinnista.

Vierailija
5/43 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 13:11"]

En osaa sanoa sähkötupakoinnin riskeistä raskaudelle, mutta olen varma ettei se ainakaan niin paha asia voi olla kuin oikea tupakka. Mieheni poltti myös yli 15 vuotta tupakkaa ja pääsi siitä eroon sähkötupakalla. Monet hänen työkavereistaan aloittivat samoihin aikoihin sähkötupakan käytön ja lähes kaikki ovat tupakasta päässeet kokonaan irti.

Olen niin tyytyväinen, koska itse pidin tupakan hajua miehessä ja vaatteissa todella ällöttävänä, vaikka olen itsekin joskus nuorena polttanut. Puhumattakaan karsean hajuisista tumpeista ulkona tuhkiksessa. 

Mies käyttää edelleen sähkötupakkaa silloin tällöin hyvin miedolla nikotiininesteellä. Höyryttelee välillä sisälläkin eikä sitä edes huomaa. Tavallista tupakkaa on välillä maistanut ja sanoo että on ihan kamalan makuista eikä voisi kuvitellakaan polttavansa enää.

Harmi että sähkötupakasta on vielä niin vähän tutkimustietoa. Muistakaa myös että sekä tupakkateollisuudessa että tupakanvieroitusvalmisteteollisuudessa pyörii niin isot rahat, että molemmat vastustavat viimeiseen henkäykseen sähkötupakkaa. Tämä voi entisestään viivästyttää tutkimusta tai tuoda tahallaan väärää tietoa sähkötupakoinnista.

[/quote]

Ai senkö takia tutkimukset viivästyvät, jos sähkötupakka todetaan toimivaksi? Siis kun ollaan nyt menossa savutonta maata kohti, niin sähkötupakka pilaisi suunnitelma t vain koska se toimii? Aiheuttaisiko se sitten sen, ettei kukaan enää polttaisi vaan höyryttelisi? SIIIIS eikö se olisi vain aivan loistava juttu? Heräsin. Vau. t. ei ap

Vierailija
6/43 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt suoranaisesti niitä toivottuja vastauksia täältä saanut, mutta hienoa että näinkin moni on keskusteluun liittynyt. Olen nyt viittä vaille, tilaanko ko. laitteen kokeilumielessä, vai en.. Jos raskauden mahdollisuutta ei olisi, ei päätös olisi näin hankala. Toisaalta, jos raskauden mahdollisuutta ei olisi, tuskin edes harkitsisin lopettamista. Kaksi kuukautta on mennyt siihen,että olen pystynyt vähentämään tupakointia 6t/pv ja jos nyt viikon päästä plussaan, pelkään että lopettaminen venyy liian pitkälle ilman apukeinoja.. Voih miksi tämä on niin ... hankalaa...

Vierailija
7/43 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

13:42 siis ap

Vierailija
8/43 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sinä raskausaikanakin joudut sietämään (jopa voimakasta ja ympärivuorokautista) pahoinvointia. Ajattele niin, että tupakoinnin lopettaminen on sama asia kuin raskauspahoinvointi: kärsit molemmat lapsesi tähden.

Vierailija
9/43 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, nostan ketjua sen verran, että kyselen, mihin tulokseen ap tuli? Tilasitko sähköpötkylän? Itsellä se tilanne, että lopetin plussattuani. Nyt on menossa rv 18 ja minusta on tullut kaikkea sitä mitä vihaan. Kaksi aiempaa lasta, alle kouluikäisiä ja välissä meno on melko hurjaa. Aiemmin kun kaikki menee kuuroille korville, olen rauhoittanut mieleni käymällä tupakalla. Ennen tätä raskautta olen siis ollut satunnaispolttaja, sellainen hermosauhuttelija. Tyyliin, että viikko saattaa mennä savuitta ja sitten tulee taas tilanne, jolloin on pakko saada helpotus ja tupakalle. Lähinnä kun nuorempi lapsi valvoo hampaiden takia tms ja itse tarvitsee hetken helpotuksen jotta jaksaa. Nyt tilanne on se, että kun en hermosavuille raskauden takia kykene, huudan kuin hermoheikko. Vihaan huutamista, vihaan itseäni kun huudan. Lapsuudenkodissani huudettiin aina ja tupakoitiin raskausaikana ja alko kuului elämään. Itse en käytä alkoa, en polta raskausaikana enkä todellakaan halua huutaa. Olen nyt vakavissani miettinyt nikotiinitonta sähkötupakkaa ja bongasin tämän ketjun, kun aamulla aloin asiaa av:n puolelta tutkia. Mitenhän mahtaisi onnistua raskausaikana, saako nikotiinittomasta sähköttelystä sen saman helpotuksen kuin tupakoinnista saisi ja onko se turvallisempaa, kuin HUUTAMINEN ja/tai tupakka? Anteeksi, saa kivittää. Ihminen on heikko.

