Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä: kun kaveri ei vastaa puheluun vaan ottaa yhteyttä sitten viestillä

Vierailija
02.07.2021 |

Minulla on eräs ystävä, joka toistuvasti tekee samaa:

1. Yritän soittaa hänelle
2. Hän ei vastaa
3. Laitan viestin että pystytkö puhumaan (jos on tärkeää asiaa - muuten jään odottamaan että hän joskus sitten palaa soittaen asiaan mutta usein saan vaan viestin, kts.kohta 4)
4. Häneltä tulee tuntien päästä esim.seuraavanlainen viesti ”Moi, olin tossa pihahommissa enkä kuullut puhelinta. Yksin kotona, Teemu töissä. Mitäs teille kuuluu?”

Eli ei ole seurassa, voisi hyvin soittaa takaisin.

Kun hän soittaa mmulle ja jos en pääse vastaamaan, soittaa vaikka 5 x putkeen ja lähettää ”Mitå meneillään miksi et vastaa” viestejä.

Kyseessä 40+ nainen.

Aiemmin olen vastannut kiltisti että ”No mitäääs tässä, olisin soitellut ja olisi ollut asiaa” ja näin, mutta nyt alkoi risoa. Lapseni sairaalakäynnistä olisin halunnut jutella enkä tod.jaksa viestitellä kaikkea, saimme huonompia uutisia. Taas tapahtui edellä mainittu. En vaan jaksanut vaan vastasin että ”Eipä mitään, unohda koko homma.”
Ei ole kaverista kuulunut.
Olin varmaan tyly, mutten tässä elämäntilanteessa jaksa tuollaista ettei vastata ja itse pitää vastata heti.

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, minulla on pari henkilöä, joiden kanssa teen noin. Syyt: toisen kanssa puhelut kestävät ikuisuuden, eikä niitä saa normaalilla tavalla lopettua. Vaikka kuinka sanot, että nyt pitäisi lopetella, toinen vaan jatkaa. Pitäisi lyödä luuri korvaan, enkä sitä haluaisi tehdä.

Toinen henkilö on siskoni ja hän aina kysyy kaikenlaisia palveluksia yllättäen. Kysyy siten, että ensin petaa valmiiksi tilanteen, jotta en voi vastata ei. Tiedustelee vaikka näin: "Mitä teette huomenna?" Jos vastaan: "En tiedä./En mitään", hän kysyy, voinko heittää hänet jonnekin tai tulla auttamaan jossakin. Itse jos kysyn palveluksia, suosin nimenomaisesti viestiä, jotta toinen henkilö voi halutessaan sanoa ei esim. keksimällä menoa. Tilanne on tosi epäsuhtainen, sillä hän kyselee jatkuvasti apua kaikkeen ja minä en juuri koskaan.

Vierailija
42/95 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole niin rasittavaa kuin kuulumisten vaihtaminen puhelimella. Itse tykkään enemmän puhua kuin viestitellä, mutta entinen kaveri ei "jaksanut" puhua, joten siitä tuli aina viesti maratonia. Joko kirjoitettuna tai ääniviesteinä. Sekun on kuulemma niin helppoa ja hienoa! Äänitetty viesti? Puhelimella? Ja sama ihminen ei jaksa nyt puhua puhelimessa?

Tai jos puhelin soi ja ehdin puhelimelle juuri kuin soitto katkeaa. Soitan samalla sekunnilla takaisin niin mitä tapahtuu? Vuorostaan toinen ei vastaa. Miten se on mahdollista? Sillä hetkellä kun toinen katkaisee puhelun hän heittää luurin kovassa kaaressa ilmaan ja pinkaisee juoksuun päinvastaiseen suuntaan? Äsken juuri soitit ja nyt et muka näe tai kuule että sinulle soitetaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin teen. Enkä ole "pihahommissa" vaikka niin sanonkin, en vain halua puhua. Inhoan puhelimessa puhumista.

