Pepsi Maxilla haittavaikutuksia?
Hei, havahduin siihen, että Pepsi Maxia tulee juotua lähes päivittäin. Onko täällä kenellekään tullut mitään haittoja kyseisestä juomasta? Sisältävistä aineista kai aspartaami ja kofeiini ovat kiistellyimpiä. En juo kahvia tai energiajuomia, hampaat ovat onneksi aina olleet hyvässä kunnossa, paino on normaali. Olen mieltänyt ihon satunnaiset puutuilut ja pistelyt lihasjumien syyksi, samoin ajoittaiset päänsäryt, joihin burana auttaa. Stressikausina tulee helpommin rytmihäiriötuntemuksia. Rupesin kuitenkin pohtimaan, voiko Pepsi Maxilla olla fyysisiä vaikutuksia? Siitä olen lukenut, että jos merkittäviä määriä juo, voi tulla vieroitusoireita kuten kahvista.
Kommentit (31)
"ihon satunnaiset puutuilut ja pistelyt" voivat liittyä alkavaan kakkostyypin diabetekseen.
Voi liittyä toki moneen muuhunkin, mutta jokainen taaplaa tyylillään.
Päänsäryt ja sydämen tykytykset voivat aiheutua ihan vain näistä helteistä. Yhtään väheksymättä cola-juomien haittavaikutuksia.
Vierailija kirjoitti:
Googlaa sokerikulööri. Syö B-vitamiinivarastoa. Vältän kolajuomia tämän takia.
Oho, en ole ap, mutta pepsi maxia tulee juotua paljon. Syön kyllä muuten perusruokaa, mutta b12 on alhainen. Olen kasvissyöjä.
No nyt tulee mieleen esim diabetes ja syöpä, mutta omalla riskillä.
Vierailija kirjoitti:
Ei sen haitallisempaa kuin kahvi
Oho, onpa täällä tietämätöntä sakkia. Toivottavasti kukaan ei usko näitä.
Vierailija kirjoitti:
No nyt tulee mieleen esim diabetes ja syöpä, mutta omalla riskillä.
On kyllä hullua miten paljon light-juomia juodaan ja on kuitenkin myös viitettä, että voi olla haittaa. Miksi ei rajoiteta kuten tupakkaa.
On Pepsi Maxissa jotain koukuttavaa. Minä en käytä alkoholia, kahvia tai polta tupakkaa. Mutta Pepsi Max koukuttaa.
Mulla pahentaa refluksitautia, en pysty käyttämään. En tosin muitakaan virvoitusjuomia.
Vierailija kirjoitti:
Mä en juo kahvia, jos joskus juon pespi maxia illalla kuuden jälkeen niin menee yöunet. Välillä tulee myös tykytyksiä sydämeen jos enemmän juo.
Osta kofeiinitonta niin ei vie yöunia.
viittaat varmaan tähän
http://sukupuutto.blogspot.com/2009/01/pieni-lisaineopas.html
bloggeri Leena - Ihan täyttä potaskaa - asiantuntijaksi ei voi vain ilmoittautua, se pitää tieteellisesti ansaita