Vierailija
10/43 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täällä.. Noh itselle kävi niin, että laitoin laitteen ja nesteet tilaukseen; MUTTA en tiedä tulenko niitä koskaan käyttämään. Eilinen päivä kun yllättäen menikin niin, että päivän aikana kului vain kolme (!!) tupakkaa. Siis aikaisemman kuuden sijasta. Luulin etten siihen kykene, mutta niinpä vaan sain siirrettyä seuraavaa savuketta aina asteen verran pidemmälle ja pidemmälle. "teen ensin tämän ja menen sitten, ai mutta voisin kyllä vielä hoitaa tuon pois alta ja ..." Tänään jätin aamusavut väliin, kun normaalisti menen heti kahvin kanssa pihalle. Nyt kävin vasta oltuani kolme tuntia hereillä ja se on jäänyt tämän päivän ainoaksi - toistaseksi. Ei ole lippu vielä kovin korkealla, mutta edistystä tämäkin. Jos perjantaihin mennessä ole kuukautiset saapuneet, teen viikonloppuna testin.. Katsotaan sitten miten tämä tarina päättyy. Hätävarana on nyt sitten kuitenkin se sähkö, mutta.. kun siitä ei sitä tutkittua tietoa ole, niin en halua olla se ensimmäinen ihmiskoe raskaana ollessani (niin siis, en tiedä vielä olenko vai en)

AP

Vierailija
11/43 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 09:30"]

Noista sähkötupakoista ei varmasti mitään tutkimustietoa ole joten kenen tahansa mielipide on yhtä hyvä.

[/quote]

Tutkimustietoa on vaikka kuinka paljon, mutta keltainen lehdistö on valinnut tien, jossa positiivisista tutkimustuloksista ei uutisoida kuten (harvoista) negatiivisista tapauksista. Tuloksia löytää guuglaamalla.

Itse en käyttäisi sähkö"tupakkaa" raskausaikana, koska nikotiini on riippuvuutta aiheuttava aine, vaikkakaan ei syöpää aiheuttava.

Vierailija
12/43 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 13:17"]

Ai senkö takia tutkimukset viivästyvät, jos sähkötupakka todetaan toimivaksi?

[/quote]

Ei, vaan suurin syy siihen, ettei tutkimustuloksia julkaista isolla äänellä on se, etteivät tupakkayhtiöt ole vielä saaneet riittävää jalansijaa sähkötupakkamarkkinoilla. Raha puhuu myös tässä asiassa ja tosiaan guuglaamalla saa paljon tietoa jota ei isoon ääneen julisteta.

Vierailija
13/43 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin seinään 10 vuoden tupakoinnin. Nikotiini itsessään ei sovi minulle, joten en kyennyt käyttämään mitään korvaustuotteitakaan. Ihan oikeasti sen 3 päivää hypit seinille ja sitten helpottaa! Vedin nikotiinitonta sähkötupakkaa ja se auttoi tosi paljon ensimmäisinä päivinä. Viikon jälkeen en tarvinnut enää sitäkään. Pitemmän päälle sähkötupakka ei tuntunut keuhkoissa oikein kivalta. Sitä ei kuitenkaan ole tutkittu tarkemmin.

Vierailija
14/43 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos ihan vaan lopettaisit. Seinään. Jos ihmiset ihan todella tajuaisivat ne tuhannet tavat, jolla tupakka on typerintä mitä ihminen voi itselleen tehdä, ei kukaan edes alottaisi.

Vierailija
15/43 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 11:15"]Mitä jos ihan vaan lopettaisit. Seinään. Jos ihmiset ihan todella tajuaisivat ne tuhannet tavat, jolla tupakka on typerintä mitä ihminen voi itselleen tehdä, ei kukaan edes alottaisi.

[/quote]

Kiitos tästä. Ei helpottanut kysymystäni,eikä tuonut vastausta. Seinään lopettaminen ei auta. Nyt tosiaan 15:sta vähentänyt 6:n tupakkaan,enkä vähempään pysty. Kokeilin päivän verran ajatusmallia "en mene ihan vielä,vaan vasta vartin päästä" ja sain näin päivän menemään neljällä röökillä. Illalla kun piti mennä vetämään viides ennen nukkumaan menoa,sytytin vielä kuudennenkin. Se on se tapa kun tappaa.. Olisin tietty voinut korvata viidennnen ja kuudennen niksapurkalla,mutta seurauksena mieletön oksentelu ei houkuttanut. Nyt tänään on mennyt vasta kaksi (herännyt puoli kuudelta) kun normaalisti on mennyt kolme. Tällä hetkellä ei tee mieli tupakkaa,mutta en tiedä miten vartti muuttaa tilannetta.. Jos voisin pääkoppani kanssa tehdä yhteistyösopimuksen niin lopettaisin seinään,mutta.. Ei tätä tilaa tupakoimaton tajua,enkä halua selitellä tilannettani mitenkään hyväksyttävään muotoon. Eikö täällä tosiaan ole yhtään raskauden aikaista kokemusta? Vai onko kaikki avlaiset tupakoimattomia?.. AP

Vierailija
16/43 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko oikeasti, että kuolisit jos et ikinä enää saisi polttaa? Tupakka aiheuttaa riippuvuuden, tiedän se n erittäin hyvin, mutta riittävä motivaatio lopettaa voittaa polttamisen tietenkin. Jos lapsi ei ole sulle riittävä motivaatio, niin mikä sitten? Missä muussa asiassa ajatteilit laittaa omat vahingolliset halusi lapsesi edun edelle?

Mä en nimittäin oikein sulata sun itsesäälissä kieriskelyä. Joo-o, totta kai lopettamisesta tulee viekkareita, ja pahoja tuleekin. Entä sitten, maailma ei siihen kaadu eikä se oikeuta sun polttamista (varsinkin raskaana) missään mielessä. On sun valinta, annatko viekkareille periksi vai et.

Itse ei polta, mutta mieheni poltti kun tapasimme. Jo ensimmäisellä viikolla ilmoitin, että minä en seurustele miehen kanssa joka polttaa ja haisee tupakalle. Mies lopetti, lopetti tosiaankin kuin seinään. Ja oli vaikeaa. Näki tupakasta untakin yli vuoden verran mutta ei ratkennut, sillä tiesi kyllä, että minä ihan oikeasti en voi olla intiimissä suhteesssa tupakoitsijan kanssa. Siinä oli siis riittävä motivaatio hänelle. Nyt ollaan oltu aviossa 14 vuotta ilman tupakkaa.

Vierailija
17/43 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 11:42"]Luuletko oikeasti, että kuolisit jos et ikinä enää saisi polttaa? Tupakka aiheuttaa riippuvuuden, tiedän se n erittäin hyvin, mutta riittävä motivaatio lopettaa voittaa polttamisen tietenkin. Jos lapsi ei ole sulle riittävä motivaatio, niin mikä sitten? Missä muussa asiassa ajatteilit laittaa omat vahingolliset halusi lapsesi edun edelle?

Mä en nimittäin oikein sulata sun itsesäälissä kieriskelyä. Joo-o, totta kai lopettamisesta tulee viekkareita, ja pahoja tuleekin. Entä sitten, maailma ei siihen kaadu eikä se oikeuta sun polttamista (varsinkin raskaana) missään mielessä. On sun valinta, annatko viekkareille periksi vai et.

Itse ei polta, mutta mieheni poltti kun tapasimme. Jo ensimmäisellä viikolla ilmoitin, että minä en seurustele miehen kanssa joka polttaa ja haisee tupakalle. Mies lopetti, lopetti tosiaankin kuin seinään. Ja oli vaikeaa. Näki tupakasta untakin yli vuoden verran mutta ei ratkennut, sillä tiesi kyllä, että minä ihan oikeasti en voi olla intiimissä suhteesssa tupakoitsijan kanssa. Siinä oli siis riittävä motivaatio hänelle. Nyt ollaan oltu aviossa 14 vuotta ilman tupakkaa.

