Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä: kun kaveri ei vastaa puheluun vaan ottaa yhteyttä sitten viestillä

Vierailija
02.07.2021 |

Minulla on eräs ystävä, joka toistuvasti tekee samaa:

1. Yritän soittaa hänelle
2. Hän ei vastaa
3. Laitan viestin että pystytkö puhumaan (jos on tärkeää asiaa - muuten jään odottamaan että hän joskus sitten palaa soittaen asiaan mutta usein saan vaan viestin, kts.kohta 4)
4. Häneltä tulee tuntien päästä esim.seuraavanlainen viesti ”Moi, olin tossa pihahommissa enkä kuullut puhelinta. Yksin kotona, Teemu töissä. Mitäs teille kuuluu?”

Eli ei ole seurassa, voisi hyvin soittaa takaisin.

Kun hän soittaa mmulle ja jos en pääse vastaamaan, soittaa vaikka 5 x putkeen ja lähettää ”Mitå meneillään miksi et vastaa” viestejä.

Kyseessä 40+ nainen.

Aiemmin olen vastannut kiltisti että ”No mitäääs tässä, olisin soitellut ja olisi ollut asiaa” ja näin, mutta nyt alkoi risoa. Lapseni sairaalakäynnistä olisin halunnut jutella enkä tod.jaksa viestitellä kaikkea, saimme huonompia uutisia. Taas tapahtui edellä mainittu. En vaan jaksanut vaan vastasin että ”Eipä mitään, unohda koko homma.”
Ei ole kaverista kuulunut.
Olin varmaan tyly, mutten tässä elämäntilanteessa jaksa tuollaista ettei vastata ja itse pitää vastata heti.

Kommentit (95)

Vierailija
21/95 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Inhoan puhelimessa puhumista. Olen toitottanut kaikille, että laittakaa mieluummin viestiä jos on jotakin asiaa. Joillekin tämä ei vain mene kaaliin.

Pahinta on jos joku tavoittelee spontaanisti, ilman, että puhelusta on etukäteen sovittu. Keskustelen kyllä vaikeassa tilanteessa olevan kanssa puhelimitse, mutta en todellakaan rupea keskeyttämään asioitani sen takia, että joku haluaa jälleen vuodattaa minulle ongelmiaan.

Haluaisin perustelut alapeukkuihin. Oletteko niitä, joita varten muiden pitää olla puheluvalmiudessa jatkuvasti 2 tunnin terapiaa varten?

Aikeassa paikassa auttaminen tarkoittaa, että autetaan silloin kun se vaikea paikka on. Ei vasta sitten kun sattuu omassa kalenterissa olemaan vapaa slotti.

Kyllä aikuinen pystyy odotella päivän tai muutaman tunnin. Muuten tilanne on ehkä sen verran akuutti, että parempi hakeutua terapiaan.

Terapiaanhan pääsee akuutisti.

Vierailija
22/95 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelupelkohan on ihan nykypäivän juttu, varsinkin nuorilla aikuisilla.

Surulliseksi maailma on muuttumassa.

Poteroidutaan enemmän ja enemmän emoji/insta/tiktok maailmaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/95 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelimeen ei vastata, mutta meset ym. tarkistetaan 5 min. välein?  Minusta puhuminen jonkin asian selvittämiseksi on nopeampaa kuin laittaa 10 eri viestiä. Käsi on kuitenkin siinä luurissa koko ajan, niin hoidetaan se juttu nyt heti.

On näitä elämässä ollut. Puheluihin ei vastata, sitten joskus laitetaan viestiä, että oliko sulla jotain? Ei ole enää...  Jonkin sortin valtapeliä se on. MINÄ olen niin tärkeä, että vastaan sitten kun ehdin - ja viitsin. Kyllä tällaiset jäävät elämästäni pois. Ja mainittakoon, että en soita koskaan mistään turhasta tai valittamisen tarpeesta. Tarvitsen akuutisti vastauksen nyt, enkä 6 tunnin päästä. 

Toivottavasti tiemme eivät kohtaa.

Vierailija
24/95 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin teen. Enkä ole "pihahommissa" vaikka niin sanonkin, en vain halua puhua. Inhoan puhelimessa puhumista.

Se ei oikeuta käytöstapojen puutteeseen. Puheluun vastataan puhelulla, viestiin viestillä.

Minä teen noin, kun eräs tietty kaveri soittaa. Hänellä on tapana puhua 2 tuntia kerrallaan. Yritän kohteliaasti lopettaa kerta toisensa jälkeen, mutta hän vain jatkaa ja jatkaa,  niin että tuskastun. En enää vastaa puheluihin, jos en jaksa sitoutua 2 tunniksi kuuntelemaan hänen jorinoitaan.

On eri asia jutella kasvokkain 2 tuntia, varsinkin jos saa itsekin puheenvuoron. Mutta mulla saattaa olla oikeasti arki-iltana tunti tai 2 omaa aikaa, kun lapset ovat nukkumassa. En halua viettää sitä aikaa kokonaan yhteen puheluun.

Eli AP, voit miettiä oletko itse tällainen jorisija ja kannattaisiko puhelut olla vähän lyhyempiä. 

Vierailija
25/95 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelimeen ei vastata, mutta meset ym. tarkistetaan 5 min. välein?  Minusta puhuminen jonkin asian selvittämiseksi on nopeampaa kuin laittaa 10 eri viestiä. Käsi on kuitenkin siinä luurissa koko ajan, niin hoidetaan se juttu nyt heti.

On näitä elämässä ollut. Puheluihin ei vastata, sitten joskus laitetaan viestiä, että oliko sulla jotain? Ei ole enää...  Jonkin sortin valtapeliä se on. MINÄ olen niin tärkeä, että vastaan sitten kun ehdin - ja viitsin. Kyllä tällaiset jäävät elämästäni pois. Ja mainittakoon, että en soita koskaan mistään turhasta tai valittamisen tarpeesta. Tarvitsen akuutisti vastauksen nyt, enkä 6 tunnin päästä. 

Kumpi se nyt tässä onkaan asenteella MINÄ MINÄ MINÄ? Ihmisillä on nykyään jumalattoman kiireiset aikataulut ja aika monilla ihan oikeasti on hengähdystauot vähissä. Sen ajan ehkä haluaa käyttää vain akkujen lataamiseen.

Toinen asia mikä näissä yllättävissä puheluissa on ongelmana, on se, että soittaja saattaa esim. pyytää jotain palvelusta tm., joista varsinkin kiltimmän puoleisen henkilön voi olla vaikea kieltäytyä. Tämä minun näkökulmani asiaan.

Vierailija
26/95 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, että ihmiset ei vastaa puheluun, kun eivät uskalla lopettaa puhelua. Kyllä minä ja minun läheiseni sanoo suoraan, että soitellaampa joku päivä uudelleen tai sitten oikeasti on pakko lopettaa, kun on menoa, ovikello soi, ruoka valmis. Ym. Ja näin sanotaan ja heipat perään.

Vierailija
27/95 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan pidä sun asioita niin kiinnostavana, että jaksaisi niitä puhelimessa puhua. Pitää omia asioitaan tärkeämpänä kerta niistä pitää saada soittaa sinulle.

Vierailija
28/95 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti ei jaksa kuunnella sun juttuja, jotka ilmeisestikin toistavat samaa kaavaa, huolineen, murheineen ja valituksineen - tai sitten juoruineen. Haluaa olla rauhassa.

Vierailija
29/95 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Inhoan puhelimessa puhumista. Olen toitottanut kaikille, että laittakaa mieluummin viestiä jos on jotakin asiaa. Joillekin tämä ei vain mene kaaliin.