Mäkin joudun keräämään itseäni pitkän aikaa ennenkuin voin puhua puhelimessa.

Mitä kaikkea muuta sinulla on vikana päässä?

Ei varmaan hirveästi muuta. Tai eihän sitä tutkimatta tiedä. Mutta kiva kun kysyit.

Vierailija
44/95 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on oikeaa asiaa, puhumalla selviää paljon viestittelyä nopeammin

Vierailija
45/95 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa, että ihmiset ei vastaa puheluun, kun eivät uskalla lopettaa puhelua. Kyllä minä ja minun läheiseni sanoo suoraan, että soitellaampa joku päivä uudelleen tai sitten oikeasti on pakko lopettaa, kun on menoa, ovikello soi, ruoka valmis. Ym. Ja näin sanotaan ja heipat perään.

No ainakin mun kaverini soitti heti uudestaan puolen tunnin päästä, onks sulla nyt aikaa kun juttu jäi kesken.

Vierailija
46/95 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka se toinen on yksin kotona, hänellä saattaa olla vaikka mikä puuha kesken, jota on hankala keskeyttää puhelujen ajaksi. Ikkunanpesu, leipominen, ruoanlaitto, maalaaminen, käsityöt, jne. Viestiin voi vastata sopivassa välissä.

Vierailija
47/95 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo ei ole oikea ystävä! Kannattaa heivata pois, ja hankkia tilalle parempi. EI halua olla tukena sun elämässä. Mulla oli yksi just samanlainen. Kieroilua koko ajan. Mulla olisi ollut isoja asioita kerrottavana, joita ei todellakaan kerrota viestissä. Olisi vaatinut soiton, mutta rouvaa ei kiinnostanut, yritti väistellä minua kysymällä muka kuulumisia viestillä. No mitä siihen voi vastata kriisin keskellä? Sanoin soittelen joskus. Antoi päivän ja kellonajan vain jolloin sopii. 

Vierailija
48/95 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelimeen ei vastata, mutta meset ym. tarkistetaan 5 min. välein?  Minusta puhuminen jonkin asian selvittämiseksi on nopeampaa kuin laittaa 10 eri viestiä. Käsi on kuitenkin siinä luurissa koko ajan, niin hoidetaan se juttu nyt heti.

On näitä elämässä ollut. Puheluihin ei vastata, sitten joskus laitetaan viestiä, että oliko sulla jotain? Ei ole enää...  Jonkin sortin valtapeliä se on. MINÄ olen niin tärkeä, että vastaan sitten kun ehdin - ja viitsin. Kyllä tällaiset jäävät elämästäni pois. Ja mainittakoon, että en soita koskaan mistään turhasta tai valittamisen tarpeesta. Tarvitsen akuutisti vastauksen nyt, enkä 6 tunnin päästä. 

No ei se mitään valtapeliä kyllä ole. Enemmänkin se on valtapeliä, että soittaa eikä suostu laittamaan viestiä, mitä oli asiaa.  Jos olen vaikka bussissa lasten kanssa ja mulla on oikeasti kädet täynnä työtä siinä, näen sitten kotona että kaveri on soittanut. Joskus montakin kertaa ja on sitten loukkaantunut kun soitan takaisin hänen mielestään liian myöhään, eli silloin kun olen saanut lapset nukkumaan. Ei mitään tietoa, onko asia kiireellinen, vai soitteliko vain jutellakseen, kun ei voi laittaa viestiä.

MInusta olisi reilua jättää viesti vastaajaan tai tekstarilla, että tavoittelin sua asian X takia, tai ajattelin vähän jutella pitkästä aikaa. Tietää varautua, onko vastattava tänään vai voisko soitella toiste. 

Ja ei, en voi puhua kun lapset huutaa vieressä, en kuule silloin mitään mitä toisessa päässä puhutaan.

Vierailija
49/95 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyihmiset 8n sen verran autiesteja ja hysteerikkoja että yksinkertainen puhelukin tuntuu vaikealta. SURKEETA.

Vierailija
50/95 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin arvellut, että ei tykkää puhua puhelimessa, mutta outoa jos itse kuitenkin soittaa välillä ja hermoilee jos et heti vastaa.

Vierailija
51/95 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyihmiset 8n sen verran autiesteja ja hysteerikkoja että yksinkertainen puhelukin tuntuu vaikealta. SURKEETA.

Ai 8llaan vai? 

Vierailija
52/95 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kiinnostava soittaja, kyllä jokainen vastaa ja nopeasti!

Vierailija
53/95 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelimeen ei vastata, mutta meset ym. tarkistetaan 5 min. välein?  Minusta puhuminen jonkin asian selvittämiseksi on nopeampaa kuin laittaa 10 eri viestiä. Käsi on kuitenkin siinä luurissa koko ajan, niin hoidetaan se juttu nyt heti.

On näitä elämässä ollut. Puheluihin ei vastata, sitten joskus laitetaan viestiä, että oliko sulla jotain? Ei ole enää...  Jonkin sortin valtapeliä se on. MINÄ olen niin tärkeä, että vastaan sitten kun ehdin - ja viitsin. Kyllä tällaiset jäävät elämästäni pois. Ja mainittakoon, että en soita koskaan mistään turhasta tai valittamisen tarpeesta. Tarvitsen akuutisti vastauksen nyt, enkä 6 tunnin päästä. 

No kai sitä voi valtapeliksikin kutsua. Mä en oikeastaan koskaan vastaa puheluihin. Puhelimessa on vaan vaikea, kun toinen kysyy, onko mulla jotain erityistä tekemistä huomenna, vastata siihen mitään, kun ei yhtään tiedä, mitä siellä odottaa. Jos saa saman asian kysymyksenä viestillä, on paljon helpompi vastata. Esim. kysymykseen, voisitko ottaa meidän lapset hoitoon, kun me ajateltiin miehen kanssa käydä 500 km päässä katsomassa yhtä taloa, siinä ne samalla menee teidän joukon jatkona, kun ei viitsitä mun siskoja ja veljiä nyt vaivata, voi viestillä vastata, että valitettavasti olen töissä koko päivän. 

Vierailija
54/95 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju täynnä minä-minä-ihmisiä, joille ystävät ovat olemassa vain heitä varten: ystävä=ystävällä ei saa olla omaa elämää vaan pitää olla valmiudessa 24/7. Rasittavia roikkuja!

Vierailija
55/95 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi kaveri, joka ei ole moneen vuoteen vastannut puheluihin eikä todellakaan ota myöhemmin yhteyttä viestillä. Viesteihinkin vastailee hyvin harvoin nykyään, joten olen päättänyt olla enää lähettämättä viestejä hänelle, jos hän ei lähetä ensin. Tiedän kyllä että kohtelee muitakin kavereitaan samoin, mutta olen kyllästynyt tilanteeseen silti. Jotain rajaa.

Vierailija
56/95 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Tarvitsen akuutisti vastauksen nyt, en kuuden tunnin päästä”

Mikä on tällainen asia ystävysten välillä?

Palveluksen pyytäminen?

Lähdetkö teatteriin minulla on liput ostettuna?

Mikä on kaverusten kesken asia, joka ei voi odottaa?

Kumma meininki, kun MINÄ soitan, niin kaiken mitä sinä teet täytyy pysähtyä, koska tarvitsen vastauksen HETI!