[/quote]

En nyt tiedä luitko koko ketjua,vaan vastasit vain randomisti,ajattelematta.. Mutta siis tilanne on se, että EN ole raskaana, en ainakaan vielä tietoisesti. JA olen lopettamassa tupakointia, etten polttaisikaan raskaana ollessani. Tulin täältä kysymään onko sähkötupakka hyvä korvausmuoto (noin viikon ajalle) kun muut keinot eivät auta. Juuri nimenomaan mahdollinen tuleva lapsi on nyt se motivaattori,jonka vuoksi tälle tielle lähdin. Syyllistävä vastauksesi ei siis tuonut mitään uutta minulle,eikä vastannut alkuperäiseen kysymykseen millään tavalla. AP

Vierailija
18/43 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvaustuotteet eivät ratkaise riippuvuusongelmaasi. Sen ratkaisee vain riippuvuutta aiheuttavan asian käytön lopettaminen. Se, ettet tätä halua myöntää, ei tee asian sanomisesta syyllistävää.

Sähkötupakan suuri ongelma on riippuvuuden ylläpitämisen lisäksi se, että sulle jää se laite. Se madaltaa kynnytä ostaa siihen uutta täyttöainetta ja seuraavaksi voikin ostaa jo oikeaa tupakkaa.

Vierailija
19/43 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 11:11"]

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 10:57"]

Sähkötupakka on ihan varteenotettava vaihtoehto jos verrataan tupakkaan, itsekkin sitä polttelen mutta en ole raskaana kuitenkaan. Mutta se voi mennä jossain vaiheessa siihen, että sähköt. vetelee jatkuvasti, kun huomaa, että tätähän voi polttaa sisälläkin, eli huono homma vauvan kannalta. Ja laatu maksaa nesteissä. Eli halvat on juurikin sitten niitä, joista ei tiedä mitä sisältää.

Mutta en kyllä edes tätä touhua suosittele, kun tähänkin jää yhtälailla koukkuun kuten tavalliseen tupakkaan.

[/quote]

Olen joskus opiskeluaikana ekassa kämpässäni polttanut manuaalista tupakkaa liesituulettimen alla ja kun siitä kerran olen eroon päässyt, en sitä virhettä enää toista, että sisällä polttaisin. Tarkoitus on siis sähkösavukettakin höyryttää ihan pihalla. Kuten jo aiemmin mainitsin, tarkoitus ei ole ottaa sähköstä mitään korviketta, ainoastaan se helpotus tähän siirtymään irti tupakasta. Riittääkö viikko?

Laatu maksaa kyllä ja siksi mainitsinkin ostavani yhden miedon putelin nikotiininestettä ja yhden nikotiinittoman. Halvemmaksi se tulee, saati vetää tupakkaa jatkossa. Onhan nuo itse laitteetkin melko hintavia, jos toimivan haluaa, mutta olen valmis maksamaan laadusta, mikäli tuo vain toimii.

AP

[/quote]

Tilaat jotain 12 mg paikkeilla olevaa nikotiinillista nestettä sekä 0% nikotiinia sisältävää vg pohjanestettä. Sitten alkaa pikkuhiljaa lisäämään pohjanestettä sekaan enemmän ja enemmän. saa näppärästi pudotettua nikotiinin määrää huomaamatta ja vaikka kuinka pienin askelin.

Vierailija
20/43 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 11:55"]Korvaustuotteet eivät ratkaise riippuvuusongelmaasi. Sen ratkaisee vain riippuvuutta aiheuttavan asian käytön lopettaminen. Se, ettet tätä halua myöntää, ei tee asian sanomisesta syyllistävää.

Sähkötupakan suuri ongelma on riippuvuuden ylläpitämisen lisäksi se, että sulle jää se laite. Se madaltaa kynnytä ostaa siihen uutta täyttöainetta ja seuraavaksi voikin ostaa jo oikeaa tupakkaa.

[/quote]miksi korvaustuotteet on sit muka keksitty jossei ne susta auta vaan pahentaa tilannetta? Kokeile ap ihan rauhassa sähköä. Jos ei tolla sun suunnitelmalla onnistu nikotiinista nikotiinittomaan viikossa,niin sitten ei homma Vaa toimi. Turvallisempaa toi on ku tupakka. ET saa kuin vesihöyryä ja makuaineita keuhkolokeroos ku röökillä sinne menee miljoona muuta kakkaa. Hienoa,että olet herännyt jo ennen raskautta tähän asiaan,kaikki pointsit sulle! Koska tääl ei näköjäs muita kokevia ole,ni kokeile sä ja Tuu sit Tän kertoo,oliko hyvä keino.