Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Me eroamme. Mitä pitää tehdä ensimmäiseksi?

Vierailija
01.06.2014 |

Viime yönä teimme (tai siis avokki teki) eropäätöksen ja nyt alkaa asian suhteen käytännön toimet. Ei vain ole aavistustakaan että mitä pitää tehdä... :(

Lähtötilanne:

olen täysin(!) rahaton ja tällä hetkellä työkkärin kurssilla

asunto on avokin

meillä on 1 kouluikäinen minun lapsi, 1 yhteinen ja 1 joka on meidän mutta avokki ei ole tunnustanut ja jos minusta riippuu niin ei tunnustakaan

avokki tahtoo pitää pienemmät lapset viikko/viikko -systeemillä ja se sopii minulle mutta haluan olla lähivanhempi

minä olen kustantanut käytännössä kaikki lasten vaatteet/lelut/tarvikkeet sekä omistan täältä pyykkikoneen, jääkaappipakastimen, tiskikoneen, mikron, pinnasängyn, sohvapöydän, atk-pöydän sekä puolikkaan kuivausrummun

molemmilla on omat autot

Itse en siis haluaisi erota vaan panostaa 111% siihen että saisimme yhdessä suhteen vielä toimimaan mutta en aio enää elää siinä harhaluulossa että silti onnistuisin siinä yksin. Avokki ei ole halunnut yrittää enää pitkään aikaan. Alistun siis kohtaloon.

Mistä pitäisi aloittaa?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 19:06"]

Rupeat tappelemaan ja vaatimaan miehesi omaisuutta. Omit lapset etkä päästä miestä heidän lähelle. Asuntohakemus, kelaan ja sossuun ilmoitus. Käyt sossussa asioimassa, asunnon saanti nopeutuu. Rahat saat sitä kautta myös.

[/quote]ei sitä avoliitossa vaadita jos on miehen nimillä

Vierailija
2/44 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin juuri kelan asumistukijuttuja ja kokeilin sossun ttt-laskuria...

Jos ihan oikein ymmärsin niin kuukausittainen rahamäärä ei ainakaan laske erotessa. Ja tämä siis varmuuden vuoksi. Toki etsin töitä ja teenkin vaikka pätkiä ja tuurauksia.

t: ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään dna-testi voidaan ottaa posken limakalvolta pumpulipuikolla, ei siihen verikoetta tarvita. T. Lastenvalvoja

Vierailija
4/44 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko ammattiapu enää?

Vierailija
5/44 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me eroamme, mitä pitää tehdä ensimmäiseksi?

-Muistaa lasten hyvinvointi, turvallisuus ja onnellisuus.

Vierailija
6/44 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me eroamme, mitä pitää tehdä ensimmäiseksi?

-Muistaa lasten hyvinvointi, turvallisuus ja onnellisuus.

Vierailija
7/44 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankit asunnon. Varaat ajan lastenvalvojalta lasten asioista sopimista varten (tee se kirjallisesti). Toivottavasti löydät pian töitä. 

Vierailija
8/44 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten asunnonhankinta käytännössä onnistuu kun olen rahaton?

Ja muistan kyllä lasten hyvinvoinnin, turvallisuuden ja onnellisuuden...

Vierailija
9/44 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi, jota ei ole tunnustettu, mutta isä haluaa kuitenkin viikko-viikko -systeemillä ja se sopii sinullekin?

Mitä häh?

Vierailija
10/44 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poismuuttava pistää asuntohakemukset vetämään kaupungin vuokrataloyhtiöön. Mene soskuun ja haet vuokratakuuta varten todistuksen. Raha ei liiku.

Kun asunto on saatu heti vuokrasopimuksen allekirjoituksen jälkeen asumistukihakemus Kelaan.

Rahattoman on mahdollista saada muuttoavustus soskusta ja ehkä maksusitoumuksia välttämättömiin tarvikehankintoihin.

Tilatkaa aika lastenvalvojalle, elatussopimus ja lasten asumisesta ja huollosta sopiminen.

Itse en suostuisi tuohon että lapset pomppii kodista toiseen viikko-viikko systeemillä. Selkeästi toinen kodiksi ja toisessa käydään joka toinen viikonloppu ja osa lomista. Jos viikko viiko niin elatusmaksuja ei tule ellei sovita että toinen tekee kaikki tarvittavat hankinnat ja tätä varten sovitaan elarit. Jos on riitainen tapaus niin kulujen puolittamisesta sopiminen pitää tehdä kirjallisesti ja mitä kuluja se käsittää.

