Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5-vuotias käyttää kaupassa kaikki keinot manipuloinnista uhkailuun saadakseen karkkia, olen ihan loppu

Vierailija
01.07.2021 |

Olen yh ja tukiverkkoja ei ole joten lapset on otettava kauppaan.

Poika tosiaan käyttää kaikki keinot kauppareissulla. Ensin yrittää nätisti, äiti, mä meen kiltisti ajoissa nukkumaan koko viikon jos saan tän. No, kiellän ja sanon että ei ole karkkipäivä. Sitten kirkuu kuin syötävä, niin kauan että on ihan punainen ja hikinen. No, kirkukoot, en osta karkkia. Menee makaamaan karkkihyllyn eteen "mä en nouse tästä jos en saa tätä" noukin kärryyn sellaiset tavarat jotka pystyn niin, että lapsi on näköetäisyydellä. Ei muutakun kädestä kiinni ja itkevä poika + vauva ulos kaupasta.

Nyt on alkanut manipuloida ihan uudella keinolla mikä karmii minua. Nimittäin jo kotona lähtiessä sanoo "jos et sä osta mulle karkkia, lyön pikkusiskoa" Ja vaikka minulla on silmät selässä ja vauva 6kk koko ajan silmän alla, onnistui tämän tekemään. Kumarruin nostamaan tippunutta kynää ja poika löi vauvaa mahaan. En meinannut saada itkua millään loppumaan.

Onko lapsestani kasvamassa jonkin sortin psykopaatti? Joskus olen kertakaikkiaan niin poikki, että olen antanut jonkun tikkarin tai pienen suklaapötkön ottaa. Silloin käyttäytyy kuin enkeli.

Kommentit (377)

Vierailija
21/377 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnitelmallisuus, johdonmukaisuus ja tarpeeksi toistoja.

Näillä olen saanut kauppareissut siedettäväksi 8v, 7v ja 5v kanssa. Kannattaa rohkeasti pyytää apua esim. neuvolasta. Tsemppiä sinulle, ap!

Äläkä välitä ilkeistä kommenteista, täällä on usein pätemässä he jotka ovat eläneet sitä aikaa kun kiukuttelevat lapset on laitettu ruotuun tukkapöllyllä tai vyön heilautuksella, eikä heillä ole mitään käsitystä nykyajan vanhemmuudesta.

Vierailija
22/377 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasta ei tarvitse ottaa kauppaan mukaan, ellei joku hätätapaus ole kyseessä. Puheet kauppakasvatuksesta ovat myös sontaa.

Ei viisivuotiasta voi jättää yksin kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/377 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheneuvola.

Vierailija
24/377 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap on kotona vauvan takia, miksi 5-vuotias ei ole virikehoidosss edes puolipäiväisesti? Kesällä toki lomalla, mutta muulloin tuon ikäinen kaipaa jo päivähoitoa ja voit käydä kaupassa hoitopäivän aikana.

Vierailija
25/377 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa ruokaostokset kotiin

26/377 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan myös selkeää palkkio ja rangaistus -systeemiä noin vaikeassa tilanteessa. Rangaistus siis on, että karkkipäivä jää väliin tai karkin määrä puoliintuu.

Systeemin lisäksi tietoista kasvatusta vanhemman kunnioittamiseen, rajojen välttämättömyyteen eli esim. jatkuvan karkinsyönnin pahoihin terveysseurauksiin sekä empatiaan. Tarinat ja kuvat ovat paras tapa saada viesti perille.

Kirjastosta saa lastenkirjoja, joissa em. asioita opetetaan. Ainakin minun lapsuudessani oli paljon sellaisia kirjoja.

Vierailija
27/377 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt et saa 5v poikaasi kuriin, et tule saamaan myöhemminkään. Kuka teillä perheessä määrää ja kenen ehdoilla siellä mennään?

Vierailija
28/377 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat sille pari euroa ja ostakoon itse karkkinsa.

Vierailija
29/377 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkuja nimenomaan ei pidä ikinä käyttää palkintona tai rangaistuksena. Tämän pitäisi olla päivänselvää kaikille. Kumma kun täällä kuitenkin tulee jatkuvasti neuvoja päinvastaiseen. Näin ei tule toimia ja tämä juuri opettaa lapselle, että karkki toimii kiristysvälineenä.

Vierailija
30/377 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa pahalta sokeririippuvuudelta. Saako muuten arjessa mehua, jogurttia, keksejä, jäätelöä tai muuta?

Kunnon sokerivieroitukseen nyt koko perhe ja ei ole mitään syytä ostaa karkkia ollenkaan eli voit perua karkkipäivät ja tilata ennakkoon noudattavat ostokset.

Kerrassaan poikki nyt tuo!

Millainen on oma ruokavaliosi? Liittyykö herkuttelu usein lohdutukseen tai palkitsemiseen?

Vierailija
31/377 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näillä olen saanut kauppareissut siedettäväksi 8v, 7v ja 5v kanssa. Kannattaa rohkeasti pyytää apua esim. neuvolasta. Tsemppiä sinulle, ap!

Äläkä välitä ilkeistä kommenteista, täällä on usein pätemässä he jotka ovat eläneet sitä aikaa kun kiukuttelevat lapset on laitettu ruotuun tukkapöllyllä tai vyön heilautuksella, eikä heillä ole mitään käsitystä nykyajan vanhemmuudesta.

Kaikkiin lapsiin ei neuvottelu/keskustelu tehoa. 

Mitä pitäisi tehdä, kun lapsi tempaisee nyrkillä VAUVAA mahaan?

Nykyäänhän huutaminenkin on henkistä väkivaltaa.

"Voi Veeti, äläs nyt tee noin. Tulee siskolle pipi ja paha mieli"

Kun se, että kerran nappasee niskavilloista ja sanoo, että katsokin että et tee tuota enää ikinä.

Vierailija
32/377 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkiin lapsiin ei neuvottelu/keskustelu tehoa. 

Mitä pitäisi tehdä, kun lapsi tempaisee nyrkillä VAUVAA mahaan?

Nykyäänhän huutaminenkin on henkistä väkivaltaa.

"Voi Veeti, äläs nyt tee noin. Tulee siskolle pipi ja paha mieli"

Kun se, että kerran nappasee niskavilloista ja sanoo, että katsokin että et tee tuota enää ikinä.

Ja seuraavaksi huomaat olevasi pahoinpitelysyytteestä käräjillä.

Vierailija
33/377 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän on helppo ratkaisu: älä osta karkkia. Kun ikinä ei uhkailemalla ja kiristyksellä tai pyytämällä saa, loppuu kitinä.

Kaikin syönti voidaan keskittää karkkipäivään kerran viikossa. Silloin saa rajallisen määrän karkkia. Muulloin ei osteta, vaikka mitä tekee. Karkkia ja herkkuja ei myöskään pidä käyttää palkintona hyvästä käytöksestä.

Ei se välttämättä lopu. Meillä ei ole yhtään ainoaa kertaa saanut tahtoaan läpi huutamalla, uhkailemalla jne, mutta siitä huolimatta lapsi edelleen yrittää. Olen kyllä miettinyt, että on kyllä paksukalloinen lapsi, kun ei ole vielä 7 vuodessa oppinut.

Vierailija
34/377 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei ole kaikki ok.Lapsi tarvitsee apua välittömästi.

Vierailija
35/377 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano lapselle nyt ei voida ostaa karkkia kun rahat pitää riittää ruokaan.

Vierailija
36/377 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tule pärjäämään 10 vuoden päästä 15-vuotiaan kanssa jos et nyt laita rajoja.

Karkkipäivä on esimerkiksi lauantai ja siitä pidetään kiinni. Muina päivinä ei osteta karkkia. Ihan sama vaikka mukula huutaisi kurkku suorana kaupassa.

Ja kaikenlaisesta uhkailusta saati sitten teoista selkeä rangaistus. Nyt vain tiukka linja, olet antanut liikaa periksi ja lapsi on oppinut saamaan tahtonsa läpi.

Terveisin 5 lapsen äiti, nuorin 22v

Vierailija
37/377 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos löisi vauvaa niin siinä vaiheessa olisi kyllä tukkapöllyn paikka! Pikku psykopaatti selkeästi kasvamassa, kannattaa hankkia jotain apua. 

Täällä 50 ihmistä peukuttaa ja 4 alapeukkua. Miettikääpä miten tässä oikeasti kävisi?

Poika itkisi jollekin että äiti antoi tukkapöllyä, seuraisi lasu ja lasuntädeille jos selittäisi että no mutta enhän minä muuten ikinä mutta poika löi vauvaa mahaan. Olis kohta lapset huostassa.

Vierailija
38/377 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olennainen asia on se, miksi ap teet elämästä vaikean? Yh:n on ihan sallittua laittaa 5-vuotias virikehoitoon. Niin tekee moni kahden huoltajan perhekin.

Sitten ei tarvitse roikkua 24/7 kiinni lapsessa ja voit tehdä kauppareissusi ilman huutajaa.

Vierailija
39/377 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta pahaa karkkia, sano että kiukuttelemalla saa tätä.

Vierailija
40/377 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan et osta lapselle sitä karkkia! Tuollaisen käytöksen jälkeen en antaisi ollenkaan. Viisivuotias ei tarvitse karkkia mihinkään.

Jo kauppaan mennessä kerrot, että karkkia ei osteta. Anna maata lattialla ja kirkua, älä anna periksi yhtään kertaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi