Mistä tietää että pitää erota?
Mitkä on ne merkit että on parempi lähteä eri teitä kuin yrittää yhdessä? Varsinkin jos kuviossa on mukana pieniä lapsia. Mitä kaikkea on tehtävä ja yritettävä ennen lopullista päätöstä?
Kommentit (7)
Jos riitelette paljon ja lapsetkin joutuvat siitä kärsimään eivätkä näe hyvää parisuhteen mallia teistä vanhemmista. Mutta kyllä se vanhempien erokin pientä lasta satuttaa kovin, ainakin itseäni kun vanhemmat erosivat ja vaikuttaa tunne elämään pitkällä tähtäimellä ja siihen miten itsensä näkee..
Ei ole mitään muuta tilannetta missä PITÄÄ erota kuin se jos jonkun henki tai terveys on vaarassa. Mutta SAA erota harkintansa mukaan paljon paljon pienemmistäkin syistä. Ei sitä eroa lasten kannalta tarvitse niin valtavasti pelätä, ja jäädä huonoon suhteeseen ns. lasten takia. Olen itsekin eronnut aikanani, ja elämäni, sekä myös lasten elämä, parani sen jälkeen kun repäisin itseni pettävän alkoholin liikakäyttäjämiehen seurasta irti.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 01:18"]
Jos rakkaus on hävinnyt
[/quote]
rakkaus on tahdon asia. Joka päivä pitää tahtoa. Se tahtominen on monesti tylsää ja työlästä. Ei rakkauden häviäminen ole mikään syy eroon.
Miehessä ei ole mitään suoranaista vikaa, ei ole alkoholisti, ei väkivaltainen, ei mitään sellaista mikä olisi selkeä erosyy. Mä en vaan jaksa tätä enää.. Työ tulee hänelle ekana, minä ja lapset sen jälkeen. Isyyslomia pitämättä vaikka kuinka, aina lupaa jotain mutta pitämättä ne aina jää. Mielummin on siis töissä kuin meidän kanssa. Ihan hirveän surullista, yritän niin kovin etten lapsille omaa suruani toisi esille, mutta aina en vaan pysty sitä kätkemään. Olen niin katkera ja surullinen että asiat meni näin...
Ainoastaan silloin jos on väkivaltaa, kannattaa ero laittaa vireille, eikä jäädä odottelemaan että milloin se henki lähtee.
“How do you know when it's over?"
"Maybe when you feel more in love with your memories than with the person standing in front of you.”
Mun mielestä VAIN lasten takia ei kannata olla yhdessä. Ja lapset kyllä todellakin voi aistia sen surun/ahdistuksen tms.
Jos rakkaus on hävinnyt