Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vahinkoraskaus, mies lähti menemään

Vierailija
03.07.2014 |

Olisin halunnut puhua miehen kanssa, mitä tehdään. Mies ilmoitti, että keskeytys tai hän lähtee. Sanoin, ettei ole ihan helppo asia tehdä keskeytystä. Mies ei halua siis puhua asiasta vaan ratkaisi asian lähtemällä. Soitin perään, niin laittoi luurin kiinni. Mitä helvettiä mä teen?

Kommentit (98)

Vierailija
61/98 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 13:53"]And when you see your unborn children in her eyes

you know you really love a woman

-Bryan Adams

[/quote]

Hyi hitto.

T. Vela

Vierailija
62/98 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 14:14"]

Mä en ihan ymmärrä aina tätä logiikkaa.. Että ei elareita? Vaikka kuinka kääntäis ja voissa paistais niin se on miehen lapsi jokatapauksessa. Lapsella on oikeus elareihin. Lapsella. Ei äidillä vaan lapsella! Vanhemmilla on velvollisuus. Aina. Ei riitä ettei lasta olis halunnu. Se vastuu on silti!

[/quote]

No mun mielestä tämä on naisen vastuulla, koska nainen sen päätöksen tekee pitää lapsi miehen vastustuksesta huolimatta. Jos ehkäisyä on käytetty niin mies on tehnyt mitä realistisesti pystyy estääkseen tämän tilanteen. Lapsella on oikeus elareihin joo, mutta se nyt on se ja sama mistä ne tulee, jos oletus on, ettei isä kuitenkaan osallistu elämään muuten millään tavalla. 

Nainen saa abortoida lapsen miehen tahtoa vastaan. Silloinko se ei olekaan miehen lapsi vaikka voissa paistaisi? Kyllä mun mielestä olisi jotenkin syytä huomioida tämä epätasa-arvoinen tilanne, jossa toisella sukupuolella on kaikki päätäntävalta. Koska on eettisesti mahdotonta, että mies saisi päätäntävaltaa abortin tekemisestä tai tekemättömyydestä, niin ainoa mahdollinen tapa korjata tilannetta edes vähän on antaa miehen halutessaan sanoutua irti raskaudesta.  

t. 67

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/98 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 20:44"]

Ei millään pahalla, mut miksei ihmiset puhu näitä etukäteen? Jos seksiä harrastaa niin aina on riski raskauteen. Minä puhuin poikaystävän kanssa asiat halki ennen meidän ensimmäistä kertaa ja oon aina silloin, kun menkat on ollu vähän myöhässä (mutta lopulta silti tulleetkin) ottanu asian uudestaan esille.

t. teini

[/quote]

No, kun ne puheet on aina helppo perua jälkeenpäin! Vaikka sitä kuinka puhuu asiat selviksi etukäteen, niin mieshän voi ihan hyvin sanoa joojoo, että saa seksiä. Jos mies sanookin, että ehkäisyn pettäessä pitää tehdä abortti, siinä voi mennä sivu suun seksit ja nainenkin.

Vierailija
64/98 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 14:20"]

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 13:45"]Voisiko laki olla sellainen että a) naisen olisi kerrottava isäkandidaatille raskaudesta ja tällä olisi ilmoituksen jälkeen 3 viikkoa enintään 12 raskausviikkoon saakka päättää haluaako lapsen, tai muussa tapauksessa 3 viikkoa ilmoituksesta jos vaikka isää ei tavoiteta tai raskaus havaitaan myöhään b) mikäli mies ei halua lasta tulee hänen ilmoittaa se naiselle ja laittaa märäajan kuluessa käräjäoikeuteen hakemus siitä että isyyttä ei vahvisteta eikä elatusmaksuja tule mikäli nainen haluaa lapsen pitää. Ilman ilmoitusmenettelyä ei isyyttä vahvisteta koskaan ja valtio maksaa minimielatusmaksun. Olisiko tämä tasa-arvoa?

[/quote]

Näin just. Eli lapsella ei sitten ole mitään oikeuksia. Kunhan isä saa pestyä kätensä. Helvetti, menis kastroitavaksi!

[/quote]

näin just. eli isällä ei mitään oikeuksia. kunhan äippä saa kelattua miehen rahat.

helvetti, olisi jättänyt vittunsa levittämättä!

Vierailija
65/98 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 14:26"]

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 14:14"]

Mä en ihan ymmärrä aina tätä logiikkaa.. Että ei elareita? Vaikka kuinka kääntäis ja voissa paistais niin se on miehen lapsi jokatapauksessa. Lapsella on oikeus elareihin. Lapsella. Ei äidillä vaan lapsella! Vanhemmilla on velvollisuus. Aina. Ei riitä ettei lasta olis halunnu. Se vastuu on silti!

[/quote]

No mun mielestä tämä on naisen vastuulla, koska nainen sen päätöksen tekee pitää lapsi miehen vastustuksesta huolimatta. Jos ehkäisyä on käytetty niin mies on tehnyt mitä realistisesti pystyy estääkseen tämän tilanteen. Lapsella on oikeus elareihin joo, mutta se nyt on se ja sama mistä ne tulee, jos oletus on, ettei isä kuitenkaan osallistu elämään muuten millään tavalla. 

Nainen saa abortoida lapsen miehen tahtoa vastaan. Silloinko se ei olekaan miehen lapsi vaikka voissa paistaisi? Kyllä mun mielestä olisi jotenkin syytä huomioida tämä epätasa-arvoinen tilanne, jossa toisella sukupuolella on kaikki päätäntävalta. Koska on eettisesti mahdotonta, että mies saisi päätäntävaltaa abortin tekemisestä tai tekemättömyydestä, niin ainoa mahdollinen tapa korjata tilannetta edes vähän on antaa miehen halutessaan sanoutua irti raskaudesta.  

t. 67

[/quote]

Eli ensin mies vannoo ja vakuuttaa, että hän kyllä kantaa vastuunsa, jos ehkäisy pettää. Ja sitten jos se pettää, mies sanookin, että valitse abortti tai hän ja pahimmillaan sitten, kun raskaus on jo liian pitkällä.

Jonkun instanssin pitäisi tehdä lomake, jonka kumpikin osapuoli allekirjoittaa ennen seksiä. Lomakkeessa on toimintamallit, jos ehkäisy pettää. Koska se on todennäköisesti lakimiesten tekemä, se on vaikeaselkoinen, joten kumpikin käy sen läpi omien lakimiestensä kanssa. Allekirjoitushetkellä ei myöskään saa olla humalassa tai liian väsynyt, myös kaksi todistajaa vaaditaan. Tuon rumban jälkeen miehen voisi vapauttaa elatusvastuusta. Voisihan siinä seksin määrä vähentyä, mutta jäisi ne yhdenillan kännisekoilut välistä.

Vierailija
66/98 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 20:37"]

Miehellä on aina vastuu käyttää kondomia.

Mielestäni HIV-Rachelin tuomio oli myös väärä, sillä "uhri" itse oli valmis suojaamattomaan seksiin... vaikka todellisuudessa aina tulisi olla olettama taudeista ja lapsen saannista ja siksi käyttää kumia! 

[/quote]

Varmaan myös ne HIVä tahallaan levittäneet miehet pitäisi mielestäsi vapauttaa tuomioistaa samasta syystä. Olisihan nainenkin voinut vaatia kortsua ja onhan niitä naisten kondoomejakin olemassa.

Kyllä ehkäisy - niin raskauden kuin tautienkin - on molempien asia. eli molemmat on vastuussa kondoomin (tai pillerien/kierukan) käytöstä.

Vierailija
67/98 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 12:47"]Meillä on käytössä tuplaehkäisy, ja kumppanini on sanonut tekevänsä abortin, jos jälkiehkäisy epäonnistuu. Jos hän tosipaikan tullen kieltäytyisikin toimenpiteestä, minäkin lähtisin menemään. Olen tehnyt varsin hyvin selväksi, etten ryhdy isäksi missään tapauksessa. Siinä on sitten turha itkeä perään.

[/quote]

Tuollainen äijä joutaa tehdä vasektomian, pistä piuhat poikki, niin ei tarvitse lapsia pelätä.

Vierailija
68/98 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 14:38"]

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 12:47"]Meillä on käytössä tuplaehkäisy, ja kumppanini on sanonut tekevänsä abortin, jos jälkiehkäisy epäonnistuu. Jos hän tosipaikan tullen kieltäytyisikin toimenpiteestä, minäkin lähtisin menemään. Olen tehnyt varsin hyvin selväksi, etten ryhdy isäksi missään tapauksessa. Siinä on sitten turha itkeä perään.

[/quote]

Tuollainen äijä joutaa tehdä vasektomian, pistä piuhat poikki, niin ei tarvitse lapsia pelätä.

[/quote]

googleta lorena bobbit.

sukua?

Vierailija
69/98 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 09:39"]

Kyllä ap on oikeassa, mies tulee lähtemään kuitenkin. Mieti nyt rauhassa, oli päätös mikä tahansa, se on sinun päätöksesi. Miksi lapsi on miehelle maailmanloppu? 

Miksi abortti on ap:lle maailmanloppu? Jos aikoo nussia ja haluaa lapsen, niin miksi käyttää ehkäisyä? Jos taas ei halua lasta, niin miksi pitää sen?

