Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein pesette matot? Pesettekö itse vai viettekö pesulaan?

Vierailija
30.06.2021 |

Onko kerran vuodessa liian harvoin?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi niin moni pesee mattonsa mäntysuovalla? Se hajuhan on aivan kamala.

Tätä minäkin ihmettelen, en tosin hajun takia vaan siksi, että on olemassa nykyaikaisiakin pesuaineita. Vai pesettekö vaatteennekin mäntysuovalla?

Joku muinaisperinne, jota ei tajuta lopettaa.

Eikö ole typerämpää olla käyttämättä jotakin vain siksi, että se on vanhanaikaista? Näiden "nykyaikaisten" pesuaineiden paremmuus piilee missä?

Vierailija
22/52 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitän roskiin ja ostan uuden kun siltä vaikuttaa. Veikkaan että pesulat ym. tulisi kaallimmaksi tässä taloudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäntysuopa lienee ympäristöystävällinen valinta ainakin, jos käyttää matonpesupaikkaa. Laimennan sen suovan ja huuhtelen matot kunnolla eikä kukaan perheessä ole valittanut hajusta.

Vierailija
24/52 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pesen taloyhtiön pyykkituvalla sellaiseissa isossa altaassa aina kun matot ovat likaiset.

Meillä on koiria ja toisiaan pesen matot kaksi kertaa kuussa.

Vierailija
25/52 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalikokoiset matot pesen laiturilla tai mökin kesäkeittiön lattialla.

Älä pese laiturilla! Vesistöihin ei saa päästää mitään pesuaineita.

Vierailija
26/52 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen pesin kerran vuodessa, sitten kyllästyin ja heivasin matot kokonaan pois kämpästä. En ole katunut. 

Vierailija
27/52 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kesällä mutta meillä on vaihtomatot jotka vaihdetaan aina jouluisin. Joten pestävää riittää. Nyt mies on pessyt tänä kesänä kun itse sain lievän aivoinfarktin huhtikuussa ja toinen käsi ei toimi.

Vierailija
28/52 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen aina, kun ne ovat likaiset. Meillä on tarkoituksella itse pestäviä mattoja, sillä meillä on lapsia ja koira. Vessan maton pesen pesukoneessa parin kolmen viikon välein. Olohuoneen maton pesen ehkä muutaman kerran vuodessa. Eteisen matot kerran parissa kuukaudessa. Muut matot ehkä pari kertaa vuodessa. Pesen ne saunan pesuhuoneessa.

Vierailija
29/52 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painepesuri on tosi kovakourainen matoille, joten varokaa ihmeessä!

Pikkumatot kylppärissä, vessassa ja puutarhan oven edessä pesen koneessa noin kerran kuussa. Makuuhuoneessa ja keittiössä minulla ei ole mattoja. Olohuoneen ison karvamaton imuroin tosi hyvin kerran päivässä, koska kissoja. Se on pesetetty kerran noin 8 vuoden aikana, tahroja ei ole. Liian iso itse pestäväksi, 2x3 m ja tosi painava varsinkin märkänä.

Meillä on pesty matot varmaan kaksikymmentä vuotta painepesurilla, eikä ole koskaan pesussa yksikään matto vaurioitunut. En tiedä millainen painepesuri sinulla on, mutta meillä on sellainen, jossa on ihan matonpesuun tarkoitettu suihkuominaisuus, eli ei varmasti riko mattoja.

Pakkoko sillä tavallisellakaan pesurilla on päästää vesisuihku täydellä teholla maton pintaan? Voihan painepesurilla vaurioittaa aika montaa muutakin asiaa pestessään, ellei painetta osaa säätää sopivaksi.

Vierailija
30/52 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiön koneeseen heitän.

Vierailija
31/52 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mattopesula noin puolen kilometrin päässä. Sinne vie tarpeen mukaan.

Vierailija
32/52 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painepesuri on tosi kovakourainen matoille, joten varokaa ihmeessä!

Pikkumatot kylppärissä, vessassa ja puutarhan oven edessä pesen koneessa noin kerran kuussa. Makuuhuoneessa ja keittiössä minulla ei ole mattoja. Olohuoneen ison karvamaton imuroin tosi hyvin kerran päivässä, koska kissoja. Se on pesetetty kerran noin 8 vuoden aikana, tahroja ei ole. Liian iso itse pestäväksi, 2x3 m ja tosi painava varsinkin märkänä.[/ Kerran pesty matto kahdeksan vuoden aikana ja vielä eläintalous.

Ei ole näkyviä tahroja on mielestäsi puhdas. Hyi olkoon.

Vierailija
33/52 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mattoja.

Vierailija
34/52 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pese mattoja lainkaan.

En pese minäkään. Joka paikassa likaa hylkivät allergiamatot jotka vaan imurilla puhdistetaan. N. viiden vuoden välein ostetaan uudet ja kierrätetään ne vanhat matot tai kulutetaan loppuun terasseilla. Ei ole lapsia eikä eläimiä niin ei matot ala haista eikä likaannu suoranaisesta liasta. 

Vierailija
35/52 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aidot itämaiset matot imuroin ja tuuletan vaan.

Kerran vein pesulaan ja pilalle meni. Ryhti katosi matosta tyystin.

Vierailija
36/52 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ikinä

Vierailija
37/52 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vuodessa, äiti pesee. Pesisin muuten itse, mutta ei ole autoa eikä kävelyetäisyydellä paikkaa jossa pestä itse. Äiti pesee painepesurilla, niin ei ole kauheasti sille vaivaa.

Vierailija
38/52 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa vuodessa vien vanhat roskiin ja ostan uudet tilalle.

Vierailija
39/52 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen isotkin puuvillamatot itse kotona pyykinpesukoneessa. Kukin matto tulee pestyä 2-3 kertaa vuodessa. Hyvin on toiminut.

Vierailija
40/52 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi kertaa vuodessa vien vanhat roskiin ja ostan uudet tilalle.

Samoin, pesettäminen on niin kallista ja vaivalloista se mattojen roudaaminen ettei maksa vaivaa. Samalla saa vaihtelua sisustukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän