355 tartuntaa
Kommentit (362)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinkuvänky. Yrittäkää nyt vihdoin päästä elämässänne eteenpäin. Riskiryhmät on viittä vaille tuplarokotettu eikä tälle hysteeriselle kyyläämiselle ole enää syytä.
Ei ole! Älä jauha tuollaista sontaa! Tajutko miten paljon riskiryhmäläisiä on työelämässä?!
Missä päin Suomea riskiryhmäläisiä ei ole vielä rokotettu? Ja siis uskon kyllä, että näin voi olla, mutta missä? Mulla on tuttuja 2. riskiryhmään kuuluvia sekä Vantaalla että Espoossa ja ovat jo saaneet toisenkin rokoteannoksensa. Mä en kuulu mihinkään riskiryhmään (olen 59 v) ja saan toisen rokoteannokseni ensi maanantaina. Siskoni on mua pari vuotta vanhempi eikä myöskään kuulu riskiryhmiin ja hän saa toisen rokoteannoksensa ylihuomenna. Vantaalla hänkin. Tyttäreni 34 v (perusterve) saa toisen rokoteannoksensa 3 viikon päästä. Myös hän Vantaalla.
26v ykkösriskiryhmäläinen odottaa kakkospiikkiä Oulussa. Että näin täällä.
Ikävää :( Sen olen tiennyt, että eri puolilla Suomea on rokotusaikataulut menneet eri tavalla. Mutta ihmettelen että ykkösriskiryhmäläisenä et ole vieläkään saanut toista rokoteannostasi, kun täällä on saanut jo kakkosriskiryhmäläiset ja ihan pian saa jo sellaiset, jotka eivät edes kuulu riskiryhmiin ja ovat työelämässä.
70- vuotias syöpää sairastava vanhempani saa toisen rokotteen heinäkuun lopulla ( 26.7). Näin tämä on eri alueilla mennyt ja kaikki riskiryhmäläiset eivät todellakaan ole saaneet toista rokotusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neljäs aalto tulee kuitenkin.
Tulee, jos emme noudata suositusohjeita.
Kävin tänään labrassa verikokeissa. Matkat tein bussilla (pääkaupunkiseutu). Olin yllättynyt, miten moni matkustaja oli jo jättänyt maskit kokonaan pois. Tavallaan kyllä ymmärrän, ettei helteillä ole kiva käyttää maskia.
- eri -
Vierailija kirjoitti:
Voi nyt helvetti. Kohta se on 500 ja sitten 800 ja sitten Suomi säppiin.
Eikö Vehkalakin ennustanut että jotain tällaista järjestettäisiin. Äkkiä täytyi saada syy suluille, saatiin sopivasti leivottua Huuhkajafaneista syntipukki
Hoovee kaikille "me halutaan elää" perseilijöille. Me vastuullisetkin olisimme halunneet elää - edes vähän vapaammin - tänä kesänä. Mutta ei, kun näiden omaa napaa tuijottavien saatanan tunarien piti pilata kaikilta kesä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta mitä se oli, kun Nohynek sanoi, että rokotusohjelma on tehnyt tehtävänsä, eikä covidia pidä demonisoida. Onko tämä yleinen mielipide noilla asiantuntijoilla?
No, se on ainoa järkevä ajatus. Ei koronaa pidä sentään demonisoida. Se on valtaosalle, erittäin suurelle osalle hyvin harmiton sairaus. Siinä vakavia tautimuotoja on enemmän kuin influessassa ja rokotusten kautta sen vakavuus menee paljon alle kausiflunssien. Nohynekhän sanoi, että elämä ei ole riskitöntä ja me hyväksymme monia paljon suurempia riskejä yhteiskunnassa kuin korona on rokotusten jälkeen.
Ei ole vaihtoehtoja. Eletään sen kanssa vaan. Tietysti vuoden kestänyt pelottelu vastuullisuuden ylläpitämiseksi on tehnyt tehtävänsä ja osa porukasta on menettänyt suhteellisuudentajunsa. Ylipäätään korona--aika on paljastanut ihmisten "tyhmyyden". Esimerkiksi laskutaitoiset ja fiksut ihmiset olivat paniikissa Intian 4000 päiväkuolleesta. Se taisi olla ihan piikkipäivä, muuten siellä oli sitä 2000-3000 kuollutta päivässä sen aallon huipulla. 4000 on iso luku, mutta vastaa Suomessa 16 kuollutta. Absoluuttisilla luvuilla pelotellaan, eikä osata suhteuttaa. Eikä ketään kiinnosta ne 1-2 miljoonaa ripuliin kuolevaa alle 5-vuotiasta. Tai niitä kymmeniä miljoonia, jotka kuolee aliravitsemukseen. Sen sijaan ollaan kauhistuneita koronaluvuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinkuvänky. Yrittäkää nyt vihdoin päästä elämässänne eteenpäin. Riskiryhmät on viittä vaille tuplarokotettu eikä tälle hysteeriselle kyyläämiselle ole enää syytä.
Ei ole! Älä jauha tuollaista sontaa! Tajutko miten paljon riskiryhmäläisiä on työelämässä?!
Missä päin Suomea riskiryhmäläisiä ei ole vielä rokotettu? Ja siis uskon kyllä, että näin voi olla, mutta missä? Mulla on tuttuja 2. riskiryhmään kuuluvia sekä Vantaalla että Espoossa ja ovat jo saaneet toisenkin rokoteannoksensa. Mä en kuulu mihinkään riskiryhmään (olen 59 v) ja saan toisen rokoteannokseni ensi maanantaina. Siskoni on mua pari vuotta vanhempi eikä myöskään kuulu riskiryhmiin ja hän saa toisen rokoteannoksensa ylihuomenna. Vantaalla hänkin. Tyttäreni 34 v (perusterve) saa toisen rokoteannoksensa 3 viikon päästä. Myös hän Vantaalla.
Ikävää :( Sen olen tiennyt, että eri puolilla Suomea on rokotusaikataulut menneet eri tavalla. Mutta ihmettelen että ykkösriskiryhmäläisenä et ole vieläkään saanut toista rokoteannostasi, kun täällä on saanut jo kakkosriskiryhmäläiset ja ihan pian saa jo sellaiset, jotka eivät edes kuulu riskiryhmiin ja ovat työelämässä.
70- vuotias syöpää sairastava vanhempani saa toisen rokotteen heinäkuun lopulla ( 26.7). Näin tämä on eri alueilla mennyt ja kaikki riskiryhmäläiset eivät todellakaan ole saaneet toista rokotusta.
Tästä pitäisi saada joku selvitys eli kuka on vastuussa kertakaikkiaan epätasa-arvoisesta rokotteiden jakelusta. Tämä keskustelu pistää kyllä paremmin ymmärtämään, miksi osalle ihmisistä pandemia tuntuu olevan miltei ohi ja osalle taas ei lähelläkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten ku alkaa lähestyä se raja että 70 prossaa on tuplapiikattu niin keksitään että ei ku täytyyki kaikkien saada kolme piikkiä, sitten vasta sulut poistetaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli tämä kesä sitten tässä. Kiitos jalkapalloperseilijät ja Himos-perseilijät ja kaikki muutkin perseilijät! Eikö edes hävetä? Itse olisin siivosti ihan vain käynyt edes jossain museossa tai vastaavassa tarkasti turvavälejä noudatten, käsiä desinfioiden ja maski kasvoilla. Onnistuukohan tämäkään enää? Koko kesä mennyt töissä ja elokuussa loma. Saas nähdä onko koko Suomi silloin jo kiinni. Että jee.
Sama homma. Elokuussa loma ja haaveissa museo- tai ravintolakäynti ekaa kertaa 1,5 vuoteen. Villeimmissä kuvitelmissani unelmoin jopa konserttiin menosta. Ei taida toteutua.
Minullakin odottelee loma heinäkuun puolesta välistä eteenpäin. Hetken jo ehdin haaveilla, että siihen mennessä tilanne on rauhoittunut niin, että voi mökkipaikkakunnalla käydä näyttelyissä ja museoissa, ravintolassa ja kesäteatterissakin rauhallisemmin mielin. Mutta eipä sitten käydä, ei. Kivahan se kuitenkin oli että "Jalis-Peterit" ja "Tuiskun-Anat" saivat elää. Mitäpä meistä vastuullisista ja meidän oikeudestamme elää edes vähän rauhallisemmin mielin sitä vastuullista korona-arkea.
Olen helsinkiläinen yli 50 v ja sairauksien vuoksi 1. riskiryhmää, enkä ole saanut toista rokotusta vielä. Helsinki on rokotuksissa pahasti jäljessä koko ajan, kun niitä jaettiin kuntiin ikäjakauman perusteella ja siten Helsinki sai suhteessa liian vähän, kun täällä olikin nuoria sairaita. Ja moni käyttää yksityistä terveydenhuoltoa, eikä siten ollut terveydenhuoltotietojen pohjalta oikeaa käsitystä riskiryhmien koosta. Ikävää, että potkupallourpot levittivät koronaa nyt taas eniten tänne, kun on heikko rokotekattavuuskin.
Ei voi syyttävä sormi osoittaa ainoastaan futisfanien suuntaan. Kyllä moni on turhaan riekkunut terasseilla ym. ja maskit on heivattu menemään välittömästi ilmojen lämmettyä. Omaa järkeä on ollut lupa käyttää, vaikka vaihtoehtoisen totuuden mukaan korona ei ulkona tartukaan.
Hävetkää, maskittomat! Hävetkää terassilla notkuvat juoppolallit.
Vierailija kirjoitti:
Voi nyt helvetti. Kohta se on 500 ja sitten 800 ja sitten Suomi säppiin.
Eikö Vehkalakin ennustanut että jotain tällaista järjestettäisiin. Äkkiä täytyi saada syy suluille, saatiin sopivasti leivottua Huuhkajafaneista syntipukki
Vierailija kirjoitti:
Olen helsinkiläinen yli 50 v ja sairauksien vuoksi 1. riskiryhmää, enkä ole saanut toista rokotusta vielä. Helsinki on rokotuksissa pahasti jäljessä koko ajan, kun niitä jaettiin kuntiin ikäjakauman perusteella ja siten Helsinki sai suhteessa liian vähän, kun täällä olikin nuoria sairaita. Ja moni käyttää yksityistä terveydenhuoltoa, eikä siten ollut terveydenhuoltotietojen pohjalta oikeaa käsitystä riskiryhmien koosta. Ikävää, että potkupallourpot levittivät koronaa nyt taas eniten tänne, kun on heikko rokotekattavuuskin.
Tämä voisi selittää ainakin osittain Vantaan hyvän rokotustilanteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä voisi selittää ainakin osittain Vantaan hyvän rokotustilanteen.
Tosin Espoossakin asuu varakkaampaa väkeä kuin Vantaalla. 35v 2. riskiryhmään kuuluva espoolainen sukulaiseni on saanut jo toisenkin rokoteannoksensa.
Helsingissä huomattiin jossain vaiheessa sekin, että riskiryhmä 2 sisälsikin oikeasti riskiryhmään 2 kuuluvia. Kun 2. Tunnusmerkki on päivittäinen tietty tablettilääkitys, niin kävikin ilmi, että moni, jolla pitäisi oireiden mukaan olla se, ei ole sitä saanut. Eli usealla on ollut astma huonossa hoitotasapinossa. Syy miksi näin on mokattu voi olla esim huonosti toimiva terveyskeskus, terveysasemille ei pääse, eikä siellä kunnolla tutkita ja hoideta. Muualla maassa on ilmeisesti normaalia, että julkinen terveydenhuolto on se päähoitopaikka. Helsingissä kun sinne ei pääse millään peryäusterveydenhuoltoon, niin moni varailee yksityisiä lääkäriaikoja sieltä täältä ja käy aina eri lääkärillä. Hoidetaan irrallisia yksittäisiä oireita, eikä monella ole kunnollista kokonaisvaltaista näkemystä ja lääkärisuhdetta. Niinpä todellinen sairastavuus olikin erilainen kuin miltä virallisten tilastojen mukaan näytti ja rokotteiden mitoitus meni poskelleen. Eihän niitä tahallaan annettu liian vähän Helsinkiin, vaan laskelmat pohjautuivat puutteellisiin tietoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli tämä kesä sitten tässä. Kiitos jalkapalloperseilijät ja Himos-perseilijät ja kaikki muutkin perseilijät! Eikö edes hävetä? Itse olisin siivosti ihan vain käynyt edes jossain museossa tai vastaavassa tarkasti turvavälejä noudatten, käsiä desinfioiden ja maski kasvoilla. Onnistuukohan tämäkään enää? Koko kesä mennyt töissä ja elokuussa loma. Saas nähdä onko koko Suomi silloin jo kiinni. Että jee.
Sama homma. Elokuussa loma ja haaveissa museo- tai ravintolakäynti ekaa kertaa 1,5 vuoteen. Villeimmissä kuvitelmissani unelmoin jopa konserttiin menosta. Ei taida toteutua.
Minullakin odottelee loma heinäkuun puolesta välistä eteenpäin. Hetken jo ehdin haaveilla, että siihen mennessä tilanne on rauhoittunut niin, että voi mökkipaikkakunnalla käydä näyttelyissä ja museoissa, ravintolassa ja kesäteatterissakin rauhallisemmin mielin. Mutta eipä sitten käydä, ei. Kivahan se kuitenkin oli että "Jalis-Peterit" ja "Tuiskun-Anat" saivat elää. Mitäpä meistä vastuullisista ja meidän oikeudestamme elää edes vähän rauhallisemmin mielin sitä vastuullista korona-arkea.
Sama täällä. Meillä varattuna ensimmäistä kertaa koko korona-aikana hotellihuone ja mulla kesäteatterilippu. Nämä varaukset siis tehty ennen jalkapallo- ja Himos-Ana-keissejä. Olisin myös halunnut elää, ihan vähän edes. Mutta tällä samalla zombilinjalla taidetaan sitten jatkaa. Vitsit kun näytti jo niin hyvältä tilanne, että ehdin jo alkaa elää ja unelmoida ihan pienistä asioista. Hotellilomasella olisi ollut tarkoitus käydä katsomassa tämän vuoden näyttely eräässä museossa ja repäistä ja syödä oikein ravintolassa pitkästä aikaa. Mutta kiitos nyt kovasti te kaikki jotka elitte ennen mua oikein sitten kunnolla, että minä en pääse elämään edes pienesti.
Rajat ulkomaille kun olisi pidetty vielä kiinni ja kokoonnuttu ihan täällä Suomessa festareilla jne "omalla porukalla", niin oltaisiin saatu kaikki elää kunnon kesä! Nyt en muuta toivo kuin että massatapahtumat peruttaisiin hyvän sään aikana, ettei koko Suomea taas tarvitsisi sulkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mitä se oli, kun Nohynek sanoi, että rokotusohjelma on tehnyt tehtävänsä, eikä covidia pidä demonisoida. Onko tämä yleinen mielipide noilla asiantuntijoilla?
No, se on ainoa järkevä ajatus. Ei koronaa pidä sentään demonisoida. Se on valtaosalle, erittäin suurelle osalle hyvin harmiton sairaus. Siinä vakavia tautimuotoja on enemmän kuin influessassa ja rokotusten kautta sen vakavuus menee paljon alle kausiflunssien. Nohynekhän sanoi, että elämä ei ole riskitöntä ja me hyväksymme monia paljon suurempia riskejä yhteiskunnassa kuin korona on rokotusten jälkeen.
Ei ole vaihtoehtoja. Eletään sen kanssa vaan. Tietysti vuoden kestänyt pelottelu vastuullisuuden ylläpitämiseksi on tehnyt tehtävänsä ja osa porukasta on menettänyt suhteellisuudentajunsa. Ylipäätään korona--aika on paljastanut ihmisten "tyhmyyden". Esimerkiksi laskutaitoiset ja fiksut ihmiset olivat paniikissa Intian 4000 päiväkuolleesta. Se taisi olla ihan piikkipäivä, muuten siellä oli sitä 2000-3000 kuollutta päivässä sen aallon huipulla. 4000 on iso luku, mutta vastaa Suomessa 16 kuollutta. Absoluuttisilla luvuilla pelotellaan, eikä osata suhteuttaa. Eikä ketään kiinnosta ne 1-2 miljoonaa ripuliin kuolevaa alle 5-vuotiasta. Tai niitä kymmeniä miljoonia, jotka kuolee aliravitsemukseen. Sen sijaan ollaan kauhistuneita koronaluvuista.
Nuo Intian luvut ovat kaukana todellisista luvuista, maassa asuneena tiedän että tilastointi siellä on vähän sinne päin. Ja vaikka nuo luvut olisivat paikkansa pitäviäkin, niin Suomen kaltaisessa maassa päivittäin 16 koronaan kuollutta olisi minusta erittäin huolestuttavaa ja pelottavaa. Ei ihme, että normaalit ihmiset ovat kauhuissaan.
Typo...
Siis:
Helsingissä huomattiin jossain vaiheessa sekin, että riskiryhmä 2 sisälsikin oikeasti riskiryhmään 1 kuuluvia
Vierailija kirjoitti:
Viime viikolla oli vain jotain n. 50 tartuntaa per päivä koko maassa. Tänään pelkästään Stadissa 99! Aivan älytön nousu, ja varmasti 80% on tuotu Pietarista + niiden jatkotartuntoja. Ja rokottaminen käy tällä menolla ihan turhaksi! Kiitos ihan v*tusti! Ja tänään vielä 5000 henkilön futismatsi Töölössä!
Kuinkahan moni karanteenissa oleva lähtee sinne Töölön matsiin tänään? Veikkaan että aika hemmetin moni.
Ärsyttää katsoakin Iskelmäfestivaalien FB-sivuja, hemmetti mitä hehkutusta! Keskellä koronaa.
Niin mitä tavallisten pienyrittäjien ja kansalaisten elämästä, kunhan vaan urheilukisat pystytään järjestään, ja tuhat katsojaa ainakin niin saadaan myytyä jotain kelen krääsää, tartunnoista viis. S*atana.