hampaat unessa?? unenselittäjiä paikalla?
Kun olen nyt juhannuksesta asti nähnyt melkein joka yönä unta mikä liittyy hampaisiini. Silloin ensimmäisessä unessa ilmeisesti taaimmat rautahampaat ei ollut vielä tullut koska tunsin poskissa kiristystä ja kun katsoin peiliin, näin että maitohampaat vaan roikkuivat sivuilla janrautahampaat puskivat itseään läpi. Irrotin vanhat hampaat. Sen jälkeen unet ovat olleet enemmän semmoisia että hampaisiin, ja nimenomaa poskihampaisiin koskee ja tuntuu juuri sellaiselta "kiristävältä" ikäänkuin hampaat ei mahtuisi olemaan.
Katsoin netistä mitä tämä voisi merkitä niin ainakin tuosta irtoamisesta ymmärsin että se tarkoittaisi sairautta tai energian loppumista. Hammaskivusta en löytänyt mitään..
Tietäisikö joku mitä se voisi tarkoittaa vai meneekö samaan kuin hampaiden irtoaminen?
Kommentit (12)
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 22:00"]Ikävä kyllä hampaat ovat jotain pahaa:( kokemuksia.
[/quote]Lisään viel, joku uusi jakso alkamassa elämässä.
Kuolemasta ne kuulemma kertoo. Mutta ei huolta, mä olen nähnyt aina välillä hampaisiin liittyviä unia ja olen vielä tässä, eikä kukaan lähiomaineenkaan ole kuollut. Ekan unen näin jo 20 vuotta sitten.
Yleensä hampaan irtoaminen tulkitaan sairaudeksi/muuksi pahaksi onneksi itsellä tai läheisellä ihmisellä. Hammaskipu tai niiden puhkeaminen on jonkun muutoksen (ehkä toiveiden vastaisen) kipuilua/vastustusta. Kannattaa itse ennen nukahtamista miettiä omia tunteita ja seurailla tuleeko selvyyttä jatkossa.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 22:02"][quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 22:00"]Ikävä kyllä hampaat ovat jotain pahaa:( kokemuksia.
[/quote]Lisään viel, joku uusi jakso alkamassa elämässä.
[/quote]
Niin mäkin sen maalaisjärjellä ennustin kun vanhat hampaat lähti pois ja uudet tuli tilalle että mahdollisesti uusin ajan jakso alkamassa..
Ap
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 22:07"]Yleensä hampaan irtoaminen tulkitaan sairaudeksi/muuksi pahaksi onneksi itsellä tai läheisellä ihmisellä. Hammaskipu tai niiden puhkeaminen on jonkun muutoksen (ehkä toiveiden vastaisen) kipuilua/vastustusta. Kannattaa itse ennen nukahtamista miettiä omia tunteita ja seurailla tuleeko selvyyttä jatkossa.
[/quote]
Eli paha voi tulla siis myös läheiselle? :( hyvä ystäväni on viimeisillään raskaana ja raskaudessa on ollut vaikka mitä ongelmia, myös isoisäni on huonossa kunnossa. Minä ja perheeni nyt ollaan oltu ihan hyväkuntoisia. Toivottavasti ei merkitse että jommalle kummalle noistan jotain tapahtuu :/
Ap
Ei tarkoita mitään. Näen hampaanirtoamisunia 3-8 kertaa vuodessa, eikä kukaan ole kuollut tai mitään pahaa sattunut.
No entä tietäisikö joku, vaikuttaako se että ensimmäisessä unessa irrotin itse hampaat? Olenko minä mahdollisesti pahan aiheuttaja? Voi apua... uskon kyllä täysin uniin ja niiden merkityksiin, koska kaikki aiemmat unet jotka ovat toistuneet ovat enteilleet jotain mikä on sitten tapahtunut. Tähän asti ne ovat olleet ihan positiivisia tai neutraaleja.
Ap
Hampaiden lähtö, maitohampaiden vaihtuminen rautahampaiksi, viisaudenhampaat yms. On alitajuisen ahdistuksen merkki. Se voi olla stressia ja pelkoa esim. siitä raskaana olevasta mut se voi olla myös alitajuinen kateus raskaudesta. Haluaisitko sinä vauvan tai oletko kokenut keskenmenon? Pelkäätkö lapsettomuutta, sekundääristä sellaista?
Itse irroitit hampaasi. Onko elämässäsi joku ihmissuhde josta haluat eroon, työpaikasta?
Kuoleman ja vanhenemisen/muutoksen pelko. Halu muuttua.
jospas vain narskuttelet ja kiristelet leukojasi unissasi...
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 22:28"]Hampaiden lähtö, maitohampaiden vaihtuminen rautahampaiksi, viisaudenhampaat yms. On alitajuisen ahdistuksen merkki. Se voi olla stressia ja pelkoa esim. siitä raskaana olevasta mut se voi olla myös alitajuinen kateus raskaudesta. Haluaisitko sinä vauvan tai oletko kokenut keskenmenon? Pelkäätkö lapsettomuutta, sekundääristä sellaista?
Itse irroitit hampaasi. Onko elämässäsi joku ihmissuhde josta haluat eroon, työpaikasta?
[/quote]
Haluan kyllä ehdottomasti lisää lapsia (minulla on jo yksi) ja olen ollut suruissani kun tiedän etten sellaista tule, ainakaan suunniteltua, saamaan vielä muutamaan vuoteen sillä olen sinkku tällä hetkellä. Olen siis hiukan kateellinen ystävälleni mutta tietysti myös peloissani vauvan puolesta ettei vaan mitään pahaa tapahdu ja toivon että se syntyisi terveenä. Keskenmenoja ei ole takana. Tietysti stressiä aiheuttaa esikoiseni juuri alkanut uhmaikä :/
En kyllä keksi mitään ihmissuhdetta josta haluaisin eroon tällä hetkellä.
Ap
Ikävä kyllä hampaat ovat jotain pahaa:( kokemuksia.