Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nykyään aika vanhoillakin naisilla pitkä tukka, mitä mieltä?

Vierailija
01.07.2014 |

Pitk otsatukaton tukka näyttää olevan muotia. Kaikilla pitää olla. Ei pelkästään nuorilla tytöillä vaan ihan kaikilla: teinien äidillä, aamutv:n keski-ikäistyvällä juontajalla, eläkeläismummolla.

Oikea megatrendi?

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio leikata. Jos leikkaisin, näyttäisin äidiltäni. Mitä pidempi, sen kivempi. t. rva 48

Vierailija
62/80 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 18:29"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 15:21"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 15:07"]

No minun elinaikana on aina sanottu, että lyhyt leikkaus nuorentaa ja piristää roikkuvaa naamaa ja että hiirenhäntä on ruma aikuisella.

[/quote]

Totta, pitkä hiirenhäntä ei todellakaan sovi juuri kenellekään. Työpaikallani vanhusten hoivakodissa kävi parturi/kampaaja viime viikolla ja mummojen tukat laitettiin lyhyiksi. Ainoastaan yhdelle jätettiin sellainen papiljoteille sopivasti rullattava tukka ja toiselle juuri ja juuri hartioille ylettyvä, mutta kummallakin on paksut kauniit hiukset. Lyhyet hiukset ovat henkilökunnankin kannalta helpot.

[/quote]

No johan pomppas! Leikattiin mummujen letit että henkilökunnalla olisi helppoa. Kyllä MASENTAA.

[/quote]

Kuka tämän päätti? Mummut, hoitsut, lapset, kampaaja, ap? Törkeää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ole hyvä ja määrittele "aika vanha nainen"

Vierailija
64/80 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariltakin mieheltä olen kuullut kummastelua, miksi niin moni nainen hankkii keski-ikäisenä lyhyeksi nyrhityt hiukset. Eivät ole kuulemma naiselliset eikä kauniit.

Itse olen sitä mieltä että kaunispiirteiselle sopii hyvin ihan tosi lyhytkin tukka, mutta ei kaikille. Eiköhän lyhyt tukka ole aika lailla kampaajien mieleen, sitä kun joutuu melko tiehästi lyhennyttämään...

Oma tukka on puolipitkästä pitkään, vaihtelee vuosien mittaan.Polkkaakin olen pitänyt. Eniten tykkään pitkästä.

Vierailija
65/80 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen keski-ikäinen (65 lisää)

Vierailija
66/80 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 15:20"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 15:05"]

Miten niin nykyään? Eiköhän se ollut lähinnä suurten ikäluokkien trendi että aikuisten naisten hiusket nyrhittiin lyhyiksi.

Esim. joissan välimeren maissa taas naisilla on aina ollut pitkät hiukset, lyhyhiuksisuus on hyvin poikkeuksellista.

[/quote]

No nyt vähän sitä tietotaitoa taas peliin. Kreikka-Italia-Espanja-akselilla naiset kyllä järjestään leikkaavat tukkansa lyhyeksi siinä keski-iässä, edelleen. Ehkä nykyään annetaan enemmän olla pitkänäkin mutta itse Italiassa kolme vuotta asuneena ja Espanjassa yhden kesän asuneena voin sanoa, että siellä tosiaankin naiset leikkaavat tukkansa lyhyeksi joskus keski-ikäisenä.

Ennen vanhaan oli oikein semmoinen sääntö, että leikattu palmikko oli neitsyyden menettämisen merkki ja naimisissa olevien "kuului" tukkansa leikata, pitkä tukka kuului neidoille ja heillä oli pakko olla pitkä tukka, muuten tuli kysymyksiä. Tähän perustuu myös se, että kyläyhteisö saattoi leikata langenneen naisen hiukset lyhyiksi. Näin selosti mulle aivan ihana vanha mummo, jonka kanssa ystävystyin kun olin tosiaan töissä kolme vuotta Bolognassa. 

[/quote]

Onneksi asun Suomessa ja saan pitää pitkiä hiuksia, vaikka olen nainut nainen - ja herranjestas, jo yli 40 v.  :D

Vierailija
67/80 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"aika vanha nainen" viittasi viestissä siihen, että nykyään pitkää tukkaa näkee kaikenikäisillä. Aikaisemmin se oli vain nurten juttu ja niiden, jotka on aina pitäneet siitä tyylistä. Katso esim. yle:n aamutv-lähetys tältä aamulta, pitkä tukka on ihan kaikilla, paitsi miehillä.

Minä ihmettelen ilmiön laajuutta, en paheksu enkä häiriinny kenenkään hiusten pituudesta. Itselläni ei ole asiasta minkäänlaista mielipidettä. Juu, myönnetään, kirjoitin tarkoituksella provosoivasti, koska toivoin kommentteja, ja tulihan niitä.

Ap

Vierailija
68/80 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 15:09"]No eikö se nyt ole kaikista normaalein, yleisin ja luonnollisin naisen hiustyyli? Minusta melkein kaikkia muita tyylejä voi ihmetellä, kysellä sopiiko nuorille/vanhoille, mutta tavallinen pitkä tukka sopii tietysti kaikille. Ei se edes ole mikään tyyli, sellaisiahan hiukset luonnostaan on.

[/quote]

No ei kyllä sovi kaikille. Luiru päänmyötäinen hiirenhäntä ei kyllä sovi kenellekään ja itsekin tunnen pari sellaista tapausta. Jos sattuu olemaan tosi ohut ja liukas hiuslaatu, kannattaa kyllä kokeilla muitakin malleja.

Vierailija
69/80 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina sanonut että kun ikävuodet vierivät niin minulla tukka pitenee ja hame lyhenee. Nyt aletaan olla siinä vaiheessa että tukka on jo pitempi kuin hame. Varokaa vaan.

Tämän keskustelun innoittamana tein lisäyksen päätökseeni, myös uimapukuni/bikinini niukentukoon joka vuosi!

Vierailija
70/80 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isomummollani oli 90-luvulla (melkein 100-vuotiaana) oikein pitkä tukka. Muotimummo, vai? Vai olisko niin, että ennenkin on tukka kasvanut...?

Vierailija
71/80 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erehdyin kerran antamaan kampaajani leikkaamaan hiukseni lyhyehköiksi, siis kerroksittain, pisimmät niskassa. Kampaaja leikkasi hyvin, mutta en pitänyt lopputuloksesta. Näytin mielestäni vanhemmalta kuin olkapäille ulottuvien hiusteni kanssa. Mieheni inhosi uutta tukkaani:)  Lähentelen kuuttakymppiä, hiukseni ovat edelleen paksut, kiltävät ja hyväkuntoiset. Värjäämään niitä kyllä vielä joudun, koska eivät harmaannu tasaisesti, vaan laikukkaasti. Tulen varmaan pitämään hiukseni olkapäille ulottuvina hamaan loppuun saakka, toivottavasti harmaina sitten jossain vaiheessa. 

Näen kuitenkin ympärilläni paljonkin ikäsiäni lyhythiuksisia naisia. Monille ne sopivat, toisille ei. sama juttu on pidempienkin hiusten kanssa. Mitä, jos katseltaisiin peiliin, eikä vain ympärillemme?

Vierailija
72/80 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa kasvaa vaan . 

Vierailija
73/80 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shortsit ja puolihameet kuin puoli pitkät ja pitkät.  

Vierailija
74/80 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka prkl meni tämän keskustelun nostamaan ja miksi ?

Vierailija
75/80 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakastan nutturakampauksia. Tulen vanhenemaan pitkällä tukalla, kun se kerran näyttää pysyvän päässä.

Vierailija
76/80 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhentaa niin hirveästi sellainen lyhyt. Usein on myös permanentti, mikä tuhatkertaistaa väh. 80-vuotiaalta näyttämisen.

Vierailija
77/80 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväkuntoiset, siistit hiukset sopivat minkä ikäiselle tahansa.

Vierailija
78/80 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

60-vuotiaalla vaimollani on alaselkään ulottuvat näyttävät hiukset. Aika mukavaa on lähteä ihmisten ilmoille, kun hän laittaa vähän maalia naamaan ja avaa nutturan. Vaikutelma on edelleen aika tyrmäävä. Enkä ole mielipiteineni ihan yksin :) 

Vierailija
79/80 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

60-vuotiaalla vaimollani on alaselkään ulottuvat näyttävät hiukset. Aika mukavaa on lähteä ihmisten ilmoille, kun hän laittaa vähän maalia naamaan ja avaa nutturan. Vaikutelma on edelleen aika tyrmäävä. Enkä ole mielipiteineni ihan yksin :) 

Hassua, että joku pitkätukka avaa tukan ulos lähtiessään, mutta hyvä jos toimii noin. Mä laitan kiinni.

Vierailija
80/80 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli nuorena lyhyet hiukset. Nyt sitten puoleen selkään asti ollut jokusen vuoden. Ja omaa väriä, paksut ja punertavat. 

N44