Pahimmassa tapauksessa vain toinen vanhempi ostaa vaatteet yms. henkilökohtaiset tavarat. Vielä pahemmaksi tilanne muuttuu jos kumpikaan ei osta ja lapsi on riepupetteri ja heittopussi josta kukaan ei ole kiinnostunut.

Nyt jos kummallakaan ei ole uutta kumppania voi tuntua kirjalliset sopimiset tarpeettomilta mutta jatkossa voi tulla uusia suhdekuvioita niin silloin niiden merkitys korostuu.

- muuttoilmoitus

- lasten päivähoitojärjestelyt

Vierailija
11/44 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi helkkarissa et halua että mies ei tunnusta yhtä lasta? Lapsella on oikeus viralliseen isään ja sitä kautta aikanaan esim. perintöön. Miksi haluat kieltää tämän yhdeltä lapselta mutta et hänen tunnustetulta sisarukseltaan? En käsitä.

Vierailija
12/44 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän isällä ole juridista huoltajuus-oikeutta lapseensa jos ei ole tunnustanut isyyttä. ELi ei onnistu viikko-viikko sen lapsen kanssa ainakaan virallisesti. JA tämä lapsi ei myöskään ole oikeutettu perimään isäänsä. Korjatkaa jos olen väärässä.

Ekana varaat sossusta ajan ja laitat asuntohakemuksia menemään. Pienessäkin kämpässä pärjää hetken aikaa ihan ok. Myyt miehelle tuon jääkaapin ja ostat mieheltä kuivausrummun puolikkaan.

Vierailija
13/44 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, 7.

Vanhin lapsi on ollutkin tuolla viikko/viikko -systeemillä ja se on todettu toimivaksi meillä. Ja varmasti huolehdin lapsista eikä kenenkään tarvitse olla riepupetteri, olenhan jo nykyäänkin huolehtinut vaatteet/tarvikkeet itse. Pelkään vain että kun avokille selviää miten kallista esim. lasten pukeminen on, niin hän yrittää kaikin keinoin alittaa aitaa...

Vierailija
14/44 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei ole tunnustanut lasta ja miksi olet synnyttänyt lapsia miehelle jonka kanssa et ole naimisissa?

Vierailija
15/44 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskös sun ihan sosiaalitoimistosta varata aika? Avokki voi vaikka laittaa jotain mustaa valkoiselle siitä, että haluaa sut pois omasta asunnostaan. Asuntoanomus kaupungin vuokrakämpästä menemään, sosiaali puoltaa tietenkin, niin pääsette pois. Raha-asiatkin järjestyvät sieltä. Todistukset kurssista ja työkkäristä mukaan. Toimi heti, niin saat asiasi järjestykseen. Voimia!

Vierailija
16/44 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis tuo kuopuksen tunnustaminen on kova pala meille molemmille.

Hän kun on vahinkolapsi enkä pystynyt aborttiin. Avokki sai asiasta totaalisen p*skahalvauksen ja on edelleen käärmeissään asiasta. Kuitenkin rakastaa ipanaa mutta jotenkin tuntuisi että hyväksyisin hänen brutaalin käytöksensä ja minun hylkäämiseni raskausaikana jos antaisin hänen tunnustaa lapsen. Tosin avokki tietenkin vaatii ensin isyystestiä.

Vierailija
17/44 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 9 on oikeassa. Jos lasta ei ole tunnustettu, mies ei ole huoltaja, joten mitään virallisia järjestelyjä ei tämän lapsen osalta voida lastenvalvojalla tehdä. Lapsi ei ole myöskään oikeutettu perintöön.

Joten ihan ekana - hoitakaa se lapsen tunnistus ja juridinen isä papereihin. Sitten voitte alkaa miettiä tapaamisjärestelyjä.

Vierailija
18/44 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae asuntoa myös a-asunnoilta jos teidän paikkakunnalla on.

Vierailija
19/44 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 18:53"]

Hae asuntoa myös a-asunnoilta jos teidän paikkakunnalla on.

[/quote]

Korjaus S-asunnoilta, sorry!

Vierailija
20/44 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helvetti, oikeesti. Kyllä ne vahinkolapsetkin pitää tunnustaa. Ei äidin ole mikään pakko suostua aborttiin ja isän pitää kantaa vastuunsa, kun on kerran naisen paksuksi pistänyt.

Tunnistamisessa ei ole kyse kenenkään "brutaalin käytöksen hyväksymisestä", vaan lapsen oikeudesta juridiseen isään. Älkää tehkö lapsen oikeuksista pelinappulaa keskinäisissä kiistoissanne. Isyystestin kautta tunnustamaan.