Vierailija
57/95 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ystävä, jolla on ADHD ja usein joku kriisi päällä. Hän jää ADHD:n tavoin kriisiin "jumiin" ja ei osaa irrottautua siitä. Kun hän soittaa, hän haluaa puhua 3-4h. Siis ei koskaan vähempää kuin 3-4h. Hän voi soittaa vaikka joka päivä ja puhua samat asiat läpi, joita vatvottiin eilen, toissapäivänä, sitä edellisellä viikolla ja viime kuussa. Ei ole mitenkään omituista, että hän on jopa vuoden kiinni jossain kriisissä, kun mieli jää kiertämään kehää. Puhuminen on hänelle terapiaa ja hän haluaa vaan puhua, ja puhua.

Siinä vaiheessa, kun olet kuullut 4h monologin, sen saman, viidettäkymmenettä kertaa, niin ei tosiaan tee mieli vastata aina, kun hän soittaa. Minulla on muutakin tekemistä, valitettavasti, ja 4h maratonipuhelut yksipuoleisina väsyttävät kamalasti. Ei sitä oikein enää tiedäkään, mitä muuta toiselle voi vastata, kuin "hmmm," "aivan just niin", "kyllä", "ei" jne. kun kaikki vastaukset, tuet, ehdotukset, vinkit ja ystävän viisaat(?) sanat on jo jaettu kymmeniä kertoja ja sama levy soi edelleen toisessa päässä.

Vastaan nykyään muutaman kerran vuodessa hänen soittoihinsa. Muutoin puhumme viestipalveluiden kautta, koska siellä ei voi jumittaa tuntikausia putkeen ja voin vastata, kun ehdin ja jaksan.

Vierailija
58/95 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vastaa: puhelumme kestävät yleensä 15-25 min., eli mistään tuntien sessiosta ei koskaan ole ollut kyse.

Jäi itselle ehkä huono omatunto kun vastasin töykeästi, mutta tuli vaan paha mieli kun olisin todella tarvinnut juttukaveria (tiesi että sairaalakäynti tulossa, ei ehkä muistanut päivää tms. mutta tietää lapsen tilanteen).

Siinäpä taas yksi äityli, jonka elämä pyörii oman navan ja lapsen ympärillä. Miksi kavereidesi pitäisi olla kiinnostuneita jostain lapsesi sairaalakäynnistä? Lasten asiat eivät pääsääntöisesti kiinnosta kuin niiden lasten vanhempia, kummeja ja isovanhempia. Oletko sinä lainkaan kiinnostunut ystäviesi asioista vai osaatko vain jauhaa lapsestasi?

Vierailija
59/95 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä OnlyFans-tähti ei ole Suomen povekkain ja seksikkäin juhannusneito, niin…

https://www.como.fi/uutiset/jos-tama-onlyfans-tahti-ei-ole-suomen-povek…

Vierailija
60/95 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka se toinen on yksin kotona, hänellä saattaa olla vaikka mikä puuha kesken, jota on hankala keskeyttää puhelujen ajaksi. Ikkunanpesu, leipominen, ruoanlaitto, maalaaminen, käsityöt, jne. Viestiin voi vastata sopivassa välissä.

No tämä! Esim. nyt kesällä oon paljon pihahommissa enkä tosiaan kuskaa siellä puhelinta mukana. Saati multaisilla käsillä vastaa puhelimeen.

Muutenkin ärsyttää tää oletus, että se puhelin on kaikilla oletusarvoisesti koko ajan mukana ja äänet päällä. Laitan välillä tarkoituksella äänet pois puhelimesta, jos haluan keskittyä johonkin hommaan. Tekee pääkopalle oikeesti hyvää, kun ei koko ajan oo erilaisia ärsykkeitä "häiritsemässä". Viestit kyllä tarkistan aina jossain välissä eli yhteyden kyllä saa, jos tarvetta on..

Yks (entinen) kaveri tästä valitti, että jos tulis vaikka hätä niin ei saa yhteyttä muhun?! Jos oikeasti on hätä päällä, niin sitten soitetaan hätäkeskukseen eikä kaverille. Muussa tapauksessa riittää kyllä, että toisen saa kiinni saman päivän aikana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi