Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aina lievä tuomio pahoista asioista koska "mielentilassa" jotain häikkää???!!!

Vierailija
02.07.2014 |

Siis tämä on niin ärsyttävää ja kauheata, ja mua ottaa niin päähän kun nykyään saa tehdä lähes mitä vain ja sitten kun tuomitaan niin on lievä tuomio koska "hän oli sekavassa tilanteessa, tai psyyke sitä ja tätä". Kyllä herranjumala ihminen TIETÄÄ jos tappaa jonkun esim että on VÄÄRIN, jättää omat lapsensa, pakastaa, myrkyttää jne jne...(loppua ei näy) - eihän oikeesti kukaan voi olla niin UUUNOTUMPELO että ei TAJUA mitä tekee??!! Tai olenko oikeasti väärässä???? Kaikkea selitellään nykyään tällä ja silitellään kun "hänellä oli niin vaikeata olla" ja bla bla.... Joku muu reagoinut tähän?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäs noi "mielenvikaset" viiä saunan taakse ja...

Vierailija
2/10 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tietää? Ei joku psykoosipotilas oikeasti tiedä mikä enää on totta ja mikä ei ja miten asiat oikeasti kuuluis hoitaa.

Enkä tarkoita tällä vähätellä moisia tekoja mutta ei niitä (kaikkia) tietoisessa tilassa tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut psykoosissa monia kertoja, ja lähes aina halusin tappaa itseni, mutta pelkuruuttani olen vielä täällä.Ne jotka eivät ole kokeneet mielen horjahtamista (lievä ilmaisu) eivät voi ymmärtääkään, eikä heidän tarvitse.Muistan erään amerikkalsien äidin joka psykoosissa hukutti kaikki 5(?)lastaan kodin kylpyammeeseen.Halusi pelastaa lapset saatanalta.Itselläni raamatun aiheet liittyvät pahimpiin aikoihini psykoosissa, joskus elelin niissä harhoissa kuukausia, joten ymmärrän sen äidin tuskan.Kun ainoa lastesi pelatus on kuolema, niin se on hirveä tunne.

Vierailija
4/10 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta esim jos elää ns tavallista perheelämää ja välillä synnyttää ja heittää nyytin pakastimeen - eihän (minun järjellä) silloin VOI elää normaalia elämää?? siis - vaikeaa selittää - jos ON niin sekavassa tilassa ei PYSTYISI normia elämää viettämään tai / ja jos pystyy normia elämää viettämään pitäisi tietää mitä tekee???? tajusiko joku?

Vierailija
5/10 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 17:24"]

mutta esim jos elää ns tavallista perheelämää ja välillä synnyttää ja heittää nyytin pakastimeen - eihän (minun järjellä) silloin VOI elää normaalia elämää?? siis - vaikeaa selittää - jos ON niin sekavassa tilassa ei PYSTYISI normia elämää viettämään tai / ja jos pystyy normia elämää viettämään pitäisi tietää mitä tekee???? tajusiko joku?

[/quote]

Tajusin, mutta sinä et ymmärrä että juurikin psykoosissa ihminen saattaa käyttäytyä aivan normaalisti.Miten muuten on mahdollista, että minäkin olin psykoosissa ainakin 3 kuukautta? Koska kukaan ei huomannut.

Vierailija
6/10 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis psykoosissa ei oikeasti tiedä mitä tekee ja joskus mielentilatutkimus on ihan ok.

Mutta Suomessa tuntuu siltä että sen saa vähän liiankin helposti ja että sen rikoksen rangaistusta vähennetään sitten vähän liikaakin...

Vierailija
7/10 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 17:32"]

No siis psykoosissa ei oikeasti tiedä mitä tekee ja joskus mielentilatutkimus on ihan ok.

Mutta Suomessa tuntuu siltä että sen saa vähän liiankin helposti ja että sen rikoksen rangaistusta vähennetään sitten vähän liikaakin...

[/quote]

Tarkoitatko että mielentilatutkimuksen saa Suomessa helposti? :D Jos olet yhtään seurannut tällaisia rikosuutisia, niin tiedät että niissä useinkin tekijä oli syyntakeinen, eli täysissä järjissään.Senhän vuoksi näitä tutkimuksia tehdään.Ja se että niistä saa lievennystä on aivan oikein.

Vierailija
8/10 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko tosiaan, että rangaistus on syyntakeettomilla jotenkin lievempi? Se on ainoastaan erilainen, koska heidät määrätään vankimielisairaalaan tai tahdonvastaiseen hoitoon. Rangaistus ei vaan satu olemaan vankila, koska siellä he olisivat vaaraksi itselleen ja muille vangeille. Mielentilatutkimus ei todellakaan ole mikään pikku tutkimus, jossa psykologi kysyy onko kaikki kunnossa vaan mielentilatutkimuksen tekeminen kestää kuukausia ja siihen osallistuu useita alan asiantuntijoita. Älä tule tänne aukomaan päätäsi asioista joista et yhtään mitään tiedä!

Vierailija
9/10 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain aikoinaan lievennystä tuomiooni mielentutkimuksella. Edelleenkin olen sitä mieltä, että lievennys oli aiheeton. Olin tuohon aikaan hieman alakuloinen, angstinen ja tuli hölmöiltyä. Mutta täydessä ymmärryksessä hölmöilin...

Nykyään kaikki jo kunnossa, ja vanhat hölmöilyt hävettää.

Vierailija
10/10 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

muita mielipiteitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan