Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinusta vaikea kieltää lasta ja pitää kielloista kiinni?

Vierailija
13.06.2014 |

Minkä ikäinen lapsesi on?

Millaisia asioita sinusta on vaikea kieltää lapseltasi? Pidätkö aina johdonmukaisesti kiinni antamastasi kiellosta vai muutatko koskaan mieltäsi? Millaisessa tapauksessa ja miten usein mielen muuttamista tapahtuu?

Mitä tapahtuu, jos vain pidät kiinni kiellostasi? Mikä tekee tilanteesta helpon/ vaikean?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole vaikea pitää kielloista kiinni, itsestäni löytyy "luonnetta" siihen. MUTTA olen niin mukavuudenhaluinen, että annan lapsen pelata liikaa jotta voin itse olla vaikka täällä.

Kun lapsi oli uhmaiässä ja pidin rajoista kiinni huusi lapsi todella kovaa. Naapurista tultiin valittamaan ja uhattiin jopa ls-ilmoituksella. Toki tiesin, että jos sellainen olisi tehty se olisi ollut läpihuuto juttu.

Tuo kuitenkin vaikutti niin, että en mielelläni halua itkua ja huutoa. Sitä kuitenkin tulee juuri rajoja laittaessa kun lapsi pullikoi vastaan.

Harkitsen muuttoa, tuntuu, että tässä paikassa minun on vaikea kasvattaa lastani.

Vierailija
2/8 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltäminen ei ole vaikeaa, kiinnipitäminen on.

T. kahden teinin äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitse taistelusi...

Vierailija
4/8 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kielletään harvoin mutta niistä pidetään sitten kiinni.

Vierailija
5/8 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta uskon melko vapaaseen kasvatukseen, ja kiellän vain asioissa joissa oikeasti on pakko. Ei meillä ole sääntöjä sääntöjen vuoksi, tai mielivaltaisia sääntöjä vaikkapa tietokoneellaoloajoista. Säännöt joita meillä on ovat perusteltavissa myös lapsille niin ettei niitä vastaan juurikaan kapinoida (hampaita pesemättä ei saa mennä nukkumaan, koska muuten tulee reikiä ja sitten täytyy porata hampaita mikä on ikävää).

Vierailija
6/8 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 14:48"]

Ei, mutta uskon melko vapaaseen kasvatukseen, ja kiellän vain asioissa joissa oikeasti on pakko. Ei meillä ole sääntöjä sääntöjen vuoksi, tai mielivaltaisia sääntöjä vaikkapa tietokoneellaoloajoista. Säännöt joita meillä on ovat perusteltavissa myös lapsille niin ettei niitä vastaan juurikaan kapinoida (hampaita pesemättä ei saa mennä nukkumaan, koska muuten tulee reikiä ja sitten täytyy porata hampaita mikä on ikävää).

[/quote]

Sama juttu, ei ole koskaan ollut vaikeaa kieltää tai pitää siitä kiinni, mutta turhia kieltoja ei ole, niitä tulee muutenkin ihan tarpeeksi. Lapset 19v ja 2x 5v.

Vierailija
7/8 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ollut vaikeaa pitää kiellosta kiinni, mutta kun isovanhemmat sekaantui niin meinas usko loppua.

Esimerkki: oltiin isovanhemmilla ja lapsi pelas vaarin tietokoneella. Lapsi "hävis" ja sai raivarin, rupes hakkaa konetta ja melkein hajotti sen. Sanoin topakasti, että nyt ei vaarin koneella enää olla. Lapsi uskoi minua ja oli jo lopettamassa, kunnes vaari puuttui asiaan ja katsoi minua halveksivasti ja ihmetteli kuinka voin kieltää. Ja, että tottakai lapsi saa hänen koneellaan olla.

Tämä oli vain yksi tapaus, samanlaisia tilanteita oli useita. Voitte arvata, että mun lapsi oli vaikee murkku.

Vaari jostain syystä "lelli" tätä nimenomaista lasta. Sillä oli kuitenkin jo kolme lastenlasta ennestään, eikä vaari niitä "lellinyt"

Vierailija
8/8 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä