Miksi fb ehdottelee kavereiksi ihan tuntemattomia? ov
Meillä ei ole ketään yhteisiä kavereita, koulua tms. Ei kerta kaikkiaan mitään, mikä meitä yhdistäisi. Mistä fb tekee noita ehdotuksia? "Saatat tuntea", en todellakaan tunne.
Ennen on ollut ehdotuksissa tyyppejä, joiden kanssa yhteisiä kavereita.
Tähän on varmaan ihan järkevä selitys, haluan vain tietää.
Kommentit (13)
Mulle ehdotti kans outoa tyyppiä... Tajusin myöhemmin että sama tyyppi oli myynyt mulle vuosi sitten auton! Eli oli kai käynyt kyylimässä mun profiiliin. Samaan hengenvetoon tajusin että fb varmaan ehdottelee meikäläistä kaikille exmiehen ex-tyttökavereille joiden profiilissa olen käynyt.... Noloa!
Alkoi sen verran kiinnostaa tämä aihe. Mä en tunne tuota tyyppiä mistään, jota fb mulle ehdottaa. Ei ole myynyt autoa tms.
Hemmetin hyvännäköinen se on :D
Leikki sikseen, ihme juttu.
ap
Kaikkien on ollut laitettava yksi sähköpostiosoite rekisteröityessä fb:hen. Nyt fb ehdottelee kavereiksi ihmisiä joille olet meilaillut. Mulle ehdotti yhtä huutonetin käyttäjää jolta ostin tuotteen.
Mulla kans useasti näkyi sama tyyppi siellä, eikä tosiaan ole mitään yhteistä. Paitsi paikkakunta. Mutta siinä nyt vaan oli se ongelma etten minä ole paikkakuntaani merkinnyt tietoihin ollenkaan. Jollei sitten ihan vain sijainnista fb itsekseen katso sitä, mutta en nyt jaksa uskoa, kaipa se sitten ehdottelisi satoja muitakin.
Mua alkoi ihan pelottaa, että mikä hemmetin murtovaras siellä yrittää urkkia näkyiskö jotain menemisiä. Ja nuori kolli, ettei se nyt mikään salainen ihailijakaan voi olla.
Mulle se on viimeaikoina ehdotellut ulkomaalaisia henkilöitä, jotka hyvin epätodennäköisesti ovat ikinä vilkaisseetkaan tällaisen random suomalaisnaisen profiilia. Tiedä sitten, ollaanko joskus tykätty jostain samasta sivusta, vai miksi "saatan tuntea" jonkun espanjalaisen miehen tai saksalaisen naisen.
Mulle ehdotetaan kaveriksi jotain taloyhtiötä toiselta puolelta Suomea, joten kyllä mä jonkinmoiseen sattumaan uskoisin. Mun listalla ekana ehdotuksena on kaverin kaveri, sitten pari randomia, kaverin kaveri, tämä taloyhtiö, ja kaikki loput kaverin kavereita.
Joskus ehdottaa tyyppejä, jotka kuuluvat samoihin fb-keskusteluryhmiin. Sitä kautta voi käydä tsekkaamassa välillä jäsenien profiileja ja niiden kaverilistatkin saattaa olla julkisia. Välillö minäkin stalkkaan ventovieraiden profiileja tyyliin tutun tutun tuttuja tai tuntemattomien kirpparimyyjien profiileja. Mun mielestä joskus joidenkin fb-profiileihin pääsee vauvasivunkin kautta, jos tyypit tykkäävät artikkeleista. Välillä ihmettelen miten idiootteja jotkut ovat julkisissa profiilikuvissa ja muissa kuvakansioissa samoin näkyy kaikenlaista. Tottakai niitä katsoo kuka vaan joka näkee ne vaikka jonkun iltalehden sivulla jos tykkäilee kaikesta ja tykkääjälistat on julkisia. Kuka idiootti kommentoi omalla fb-profiilillaan jonkun lehden juttuja kun sen näkee koko Suomi. Sitten kuka vaan voi stalkata kuka tämäkin hörhö on ja ketkä on sen kavereita jne...
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 22:24"]
Mulle ehdotti kans outoa tyyppiä... Tajusin myöhemmin että sama tyyppi oli myynyt mulle vuosi sitten auton! Eli oli kai käynyt kyylimässä mun profiiliin. Samaan hengenvetoon tajusin että fb varmaan ehdottelee meikäläistä kaikille exmiehen ex-tyttökavereille joiden profiilissa olen käynyt.... Noloa!
[/quote]
Näkyykö tosiaan? Voi ei ja mää oon kunnon facebook-kyylä! Noloa...
Mulla oli työasioissa "erimielisyyksiä" erään asiakkaan kanssa. Emme tunne toisiamme muutoin, eikä meillä ole muutakaan yhteistä. Yllättäen fb ehdottaa juuri tätä ihmistä juuri nyt kaveriksi..
Facebook seuraa kaikkea nettiliikennettä mitä sillä selaimella teet.. Eli jos kirjottelet jonkun kanssa jostain tietystä ihmisestä niin face tietää sen ja saattaa ehdottaa kaveriksi. Jos sulla on jonkun kanssa yhteisiä mielenkiinnon kohteita niin saattaa ehdottaa sitä. Jos olet vaikka merkinnyt itsesi sattumalta useisiin samoihin paikkoihin kun joku muu niin saattaa ehdottaa sitä..
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 23:37"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 22:24"]
[/quote]
Näkyykö tosiaan? Voi ei ja mää oon kunnon facebook-kyylä! Noloa...
[/quote]
mua ahdistaa tämä myös! Stalkannut exän uutta ja työpaikalta paria tyyppiä, ei yhteisiä kavereita.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 23:06"]
Kaikkien on ollut laitettava yksi sähköpostiosoite rekisteröityessä fb:hen. Nyt fb ehdottelee kavereiksi ihmisiä joille olet meilaillut. Mulle ehdotti yhtä huutonetin käyttäjää jolta ostin tuotteen.
[/quote]
Toi on hieman häiritsevää. Mäkin olin hämmentynyt kun aloin käyttää facebookia ja facebook ehdotti kavereiksi useiden vuosien takaisia tuttuja, joiden kanssa mulla ei ole yhtään yhteisiä fb-kavereita ja jotka eivät enää edes olleet sähköpostini osoitekirjassa. Olin kuvitellut, että ne voi kaivaa mun sähköpostikaverit esiin vain jos etsin ystäviä facebookissa sen sähköpostin avulla.
Joku on katsonut profiiliasi ja näkyy siksi siinä listassa.