Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalainen menestysresepti -kisa tulee taas! Mikä on suosikkisi?

Vierailija
01.07.2021 |

https://www.iltalehti.fi/ruoka-artikkelit/a/597a06c2-5acf-4501-91f7-cd8…
Tykkäsin Rostiksesta ihan hirveästi. Ja yllätyin tässä hiljattain iloisesti, kun löysin siitä kaupasta pakasteversionkin.
Uusista odotan eniten tuolta särkileikkeleeltä.

Kommentit (241)

Vierailija
161/241 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistoin aamupalaksi mangoisen chia goodin, jonka löysin eilen Salesta! Ihan hyvää oli, mutta ehkä hieman olisi saanut olla lisää makua. Koko on pieni (145g), ja hinta suolainen 1,69€. Ehkä muutaman kerran vuodessa tulen ostamaan, en useammin. Punajuurifallerot ja kaurakas odottaa vielä testaamista.

Vierailija
162/241 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bean Better Basilikassa ei toimi mikään.

Epäilyttävä ulkonäkö (näyttää koiranruoalta), haisee oudolle ja maistuu oudolta ja kallis hinta. Miksi ihmeessä ostaisin tätä uudelleen? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/241 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bean Better Basilikassa ei toimi mikään.

Epäilyttävä ulkonäkö (näyttää koiranruoalta), haisee oudolle ja maistuu oudolta ja kallis hinta. Miksi ihmeessä ostaisin tätä uudelleen? 

Mulla on se kotona odottamassa:) Kiitos ruokahalun herättämisestä.

Vierailija
164/241 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin eilen kippoa (lohi). Ihan ok, mutta usein nämä nuudelit on tosi huonoja, niin tässäkin. Mutta ostan kyllä uudelleen, koska kippoa on helppo käyttää töissä, on aika suuri annos ja lämmitys helppoa.

Vierailija
165/241 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keliaakikon falafelkokemus kirjoitti:

Fallero-balls on fire...

Tässä ekaa kertaa maistelen hernelehtikaaliFalleroita, ja nenä vuotaa vettä ja suu tulessa. 🥵

Aloin siksi etsimään makukokemuksia täältä...

Tämä maistuu niin jollekin maustemössölle, en erota mitään muuta raaka-aineen makua.

Mä ihmettelen tätä "ravintolatason" herkkua. Tähän on pakko laittaa kylkeen jotain , mikä pehmentää makua ja tulisuutta. Ei vinkkejä pussin kyljessäkään..

Mainitsemisen arvoista oli kotimaiset raaka-aineet ja gluteenittomuus. Jää hyllyyn jatkossa. Harmi.

Mun falleroista puuttui kunnon maku :( Ja ei, korona ei vienyt makuaistia.

Vierailija
166/241 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testattu chia good sitruuna. Noh, ihan jees. Siemeniä meni vähän hampaiden väleihin mutta maku ihan hyvä. En päädy varmaan vakiostajaksi, syön vaikka mustikoita jos jotain superfoodia on valittava.

Bean Better basilika. Tervetullut lisä kasviproteiinien joukkoon. Ehkä tuunaisin seuraavalla kerralla, paketin kyljessäkin oli kokeilemisen arvoisia vinkkejä. Maku ei kovin hyvä, mutta ostan varmaan uudestaan, kun kaipaan helppoa kasvisruokaa.

Vierailija
167/241 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut vasta chia good marja vanukasta, mielestäni maku oli todella valju ja keinotekoinen, ei siis maistunut marjoilta. Suutuntuma ja rakenne oli myös melko epämiellyttävä ja limainen. Odotin hieman suurempaa makuelämystä ja jotain raikasta välipalaa. Odotukset lössähti kyllä melko nopeasti. Oli pakko sekoittaa maitorahkan ja myslin kanssa että sai vedettyä alas. En ostaisi tämän perusteella enää uudelleen muitakaan makuja.

Vierailija
168/241 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitin Kaurakasta 7 min, ja meni ihan ylikypsäksi mössöksi. Olisi varmaan viisi minuuttia riittänyt. Pakkaus ehdotti 7-9 minuuttia, yhdeksällä olisi varmaan saanut tapettiliisteriä.

Komeroissa olisi saanut olla enemmänkin makua. Voisin kuitenkin jatkossakin ostaa esim. retkelle mukaan, vettä vain termariin mukaan. Miinus palmuöljystä, nuudelit saisivat olla siis laadukkaampia (vaikuttivat sellaisilta halvoilta pikanuudeleilta).

Fallerot ihan ok, erottuvat edukseen lähinnä kotimaisuudellaan. Maussa ja tekstuurissa ei ihmeempää innovaatiota. Ostan kyllä uudelleenkin.

Chiagoodit olivat vähän pettymys. Teen samanlaista kotona vartissa, ja noiden pieni koko ei oikein houkuta ostamaan mukaan ”tien päälle” evääksi.

Vierailija
169/241 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Chiagoodit olivat vähän pettymys. Teen samanlaista kotona vartissa, ja noiden pieni koko ei oikein houkuta ostamaan mukaan ”tien päälle” evääksi.

Luulen, että pakkauskoko on pidetty pienenä siksi, ettei öljykasvien siemeniä suositella syötävän kuin pari lusikallista päivässä.

Vierailija
170/241 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokeillut vasta chia good marja vanukasta, mielestäni maku oli todella valju ja keinotekoinen, ei siis maistunut marjoilta. Suutuntuma ja rakenne oli myös melko epämiellyttävä ja limainen. Odotin hieman suurempaa makuelämystä ja jotain raikasta välipalaa. Odotukset lössähti kyllä melko nopeasti. Oli pakko sekoittaa maitorahkan ja myslin kanssa että sai vedettyä alas. En ostaisi tämän perusteella enää uudelleen muitakaan makuja.

Testattiin juuri chiagood sitruunaa, minä luovutin lusikallisen jälkeen, eukko veti pari enemmän - loput roskikseen. Vaikka eukko yleensä pitää vähäsokerisista tms. rahkoista, chiagoodin ulkonäkö, rakenne ja maku ovat täysin ala-arvoisia.

Vierailija
171/241 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keliaakikon falafelkokemus kirjoitti:

Fallero-balls on fire...

Tässä ekaa kertaa maistelen hernelehtikaaliFalleroita, ja nenä vuotaa vettä ja suu tulessa. 🥵

Aloin siksi etsimään makukokemuksia täältä...

Tämä maistuu niin jollekin maustemössölle, en erota mitään muuta raaka-aineen makua.

Mä ihmettelen tätä "ravintolatason" herkkua. Tähän on pakko laittaa kylkeen jotain , mikä pehmentää makua ja tulisuutta. Ei vinkkejä pussin kyljessäkään..

Mainitsemisen arvoista oli kotimaiset raaka-aineet ja gluteenittomuus. Jää hyllyyn jatkossa. Harmi.

Eihän ne ole ollenkaan tulisia. Mutta mausteita toki on, nehän on kotimainen falafel ja falafeliin perinteisesti tulee paprikajauhetta, jeeraa, tahinia, korianteria, valkosipulia. 

Minusta erittäin paljon aidon lähi-idän kikherne-falafelin makuinen, onnistunut tuote siis. Pannulla kannattaa paistaa uunin sijaan, kaipaa hieman rasvaa pintaan lisää.

Vierailija
172/241 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä tuo ChiaGood, markkinoilla ollut jo pitkään paljon mukavamman makuinen ChiaBuddy-tuote, jota saa jopa mun lähellä olevasta pienestä K-marketista eli ihan tavis kaupasta. 

Vierailija
173/241 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mää oon maistanut melkein kaikkia ja mikään ei ole huipputuote. Sellaisia ihan ok tuotteita. Kaikkien kanssa vähän niin ja näin ostanko jatkossa. Kalliit hinnat eivät auta asiaa.

Muovistahan keskusteltiin ohjelmassa ja ei vaan käsittääkseni löytänyt muoville korviketta. Mutta tuo komeron muovikippo kansineen sopii erittäin hyvin esim. marjojen pakastamiseen.   

Joo kannattaa ostaa viitosella muovipurkki :D

No eihän sitä purkin takia ostetakaan, vaan sisällön. Se on sitten pelkkää plussaa, jos tyhjää purkkia voi käyttää vielä muussakin tarkoituksessa sen sijaan, että se menisi vain roskiin, kun kuitenkin muovia on.

-eri

Vierailija
174/241 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kaikki tuotteet tänään kaupasta, huomenna tosin vasta testailen. Negatiivinen yllätys oli kyllä se kuinka pieniä kaikki tuotteet ovat, lukuunottamatta Komeron ateriakippoa. Ja kaikki myös aikamoisissa hinnoissa. 

Vierailija
175/241 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohikippo oli pettymys. Lohta vähän, kastiketta liikaakin, nuudelit tökkivät ja sitten vielä palmuöljyä. Koko annos oli liiankin suuri. Hinta kova, lähes 5€.

Marjachia vielä maistamatta.

Vierailija
176/241 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nega. Suomalainen menestysresepti ja voittaja joku pallero joka on tuunattu falafel. Härkäpapu - so last season, vanukas - näitä on hyllyt täynnä. Ainoat innovaatiot Komero ja lohileikkele, jommankumman olis pitänyt voittaa kun innovaatiosta puhutaan. Ehkä sit maku ei ollut tuomareitten mieleen-tai tuotteen edustaja.

Vierailija
177/241 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi moni kommentoi, ettei pidä siitä, että on pakattu muoviin. Muovihan on  kierrätettävä materiaali. Meillä ainakin on muovinkierrätys astia taloyhtiössä. Muovi sulatetaan ja siitä tehdään uudestaan pakkauksia. Se on kuluttajan vastuulla se kierrätys. Muoville nyt ei ole ainakaan suuressa mittakaavassa vielä keksitty korvaajaa. 

Kiinnostaisi tietää miten kauan tai monesti muovia voi kierrättää, nythän se pyörii kiihtyvällä tahdilla. Ja miten ja millä aineilla se puhdistetaan elintarvikekelpoiseksi. Kuka osaa sanoa?

Vierailija
178/241 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keitin Kaurakasta 7 min, ja meni ihan ylikypsäksi mössöksi. Olisi varmaan viisi minuuttia riittänyt. Pakkaus ehdotti 7-9 minuuttia, yhdeksällä olisi varmaan saanut tapettiliisteriä.

Komeroissa olisi saanut olla enemmänkin makua. Voisin kuitenkin jatkossakin ostaa esim. retkelle mukaan, vettä vain termariin mukaan. Miinus palmuöljystä, nuudelit saisivat olla siis laadukkaampia (vaikuttivat sellaisilta halvoilta pikanuudeleilta).

Fallerot ihan ok, erottuvat edukseen lähinnä kotimaisuudellaan. Maussa ja tekstuurissa ei ihmeempää innovaatiota. Ostan kyllä uudelleenkin.

Nämä nuudelit ovat juuri niitä huonoja nuudeleita joita kerran maistoin ja olin sen jälkeen vuosikaudet ilman kun luulin että kaikki ovat noin huonoja. Kunnes maistoin riisi- ja munanuudeleita ja joitain törkeän kalliita ,(1 pussi 2:45 e)., mutta todella hyviä.

Mutta tuo nuudeliruoka on töissä hyvä koska on aika iso annos, jopa niin iso että on iltapalaksi liian raskas.

Vierailija
179/241 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeiltu on. Kamala määrä muovia. Esim. kalasiivuja muutama millimetri pohjalla muovisaavissa. Halpa kiinalainen vehnänuudeli pilaa kalliin ruokakipon. Chiasiemenvälipala on maultaan laadukas, kauramakaronia odotin kovasti, mutta ensikokemus kertoo, että sekä tuotteen valmistajan että sen käyttäjän täytyy vielä opiskella. Härkäpapupyörykät ovat todella hyviä, vain muovipakkaus vaikuttaa siihen, tuleeko ostettua kovin usein. Fermentoitu papujuttu odottaa vielä jääkaapissa.

Vierailija
180/241 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki testattu paitsi kaurakas.

Fallero ei herättänyt mitään intoa. Olisin halunnut sen telkkarissa mukanaolleen majoneesin. Tylsiä eikä kovin hyviä.

Bean better on niin kamalan näköistä ja kamalan hajuista että hyi olkoon! Makukaan ei mikään kaksinen mutta muistuttaa koirani oksennusta.

Leikkaa, nääh. Ihan ok mutta kallis ja tuotetta vähän. Ja mielummin yhä laitan leivälle joko oikeaa leikkeleitä ja jos kalaa haluan niin sitten savukalan, graavi tai vaikka anjovis. Aika turha tuote.

Chiagoodin maku on tylsä mutta koostumus kuin joku keitto? Onko virhetuote vai mitä? Maustakaan en pitänyt mutta koostumus.....

Kippo! Todellinen yllättäjä! Olen maistanut kanaa ja tofua, molemmista tykkäsin ja kasvikset ihanan rouskuvia! Ja olen myös itse ns jatkanut ja tuuniallut noita, nämä menevät ehdottomasti jatkoon! Ehdoton voittajatuote. Tosi kätevä, maukas ja helppo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi