Normaalin naisen rooli tuntuu vain kapenevan koko ajan
ja tavallisten naisten tekemisiä paheksutaan. Ihan monet naisetkin ovat määrittelemässä millaisia muiden naisten pitää olla kuten tuossa vaellusmekko-kohussa.
Normaalia naiseutta ei ole käyttää meikkiä ja jotkut kauneusleikkaukset ja näyttävät vaatteet ovat nounou. Jos on kikattaja joka katsoo salkkareita ja tyttöjen leffoja niin on auttamattomasti säälittävä bimbo.
Kommentit (261)
Itsestäni tuntuu taas vapaammalta kuin koskaan, ihmetyttää asunko muiden kanssa samassa maassa ollenkaan, vai olenko lakannut välittämästä mielensäpahoittajista. N46
Vierailija kirjoitti:
Tää on samaa sarjaa ku se yks ulisija, että aina pitää emännöidä ja ties mitä shittiä. Tai sama metatyöläinen, jonka on pakko ulkoisteb paineiden vuoksi lähettää joulukortit, koska se on mitä naiselta vaaditaan. Sama ongelma kaikilla näillä nimenomaan OMASSA PÄÄSSÄ. Koskaan nää uhrit ei osaa täsmentää mitään, aina se on joku kasvoton "taho", kuten media, yhteisö, "muut ihmiset" tai mitä milloinkin, joka on jotain juuri häneltä vaatimassa kaikkea.
Hauskaa, että tarina on jäänyt elämään. :D T. emännöinti keskustelun aloittanut trolli
Vai onko nyt niin, että ap itse lokeroi ja ylianalysoi. Hyvällä itsetunnolla pärjää pitkälle, eikä tarvitse miettiä normaalia ja epänormaalia tapaa olla ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkokengistä sen verran, että nehän ovat tavallaan vain mietoutunut versio kiinalaisten jalansidonnasta. Korkokengät aiheuttavat nykypäivänäkin terveydellisiä ongelmia jalan rakenteille, turhaa painetta leikkausjonoihin, kipuja, vammoja, kävelyvaikeuksia jne. Silti naiset haluavat säilyttää ne naisellisuuden kuvaajana.
Korkokenkien ihannointi on samantyylistä epätervettä kulttuurista vääristymää, missä oikeasti terveyden takia huono asia nähdään arjessa vain hyvänä ja upeana sekä tavoiteltavana, ympärileikkaukset ovat tästä myös esimerkki. Nimenomaan naiset ovat tyttöjen ympärileikkausten loppumista vastaan, koska he kokevat sen itse kulttuurissaan naiseuden ytimenä. Vaikka itseasiassa kyse on naiselle vahingollisena asiana.
Meillä on omassa länsimaisessa naisenkuvassa vielä paljon samaan aatemaailmaan pohjautuvaa ongelmaa,mikä itsellemme näyttäytyy muka naisellisuutena. Naisellisuus ei kuitenkaan voi olla asia, joka on terveyttä ja hyvinvointia uhkaava, missään mittakaavassa.
Musta korkkarit on ihan typerät, mutta käyttäkööt ketkä haluaa. Eipä ne muiden jalassa mulle vaivaisenluita aiheuta 😉
Ei varmasti aiheuta, ja nämäkin pohdinnat lienee sinulle turhia, mutta jos on persoonana sellainen ihminen, että tykkää miettiä enemmänkin asioita niin lopulta tulee ihmeteltyä, miksi me emme näe malkaa omassa kulttuurissa vaan kauhistelemme vain muiden kulttuurien naisille vahingollisia kulttuurin ilmenemismuotoja.
Tämä voi tulla sinulle ajattelevana ihmisenä yllätyksenä, mutta et suinkaan ole ensimmäinen ihminen, joka osaa kyseenalaistaa tämän oman kulttuurimme naisille vahingollisia ilmenemismuotoja. Siksi en esim. itse käytä noita korkkareita, mutta jos joku haluaa niillä itseään kiduttaa vapaaehtoisesti "kauneuden" nimissä, niin suon hänelle sen vapauden.
Mä en tykkää poikatytöistä enkä miesmäisistä naisista. Nykyään vain sellaisia ihannoidaan ja pidetään oikeana naisenmallina.
Miehet saa mun puolesta olla miehiä. Mä en halua olla.
Vierailija kirjoitti:
Mä en tykkää poikatytöistä enkä miesmäisistä naisista. Nykyään vain sellaisia ihannoidaan ja pidetään oikeana naisenmallina.
Sinä sitten oikeasti näet ympärilläsi vain miesmäisiä naisia ihailtavan? Missä ihme universumissa elät?
Olen ollut elämäni aikana vaikka mitä eri tyylejä kokeileva nainen, naisellista, maskuliinista... aina se on jollekin ongelma. En osaa sanoa onko miehillä sama tilanne mutta minulla on salaisuus: kannattaa vaan olla oma itsensä ja jos se on jollekin ongelma, ei haittaa jos hän katoaa kuin pieru saharaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä sitten oikeasti näet ympärilläsi vain miesmäisiä naisia ihailtavan? Missä ihme universumissa elät?
Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti, ei ainakaan IG universumissa 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa.
Nyt kyllä todella tarvitsisin elävän elämän esimerkkejä erityisen ihailluista miesmäisistä naisista. Muuten tätä on vaikea käsittää. Naiset käyttävät laittautumiseen ja vaatteisiin ja kaunistautumiseen ja kaiken maailman hoitoihin ja kirurgisiin toimenpiteisiin enemmän rahaa ja aikaa kuin maailmanhistoriassa ikinä. Miesmäisiksikö he niillä laittautuvat?
Mulla on melko naisellinen ulkonäkö ja kyllä olen kuullut kitinää ja vikinää siitä vaikka en ole kenenkään mielipiteitä tyylistäni kysellyt tai halunnut kuulla. Luonteeni on taas vahva ja monet miehet ovat kyllä paljon heikompia luonteeltaan kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä oli pitkä keskustelu rumista naisista ja kauneusleikkauksista. Siinä naisella oli iso nenä jonka halusi korjauttaa plastiikkakirurgilla. Siitäkös haukuttiin ja varsinkin itsetunto. Pitäisi hyväksyä syntymässä saatu ja hankkia "hyvä itsetunto" vaikka käymällä terapiassa.
Tuossakin siis määritellään jo se toisen ihmisen itsetunto, lytätään alas toinen nainen siksi ettei se hyväksy jotain osaa ulkonäössään jonka voisi muuttaa - luonnollisuuden vaade!
Mitä sitten jos se luonto on vastaan? Syntyy vaikka väärään sukupuoleen? Silloin saa koko sukupuolen muuttaa ja se tulee hyväksyä. Muttei saa nenää käydä leikkauttamassa. Tässä on yksi esimerkki juuri tavallisille naisille osoitetuista vaateista.
Sitten varsinkin jos muokkaa ulkonäköään vaikkei ns. olisi siihen tarvetta eli hankkii vaikka silikonit tai täyttää huuliaan niin se haukutaan varmasti lyttyyn. Sehän vertautuu bimboihin ja työväenluokkaan kun eihän varakkaiden säätyjen naiset hanki tuollaisia! Eli lisää luonnollisuuden vaateita.
AP
Tuohon liittyy naisten hyväksikäyttö. Ensin media ja markkinat haukkuvat naisten ulkonäön ja mainostavat toimenpiteitä, sitten naiselta viedään rahat mieskirurgien taskuun. Onko naisen pakko alistua moiseen kiristykseen?
Entäpä jos naiset ottaisivat vallan takaisin itselleen ja sanoisivat, että kenenkään ei tarvitse tulla haukutuksi ulkonäkönsä vuoksi, eikä mitään muotirummutusta (milloin silarit, milloin pumppuhuulet, milloin brassiperse jne.) tarvitse seurata. Jokaisella naisella on todellakin juuri sellainen naiseus on luoja on sattunut hänelle lykkäämään. Naisten ei tarvitse alistua milloin jalkojen sidonnalle, milloin kylkiluiden poistolle ja milloin rasvansiirroille paikasta A paikkaan B. Naisten ei tarvitse ottaa riskiä kuolla kauneusleikkauksiin ja naisten ei tarvitse rahoittaa mieskirurgien hulppeaa elämää.
Mielenkiintoista, että tännekin ketjuun on tullut vanhempia naisia väittämään ettei tämä kokemus naiseuden mallin ahtaudesta ole totta tai jos sen kokee sellaiseksi niin kyse on siitä, että liikaa huomioi muiden mielipiteitä ja odotuksia.
Eli huono itsetunto taas. Näinhän tämä on aina voitu kieltää, että asiaa x joka on henkilön a mielestä olemassa ei ole henkilön b mielestä oikeastaan olemassa, koska a:lta puuttuu ominaisuus y joka neutralisoi asian x. Eli se yksi hyvä sivalluskeino, sinulla on "huono itsetunto" niin olet tällainen ja tuollainen.
Kuitenkin Face on täynnä kaikenikäisiä naisia joilla on kaunistusfilttereitä kuvissa. Miten se nyt noin on jos niitä rooliodotuksia ei ole olemassa joista yksi on säilyä nuorekkaana ja kauniina?
Alitajuisesti kaikenlaiset rooliodotukset vaikuttavat kaikkiin. Mielestäni on lyttäävää vedota aina huonoon itsetuntoon joka asiassa. Tehdään jokainen argumentti tyhjäksi sillä samalla asialla. Todella tympäisevää. Mistään ei voida sitten enää puhua.
Joku tuossa vertasi jo korkokenkien käyttöä naisen ympärileikkaukseen. Melkoista. Eli jos haluan olla pitempi, saada jalkani näyttämään sirommilta ja sääreni pitemmiltä niin se vain vertautuu tähän alistuneisuuteen. Eli taas se huono itsetunto-argumentti ja luonnollisuuden vaade.
Toinen taas sanoi, että no eipä ne vaivaisenluut hänelle tule, mutta ei haittaa se mitä toinen tekee eli siinäkin taas lytätään valinta käyttää korkokenkiä ja samalla todetaan, että joo no se on ihan ok jos joku toinen kuitenkin niitä käyttää :D
Eli onko täysin mahdotonta monille keskustella itse aiheesta tekemättä yleistyksiä muiden ihmisten itsetunnosta tai sen puutteesta?
AP
Vierailija kirjoitti:
Monet naiset vetävät sitten tämän not like other girls-kortin esiin. Eli ei voi puhua vaikka hiuksista jonkun tytön kanssa kotibileissä ja oletetaan, että se toinen tyttö haluaisi puhua juuri hiuksista ja meikeistä kun se on tyttömäisen näköinen tyyliltään.
Itsellänikin on kaapissa varmaan kymmenet eri korkkarit ja tuntuu jotenkin hankalalta käyttää niitä maassa jossa pitäisi olla aina niin rempseä äijä, vaikka haluaisi olla naisellisempi. Se on vain hyvin vaivaannuttavan tuntuista.
AP
Jep ja jos olet tyypillisen ”kaunis nainen” pitkät hiukset ja hoikka sekä naiselliset vaatteet niin jo joku on huutamassa miten ”sinä voit olla rohkeasti itsesi näköinen! Ei tarvi miellyttää miehiä!” Öö minä olen..
Miksei naiset vaan voi olla sellasia kun ovat. Hirvee yrittäminen että pitää olla jotain muuta kuin on.
Olen kyllästynyt tapailemaan naisia jotka vain esittävät jotain.
-M29
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista, että tännekin ketjuun on tullut vanhempia naisia väittämään ettei tämä kokemus naiseuden mallin ahtaudesta ole totta tai jos sen kokee sellaiseksi niin kyse on siitä, että liikaa huomioi muiden mielipiteitä ja odotuksia.
Eli huono itsetunto taas. Näinhän tämä on aina voitu kieltää, että asiaa x joka on henkilön a mielestä olemassa ei ole henkilön b mielestä oikeastaan olemassa, koska a:lta puuttuu ominaisuus y joka neutralisoi asian x. Eli se yksi hyvä sivalluskeino, sinulla on "huono itsetunto" niin olet tällainen ja tuollainen.
Kuitenkin Face on täynnä kaikenikäisiä naisia joilla on kaunistusfilttereitä kuvissa. Miten se nyt noin on jos niitä rooliodotuksia ei ole olemassa joista yksi on säilyä nuorekkaana ja kauniina?
Alitajuisesti kaikenlaiset rooliodotukset vaikuttavat kaikkiin. Mielestäni on lyttäävää vedota aina huonoon itsetuntoon joka asiassa. Tehdään jokainen argumentti tyhjäksi sillä samalla asialla. Todella tympäisevää. Mistään ei voida sitten enää puhua.
Joku tuossa vertasi jo korkokenkien käyttöä naisen ympärileikkaukseen. Melkoista. Eli jos haluan olla pitempi, saada jalkani näyttämään sirommilta ja sääreni pitemmiltä niin se vain vertautuu tähän alistuneisuuteen. Eli taas se huono itsetunto-argumentti ja luonnollisuuden vaade.
Toinen taas sanoi, että no eipä ne vaivaisenluut hänelle tule, mutta ei haittaa se mitä toinen tekee eli siinäkin taas lytätään valinta käyttää korkokenkiä ja samalla todetaan, että joo no se on ihan ok jos joku toinen kuitenkin niitä käyttää :D
Eli onko täysin mahdotonta monille keskustella itse aiheesta tekemättä yleistyksiä muiden ihmisten itsetunnosta tai sen puutteesta?
AP
Oletko tullut ajatelleeksi sitä mahdollisuutta, että ketjun vanhemmilla naisilla on voinut olla nuorena huono itsetunto? Miksi et pidä heidän kokemustaan siitä pääsemisestä totena?
Kylläpä nämä identiteettijutut otetaan tosissaan. Ehkä ne tosiaan ovat nuorempien sukupolvien juttu, tämä loputon tuumailu siitä, miten, millainen, miksi ja minkänäköinen minun tulisi olla. Oikeasti, minusta tuntuu että kun itse olin nuorempi (olen 70-luvulla syntynyt), niin sitä mentiin ja tehtiin asioita eikä kipuiltu ulkoisten juttujen kanssa niin paljon. Ei siihen olisi ollut varaakaan - ei meillä ollut loputonta vaatevirtaa kaupasta kirpparille, ei rahaa ostaa kalliita meikkejä tai käydä missään hoidoissa, ei otettu loputonta virtaa kuvia omasta pärstästä ja ahterista, ei saatu tai haettu niille kuville hyväksyntää. Hyvä kyva oli se, jossa oli palmupuu suunnilleen suorassa kuvan keskellä ja rantalomalainen kokovartalouimapuvussa kameran takana. Ehkä ne olivat totisesti onnellisia aikoja, jotka kantavat tänne keski-ikäisyyteen saakka suhteellisen mutkattomana suhtautumisena omaan "naiseuteen".
Mun tekemistä ei ole koskaan paheksittu. Millaisessa maailmassa oikein elät?
Ja ongelma on mikä? Haluat olla riippuvainen ja huolehdittava, mutta aikuisen on aikuistuttava.