Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

5-vuotias käyttää kaupassa kaikki keinot manipuloinnista uhkailuun saadakseen karkkia, olen ihan loppu

Vierailija
01.07.2021 |

Olen yh ja tukiverkkoja ei ole joten lapset on otettava kauppaan.

Poika tosiaan käyttää kaikki keinot kauppareissulla. Ensin yrittää nätisti, äiti, mä meen kiltisti ajoissa nukkumaan koko viikon jos saan tän. No, kiellän ja sanon että ei ole karkkipäivä. Sitten kirkuu kuin syötävä, niin kauan että on ihan punainen ja hikinen. No, kirkukoot, en osta karkkia. Menee makaamaan karkkihyllyn eteen "mä en nouse tästä jos en saa tätä" noukin kärryyn sellaiset tavarat jotka pystyn niin, että lapsi on näköetäisyydellä. Ei muutakun kädestä kiinni ja itkevä poika + vauva ulos kaupasta.

Nyt on alkanut manipuloida ihan uudella keinolla mikä karmii minua. Nimittäin jo kotona lähtiessä sanoo "jos et sä osta mulle karkkia, lyön pikkusiskoa" Ja vaikka minulla on silmät selässä ja vauva 6kk koko ajan silmän alla, onnistui tämän tekemään. Kumarruin nostamaan tippunutta kynää ja poika löi vauvaa mahaan. En meinannut saada itkua millään loppumaan.

Onko lapsestani kasvamassa jonkin sortin psykopaatti? Joskus olen kertakaikkiaan niin poikki, että olen antanut jonkun tikkarin tai pienen suklaapötkön ottaa. Silloin käyttäytyy kuin enkeli.

Kommentit (377)

Vierailija
201/377 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit ap kasvattanut kakaraasi kunnolla jo pienestä asti. On tainnut jäädä väliin?

Vierailija
202/377 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyydä neuvoja/apuja vaikka neuvolasta. Ennen kaikkea oman jaksamisen takia. Olet yksin vauvan ja uhmakkaan 5- vuotiaan kanssa eli melkoisessa myllyssä olet nyt.

Kermaperseet eivät osaa laittaa kakaroitaan kuriin. Aloittajan pitää ottaa kakaraansa hiuksista kiinni ja riepotella niin, että käteen jää tukko hiuksia aina kun kakara alkaa hyppiä silmille.

Voiko sinua ottaa hiuksista kiinni ja riepotella kun teet väärin? Ei voi niin ei voi tehdä kenellekään.

Kyllä voi. Kakaroilla pitää olla kuri ja järjestys. Kyllä poliisikin aikuiseen käyttää fyysistä voimaa jos ei mene käsky perille sanomalla ja samaa vanhempien pitää tehdä kakaroilleen. Ensin sanoa ja jos ei usko nii sitten sellainen pöllyytys, että lapsi ei tiedä onko kesä vai talvi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/377 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyydä neuvoja/apuja vaikka neuvolasta. Ennen kaikkea oman jaksamisen takia. Olet yksin vauvan ja uhmakkaan 5- vuotiaan kanssa eli melkoisessa myllyssä olet nyt.

Kermaperseet eivät osaa laittaa kakaroitaan kuriin. Aloittajan pitää ottaa kakaraansa hiuksista kiinni ja riepotella niin, että käteen jää tukko hiuksia aina kun kakara alkaa hyppiä silmille.

Väkivaltaa käyttävä on keinoton aikuinen. Ei ole kykyä laittaa lapsille rajoja muuten kuin satuttamalla fyysisesti lasta.

Kyse ei ole väkivallasta vaan kasvatuksesta. Kyllä poliisikin käyttää fyysistä voimaa aikuiseen tarvittaessa, miksi ei siis vanhempi lapseensa?

Vanha kunnon selkäsauna nahkaremmillä pitää lapsen kuuliaisena ja hyvätapaisena. 

Vierailija
204/377 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väkivaltaa käyttävä on keinoton aikuinen. Ei ole kykyä laittaa lapsille rajoja muuten kuin satuttamalla fyysisesti lasta.

Kyse ei ole väkivallasta vaan kasvatuksesta. Kyllä poliisikin käyttää fyysistä voimaa aikuiseen tarvittaessa, miksi ei siis vanhempi lapseensa?

Vanha kunnon selkäsauna nahkaremmillä pitää lapsen kuuliaisena ja hyvätapaisena. 

Ei aikuisilla ole oikeutta satuttaa lapsia.

Vierailija
205/377 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lait koskevat kaikkia. Lait kertovat, mikä on sallittua ja mikä ei ole sallittua. Lait määräävät, että aikuisten tulee huolehtia lapsista ja etteivät aikuiset saa satuttaa lapsia.

Vierailija
206/377 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta ei saa satuttaa eikä laiminlyödä.

Vierailija
207/377 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset tarvitsevat rajoja ja rakkautta.

Vierailija
208/377 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-kaupoissa on ruoan keräily 4.90, sen jos ottaa kerran viikossa niin taatusti säästää sekä aikaa, rahaa että hermoja. 

Tärkeintä on, että et koskaan, missään olosuhteissa, palkitse häiriökäyttäytymistä. Aikanaan se loppuu kun pysyt lujana. 

Vierailija
209/377 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaapas tämä, hyvä juttu miten karkinhimoisen lapsen kanssa kannattaa kaupassa tehdä

https://notalwaysright.com/check-out-this-sweet-parenting/237196/

Vierailija
210/377 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:llä on ikävä tilanne. Itse olin karkkiorava lapsena. Äitini osti minuille karkkia tai suklaapatukan joka päivä tullessaan kaupasta kun olin jotain 6-7 vuotias. Taisi sitten kerran tajuta että ei mene ihan oikein. Lopetti kertalaakista ja "Jouduin katkolle". Olin järkyttynyt. Elämäni oli ihan sekaisin. En pariin päivään tiennyt miten päin olla. Mutta äitini piti pintansa ja selvisin siitä läpi. Jatkossa oli karkkipäivä vain kerran viikossa. Traumoja ei jäänyt, mutta taisi olla kova henkinen shokki, sillä näin 40 vuoden kuluttua muistan asian vielä selvästi. :)

Nyt itse 6 vuotiaan isänä ymmärrän että äidiltäni oli päässyt kanssani mopo käsistä ja teki viimein sen oikean ratkaisun. Otin siitä oppia ja omalle lapselleni en ole koskaan ostanut karkkia. En ole myöskään kieltänyt häntä syömästä (kielletty hedelmä, tiedättehän...) jos joku tarjoaa. No, hän on joskus maistanut muttei ole koskaan toista ottanut. Suklaa ja jätski maistuvat ja niitä säännöstellään.

Hyvin on pärjätty, mutta ehkä lapseni on tässä suhteessa helppo. Ei koskaan kinua karkkihyllyllä. Sen sijaan ksylitolpastilleja menee ja joka ilta omenaa ja/tai porkkanatikkuja. Eli olen saanut lähtökohtaisesti ohjattua lapsen herkuttelemaan terveellisemmillä herkuilla. Ehkä tässä voisi olla ratkaisu? Tekee lapselle vaikka joka päivä sellaisen hedelmälautasen, jossa on omenaa, porkkanatikkuja ja muita mitä lapset tykkäävät napostella. Kannattaa ainakin kokeilla. Eli vaihdetaan herkut terveellisempiin. Tosin, voi olla hankalaa, jos lapsi on joutunut sokerikoukkuun.

Vierailija
211/377 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista ehkäisy!

Vierailija
212/377 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene soskuun. Itke siellä tuskasi. Pyydä osa aikaista hoitopaikkaa idioottipennulle. Ethän sä voi tuon kanssa jaksaa. Jos saat sen vaikka yhdeksi päiväksi hoitoon viikossa niin pystyt välttämään kauppareissut sen kanssa.

Vierailija
213/377 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa ruoka kotiin, jolloin pääsette eroon tuosta haastavasta tilanteesta kokonaan.

214/377 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala tilaamaan ostokset kotiinkuljetuksena tai kaupan noutopisteestä, niin lapsen kanssa ei tarvitse mennä kauppaan.

Sillä tavalla! Eli poistetaan vaan haastavat tilanteet lapsen ja lapsenkasvatuksen tieltä niin sillähän se selviää. Eipä tarvitse sitten kohdata niitä tilanteita, joissa lapsi joutuu kokemaan pettymyksen ja oppimaan, että aina ei saa tahtoaan läpi. Jesus!

215/377 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote Vanha kunnon selkäsauna nahkaremmillä pitää lapsen kuuliaisena ja hyvätapaisena. [/quote]

Tuon kieltää jo lakikin.

Vierailija
216/377 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostaisin pari kiloa karkkia ja antaisin syödä niin paljon kuin napa vetää ja vähän ylikin.

Vierailija
217/377 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain on mennyt pahasti pieleen,soita heti neuvolaan ja pyydä apua,sinä todellakin tarvitset sitä. Koskaan ei ole liian myöhäistä.

Vierailija
218/377 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

N57 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala tilaamaan ostokset kotiinkuljetuksena tai kaupan noutopisteestä, niin lapsen kanssa ei tarvitse mennä kauppaan.

Sillä tavalla! Eli poistetaan vaan haastavat tilanteet lapsen ja lapsenkasvatuksen tieltä niin sillähän se selviää. Eipä tarvitse sitten kohdata niitä tilanteita, joissa lapsi joutuu kokemaan pettymyksen ja oppimaan, että aina ei saa tahtoaan läpi. Jesus!

Jos tilanne on se ettei ap:n henkiset rahkeet riitä johdonmukaiseen kasvatukseen, niin kyllä se aikalisän ottaminen ja tilanteen rauhoittaminen on parempi vaihtoehto kuin nykytilanne jossa ap palkitsee lasta huonosta käytöksestä antamalla periksi.

Ei pidä verrata ehdotettuja vaihtoehtoja johonkin täydelliseen ideaaliin vaan siihen mihin ap pystyy.

Eri

Vierailija
219/377 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että karkkia saa lauantaina, jolloin on karkkipäivä. Ja lisää siihen, että meidän perheessä syödään vain lauantaisin karkkia.

Vierailija
220/377 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa ruoat kotiinkuljetuksella, helpottaa elämää muutenkin. 

Tämäkin on vain vaihe. Menee ohi kyllä, mutta ottaa aikansa.