Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

355 tartuntaa

Vierailija
30.06.2021 |

Hiton kaikki ryyppäripellet!

Kommentit (362)

Vierailija
181/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Briteissä deltavirus riehuu, mutta sairaanhoidon luvut eivät ole nousseet.

Itse vaan toivoisin, että jos annetaan tämän viruksen levitä, niin annetaan sitten kunnolla. Aletaan suhtautua tavallisena tautina, ei karanteeneja. Kohtuutonta antaa järjestää tuhansien ihmisten tapahtumia, mutta sitten edellyttää niitä karanteeneja. Meilläkin nelihenkinen perhe, niin karanteenirumba ei huvittaisi ollenkaan.

Ihmeen paljon alapeukkuja. Mutta oikeasti: mikä pointti on järjestää isoja tapahtumia, joissa koronavirus ihan vääjämättä leviää, ja sen jälkeen panikoida, että iik, koronavirustartuntoja?? Ei se virus ollut ennen kisoja ja Himoksia hävinnyt minnekään, enkä tiedä, uskooko kukaan että virus häviää kokonaan enää ikinä.

Loogista olisi joko jatkaa säästöliekkeilyä, kunnes kaikki rokotettu tms, eli kaikki nämä rajoitukset, tapahtumakiellot ja rajat kiinni TAI antaa viruksen levitä sillä ajatuksella, että riskiryhmät rokotettu ja sairaaloiden kapasiteetti turvattu. Eli suhtaudutaan tavallisena tautina.

Tämä tällainen, että annetaan viruksen levitä, mutta silti älytön jäljitys-, testaus- ja karanteenirumba tuntuu vain kiusanteolta. Aika monelta loppuu motivaatio.

Vierailija
182/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tekee hallitus? Ei mitään, odottelee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinkuvänky. Yrittäkää nyt vihdoin päästä elämässänne eteenpäin. Riskiryhmät on viittä vaille tuplarokotettu eikä tälle hysteeriselle kyyläämiselle ole enää syytä.

Ei ole! Älä jauha tuollaista sontaa! Tajutko miten paljon riskiryhmäläisiä on työelämässä?!

Missä päin Suomea riskiryhmäläisiä ei ole vielä rokotettu? Ja siis uskon kyllä, että näin voi olla, mutta missä?  Mulla on tuttuja 2. riskiryhmään kuuluvia sekä Vantaalla että Espoossa ja ovat jo saaneet toisenkin rokoteannoksensa. Mä en kuulu mihinkään riskiryhmään (olen 59 v) ja saan toisen rokoteannokseni ensi maanantaina. Siskoni on mua pari vuotta vanhempi eikä myöskään kuulu riskiryhmiin ja hän saa toisen rokoteannoksensa ylihuomenna. Vantaalla hänkin. Tyttäreni 34 v (perusterve) saa toisen rokoteannoksensa 3 viikon päästä. Myös hän Vantaalla. 

No siis Vantaallahan on tainnut jo pitkään olla Suomen paras rokotustilanne. Itse espoolaisena kakkosriskiryhmäläisenä sain eilen toisen rokotuksen. Ensimmäisen sain heti kun aikoja silloin kakkosriskiryhmäläiset sai, joten luultavasti tämän toisenkin rokotuksen kanssa olen siellä "ensimmäisten joukossa". Olen nelikymppinen, joten minua nuoremmat riskiryhmäläiset on ainakin vielä toiseen kertaan rokottamatta.

En ole seurannut kaikkia paikkakuntia, mutta Lohjalla on vieläkin parempi tilanne kuin Vantaalla. Siellä aukesi ajanvaraus perusterveille 16-vuotiaille jo 26.5. eli yli kuukausi sitten. Mun sukulaiseni on 35v espoolainen, kuuluu 2. riskiryhmään ja hänkin sai eilen toisen rokoteannoksensa. Työkaveri on 28 v espoolainen 1. riskiryhmään kuuluva ja hän sai toisen rokoteannoksensa jo kesäkuun alussa.  

Mutta tosiaan on paikkakuntakohtaisia eroja ja lisäksi on eroja saman paikkakunnan sisälläkin. Tuli yhdestä kommentistani mieleen, että onkohan jotkut rokotuspisteet suositumpia kuin toiset? Ja sitten ei huomata katsoa aikoja niistä muista? Kun mun ikäluokalle aukesi ajanvaraukset, aikoja olisi saanut heti seuraavalle päivälle. Työkiireiden vuoksi otin vasta seuraavalle viikolle ja saan siis toisen rokoteannokseni ensi maanantaina. Joku samaan ikäluokkaan kuuluva vantaalainen kirjoitti, että aikoja ei ollut ja siksi saa toisen rokotteensa vasta kahden viikon päästä. Ja me siis kuulutaan samaan ikäryhmään. 

Vierailija
184/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa lukemassa on huolestuttavan paljon jo muitakin tartuntoja kuin Pietarista noudettuja. Toivottavasti lukemalle löytyisi jokin muu selitys kuin Deltan tai muun haitallisemman variantin leviäminen Suomessa.

Vierailija
185/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nohynekin mukaan kaikki riskiryhmiin kuuluvat saadaan rokotetuiksi parin viikon sisällä ja sitten on hänen mielestään turhaa enää edes yrittää estää uusia tartuntoja. Tiesikö Nohynek kasvavista tartuntaluvuista niin sanoessaan? Onko hallitus luovuttanut? Eikö pitäisi silti yrittää estää tartuntojen lisääntymistä kunnes kaikki on rokotettu?

Vierailija
186/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse vaan toivoisin, että jos annetaan tämän viruksen levitä, niin annetaan sitten kunnolla. Aletaan suhtautua tavallisena tautina, ei karanteeneja. Kohtuutonta antaa järjestää tuhansien ihmisten tapahtumia, mutta sitten edellyttää niitä karanteeneja. Meilläkin nelihenkinen perhe, niin karanteenirumba ei huvittaisi ollenkaan.

Ihmeen paljon alapeukkuja. Mutta oikeasti: mikä pointti on järjestää isoja tapahtumia, joissa koronavirus ihan vääjämättä leviää, ja sen jälkeen panikoida, että iik, koronavirustartuntoja?? Ei se virus ollut ennen kisoja ja Himoksia hävinnyt minnekään, enkä tiedä, uskooko kukaan että virus häviää kokonaan enää ikinä.

Loogista olisi joko jatkaa säästöliekkeilyä, kunnes kaikki rokotettu tms, eli kaikki nämä rajoitukset, tapahtumakiellot ja rajat kiinni TAI antaa viruksen levitä sillä ajatuksella, että riskiryhmät rokotettu ja sairaaloiden kapasiteetti turvattu. Eli suhtaudutaan tavallisena tautina.

Tämä tällainen, että annetaan viruksen levitä, mutta silti älytön jäljitys-, testaus- ja karanteenirumba tuntuu vain kiusanteolta. Aika monelta loppuu motivaatio.

Minun motivaatio loppui siinä kohtaa kun äitinsä luona asuvat lapset saivat mitä luultavimmin koulusta koronaviruksen ja tartuttivat sen sitten minuun tapaamisen yhteydessä. Sitä ennen olin todella huolellisesti noudattanut erilaisia ohjeita suojautumisesta ja julkisten paikkojen välttämisestä.

Mutta näköjään aina se heikko lenkki jostain löytyy ellei sitten aivan täysin eristäydy ihmisistä. Käytän kyllä maskia kaupassa enkä tunge joukotapahtumiin, mutta muuten ei enää uutisoinnit hetkauta. Olen pettynyt hallituksen linjaan tässä, huovataan ja souvataan ja joku perustuslakivaliokunta ja AVI viisastelee ja siinä ajassa ihmisiä sairastuu koko ajan. Varsinkin lähiopetuksen avaaminen keväällä kaksi viikkoa ennen kesälomien alkua oli SUURI VIRHE! Toivottavasti nyt vassarien huoli syrjäytyneistä lapsista on poistunut.

Vierailija
187/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen helsinkiläinen yli 50 v ja sairauksien vuoksi 1. riskiryhmää, enkä ole saanut toista rokotusta vielä. Helsinki on rokotuksissa pahasti jäljessä koko ajan, kun niitä jaettiin kuntiin ikäjakauman perusteella ja siten Helsinki sai suhteessa liian vähän, kun täällä olikin nuoria sairaita. Ja moni käyttää yksityistä terveydenhuoltoa, eikä siten ollut terveydenhuoltotietojen pohjalta oikeaa käsitystä riskiryhmien koosta. Ikävää, että potkupallourpot levittivät koronaa nyt taas eniten tänne, kun on heikko rokotekattavuuskin.

Mun kaveri 41 v sai eilen ylipainon takia toisen rokotteen Helsingissä.....

Vierailija
188/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokotetta pidetään mielestäni ihan turhaan jonain pelastavana etappina, jonka jälkeen maailma jatkaa kulkuaan normaalisti ilman koronaa.

Kun katsoo muutakin maailmaa, niin rokotteet eivät tilannetta kummoisesti ole muuttaneet. Näistä futisfaneistakin oli moni rokotettuja.

Rokotteiden jälkeen edelleen jatkuu sama maski/turvaetäisyys/käsidesi -suositus.

Liian moni tuudittautunut siihen rokotteen antamaan suojaan.

Minusta voisi vastuun jättää nyt kokonaan kansalle. Ne liikkuu, ketkä liikkuu. Riskiryhmät pitäköön itsestään huolta miten parhaaksi katsoo. Eletään, kuten influenssa-aaltojen aikaan -ei tarkkailla positiivisten tartuntojen lukumääriä, vaan uutisoidaan sitten kun uutisoitavaa on.

Tartuntojen lukumäärä kertoo vain sen, että noin moni on kotonaan karanteenissa ja heidän lähipiirinsä ja muut altistuneet jäljitetty/jäljityksen alla.

Näihin karanteeni/jäljitys/testaus/koronavilkku/rokotetodistus/paikat, tapahtumat kaikki kiinni touhuihin on mennyt 1,5 vuodessa niin paljon rahaa, että Suomi on kusessa kun tämä leikki loppuu.

Vierailija
189/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tekee hallitus? Ei mitään, odottelee.

Koska kesä ja lomat!

Vierailija
190/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi Suomi ON kohta karanteenissa :)))

Vierailija
191/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusimaa suljettiin 2020 vähemmillä tartunnoilla

Vierailija
192/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne videolla olevat Kiurua haukkuvat miehet on pellejä. Häpeäisin, jos joku niistä olis mun sukulainen tai kaveri.

Todellakin. Näyttävät tyhmyytensä mm. väärää puuta haukkumalla kaiken muun tyhmän lisäksi.

Mikä tuon videon idea niin kuin on? Miksi juuri Kiurua haukutaan?

No koska Kiuru "on rajoittanut" heidän elämäänsä heidän mielestään ja Kiuru nyt vain sattui olemaan YKSI joka tiedotti hallituksen/eduskunnan toimista.....

Vierailija
193/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli tämä kesä sitten tässä. Kiitos jalkapalloperseilijät ja Himos-perseilijät ja kaikki muutkin perseilijät! Eikö edes hävetä? Itse olisin siivosti ihan vain käynyt edes jossain museossa tai vastaavassa tarkasti turvavälejä noudatten, käsiä desinfioiden ja maski kasvoilla. Onnistuukohan tämäkään enää? Koko kesä mennyt töissä ja elokuussa loma. Saas nähdä onko koko Suomi silloin jo kiinni. Että jee.

Sama homma. Elokuussa loma ja haaveissa museo- tai ravintolakäynti ekaa kertaa 1,5 vuoteen. Villeimmissä kuvitelmissani unelmoin jopa konserttiin menosta. Ei taida toteutua.

Minullakin odottelee loma heinäkuun puolesta välistä eteenpäin. Hetken jo ehdin haaveilla, että siihen mennessä tilanne on rauhoittunut niin, että voi mökkipaikkakunnalla käydä näyttelyissä ja museoissa, ravintolassa ja kesäteatterissakin rauhallisemmin mielin. Mutta eipä sitten käydä, ei. Kivahan se kuitenkin oli että "Jalis-Peterit" ja "Tuiskun-Anat" saivat elää. Mitäpä meistä vastuullisista ja meidän oikeudestamme elää edes vähän rauhallisemmin mielin sitä vastuullista korona-arkea.

Sama täällä. Meillä varattuna ensimmäistä kertaa koko korona-aikana hotellihuone ja mulla kesäteatterilippu. Nämä varaukset siis tehty ennen jalkapallo- ja Himos-Ana-keissejä. Olisin myös halunnut elää, ihan vähän edes. Mutta tällä samalla zombilinjalla taidetaan sitten jatkaa. Vitsit kun näytti jo niin hyvältä tilanne, että ehdin jo alkaa elää ja unelmoida ihan pienistä asioista. Hotellilomasella olisi ollut tarkoitus käydä katsomassa tämän vuoden näyttely eräässä museossa ja repäistä ja syödä oikein ravintolassa pitkästä aikaa. Mutta kiitos nyt kovasti te kaikki jotka elitte ennen mua oikein sitten kunnolla, että minä en pääse elämään edes pienesti.

Rajat ulkomaille kun olisi pidetty vielä kiinni ja kokoonnuttu ihan täällä Suomessa festareilla jne "omalla porukalla", niin oltaisiin saatu kaikki elää kunnon kesä! Nyt en muuta toivo kuin että massatapahtumat peruttaisiin hyvän sään aikana, ettei koko Suomea taas tarvitsisi sulkea.

Mikä ihme sinua estää toteuttamasta suunnutelmiasi, jos olet rokotettu? Vai haluatko vain alleviivata omaa erinomaisuuttasi tämmöisillä viesteillä?

Vierailija
194/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nohynekin mukaan kaikki riskiryhmiin kuuluvat saadaan rokotetuiksi parin viikon sisällä ja sitten on hänen mielestään turhaa enää edes yrittää estää uusia tartuntoja. Tiesikö Nohynek kasvavista tartuntaluvuista niin sanoessaan? Onko hallitus luovuttanut? Eikö pitäisi silti yrittää estää tartuntojen lisääntymistä kunnes kaikki on rokotettu?

Turha niitä minunkaan mielestäni on enää estää. Jos riskiryhmä on saatu rokotettua, niin oletettavasti heistä suurin osa sairastuu lievästi eikä enää ole kuormittamassa sairaanhoitoa.

Siihenhän tällä on tähdätty.

Muista kuin riskiryhmistä valtaosa sairastaa lievänä ilman rokotettakin, joten se on aikalailla se ja sama terveydenhuollon kannalta.

Jos tämän voisi estää, se olisi estetty jo 1,5 vuotta sitten. Tämä tekohengitys on nyt loppusuoralla ja kaikki on tehty mitä voi, kun rokotteetkin on jaettu.

Vierailija
195/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

V i t u n a p i na t

Vierailija
196/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten Tuisku totesi: "me vaan halutaan elää"

Kiitos itsekkäiden ääliöiden takia me ilman omaa syytä riskiryhmään kuuluvat ollaan taas varpaillaan.

Vierailija
197/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta, oi voi: https://www.iltalehti.fi/jalkapallon-em-2021/a/62417070-f83d-45cf-bcd5-…

Kun kukaan järkeä käyttävä EI MENE ulkomaille eikä Himoksille sun muille tässä maailman tilassa, eli kaikki selitykset on turhia nyt. Meidän muidenkin kesä on nyt pilalla. Hyvästi suunnitelmat.

On se vaan ihan käsittämätöntä, että edelleen luullaan "ulkomaille menon" olevanongelma. Eihän se ole hittojakaan kiinni siitä,oletko ulkomailla,liikutko maiden välillä, vaan IHAN OMASTA KÄYTTÄYTYMISESTÄ se homma ja tartuntojenleviäminen on kiinni. Jos ei kertakaikkiaan tajuta, ettei ihan oikeasti nyt voi ilman maskeja liikkua, huutaa katsomoissa pisarat lentäen, mennä vielä juottolaan huutamaan ja juomaan sen kaiken jälkeen, niin sitten voidaankin just etsiä "ulkomailta" sitä syytä tartuntojen leviämiseen. Tartunnat eivät ole loppu Suomessa edes totaalisesti ennen tätä fudisepisodia, joten kotoperäistäkin tarttumista on, ellei käytös ole asiallista. Jos ulkomaille meneminen pitää sisällään ryyppäämisen ja huutamisen pisarat lentäen ilman huolenhäivää mistään tartunnoista, sitten ulkomaille meneminen on ongelma. Sopiikyllämiettiä ihan jokaisen keskenään, mistä se ongelma paremminkin löytyy...ihan ihmisten typerästä ja itsekkäästäomasta toiminnasta, ei "ulkomaista" tai sinne menemisestä. Vastuuntunto ja ymmärrys puuttuvat valitettavan monilta ihan kokonaan. Ja kun ihan oikeadsti on niitä ihmisiä, joiden on syystä tai toisesta asioidensa hoitamiseksi pakko aivan fyysisesti matkustaa edelleen, tällainen "ulkomaille meno"-tyyppinen syyllistäminen on hiton raivostuttavaa.

Vierailija
198/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellanen huomio että kun puhutaan lievästä koronasta niin tarkoitetaan sitä ettei ole sairaalahoitoa tarvittu. Tässä joukossa on hyvinkin erilaisia tapauksia. Joillain vain vähän köhää ja mutta toisilla 40 asteen sahaava kuume, oksentelua, ripulointia jne. Se on paska ja arvaamaton tauti!!! Miksi pitää mennä sitä tartuttamaan muihin???

Vierailija
199/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päästäänkö huomenna jo 400 tartuntaan?

Mun veikkaus on että huomenna on 500+ tartuntaa, viikonloppuna menee tonni rikki.

Sulla taitaa olla päässä vikaa.

Vierailija
200/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkää dorkat himaan. Nyt nussitaan!