Pahinta on jos joku tavoittelee spontaanisti, ilman, että puhelusta on etukäteen sovittu. Keskustelen kyllä vaikeassa tilanteessa olevan kanssa puhelimitse, mutta en todellakaan rupea keskeyttämään asioitani sen takia, että joku haluaa jälleen vuodattaa minulle ongelmiaan.

Haluaisin perustelut alapeukkuihin. Oletteko niitä, joita varten muiden pitää olla puheluvalmiudessa jatkuvasti 2 tunnin terapiaa varten?

Aikeassa paikassa auttaminen tarkoittaa, että autetaan silloin kun se vaikea paikka on. Ei vasta sitten kun sattuu omassa kalenterissa olemaan vapaa slotti.

Kyllä aikuinen pystyy odotella päivän tai muutaman tunnin. Muuten tilanne on ehkä sen verran akuutti, että parempi hakeutua terapiaan.

Terapiaanhan pääsee akuutisti.

Joo, sori. Tarkoitin jotain sairaalatyylistä osastoapua. Kuka vain pääsee sairaalaan jos on sellainen olo, ettei kestä enää.

Vierailija
30/95 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei häiritse tuollainen ollenkaan, koska itsekään en usein vastaa puhelimeen. Ja yleensä vastaan sit myöhemmin viestillä mieluummin kuin soittamalla. Pari poikkeusta toki vahvistaa,:D

Vierailija
31/95 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on ehkä vaan tietyt harvat hetket kun pystyy/ehtii/jaksaa puhua puhelimessa. Syystä tai toisesta. Ja sinun ja hänet puheluun sopivat hetket eivät osu kohdakkain.

Vierailija
32/95 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaajat varmaan nuorempaa väkeä,ymmärän heitä täysin, miksi eivät ole juuri heti holilla kun puhelin soi!Itse käyn sitten seuraavaksi 69v. Ansatulla eläkeellä työstäni. Aamun virkuna illan torkuna. Mieluiten kohtaan ihmisen,kun kuntelen maratooni puhelua tunteja.Syystä en siis ole hankinut älypuhelinta tai liitynyt F.B, Minulle soitetaankin vain asiasta sovimme kohtaminen ymm.Tai viestillä vahvistetaan ne. Perusluurini samsung,jossa ei kameraa edes.En siis saa vastaan otettua edes smm. viestejä.Joiltakin se unohtuu tämä tegnoloogian kehitys aika ja älypuhelimien viidakossa..Meitä junteja siis on viellä joilla  vanhat känyt,tietoisina valintoina.Minunkin joku 12-15 v. vanha.Ihminen on kiva aina kohdata.  Todella jossain 3h.maratooni soitajan puhelussa.:Olisi kerinytkin kohdata ,kun samaa aluetta kuitenkin asutaan.Niin soittaja kuin kuuntelija virkistyy kun kohtaavat ulkona,kävellen,puiston penkillä istahtaen tai   korona ajan jälkeen kahvilat esim.Mutta vain minun vanhan  mielipide, haluan ihmisen kasvot ,kohdata aidon ihmisen  asioille,puheille,kuulumisille.( ps.lukihäiriöisenä en näe teksti virheeni anteeksi ne)

Vierailija
33/95 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et voi tietää mikä tilanne ja vaikea paikka siellä puhelun vastaanottajan päässä on meneillään.

Onpa kummallista kun kaverin pitää olla 24/7 käytettävissä tuntien terapioihin ja laittaa omat huolensa, perheensä ja tilanteensa sivuun koska SINÄ satut soittamaan.

Tuntien?? terapioihin?? Missä niin sanottiin?

No jos puhelu kestää kolme minuuttia, niin silloin voit naputella viestin.

Ja en vastaa jos kestää yli kolme minuuttia, minullakin on omat hommani.

Vierailija
34/95 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koen viestittelyyn menevän liikaa aikaa. Puhelut ovat nopeampia. Turhauttaa se jatkuva näpyttely.

Vierailija
35/95 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan ajattele niin, että on suosittu koska puhelin soi ja halutaan jutella?

Vierailija
36/95 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et voi tietää mikä tilanne ja vaikea paikka siellä puhelun vastaanottajan päässä on meneillään.

Onpa kummallista kun kaverin pitää olla 24/7 käytettävissä tuntien terapioihin ja laittaa omat huolensa, perheensä ja tilanteensa sivuun koska SINÄ satut soittamaan.

No oletpa kiireinen. En haluaisi tuollaista ”ystävää” elämääni. Aikaa riittää aina tärkeille asioille, joten...

Vierailija
37/95 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin teen. Enkä ole "pihahommissa" vaikka niin sanonkin, en vain halua puhua. Inhoan puhelimessa puhumista.

Se ei oikeuta käytöstapojen puutteeseen. Puheluun vastataan puhelulla, viestiin viestillä.

Minä teen noin, kun eräs tietty kaveri soittaa. Hänellä on tapana puhua 2 tuntia kerrallaan. Yritän kohteliaasti lopettaa kerta toisensa jälkeen, mutta hän vain jatkaa ja jatkaa,  niin että tuskastun. En enää vastaa puheluihin, jos en jaksa sitoutua 2 tunniksi kuuntelemaan hänen jorinoitaan.

On eri asia jutella kasvokkain 2 tuntia, varsinkin jos saa itsekin puheenvuoron. Mutta mulla saattaa olla oikeasti arki-iltana tunti tai 2 omaa aikaa, kun lapset ovat nukkumassa. En halua viettää sitä aikaa kokonaan yhteen puheluun.

Eli AP, voit miettiä oletko itse tällainen jorisija ja kannattaisiko puhelut olla vähän lyhyempiä. 

Juuri tämä!

Ja nämä soittajat ovat poikkeuksetta ihmisiä, jotka puhuvat itsestään koko puhelun ajan. On tympeää kuunnella ja ynistä ”joo” ”onhan se niinkin” ”ai kauheeta” ”paska homma” ….kun toinen lataa juttua itsestään ja elämästään.

Vierailija
38/95 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpi se nyt tässä onkaan asenteella MINÄ MINÄ MINÄ? Ihmisillä on nykyään jumalattoman kiireiset aikataulut ja aika monilla ihan oikeasti on hengähdystauot vähissä. Sen ajan ehkä haluaa käyttää vain akkujen lataamiseen.

Toinen asia mikä näissä yllättävissä puheluissa on ongelmana, on se, että soittaja saattaa esim. pyytää jotain palvelusta tm., joista varsinkin kiltimmän puoleisen henkilön voi olla vaikea kieltäytyä. Tämä minun näkökulmani asiaan.

Minä kuuntelin vuosia yh-ystäväni vuodatuksia tuntikaupalla. Kun hän löysi miehen, jouduin pyytämällä pyytämään vuoden aikana 2 kertaa, että puhutaan puhelimessa. Ei muka kerennyt. No, entinen on ystävä. Moni nykyinen tekstaaja on entinen jorisija.

Vierailija
39/95 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No oletpa kiireinen. En haluaisi tuollaista ”ystävää” elämääni. Aikaa riittää aina tärkeille asioille, joten...

Mikä se ”tärkeä” asia on? Laita viesti ensin, katsotaan onko asia tärkeä. Soitan kyllä jos viestissä lukee että ”syöpä uusiutui”, mutta en jos toinen kaverisi ei saanutkaan haluamaansa asuntoa tms typerää juttua.

Vierailija
40/95 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastaa: puhelumme kestävät yleensä 15-25 min., eli mistään tuntien sessiosta ei koskaan ole ollut kyse.

Jäi itselle ehkä huono omatunto kun vastasin töykeästi, mutta tuli vaan paha mieli kun olisin todella tarvinnut juttukaveria (tiesi että sairaalakäynti tulossa, ei ehkä muistanut päivää tms. mutta tietää lapsen tilanteen).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan