17-vuotias tyttö jätetty kolmeksi viikoksi yksin kotiin.
Vanhemmat ovat lähteneet ulkomaille lomalle. Kyse on naapureistani.
Onko mielestäsi aihetta lastensuojeluilmoituseen? Onko tuo heitteillejättö?
Kommentit (22)
:D:D you gotta be kidding me. Ja anna niitten elää rauhassa, älä sekaannu
Ei ole! Ei kuulu sulle! Jätä rauhaan!
No ei todellakaan! Monet nuoremmat muuttavat vieraaseen kaupunkiin yksin opiskelemaan peruskoulun jälkeen...
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 16:17"]
Vanhemmat ovat lähteneet ulkomaille lomalle. Kyse on naapureistani.
Onko mielestäsi aihetta lastensuojeluilmoituseen? Onko tuo heitteillejättö?
[/quote]
resp, meidän tyttö asui yksin jo tuon ikäisenä
Mä asuin tuon ikäisenä 400 km:n päässä vanhemmistani, koska kävin lukiota toisella paikkakunnalla. Monet muuttavat muutenkin muualle opiskelemaan 16-vuotiaina joko juurikin lukioon tai sitten ammattikouluun. Miksi ihmeessä 17-vuotias ei pärjäisi muutamaa viikkoa omillaan?
Herramujee, en missään nimessä jättäisi 3 viikoksi. Viikko olisi ihan maksimi; nuoren toilailuista kun ei koskaan tiedä.
Ap heitti uuden aloituksen jälleen, milloin kyselee 16 vuotiaan kotin jättämisestä tai toteaa jonkun jättäneen, nyt kyseessä vaihteeksi 17 vuotias. Mitä sinä haet näillä kyselyilläsi, oletko hieman tyhmä jos epäilet ettei esim.16-17 vuotias pärjäisi ilman vanhempiaan.
Ei kun nyt tekemään ilmoitusta, älä uhonda käydä poliisillekin juttelemassa ja kyttää tarkasti jos siellä käy vaikka jotain vieraita, jessus siunakkoon tätä maailman menoa, että lapsi jätetty ihan heitteille, hopo hopi tekemään sitä lastensuojeluilmoa!
Vie sille sixpäkki ja kysy tarviiko muuta.
Jaa, minä olin asunut tuon ikäisenä jo kaksi vuotta yksin toisella puolen Suomea.
No jos ajatellaan että muutaman kuukauden kuluttua, täytettyään 18, hänen oletetaan olevan kykeneväinen asumaan omillaan ja elättämään itsensä, niin ehkä voimme olettaa hänen pärjäävän kolme viikkoa itsekseen.
Pärjää yksinään höpsö ap! Itse muutin kotoani 16 vuotiaana omilleni kun lähdin opiskeleman. Että en usko lastensuojelu ilmoitukseen olevan syytä.
Minä vietin 16-vuotiaana kaksi viikkoa yksin kotona, kun äiti ja isäpuoli lähtivät häämatkalle. En traumatisoitunut tai ollut heitteille jätetty :D
Ei ole heitteillejättö. Olin 16 vee kun asuin muualla.
Niin, siskoni muutti 16-vuotiaana muualle opiskelemaan, ja asui kahdestaa toisen samanikäisen tytön kanssa. Kyllä se ihan hengissä selvisi lukiovuosista.
Miksi te 15-vuotiaana eri paikkakunnalle lukioon menneet vertaatte omaa tilannettanne ap:n kehitysvammaiseen naapurintyttöön?
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 17:08"]Miksi te 15-vuotiaana eri paikkakunnalle lukioon menneet vertaatte omaa tilannettanne ap:n kehitysvammaiseen naapurintyttöön?
[/quote]
Missä sanotaan että kehitysvammainen?
Jaaha. Minä asuin tuon ikäisenä jo yksin aivan eri kaupungissa kuin vanhempani.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 17:08"]
Miksi te 15-vuotiaana eri paikkakunnalle lukioon menneet vertaatte omaa tilannettanne ap:n kehitysvammaiseen naapurintyttöön?
[/quote]
jos tässä joku on kehitysvammainen, niin ap.
Mä asuin tuon ikäisenä jo omillani :D hyvin se pärjää.