Nykyään aika vanhoillakin naisilla pitkä tukka, mitä mieltä?
Pitk otsatukaton tukka näyttää olevan muotia. Kaikilla pitää olla. Ei pelkästään nuorilla tytöillä vaan ihan kaikilla: teinien äidillä, aamutv:n keski-ikäistyvällä juontajalla, eläkeläismummolla.
Oikea megatrendi?
Kommentit (80)
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 15:53"]
Hillary Clinton on mielestäni yksi esimerkki siitä miten lyhyessä kampauksessa voi näyttää pirtsakammalta, terveemmältä ja huolitellummalta, kun googlen haulla äkkiseltään katsoo. Mutta kauneushan on tietysti katsojan silmässä, moni täällä ilmeisesti on toista mieltä.
[/quote]
Ei hänellä ole tainnut lyhyttä olla koskaan. Vai pidätkö polkkapituista lyhyenä?
Aina se "nuorentaminen". Siis onko se synonyymi kauniimmalle? Että lyhyet hiukset kaunistavat yleensä naista? Ja pitkät rumentavat?
Minusta on tärkeää, että hiukseni kaunistavat ulkonäköäni, ei, että näytän nuoremmalta mutta epänaiselliselta tai vaatimattomalta tai rumalta. Joskushan piirteet eivät ole niin ihmeelliset, joten ulkonäköä parantavat kauniit pitkät hiukset.
Vaihdevuosissa kun naisen estrogeenitaso alenee, tulee maskuliinisia piirteitä ja siihenhän ei kyllä sovi miesmäinen kampaus vaan pitää yrittää ihan päinvastaista: pitkät hiukset, naisellinen pukeutuminen, itsensä hoikkana ja sirona pitäminen.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 15:58"]
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 15:53"]
Hillary Clinton on mielestäni yksi esimerkki siitä miten lyhyessä kampauksessa voi näyttää pirtsakammalta, terveemmältä ja huolitellummalta, kun googlen haulla äkkiseltään katsoo. Mutta kauneushan on tietysti katsojan silmässä, moni täällä ilmeisesti on toista mieltä.
[/quote]
Ei hänellä ole tainnut lyhyttä olla koskaan. Vai pidätkö polkkapituista lyhyenä?
[/quote]Kyllä, pidän tätä tai alle olkapäille ulottuvaa päältä lyhyempää lyhyenä
kun taas tämä on pitkä
http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/02390/hil_2390357b.jpg
Jos naisella on luonnostaan paksut hiukset, on järjetöntä mennä kynimään ne lyhyiksi vain pelkän ikääntymisen vuoksi. Itselläni on erittäin paksut tummat hiukset puoleen selkään asti ja ikää 45 vuotta, ei harmaita. Kaikilla suomalaisilla ei ole ohutta ja maantienväristä tukkaa, omat geenini ovat valtaosin saamelaiset.
Mun tutulla 64-vuotiaalla on pitkä punainen tukka. Aivan ihana. Kaikki hänen kaverinsa yrittävät saada hänet leikkaamaan sen. Ovat vain kateellisia.
Just tänään näin varmaan ainakin viisikymppisen naisen, jolla oli käsivarren paksuinen vyötäröllä roikkuva letti. Varmaan oli sen kasvattanut vain ihan parin viime vuoden trendejä seuranneena :D
Joo, se trendi on todellakin megatrendi, ollut melko kauan. Lukemalla mm. historiaa, voit yllättyä. Hiukset ovat naisen kruunu.
Niin, itse olen nähnyt vanhainkodeissa, ym palvelutaloissa vanhusten hiuksia, jotka ovat todella rumasti nyrsitty, anteeksi, "leikattu", monesti vastoin ihmisen omaa tahtoa
. Pitkät hiukset eivät vaadi sen ihmeempää hoitoa kuin lyhyetkään hiukset. Ne saa kauniisti palmikoitua, pysyvät siisteinä, toisin kuin joka suuntaan sojottavat , nyrsityt lyhyet.
Minä olen kirjannut jo hoitotestamenttiini, että hiuksiani ei saa leikata ja olen vasta 45v.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 15:07"]
No minun elinaikana on aina sanottu, että lyhyt leikkaus nuorentaa ja piristää roikkuvaa naamaa ja että hiirenhäntä on ruma aikuisella.
[/quote]Omistan pitkät paksut ja tummaksi värjätyt hiukset. Hiirenhännistä en vielä tiedä ja olen kuusikymppinen.
Miksi te paksuhiuksiset tulette tänne julistamaan ihan kuin ette muka olisi säälittäviä hiirenhäntiä nähneetkään, sokeitako te olette? Samalla haukutte sitten meidät joille sitä hyväkuntoista tukkaa ei ole suotu, rumiksi ja epänaisellisiksi nyrhityissä tukissamme.
Tulee kyllä paha mieli, muutenkin rumalle ihmiselle.
Pidän tukan pitkänä just niin kauan kun itse haluan. Mulla on tummanruskea, paksu luonnonkihara kuontalo. Isomummollani oli muuten kuolemaansa asti eli 85-vuotiaaksi musta pitkä tukka (oli kotoisin Karjalasta), ei edes harmaantunut kuin vähän ohimoilta.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 15:36"]
Pitkät, paksut ja hyväkuntoiset hiukset on aina kauniit. Kun naama alkaa roikkua, voi laittaa hiukset kiinni.
[/quote]http://www.rawstory.com/rs/wp-content/uploads/2013/01/Hillary-Clinton-via-AFP.jpg Ja sitten kuljetaan aina näin. Naisen kruunu on aina kruunu, vaikka roikkuisikin niskassa.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 18:17"]Pidän tukan pitkänä just niin kauan kun itse haluan. Mulla on tummanruskea, paksu luonnonkihara kuontalo. Isomummollani oli muuten kuolemaansa asti eli 85-vuotiaaksi musta pitkä tukka (oli kotoisin Karjalasta), ei edes harmaantunut kuin vähän ohimoilta.
[/quote] Niin ja ikää itsellä nyt 35.
Sydäntä lämmittää jos kaikilla +30-v. on muutakin kun se iänkaikkinen kanatukka.
Pitkät hiukset tekee naisen!
Ilpo-Iivari
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 15:16"]
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 15:10"]
Suomessa on outo tapa, että naisilta todellakin nyrhitään tukka lähes klaniksi hänen täytettyään 30v.
Kyllä hiukset ovat naisen kruunu. Toki puhtaina ja hyvin hoidettuina.
Keski-Euroopassa tai esim. jenkeissä pitkät hiukset naisella ovat ehdottomat, jos ei nyt jotain sairautta ole.
T.42v ja hiukset puoleen selkään.
[/quote]
tää on kyl esim Keski-Euroopassa ja jenkeissä aika lailla yhteiskuntaluokkakysymys. Esim jenkkiläisiä yliopistoissa töissä olevia pitkätukkaisia tiedednaisia ei juuri näe. Liike-elämässä naisilla on sesllaista korville tai olkapäälle juuri ja juuri ulottuvaa tukkaa. Soccer-mutseilla kai on joku liehuletti.
[/quote] 100% totta! Muutama paiva sitten oli TVssa joku "asiantuntija" haastateltavana, vanhalla naisella oli selkaan asti ulottuva harmaa tukka, latvoista niin ohut etta harotti. Tuijottelin sita niin etta meni sanomiset ohi.
Yrittihan Hillary Clintonkin yhteen aikaan kasvattaa pitkaa tukkaa ja melkein meni uskottavuus. Onneksi otti opikseen.
Pitka tukka vanhemmalla naisella tekee noita-akan nakoiseksi.
t.usalainen
Onneksi on pitkät hiukset. Lyhyet ei sovi kellekään.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 15:21"]
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 15:07"]
No minun elinaikana on aina sanottu, että lyhyt leikkaus nuorentaa ja piristää roikkuvaa naamaa ja että hiirenhäntä on ruma aikuisella.
[/quote]
Totta, pitkä hiirenhäntä ei todellakaan sovi juuri kenellekään. Työpaikallani vanhusten hoivakodissa kävi parturi/kampaaja viime viikolla ja mummojen tukat laitettiin lyhyiksi. Ainoastaan yhdelle jätettiin sellainen papiljoteille sopivasti rullattava tukka ja toiselle juuri ja juuri hartioille ylettyvä, mutta kummallakin on paksut kauniit hiukset. Lyhyet hiukset ovat henkilökunnankin kannalta helpot.
[/quote]
No johan pomppas! Leikattiin mummujen letit että henkilökunnalla olisi helppoa. Kyllä MASENTAA.
Kauheet lyhyet miesmäiset hiukset, nyrhitty
Mua ei haittaa pitkä tukka vangallakaan ellei se ole ohut. Ohut pitkä tukka on RUMA ja oksettava minkä ikäisellä tahansa!