BLOGGAAJIEN laukkumerkit!!
bloggaajat ovat melkoisia sopuleita laukkumerkkien kanssa. Esim. harva suomalainen bloggaaja on noteerannut Longchampin laukut. Uudet mallit on aivan mielettömän suosittuja, mm. Kate Holmes käyttää Longchampin laukkuja, samoin Kate Middletonilla on nähty Longchampin new legend laukku ja Longchampin Gatssby laukkuja käyttää monet näyttelijättäret. Miksi suomalaiset bloggaajat panostaa lähinnä Louis Vuittonin tai Mullberryn laukkuihin, vaikka monilla muilla merkeillä on laadukkaampia ja hienompia laukkuja?!
Kommentit (108)
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 23:37"]
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 23:03"]
bloggaajat ovat melkoisia sopuleita laukkumerkkien kanssa. Esim. harva suomalainen bloggaaja on noteerannut Longchampin laukut. Uudet mallit on aivan mielettömän suosittuja, mm. Kate Holmes käyttää Longchampin laukkuja, samoin Kate Middletonilla on nähty Longchampin new legend laukku ja Longchampin Gatssby laukkuja käyttää monet näyttelijättäret. Miksi suomalaiset bloggaajat panostaa lähinnä Louis Vuittonin tai Mullberryn laukkuihin, vaikka monilla muilla merkeillä on laadukkaampia ja hienompia laukkuja?!
[/quote]
No tuota, esimerkiksi Longchampin nahkalaukut eivät kyllä ole edelleenkään millään kriteerillä Mulberryn laukkuja laadukkaampia, vaikka viimeksi mainittujen laatu on laskenut viime vuosina. Harkitsin itse pari vuotta sitten keskisuuren Gatsby-mallin hankkimista, mutta kaikki, ja siis oikeasti kaikki, laukussa oli jo alkujaan laaduttomamman tuntuista kuin vastaavassa Muberryssä. Metalliosat olivat heppoisia, nahka ohutta ja paremman sanan puutteessa kovaa (vrt. vaikkapa Saint Laurentin saati Célinen laukkujen nahka, joka on ohutta, mutta pehmeää), ja useissa kappaleissa osia oli leikattu selkeästi vinoon, jolloin laukut näyttivät ryhdittömiltä. Päädyin sitten lopulta vähän toisentyyppiseen, juurikin parjatusta Monogram canvasista tehtyyn laukkuun (ei sopulimalli kuitenkaan), enkä ole katunut. Metalliosat, jotka tuntuivat jo liikkeessä toisen tasoisilta kuin Longchampeissa, ovat edelleen priimakunnossa.
Nyt olen pikkuisen miettinyt kyllä Le Pliage Cuiria, mutta jos vanhat merkit pitävät paikkansa, Decadent Copenhagenilla voisi olla saman mallinen laukku, joka on paksumpaa nahkaa, ja siis sopivampi rajuhkoon arkikäyttöön.
[/quote]Ei pidä paikkansa. Minulla on Mullberryn Bayswater keskikoossa ja sen kantokahvat alkoivat viikossa repsottaa. Saman ilmiön olen huomannut muilla.
Nahka on toki paksua ja kestävän oloista, siitä ei moitetta. Omasta laukustani maksoin jouluukuussa alennusmyynneissä 650 ( ovh yli 800 e). Saman kokoinen Longchampin gatssby hieman ohkaisemmasta nahasta, todella pehmeästä sellaisesta ja mielestäni kauniimmalla näöllä maksaa n 350( Longchamp tosin nostaa hintoja 10-20 %näinä päivinä).
Noh, Mullberryn nahka on tosiaan paksumpi, mutta omassa käytössäni kestäisi hyvin myös Longchampin gatsby ja hintaero on ovh hinnoissa yli 500e. Onko Mullberry noin paljon parempi laukku? Minulle ei ollut, vaikka sen ostinkin, koska nuo repsottavat kantohihnat ja lisäksi olkahihna, joka tuohon laukkuun kuuluu, on alkanut tikkauksista pettää. sanonpa vain, että Mullberryllä on ollut paljon laatuongelmia, sellaisia että laukun saumat pettää ja jopa repeää, ja näitä ei Longchampilla ole. Ohkaisemman nahkan annan tässä anteeksi, sillä laukku kestää ja on huomattavasti edullisempi kuin yliarvostettu Mullberry.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 23:45"]
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 23:41"]
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 23:06"]
Laukkumerkit ovat lähinnä Mullberryn, Vuittonin ja Chanelin laukkuja, kun muuta ei tiedetä.
[/quote]
Bloggaajien puolesta en osaa vastata, mutta itse tykkään kyllä muutamasta Vuittonin laukusta sekä parista Chanelista (boy, medallion tote, origami), vaikka tiedän kyllä aika runsaasti eri merkkejä ikuisuuden kestäneen muoti/vaateinnostuksen vuoksi:) Löytyypä kaapista Korsin hamiltonkin joka tosin sekin "blogilaukku" mutta eipä tuo haittaa sinänsä. Kyllä ihmiset voivat tykätä tietyistä laukuista, vaikka tietäisivät paljon muitakin. Tosin itseänikin ehkä hieman ihmetyttää miten blogeissa pyörii pitkälti ne samat laukut, luulisi joidenkin suosivan eri malleja tai edes eri värejä. Tuntuu että useilla on tietyistä merkeistä aina se sama malli ja sama väri, se on vähän tylsää.
[/quote]
Ai niin ja Longchampeista en itse pidä, en muista nähneeni yhtäkään hienoa laukkua kyseiseltä merkiltä. Esimerkiksi se jokin suosittu perusmalli (le pliage muistaakseni) on minusta ruma, ne kangaskassit näyttää aivan sellaisilta mitä on tullut jossain seiskan tilauksen mukana vuonna nakki.
[/quote] Longchampin laukku ei ole yhtä kuin le pliage.
[/quote]
No tuota, esimerkiksi Longchampin nahkalaukut eivät kyllä ole edelleenkään millään kriteerillä Mulberryn laukkuja laadukkaampia, vaikka viimeksi mainittujen laatu on laskenut viime vuosina. Harkitsin itse pari vuotta sitten keskisuuren Gatsby-mallin hankkimista, mutta kaikki, ja siis oikeasti kaikki, laukussa oli jo alkujaan laaduttomamman tuntuista kuin vastaavassa Muberryssä. Metalliosat olivat heppoisia, nahka ohutta ja paremman sanan puutteessa kovaa (vrt. vaikkapa Saint Laurentin saati Célinen laukkujen nahka, joka on ohutta, mutta pehmeää), ja useissa kappaleissa osia oli leikattu selkeästi vinoon, jolloin laukut näyttivät ryhdittömiltä. Päädyin sitten lopulta vähän toisentyyppiseen, juurikin parjatusta Monogram canvasista tehtyyn laukkuun (ei sopulimalli kuitenkaan), enkä ole katunut. Metalliosat, jotka tuntuivat jo liikkeessä toisen tasoisilta kuin Longchampeissa, ovat edelleen priimakunnossa.
Nyt olen pikkuisen miettinyt kyllä Le Pliage Cuiria, mutta jos vanhat merkit pitävät paikkansa, Decadent Copenhagenilla voisi olla saman mallinen laukku, joka on paksumpaa nahkaa, ja siis sopivampi rajuhkoon arkikäyttöön.
[/quote] Ei kai Gatsbyn nahkaa voi verrata Celinen lampaannahkaan, kun se on vasikkaa? Siinähän se hintaerokin tulee, gatsby rapiat kolmesataa ja Celinen helposti naarmuttuva ihanan pehmeä samankokoinen laukku tonnilla enemmän:o
Molemmat on tehty Ranskassa, mutta muilta osin ei kannata verrata.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 00:25"]
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 23:45"]
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 23:41"]
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 23:06"]
Laukkumerkit ovat lähinnä Mullberryn, Vuittonin ja Chanelin laukkuja, kun muuta ei tiedetä.
[/quote]
Bloggaajien puolesta en osaa vastata, mutta itse tykkään kyllä muutamasta Vuittonin laukusta sekä parista Chanelista (boy, medallion tote, origami), vaikka tiedän kyllä aika runsaasti eri merkkejä ikuisuuden kestäneen muoti/vaateinnostuksen vuoksi:) Löytyypä kaapista Korsin hamiltonkin joka tosin sekin "blogilaukku" mutta eipä tuo haittaa sinänsä. Kyllä ihmiset voivat tykätä tietyistä laukuista, vaikka tietäisivät paljon muitakin. Tosin itseänikin ehkä hieman ihmetyttää miten blogeissa pyörii pitkälti ne samat laukut, luulisi joidenkin suosivan eri malleja tai edes eri värejä. Tuntuu että useilla on tietyistä merkeistä aina se sama malli ja sama väri, se on vähän tylsää.
[/quote]
Ai niin ja Longchampeista en itse pidä, en muista nähneeni yhtäkään hienoa laukkua kyseiseltä merkiltä. Esimerkiksi se jokin suosittu perusmalli (le pliage muistaakseni) on minusta ruma, ne kangaskassit näyttää aivan sellaisilta mitä on tullut jossain seiskan tilauksen mukana vuonna nakki.
[/quote] Longchampin laukku ei ole yhtä kuin le pliage.
[/quote]
Olenko jossain niin väittänyt? :D Tuo oli vain esimerkki, pikaisella googletuksellakaan en löytänyt kyseiseltä merkiltä yhtään laukkua jonka haluaisin itselleni. Ja en ole mikään merkkifriikki, minulla on myös esim. H&M Jimmy Choon malliston leopardilaukku josta tykkään edelleen, samoin Oasiksen musta pieni nahkainen wristlet yms yms. Eli en ole merkkiuskollinen, voisin kyllä ostaa jotain Longchampilta jos bongaisin heiltä jonkun hienon laukun, mutta tähänastiset nähneeni ovat jotenkin mitäänsanomattomia. Makuasioita:)
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 21:23"]
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 21:03"]
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 19:27"]
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 19:22"]
Vuittonilla suurin osa laukuista ja asusteista on muuta kuin ruskeaa, ruutuista ja kangasta, myöskin alle % on Alma-mallia.
[/quote]
Ai? Yritin löytää jotain, niin kymmenen ekaa sivua nettikaupassa oli ruskeaa, kankaista tai ruutuista. En sitten jaksanut enempää.
[/quote]Ei se ole kangasta vaan muovia
[/quote]
Se on hartsipinnoitettua kangasta. :)
[/quote]=muovitettua kangasta eli kuin muovia
Ruotsissa näkee enemmän Longchampeja katukuvassa kuin täällä, ihan niitä nailonisiakin. Vaikka täällä on loistava valikoima. Ehkä moni nuorempi ruotsalainen nainen saanut inspiraation siitä kun Ruotsin prinsessat ja ulkomaan kuninkaalliset kanneskelleet niitä :-)
Suomessa kun tykätään enemmänkin seurata että mitä wt-julkkikset kuten Kardashianit kantaa olallaan tai kädessään eli Vuiskat ja Chanelit.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 00:58"]
Pääsi pieni hihitys kun joku väitti ettei Longchamp ole noussut suomibloggaajien suosioon huonon laatunsa vuoksi :D siis haloo ne pirkot shoppailee Zaran muovirytkyjä, Vuittonin muovilaukkuja ja Balenciagan kertakäyttöisiä nahkaveskoja! Laadusta ei voi puhua samana päivänäkään, ainakaan hyvästä sellaisesta.
[/quote]
Vuittonin yli tonnin laukku (Vernis) minulla mennyt naarmuiseksi alle kahdessa vuodessa, ja siinä näkyy sormenjäljet ja kaikki muu mahdollinen lika, mutta Balenciaga ollut minulla jo vuodesta 2006 ja se on vain parantunut vanhetessaan ja nahka on kaunista ja ylellisen tuntuista, eikä muuten ollut kallis vielä tuolloin :D
Balenciagan nahka on varmasti hyvälaatuista. Vuittonin vernis-nahkaisistakin tykkään, mutta olen ihmetellyt, kestääkö se ollenkaan pakkasta. On sen näköistä, kuten kiiltonahka usein, että alkaa halkeilemaan...
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 01:29"]
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 23:19"]Chicago Idalla on myös Korsia, Hamilton laukku.
[/quote]
Iidalla on paljon muutakin. Olen bongannut Mulberryn oversized Alexan, 3.1. Phillip Limin, Gucci Nouveaun ja Pradan Saffiano Toten. Toki paljon sitten merkittömiä halpalaukkuja Zarasta yms. Tunnistaako kukaan tota uusimman postauksen vaaleansinistä laukkua?
[/quote]Milloin se on esitellyt noita laukkujaan? Itse olen nähnyt hällä vain Korsin.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 02:05"]
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 01:12"]
23: Totta kai ne on makuasioita. Yhtä selvää on, ettei Jimmy choo for h&m ja longchampin käyttäjien kannata käydä keskustelua laukkumieltymyksistä. Eikä tämä nyt tarkoita sitä, että jommallakummalla olisi selvästi parempi maku, mutta ainakin erilainen se on:D
[/quote]
On varmasti erilainen, tosin laukkuja löytyy tosiaan aika paljon muitakin, että en nyt ehkä lähtisi vertaamaan omaa makuani yhden laukun perusteella ja jonkun toisen makua yhden Longchampin perusteella:) Kaapista löytyy mm. Saint Laurentin simppeli clutch, Vuittonin monogram pouchette metis sekä pari BB almaa, Fendin fendista, Korsin hamilton, Vuittonin neverfull monogram ja empreinte Artsy sekä Louise, sekä Balenciaga näin osan mainitakseni. Että juu, varmasti erilainen maku on tosiaan mutta ei voi sanoa että kummallakaan huonompi toista. Osa kun noistakin aika klassisia ja simppeleitä malliltaan, mutta silti minun makuuni mielenkiintoisempia ja kivempia kuin yksikään Longchamp jota olen nähnyt tähän asti. :)
En ihan ymmärrä, miksi ei voisi käydä keskustelua erilaisista mieltymyksistä. Pidän minä kaikista laukuistani ja haaveissa muutama vielä ostaakin, ymmärrän toki että jollekin Longchampit voivat olla Se juttu mutta voivat tykätä silti muustakin. Vaikka Longcamp olisikin se it juttu niin ei mielipiteeni siitä muutu ennen kuin tulee joku mielestäni hieno laukku, en minä pidä miesmäisistä kengistäkään yleensä naisten muodissa vaikka todella moni niistä tykkää. Eikös se ole vain hauskaa, miten erilaisia makuja ihmisillä on:)
[/quote]No sitähän minä olen koko ajan sanonut, ettei kannata vertailla, mikä laukku on toista parempi. Sinulla on kuitenkin tarve haukkua Longchampia ja korostaa omia laukkujasi. :) Liittyikö se jotenkin otsikkoon? Uuden ketjun voit laittaa laukkujen paremmuudesta:D
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 01:34"]
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 00:23"]
[/quote]
[/quote]Ei pidä paikkansa. Minulla on Mullberryn Bayswater keskikoossa ja sen kantokahvat alkoivat viikossa repsottaa. Saman ilmiön olen huomannut muilla.
Nahka on toki paksua ja kestävän oloista, siitä ei moitetta. Omasta laukustani maksoin jouluukuussa alennusmyynneissä 650 ( ovh yli 800 e). Saman kokoinen Longchampin gatssby hieman ohkaisemmasta nahasta, todella pehmeästä sellaisesta ja mielestäni kauniimmalla näöllä maksaa n 350( Longchamp tosin nostaa hintoja 10-20 %näinä päivinä).
Noh, Mullberryn nahka on tosiaan paksumpi, mutta omassa käytössäni kestäisi hyvin myös Longchampin gatsby ja hintaero on ovh hinnoissa yli 500e. Onko Mullberry noin paljon parempi laukku? Minulle ei ollut, vaikka sen ostinkin, koska nuo repsottavat kantohihnat ja lisäksi olkahihna, joka tuohon laukkuun kuuluu, on alkanut tikkauksista pettää. sanonpa vain, että Mullberryllä on ollut paljon laatuongelmia, sellaisia että laukun saumat pettää ja jopa repeää, ja näitä ei Longchampilla ole. Ohkaisemman nahkan annan tässä anteeksi, sillä laukku kestää ja on huomattavasti edullisempi kuin yliarvostettu Mullberry.
[/quote]
MuLLberry?
[/quote]Anteeksi kirjoitusvirhe. kannattaisi vauva.fi -sivustolle palkata oikolukija, niin kärkeitä kirjoitusvirheitä...
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 23:51"]Saako joku muka tyylivinkkejä suomalaisista sopuliblogeista? Toivottavasti ei, silmät vuotaa verta kun katsoo sitä monogram canvas-merta ja logo-oksennuspäivänasuja. Ulkonäöllä ei väliä, kunhan merkki näkyy ja kauas! Kaikilla samat reipänit tsanelit luivytoonit ja toriburssit. Herrajjumala jos joku uskaltaisi ostaa jotain massasta poikkeavaa - eiei, niin ei vaan voi tehdä!
[/quote]
Kuulostat aika katkeralta tyypiltä;-D Mä olen suomalainen bloggaaja ja en taida käyttää mitään näkyviä isoja logoja. Laukkuja löytyy esim Balenciagalta ja Saint Laurentilta.
Asun kyllä ulkomailla ja Tory Burch on ollut täällä out jo pitkään...
Lindan ja Alexan Balenciaga on blogilaukkujen parhaimmistoa.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 08:56"]
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 23:51"]Saako joku muka tyylivinkkejä suomalaisista sopuliblogeista? Toivottavasti ei, silmät vuotaa verta kun katsoo sitä monogram canvas-merta ja logo-oksennuspäivänasuja. Ulkonäöllä ei väliä, kunhan merkki näkyy ja kauas! Kaikilla samat reipänit tsanelit luivytoonit ja toriburssit. Herrajjumala jos joku uskaltaisi ostaa jotain massasta poikkeavaa - eiei, niin ei vaan voi tehdä!
[/quote]
Kuulostat aika katkeralta tyypiltä;-D Mä olen suomalainen bloggaaja ja en taida käyttää mitään näkyviä isoja logoja. Laukkuja löytyy esim Balenciagalta ja Saint Laurentilta.
[/quote]Minusta tuo oli satiirisessa mielessä kirjoitettu, ja satiirin kärkikin osuu ja uppoaa oikeaan kohteeseen. bloggaajilla heti karvat pystyssä:)
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 08:56"]
[/quote]
[/quote]Tory Burch on rapakon takana suosittu.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 08:59"][quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 08:56"]
[/quote]
[/quote]Tory Burch on rapakon takana suosittu.
[/quote]
Joo, jenkkipissisten keskuudessa:-)
bloggaajat ovat melkoisia sopuleita laukkumerkkien kanssa. Esim. harva suomalainen bloggaaja on noteerannut Longchampin laukut. Uudet mallit on aivan mielettömän suosittuja, mm. Kate Holmes käyttää Longchampin laukkuja, samoin Kate Middletonilla on nähty Longchampin new legend laukku ja Longchampin Gatssby laukkuja käyttää monet näyttelijättäret. Miksi suomalaiset bloggaajat panostaa lähinnä Louis Vuittonin tai Mullberryn laukkuihin, vaikka monilla muilla merkeillä on laadu
[/quote]
[/quote] Pakko korjata äskeiseen: Longchampin tuotteissa, niin laukuissa kuin muissa asusteissa ja kengissä, on tosi korkea tuotteentarkistus! Olen Longchampia myyvässä liikkeessä töissä ja reklamaatioita ei Longchampille tule juuri ollenkaan, varsinkaan laukuista. Nahka on monissa laukuissa pehmeää, ja kaikissa laukuissa todella kestävää, väärinleikattua nahkaa ei todellakaan ole, ja meillä on monenhintaisia laukkuja. Halvimmista muutaman kympin pliageista yli tuhannen euron lampaannahkaisiin laukkuihin. Longchamp on panostanut tuotteiden kehittelyyn ja on tosi paljon uusia malleja, joita julkkikset käyttää. Nyt heinäkuussa hinnat nousevat 10-20% ja silti suosituimmat mallit ja värit myydään nopeasti. Keski-Euroopassa jopa jonotetaan tiettyjä malleja ja värejä. Suomessa kalliimmat nahkaiset tuotteet eivät jostain syystä ole niin suosiossa kuin muualla, täällä myy halvemmat mallit.Siitä varmasti johtuukin, että jotkut luulevat merkin olevan kauppakasseja!
Saako joku muka tyylivinkkejä suomalaisista sopuliblogeista? Toivottavasti ei, silmät vuotaa verta kun katsoo sitä monogram canvas-merta ja logo-oksennuspäivänasuja. Ulkonäöllä ei väliä, kunhan merkki näkyy ja kauas! Kaikilla samat reipänit tsanelit luivytoonit ja toriburssit. Herrajjumala jos joku uskaltaisi ostaa jotain massasta poikkeavaa - eiei, niin ei vaan voi tehdä!