Vierailija
70/98 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 20:44"]Ei millään pahalla, mut miksei ihmiset puhu näitä etukäteen? Jos seksiä harrastaa niin aina on riski raskauteen. Minä puhuin poikaystävän kanssa asiat halki ennen meidän ensimmäistä kertaa ja oon aina silloin, kun menkat on ollu vähän myöhässä (mutta lopulta silti tulleetkin) ottanu asian uudestaan esille.

t. teini

[/quote]

Näin. Ehkäisy voi aina pettää, eli jos ei halua lapsia (kyseisen ihmisen kanssa), niin sitten ei harrasteta seksiä. Ennen seksin harrastamista pitäisi olla puhuttu selväksi miten asiat hoituvat, jos ehkäisy pettää. Samalla tavalla kuin asuntolainaakaan ei oteta miettimättä miten selvitään sairaudesta/työttömyyydestä.

Vierailija
71/98 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tilanteessa, kun toinen on pakkoraossa ja toinen vielä uhkailee, ainoa oikea ratkaisu, on jättää se mies. Jos keskeytät raskauden, miten kuvittelet jatkavasi ikään kuin mitään ei olisi tapahtunut? Ei se onnistu. Ja kun tuo mies vielä lähtee heti seuraavan vastoinkäymisen kohdalla, sinulla tulee olemaan kahta pahempi morkkis, siitä mitä olet tehnyt itsellesi täysin "arvottoman" henkilön takia. Lapsen synnyttäminenkään ei ole välttämättä oikea ratkaisu sinulle. Sekin on painolasti tulevaisuudessa, että lapsella on kelvoton isä.

Joka tapauksessa ajattele asiaa nyt puhtaasti vain omalta kohdaltasi. Ole itsekäs. Kaikki vaihtoehdot ovat parempia kuin se, että jatkat tuon miehen kanssa.

Vierailija
72/98 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos viesteistä. Olen aivan rikki. Tunteet miestä kohtaan ovat ristiriitaisia. En usko, että tästä voidaan enää missään tapauksessa jatkaa niinkuin ennen. Tuntuu vaan niin yksinäiseltä. Mies ei tue, vaan painostaa. Hänelle asia ei merkitse yhtään mitään tunnetasolla. Tietää vaan, ettei halua lasta ja sillä selvä. Sanoi myös, että jos pidän lapsen, emme enää koskaan tapaa. Tuntuu niin pahalta, etten voi edes järkevästi miettiä asioita. ap

Vierailija
73/98 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tuli takaisin parin tunnin mietinnän jälkeen. Pyysi reaktiotaan anteeksi, mutta sanoi, että lähtee, mikäli päätän pitää lapsen.

Eli mun täytyy valita mies tai lapsi. Valitsisin miehen, mutta tämä painostus vaikuttaa asiaan niin negatiivisella tavalla, etten todellakaan tiedä.

Pelkään, että menen miehen sanelemana kesksytykseen ja kadun lopun elämäni. ap

Vierailija
74/98 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: tämä asia sinun pitää päättää itse. Pystytkö katsomaan itseäsi peilistä loppuelämäsi jokainen aamu on ratkaistavanasi oleva kysymys. Mies lähtee joka tapauksessa, ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
75/98 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tätä ajattelen. Tuskin mies kuuntelisi suruani keskeytyksestä. Surisin yksin, mies kyllästyisi ilottomaan olemukseeni ja lähtisi. Jäisin yksin asian kanssa ja todennäköisesti miettisin lopun elämääni, millainen lapseni olisi ollut.

Vierailija
76/98 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna miehen mennä. Sano se hänelle. Aborttia tulet katumaan lopun elämääsi. Tuollaisesta miehestä ei ole mihinkään! Löydät vielä vastuuntuntoisen, paremman kumppanin!

Vierailija
77/98 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä miehestä, älä suostu painostukseen, tämä on sun elämäsi ja sun kroppasi. Tee ihan itsenäinen päätös, mene vaikka hotelliin miettimään. Kun leikitään aikuisten leikkejä, niin paksuksi pamahtamisen mahdollisuus on aina olemassa.

Vierailija
78/98 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehiä tulee ja miehiä menee. lapsia ei. Voi olla ettet enää raskaudu jos abortin teet. Elämäsi voi päätyä syöksykierteeseen. Älä hyvä ihminen painostavan "miehen" takia aborttia teet. Tuo mies vaikuttaa luimulta, vastuuntunnottomalta. Unohda hänet ja päästä menemään!

Vierailija
79/98 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet? Mikä on elämäntilanteesi? Haluatko lapsen? Myös adoptioon antaminen on yksi vaihtoehto

Vierailija
80/98 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan ne naisparat on saaneet häpeän kantaa ja itsensä hukuttaa, jotka ovat kehdanneet raskaaksi tulla. Täällä on kyl sellasta sovinismia et huh.. En oo ikinä tavannu edes ysiluokkalaista poikaa, joka ei tietäis et nainen voi tulla raskaaks yhdynnän seurauksena. Ihan miehen moka, tosin en vaivaudu tollasta pelkuria edes mieheksi sanomaan. Oma käsi ei tuu raskaaks, kannattaa pitäytyä siinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi