Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

BLOGGAAJIEN laukkumerkit!!

Vierailija
01.07.2014 |

bloggaajat ovat melkoisia sopuleita laukkumerkkien kanssa. Esim. harva suomalainen bloggaaja on noteerannut Longchampin laukut. Uudet mallit on aivan mielettömän suosittuja, mm. Kate Holmes käyttää Longchampin laukkuja, samoin Kate Middletonilla on nähty Longchampin new legend laukku ja Longchampin Gatssby laukkuja käyttää monet näyttelijättäret. Miksi suomalaiset bloggaajat panostaa lähinnä Louis Vuittonin tai Mullberryn laukkuihin, vaikka monilla muilla merkeillä on laadukkaampia ja hienompia laukkuja?!

Kommentit (108)

Vierailija
101/108 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 01:29"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 23:19"]Chicago Idalla on myös Korsia, Hamilton laukku.

[/quote]

Iidalla on paljon muutakin. Olen bongannut Mulberryn oversized Alexan, 3.1. Phillip Limin, Gucci Nouveaun ja Pradan Saffiano Toten. Toki paljon sitten merkittömiä halpalaukkuja Zarasta yms. Tunnistaako kukaan tota uusimman postauksen vaaleansinistä laukkua?

[/quote]Linkkiä missä näkyisi toi Philip Lim

Vierailija
102/108 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Longchamp on varmasti suosituin lentokoneeseen sisälle otettava laukku mallien ja muiden julkkisten kohdalla ollut vuodesta miekka ja kirves. Mutta ehkä kaikilla tavallisilla kansalaisilla Mulberryn, Vuittonin tai Chanelin omistajilla ei ole varaa sitä käyttää kun koko ego perustuu juuri sen mukana kulkevan laukun hintavuuteen:)

Minulla on kaiken merkkisiä laukkuja mutta Longchamp useimmiten ohjautuu olalle. Treenit, lennot, kaupungille:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/108 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akryyli-mohairneule ja polyesteri-puuvillamekko, sanotko näitäkin muoviksi, vaikka ovat sekoitetta?

Vierailija
104/108 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

23: Totta kai ne on makuasioita. Yhtä selvää on, ettei Jimmy choo for h&m ja longchampin käyttäjien kannata käydä keskustelua laukkumieltymyksistä. Eikä tämä nyt tarkoita sitä, että jommallakummalla olisi selvästi parempi maku, mutta ainakin erilainen se on:D

Vierailija
105/108 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 23:19"]Chicago Idalla on myös Korsia, Hamilton laukku.

[/quote]

Iidalla on paljon muutakin. Olen bongannut Mulberryn oversized Alexan, 3.1. Phillip Limin, Gucci Nouveaun ja Pradan Saffiano Toten. Toki paljon sitten merkittömiä halpalaukkuja Zarasta yms. Tunnistaako kukaan tota uusimman postauksen vaaleansinistä laukkua?

Vierailija
106/108 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 00:23"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 23:37"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 23:03"]

bloggaajat ovat melkoisia sopuleita laukkumerkkien kanssa. Esim. harva suomalainen bloggaaja on noteerannut Longchampin laukut. Uudet mallit on aivan mielettömän suosittuja, mm. Kate Holmes käyttää Longchampin laukkuja, samoin Kate Middletonilla on nähty Longchampin new legend laukku ja Longchampin Gatssby laukkuja käyttää monet näyttelijättäret. Miksi suomalaiset bloggaajat panostaa lähinnä Louis Vuittonin tai Mullberryn laukkuihin, vaikka monilla muilla merkeillä on laadukkaampia ja hienompia laukkuja?!

[/quote]

No tuota, esimerkiksi  Longchampin nahkalaukut eivät kyllä ole edelleenkään millään kriteerillä Mulberryn laukkuja laadukkaampia, vaikka viimeksi mainittujen laatu on laskenut viime vuosina. Harkitsin itse pari vuotta sitten keskisuuren Gatsby-mallin hankkimista, mutta kaikki, ja siis oikeasti kaikki, laukussa oli jo alkujaan laaduttomamman tuntuista kuin vastaavassa Muberryssä. Metalliosat olivat heppoisia, nahka ohutta ja paremman sanan puutteessa kovaa (vrt. vaikkapa Saint Laurentin saati Célinen laukkujen nahka, joka on ohutta, mutta pehmeää), ja useissa kappaleissa osia oli leikattu selkeästi vinoon, jolloin laukut näyttivät ryhdittömiltä. Päädyin sitten lopulta vähän toisentyyppiseen, juurikin parjatusta Monogram canvasista tehtyyn laukkuun (ei sopulimalli kuitenkaan), enkä ole katunut. Metalliosat, jotka tuntuivat jo liikkeessä toisen tasoisilta kuin Longchampeissa, ovat edelleen priimakunnossa. 

Nyt olen pikkuisen miettinyt kyllä Le Pliage Cuiria, mutta jos vanhat merkit pitävät paikkansa, Decadent Copenhagenilla voisi olla saman mallinen laukku, joka on paksumpaa nahkaa, ja siis sopivampi rajuhkoon arkikäyttöön. 

[/quote]Ei pidä paikkansa. Minulla on Mullberryn Bayswater keskikoossa ja sen kantokahvat alkoivat viikossa repsottaa. Saman ilmiön olen huomannut muilla.

Nahka on toki paksua ja kestävän oloista, siitä ei moitetta. Omasta laukustani maksoin jouluukuussa alennusmyynneissä 650 ( ovh yli 800 e). Saman kokoinen Longchampin gatssby hieman ohkaisemmasta nahasta, todella pehmeästä sellaisesta ja mielestäni kauniimmalla näöllä maksaa n 350( Longchamp tosin nostaa hintoja 10-20 %näinä päivinä).

Noh, Mullberryn nahka on tosiaan paksumpi, mutta omassa käytössäni kestäisi hyvin myös Longchampin gatsby ja hintaero on ovh hinnoissa yli 500e. Onko Mullberry noin paljon parempi laukku? Minulle ei ollut, vaikka sen ostinkin, koska nuo repsottavat kantohihnat ja lisäksi olkahihna, joka tuohon laukkuun kuuluu, on alkanut tikkauksista pettää. sanonpa vain, että Mullberryllä on ollut paljon laatuongelmia, sellaisia että laukun saumat pettää ja jopa repeää, ja näitä ei Longchampilla ole. Ohkaisemman nahkan annan tässä anteeksi, sillä laukku kestää ja on huomattavasti edullisempi kuin yliarvostettu Mullberry.

[/quote]

MuLLberry?

Vierailija
107/108 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 01:12"]

23: Totta kai ne on makuasioita. Yhtä selvää on, ettei Jimmy choo for h&m ja longchampin käyttäjien kannata käydä keskustelua laukkumieltymyksistä. Eikä tämä nyt tarkoita sitä, että jommallakummalla olisi selvästi parempi maku, mutta ainakin erilainen se on:D

[/quote]

On varmasti erilainen, tosin laukkuja löytyy tosiaan aika paljon muitakin, että en nyt ehkä lähtisi vertaamaan omaa makuani yhden laukun perusteella ja jonkun toisen makua yhden Longchampin perusteella:) Kaapista löytyy mm. Saint Laurentin simppeli clutch, Vuittonin monogram pouchette metis sekä pari BB almaa, Fendin fendista, Korsin hamilton, Vuittonin neverfull monogram ja empreinte Artsy sekä Louise, sekä Balenciaga näin osan mainitakseni. Että juu, varmasti erilainen maku on tosiaan mutta ei voi sanoa että kummallakaan huonompi toista. Osa kun noistakin aika klassisia ja simppeleitä malliltaan, mutta silti minun makuuni mielenkiintoisempia ja kivempia kuin yksikään Longchamp jota olen nähnyt tähän asti. :)

En ihan ymmärrä, miksi ei voisi käydä keskustelua erilaisista mieltymyksistä. Pidän minä kaikista laukuistani ja haaveissa muutama vielä ostaakin, ymmärrän toki että jollekin Longchampit voivat olla Se juttu mutta voivat tykätä silti muustakin. Vaikka Longcamp olisikin se it juttu niin ei mielipiteeni siitä muutu ennen kuin tulee joku mielestäni hieno laukku, en minä pidä miesmäisistä kengistäkään yleensä naisten muodissa vaikka todella moni niistä tykkää. Eikös se ole vain hauskaa, miten erilaisia makuja ihmisillä on:)

Vierailija
108/108 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 00:30"]

Akryyli-mohairneule ja polyesteri-puuvillamekko, sanotko näitäkin muoviksi, vaikka ovat sekoitetta?

[/quote]Hyvä huomio. Käytän vain luonnonmateriaalista valmistettuja vaatteita, joten ei ole tullut vastaan. En ymmärrä, miksi akryylia ja polyesteria pitää sotkea vaatteisiin. Halppismerkit varmaankin tekevät sitten näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän